Dekbed label
Ik heb een donzen dekbed gekocht bij social Deal . Per mail had ik gevraagd wat voor dons en wat de samenstelling was dons en veertjes.
Dat had social deal terug gekoppeld en antwoord gekregen. Het zou om 85 procent dons en 15 procent veertjes gaan beide van eend.
De tweede keer dat ik dat vroeg gaven ze een ander percentage op.
Nog vreemder vind ik dat ergens op het dekbed vermeld wordt op het label of ook niet de factuur wat precies de samenstelling is en van welk soort het dekbed is.
Is men niet verplciht dat ergens te melden. of op de factuur of label of in de aanbieding. Omdat ik ook 2 verschillende antwoorden heb gehad geef me dat geen goed gevoel. In beide gevallen had Groupdeal een terugkoppeling van de fabriek gevraagd. Ik heb ook geen idee hoe ik dit kan controleren.
Graag reacties.
Ter info:
Sinds 2001 is er in Europa regelgeving om de consument te informeren over de samenstelling van dons. De normering EN12934 is van toepassing op dekbedden en op kussens. De etiketten van dekbedden en kussens dienen onder andere de volgende informatie te bevatten:
- Herkomst
- Kleur van de vulling
- Verhouding dons/veren uitgedrukt in procenten
- Onderverdeling in klassen (van Klasse I tot Klasse V)
--> Klasse I: Uitsluitend nieuw dons en veren mogen verwerkt zijn
--> Klasse II: Gerecyclede dons en veren of andere vulmaterialen tot 15%
--> Klasse III: Percentage 'vreemde' vulling mag meer dan 15% zijn
(Bron)
Dus je koopt eerst iets en gaat je dan pas oriënteren?
Wil je nu 'verhaal' gaan halen?
Gaat een lastige zaak worden.
Dank voor uw uitleg, Nee ik ga geen verhaal halen het was meer dat ik graag erachter wilde komen hoe het zat met de regelgeving in Nederland. Ik heb nog steeds hte recht van retourneren als ik het dekbed binnen heb. Maar ik ga uw uitleg wel doorgeven aan de klantenserivce van groupdeal .
Wat ik dan weer apart vind, waarom 2 keer dezelfde vraag stellen aan de webshop? Als u het antwoord de eerste keer niet vertrouwd moet u daar niet gaan kopen.
Daarnaast zijn er een heleboel winkels die dekbedden verkopen. Dan wilt u gaan kopen bij een aanbieder van vanalles en nogwat die puur op prijs verkoopt en verwachtingen wekt die niet vaak waar gemaakt kunnen worden. Dit soort bedrijven hebben vaak geen idee wat ze verkopen. Een dekbed is voor hun een product met een x marge waar er zoveel van verkocht moeten worden. Geen kennis en geen service.
@Edrick: Uit interesse en onwetendheid: Waarom moet de kleur van de vulling opgegeven worden?
Geen idee. ;-) Zal wel met de samenstelling te maken hebben.
Ter info: https://www.nbn.be/nl/catalogue/standard/nbn-en-12934
En: https://www.nbn.be/nl/nieuwsberichten/veren-en-dons-een-gevoelig-onderwerp
@ariellis, de kleur staat, zoals je kan lezen, ook bij de bron de @edrick3 doorgeeft. Ik zou zelf ook niet weten waarom er een kleur bij staat en ik kan me ook voorstellen dat edrick3 dit zo een, twee, drie niet zou weten. Het staat er gewoon. ;-))
Denk dat dit met de was te maken heeft, witte inhoud in de witte was, gekleurde inhoud in de kleur;-))
Ga er maar van uit dat het andersom is.
Het zou om 85 procent dons en 15 procent veertjes gaan beide van eend.
Welke webwinkel en wat heeft u voor het dekbed betaald en hoe hoog was daarbij de korting?
Misschien had u beter bij bijvoorbeeld de Hema kunnen kopen in plaats van via onduidelijke deals bij onduidelijke webshops? Dan weet u wat u koopt.
Ik zou voortaan ook maar eerst controleren voordat u koopt.
Rode regel even aanklikken:
https://www.hema.nl/winkel/wonen-slapen/slapen/dekbedden/dekbed-halfdons-140-x-200-cm-(5811500)?variant=5811500
dank voor de antwoorden .
Ter verduidelijking. Groupdeal is van de Telegraaf dus ik ging/ga er vanuit dat dit bonafide is. Op de reactie waarom ik twee keer de zelfde vraag had gesteld kan ik het volgende zeggen. Bij de eeste aanbieding van dit dekbed had ik deze vraag aan Groupdeal gesteld en het antwoord pas gekregen toen de deal was afgelopen. Er werd mij gezegd dat deze aanbieding waarschijnlijk weer voorbij zou komen. Bij de tweede aanbieding had ik weer de vraag gesteld en een ander antwoord gekregen. Inmiddels had ik wel het dekbed besteld. Ik vroeg nav hun antwoord of het een ander dekbed was dan die van de eerdere aanbieding wat ontkent werd. Overigens heb ik nog steeds recht op retourzending als het dekbed geleverd is.. ik wacht nog op de leverig. Ondertussen had ik me afgevraagd hoe het zat met de wetgeving over labels vandaar de vraag aan dit forum. Ik ben er zeker mee geholpen. dank
Het is toch geen microdons? Want dat is geen dons.
Is de tijk wel van 100% katoen.
Info:
https://www.donzendekbed.nl/tijk-kwaliteit.html
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer