door 270446 Apr 23, 2020 om 09:07
Winkels & webshops

Dat ik niet contant kan betalen is waanzin.

De winkel wordt ook aangevuld dus de artikellen worden uit de doos gepakt in het rek gezet en door de klant gepakt bij de kassa neer gezet en door de kassiére  aangeslagen en  aan de andere kant  neer gezet het artikel is wel 5 keer aangepakt. en bij afrekenen komt het geld uit mijn portemonnee dus dit is maar 2 keer aangeraakt.
Dit is gemakzucht waar de kassiére ook niets aan kan doen.

1679 12 Rapporteer

marita5
door marita5 - Apr 23, 2020 om 09:13
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo 270446 ,

Dat ik niet contant kan betalen is waanzin.

Dan maar naar een andere winkel , waar u wel contant kunt betalen

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/mag-een-winkel-cash-geld-weigeren/

ne
door neodutchio - Apr 23, 2020 om 09:21
5129 Antwoorden / 12 Vragen

En hoe komt dat geld in uw portemonnee? Dat maakt u thuis?
Een doos wordt in de winkel uitgepakt en wordt door medewerker 1 in het schap gezet. U neemt het er uit en de caissière scant het. Dus 3 paar handen.
cash geld gaat van hand tot hand, zit bij elkaar en besmet elkaar. En dat wilt u door uw handen laten gaan?

Dit is gemakzucht van u.

Gr
door Grunn1 Apr 23, 2020 om 11:31
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nou beetje overdreven hoor. En hoevaak gaat een biljet op 1 dag van hand tot hand? Vaker dan al die producten die in de winkel liggen die nog steeds door veel mensen bekeken worden en weer worden teruggezet. Blijf dan binnnen en raak niks meer aan.

ne
door neodutchio Apr 23, 2020 om 14:07
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Er zit wel meer geld in mijn portomonnee dan alleen briefgeld. En iemand die naar de supermarkt gaat loopt ook even binnen bij de drogist, bakker, slager en groenteboer. Wellicht even kijken naar kleren voor de kinders en weet ik waar je nog meer komt. Alleen met boodschappen doen trek ik al zeker 4 keer mijn portomonnee.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 23, 2020 om 09:25
16777 Antwoorden / 202 Vragen

Ter uwer gerusstelling, er zijn ook winkels waar men wel contant kan en mag betalen maar dan ook op basis van een aparte procedure. Gelet op het verspeidingsgevaar van COVID19 en de wettelijke verplichting voor werkgevers om medewerkers te beschermen is de maatregel op zich geen waanzin.
Deze werkgevers houden rekening met het besmettingsbezwaar als zij geen aparte procedure kunnen instellen.

Of de term waanzin hier terecht is vraag ik mij in rede af in die zin dat het besmettingsgevaar m.i. nog steeds een waanzinnig gevaar is.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 23, 2020 om 09:29
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Het geld komt bij contant betalen in de kassa bij het andere geld dus wordt de hele dag door de caissière aangeraakt.
De tijd die het virus buiten het lichaam levend doorbrengt duurt een paar dagen.

Gr
door Grunn1 Apr 23, 2020 om 11:29
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Is niet bewezen en als dat al zo zou zijn dan zou ik ook geen producten uit de schappen meer pakken. Je wil niet weten hoeveel producten gepakt worden en weer worden teruggezet dus verschil met geld is er niet.

sjjoppy
door sjjoppy Apr 23, 2020 om 12:26
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Gedurende de tijd dat u buitenshuis bent niet aan uw gezicht komen en thuis handen wassen, ook tussendoor.

U kunt ook hygiënische doekjes meenemen.

tdmduc
door tdmduc - Apr 23, 2020 om 09:40
703 Antwoorden / 2 Vragen

Weet u wat er allemaal aan een bankbiljet kleeft?

Cocaïne

Sperma

Urine

Poep

..en nog veel meer......geef mij maar contactloos.

Gr
door Grunn1 Apr 23, 2020 om 11:27
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dat was ook al zo voor Corona en heeft er dus niks mee te maken.

gerbera
door gerbera - Apr 23, 2020 om 11:28
7348 Antwoorden / 14 Vragen

komt het geld uit mijn portemonnee dus dit is maar 2 keer aangeraakt.

Dat kan alleen als u het geld zelf heeft gemaakt dus zou maar oppassen met zo'n opmerking.;-)

De artikelen die in de winkel staan gaat men van uit dat deze virusvrij zijn tenzij de klanten alles maar in de hand pakken en terug zetten. En daarvoor heeft de cassiëre handschoenen aan en met deze handschoenen uw "mogelijk" besmet geld aan te nemen kunnen de artikelen die door haar/zijn handen gaan weer besmet raken.

panter22
door panter22 - Apr 23, 2020 om 12:13
6599 Antwoorden / Vragen

Of je het nu waanzin vindt of niet, voorlopig kun je in bepaalde winkels alleen pinnen.
Niet meer contant kunnen betalen wordt niet uit gemakzucht gedaan, maar om reden mensen te beschermen tegen het coronavirus.
Of het zinvol is geweest, hoor je pas als er onderzoek naar is gedaan.
Dus voorlopig maar even aanpassen.

mr
door mrmoto - Apr 23, 2020 om 14:58
167 Antwoorden / 4 Vragen

en als mensen een een of twee euro muntstuk op de grond zien leggen doen ze bukken en het oprapen en in hun zak steken , niet contant mogen betalen is in mijn optiek kul van de eerste orde .

rj
door rjw Apr 23, 2020 om 16:35
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Er zit nogal een verschil tussen incidenteel geld aanraken of de hele dag met geld in aanraking komen, zoals een caissiere doet.

tijger1
door tijger1 Apr 23, 2020 om 16:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die heeft handschoenen aan.

ne
door neodutchio Apr 23, 2020 om 17:36
5129 Antwoorden / 12 Vragen

En aan die handschoenen kleven geen bacteriën? Of moeten ze na elk contact verwisseld worden?

rj
door rjw - Apr 23, 2020 om 16:36
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Dus de caissiere mag lekker ziek worden zodat TS gewoon met contant geld kan blijven betalen. Uiterst sociaal.

aw
door awm - Apr 23, 2020 om 16:51
44 Antwoorden / 8 Vragen

Dat is inderdaad raar. In de supermarkt waar ik meestal kom (Boni) is contant geld zeer welkom.

Iv
door Ivo W - Apr 24, 2020 om 09:04
728 Antwoorden / Vragen

Het is waanzin dat er nog steeds mensen zijn die denken dat de sterk verscherpte hygiëne richtlijnen niet voor hen gelden.

Betaal veilig. Betaal contactloos.

Contant betalen geeft momenteel een sterk verhoogd gezondheidsrisico voor de kassamedewerker én voor de klanten die contant betalen.