Creditcard te vroeg betalen
Hoi mensen van Kassa,
Soms gebruik ik mijn Visa creditcard om online te winkelen. Ik betaal het bedrag af voordat de eerstvolgende incassodatum plaats vindt. Na een aantal weken vindt de incasso alsnog plaats terwijl het openstaande saldo al is voldaan. Dan moet ik het bedrag storneren. Mijn vraag is, heeft dit invloed op mijn kredietwaardigheid? Weet iemand hier vanaf?
Mvg,
tarars
Na een aantal weken vindt de incasso alsnog plaats terwijl het openstaande saldo al is voldaan.
En dat wordt dan niet automatisch weer teruggestort?
Dan moet ik het bedrag storneren.
En dat geeft dan problemen, toch .....
Je kunt zoiets beter melden bij de kredietverlener!
Mijn vraag is, heeft dit invloed op mijn kredietwaardigheid?
Lijkt me niet. Al eens bij de kaartverstrekker geïnformeerd?
Het geeft verder geen problemen. Daarom nog niet aan de bel getrokken. Ik heb ICS een e-mail gestuurd, ik ben nog in afwachting van het antwoord. Ik wilde kijken of iemand bekend was met deze issue en het antwoord misschien al wist. Bedankt voor het antwoorden ;)
Maar als u het bedrag met een visa card betaalt en u maakt van uw gewone rekening het bedrag over op uw visa rekening, dan vallen die incasso en die overmaking toch tegen elkaar weg?
Nooit gehoord van verwerkingstijd? Als je geld overmaakt naar je creditcard duurt dat een aantal dagen en aan de andere kant staan automatische incassos ook vaak al enige dagen voor incasso datum klaar.
Betalingen zijn binnen één dag verwerkt. En automatische incasso’s die klaarstaan, zijn nog niet verwerkt.
Niet verwerkte automatische incassos worden gewoon verwerkt ongeacht of het saldo al is aangevuld. Overschrijven naar een creditcard duurt een aantal dagen, een creditcard is geen bankrekening.
Zie ook de faq van bijvoorbeeld de ing of Visa.
Maak het bedrag over naar rekening NL83 INGB 0005 0951 97, t.n.v. ING Bank N.V. Creditcards. Vul als omschrijving het volledige 16-cijferige creditcardnummerin (zonder spaties). Het bedrag is in uiterlijk 2 dagen bijgeschreven op uw creditcard.
.
.
.
En voor Visa
Maak uw spaargeld over naar een van deze 3 IBAN nummers van ICS:
ABN AMRO: NL75 ABNA 0844 9970 56
ING: NL43 INGB 0005 6353 34
Rabobank: NL88 RABO 0187 4987 92
Vermeld uw klantnummer. Dit vindt u in Mijn ICS en de ICS App.
De verwerking van een betaling via internetbankieren duurt gemiddeld 2 werkdagen.
Oh en nog wat. Een paar dagen voordat Visa over gaat tot incasseren krijg je al een rekening overzicht van wat er totaal betaald is met je card en wat er dus geincasserd gaat worden. Doe je daarna nog een betaling met je creditcard komt dat pas bij de volgende incasso op en niet bij die al klaar staat. Er zit dus wel degelijk een aantal dagen verwerkingstijd in.
Dus niet één dag, maar twee dagen. Hallo zeg. En die aankondiging van de incasso kan je tegenhouden.
Maak dan ook gewoon goede afspraken met die visa card.
Hey hey, vechten is niet nodig. Maar bedankt voor de moeite mensen, fijne dag nog!
Bij kredietwaardigheid wordt gekeken naar de limiet op je creditcard en niet naar wat je besteed hebt. Het is dus ook zoals in uw geval nutteloos om een aantal dagen voor incasso datum het openstaande bedrag terug te betalen.
Hetzelfde is ook met een gewone bankrekening, als je rood mag staan wordt dit geregistreerd ook al sta je nooit rood. Dit heeft verder geen invloed op je kredietwaardigheid tenzij je bijvoorbeeld een hypotheek aanvraagt dan wordt het van je maximale hypotheek bedrag af getrokken.
Stel je zou maximaal een hypotheek kunnen krijgen van 200.000 euro maar je kan 1500 euro rood staan en hebt een creditcard met een limiet van van 2500 euro. Je kan dan nog maximaal een hypotheek krijgen van 200.000 - 1.500 - 2.500 = 196.000.
Wist ik niet, bedankt voor de info.
Die info is niet correct.
https://www.creditcard.nl/faq/creditcard-hypotheek
Begrijp ik het nu goed dat je automatische incasso op de rekening hebt, maar het ook zelf nog overmaakt? Waarom niet alleen automatische incasso, of alleen handmatig overboeken?
Topantwoord
Mij is hetzelfde overkomen. Toen ik daarover belde kreeg ik een dame aan de telefoon die alleen maar kon herhalen dat ze geld mochten afschrijven. Dat mag ook, maar alleen als ik ze iets schuldig ben.
Dan maar een mailtje eraan gewaagd dat het volgende resultaat opleverde:
Bedankt voor uw e-mail. Wat vervelend dat dit niet goed is gegaan.
U heeft helemaal gelijk. Ik heb uw gegevens nagekeken, en ik kan zien dat u op 29 juni een Ideal betaling heeft gedaan naar uw Card. Elke 1e van de maand ontvangt u uw rekeningoverzicht. Zodra het rekeningoverzicht is aangemaakt, wordt de automatische incasso-opdracht direct naar uw bank verstuurd.
Helaas hebben we op 29 juni storingen gehad met Ideal. Normaal gesproken werden deze gelijk verwerkt, maar door de storing is het bedrag pas op 2 juli op uw Card gekomen. Op 1 juli hadden wij al een bericht gestuurd naar uw bank voor de automatische incasso. Daarom is het mis gegaan. Onze excuses voor het ongemak.
U kunt de incasso gewoon weigeren of storneren. U heeft natuurijk al betaald. Berichten over gemiste incasso's kunt u dus negeren.
Hebben we u naar tevredenheid geholpen?
Wanneer we nog iets voor u kunnen doen, dan horen we dat graag van u.
Met vriendelijke groet,
International Card Services BV
Als ik de card weer gebruik wacht ik wel tot ICS het afschrijft. Dat voorkomt dubbele incasso`s en gedoe om het weer terug te krijgen.
M.vr.gr. Kees
Bedankt Kees, dit is precies wat ik wilde weten. Bedankt voor uw tijd en nog een pretttige dag gewenst.
Tsjonge jonge, hoe maak je iets simpels complex?
Waarom doorkruist u het systeem? U kunt toch gewoon wachten op het overzicht en dan pas de rekening van Visa betalen? In de regel gaat dan niets mis. Wat bedoelt u met invloed op kredietwaardigheid? Kredietwaardig voor wat? Om allerlei leningen (erbij) aan te gaan?
Als u alvast geld naar Visa overmaakt dat later op het overzicht zou worden geplaatst is er toch niets aan de hand? Het enige dat kan gebeuren is dat het niet meer op het betaaloverzicht komt te staan.
Te vroeg betalen is het niet als u een schuld uit hebt staan.
Zorg er voor dat je een bedrag op de visa kaart hebt staan. Betaal je een rekening, dan kan het geld afgeschreven worden heb je geen probleem,
Topantwoord
Voor alle duidelijkheid en mogelijk is dat niet bekend (bij Ts.) Het bezit van een credit of debetkaart is altijd geregistreerd bij BKR.
Oke, ik dacht dat het pas BKR registreert staat in het geval dat je een bedrag hebt gebruikt dat je in termijnen terugbetaald. Dit doe ik niet. Ik betaal met CC en betaal met een iDeal-betaling via de ICS app terug.
Mijn vraag is beantwoord door @keesbakels. Precies wat ik zocht, bedankt! Er kan een slotje op dit bericht. Ik zal nieuwe berichten niet meer lezen.
BKR registreerd alleen je limiet en eventuele betalingsachterstanden.
Dat wat @kees meldt stond toch al in reacties vermeld?
U kunt zelf geen slotje op een topic doen.
Alleen de mogelijkheid om in termijnen terug te mogen betalen is al reden voor een registratie.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer