va
door vanloon.49 Nov 16, 2017 om 09:51
Winkels & webshops

Dekbed label

Ik heb een donzen dekbed gekocht bij social Deal . Per mail had ik gevraagd wat voor dons en wat de samenstelling was dons en veertjes.
Dat had social deal terug gekoppeld en antwoord gekregen. Het zou om 85 procent dons en 15 procent veertjes gaan beide van eend.
De tweede keer dat ik dat vroeg gaven ze een ander percentage op.
Nog vreemder vind ik dat ergens op het dekbed vermeld wordt op het label of ook niet de factuur wat precies de samenstelling is en van welk soort het dekbed is.
Is men niet verplciht dat ergens te melden. of op de factuur of label of in de aanbieding. Omdat ik ook 2 verschillende antwoorden heb gehad geef me dat geen goed gevoel. In beide gevallen had Groupdeal een terugkoppeling van de fabriek gevraagd. Ik heb ook geen idee hoe ik dit kan controleren.
Graag reacties.

3187 11 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 16, 2017 om 10:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ter info:

Sinds 2001 is er in Europa regelgeving om de consument te informeren over de samenstelling van dons. De normering EN12934 is van toepassing op dekbedden en op kussens. De etiketten van dekbedden en kussens dienen onder andere de volgende informatie te bevatten:

- Herkomst
- Kleur van de vulling
- Verhouding dons/veren uitgedrukt in procenten
- Onderverdeling in klassen (van Klasse I tot Klasse V)
--> Klasse I: Uitsluitend nieuw dons en veren mogen verwerkt zijn
--> Klasse II: Gerecyclede dons en veren of andere vulmaterialen tot 15%
--> Klasse III: Percentage 'vreemde' vulling mag meer dan 15% zijn
(Bron)

Dus je koopt eerst iets en gaat je dan pas oriënteren?
Wil je nu 'verhaal' gaan halen?
Gaat een lastige zaak worden.

va
door vanloon.49 Nov 17, 2017 om 11:27
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor uw uitleg, Nee ik ga geen verhaal halen het was meer dat ik graag erachter wilde komen hoe het zat met de regelgeving in Nederland. Ik heb nog steeds hte recht van retourneren als ik het dekbed binnen heb. Maar ik ga uw uitleg wel doorgeven aan de klantenserivce van groupdeal .

ne
door neodutchio - Nov 16, 2017 om 10:08
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Wat ik dan weer apart vind, waarom 2 keer dezelfde vraag stellen aan de webshop? Als u het antwoord de eerste keer niet vertrouwd moet u daar niet gaan kopen.
Daarnaast zijn er een heleboel winkels die dekbedden verkopen. Dan wilt u gaan kopen bij een aanbieder van vanalles en nogwat die puur op prijs verkoopt en verwachtingen wekt die niet vaak waar gemaakt kunnen worden. Dit soort bedrijven hebben vaak geen idee wat ze verkopen. Een dekbed is voor hun een product met een x marge waar er zoveel van verkocht moeten worden. Geen kennis en geen service.

Ar
door AriEllis - Nov 16, 2017 om 10:11
57 Antwoorden / Vragen

@Edrick: Uit interesse en onwetendheid: Waarom moet de kleur van de vulling opgegeven worden?

edrick3
door edrick3 Nov 16, 2017 om 10:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen
tenormin
door tenormin Nov 16, 2017 om 10:19
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@ariellis, de kleur staat, zoals je kan lezen, ook bij de bron de @edrick3 doorgeeft. Ik zou zelf ook niet weten waarom er een kleur bij staat en ik kan me ook voorstellen dat edrick3 dit zo een, twee, drie niet zou weten. Het staat er gewoon. ;-))

gerbera
door gerbera Nov 16, 2017 om 11:57
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Denk dat dit met de was te maken heeft, witte inhoud in de witte was, gekleurde inhoud in de kleur;-))

Cookies
door Cookies - Nov 16, 2017 om 10:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ga er maar van uit dat het andersom is.

Het zou om 85 procent dons en 15 procent veertjes gaan beide van eend.

tijger1
door tijger1 - Nov 16, 2017 om 10:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom vroeg u het twee keer? Geloofde u het antwoord de eerste keer niet?

aurora1
door aurora1 - Nov 16, 2017 om 15:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Welke webwinkel en wat heeft u voor het dekbed betaald en hoe hoog was daarbij de korting?
Misschien had u beter bij bijvoorbeeld de Hema kunnen kopen in plaats van via onduidelijke deals bij onduidelijke webshops? Dan weet u wat u koopt.
Ik zou voortaan ook maar eerst controleren voordat u koopt.
Rode regel even aanklikken:
https://www.hema.nl/winkel/wonen-slapen/slapen/dekbedden/dekbed-halfdons-140-x-200-cm-(5811500)?variant=5811500

va
door vanloon.49 - Nov 17, 2017 om 11:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

dank voor de antwoorden .
Ter verduidelijking. Groupdeal is van de Telegraaf dus ik ging/ga er vanuit dat dit bonafide is. Op de reactie waarom ik twee keer de zelfde vraag had gesteld kan ik het volgende zeggen. Bij de eeste aanbieding van dit dekbed had ik deze vraag aan Groupdeal gesteld en het antwoord pas gekregen toen de deal was afgelopen. Er werd mij gezegd dat deze aanbieding waarschijnlijk weer voorbij zou komen. Bij de tweede aanbieding had ik weer de vraag gesteld en een ander antwoord gekregen. Inmiddels had ik wel het dekbed besteld. Ik vroeg nav hun antwoord of het een ander dekbed was dan die van de eerdere aanbieding wat ontkent werd. Overigens heb ik nog steeds recht op retourzending als het dekbed geleverd is.. ik wacht nog op de leverig. Ondertussen had ik me afgevraagd hoe het zat met de wetgeving over labels vandaar de vraag aan dit forum. Ik ben er zeker mee geholpen. dank

re
door red1 - Nov 17, 2017 om 13:07
329 Antwoorden / 1 Vragen

Open knippen ??

panter22
door panter22 - Nov 17, 2017 om 13:19
6599 Antwoorden / Vragen

Het is toch geen microdons? Want dat is geen dons.
Is de tijk wel van 100% katoen.
Info:
https://www.donzendekbed.nl/tijk-kwaliteit.html

simon55
door simon55 - Nov 18, 2017 om 11:11
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Wat voor eend.........?................n Pekingeend ?

sira
door sira - Nov 20, 2017 om 21:10
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Groupdeal is weliswaar van de Telegraaf Media Groep, die tevens ook garant staat voor uw betaling, maar de TMG zelf verkoopt niets. De aanbiedingen op de website van Groupdeal worden door diverse verkopers aangeboden. De Telegraaf zal u dus ook nooit exact kunnen vertellen welk soort dons wordt gebruikt.
U heeft na de koop een bevestiging per mail ontvangen en daarop staat wie de verkoper is en die zult u moeten benaderen. De meeste verkopers halen hun artikelen uit het buitenland, o.a. China, vandaar de hoge kortingen.