Kobus46
door Kobus46 May 12, 2019 om 09:39
Winkels & webshops

DORIVIT

Heb een middeltje tegen spier pijnen on-line gekocht bij DORIVIT BV.
Ze eerst gebeld wat ik kan doen als het niet werkt. Als het niet werkt mag je het terug sturen was het antwoord.
Vervolgens heb ik het besteld voor € 59. Uitgeprobeerd maar absoluut geen resultaat, het "spul" deed helemaal niets.
Het leek op de gewone goedkopere midalgan.
Nu komt de truc van DORIVIT. Je mag het alleen terug sturen als het ongeopend is. Hoe kan ik een zalfje proberen zonder de tube te openen?
Op een email reageerde DORIVIT dat je het niet kan terug sturen en ook geen geld terug krijgt maar ik moet wel € 59 betalen.
Of ik misschien iets anders uit hun assortiment voor het bestede bedrag wilde uitkiezen.
Wat moet ik hier mee?

8536 18 Rapporteer

marita5
door marita5 - May 12, 2019 om 09:53
11509 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Kobus46 ,

Gaat het over het middel Motion Free ? dit is onzin en werkt voor geen meter . Geldklopperij .

Lees hier de gegeven antwoorden , klik op de rode regels .

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/voeding-gezondheid/motion-free

Lees ook hier ,

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/herroepingsrecht-bij-online-bestellingen-wat-kun-je-wel-en-niet-terugsturen/

sjjoppy
door sjjoppy - May 12, 2019 om 10:05
7184 Antwoorden / 3 Vragen

Het staat wel in hun algemene voorwaarden maar ook ik vind het vreemd dat het potje ongeopend uitgeprobeerd moet worden.

Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand, mits ongeopend;
https://www.dorivit.nl/algemene-voorwaarden

tijger1
door tijger1 - May 12, 2019 om 10:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ga in het vervolg naar de huisarts en koop die onzin niet meer online.

diumenge
door diumenge - May 12, 2019 om 10:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee, de truc kwam al veel eerder. Namelijk het verkopen van deze (kwak)zalf.

edrick3
door edrick3 - May 12, 2019 om 11:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wat moet ik hier mee?
Smeren.
Je verlies nemen.
Iets anders uitzoeken voor dat geld.

panter22
door panter22 - May 12, 2019 om 11:23
6599 Antwoorden / Vragen

Voor een tube spiercreme €59 betalen? Dan moet je wel ten einde raad zijn.
De middelen die het Kruidvat verkoopt allemaal geprobeerd?
https://www.kruidvat.nl/zelfzorg/spierwrijfmiddelen/c/30122
Maak een afspraak met de fysiotherapeut.
Zoek maar iets anders uit.

hutch
door hutch - May 12, 2019 om 12:56
4515 Antwoorden / 29 Vragen

'Wij geven je een beter gevoel, want onze producten maken jouw mooie momenten nóg waardevoller.'

Als ik al die klachten en reviews lees, verwondert het mij dat dit clubje nog niet failliet is en dat er nog iemand daar nog wat besteld....... (buiten het feit dat al die rommel alléén maar goed is voor de portemonnee van de eigenaar/eigenaren).

Wat ik ook wel grappig vind, is de door hen gebruikte (on)zin: 'Wij bij Dorivit zijn gepassioneerd voor jouw gezondheid'.
Aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid bedoelen zij met 'gezondheid' eigenlijk 'portemonnee'......

Maar u vraagt wat u daarmee moet. In dit geval zou ik mij verder niet meer druk maken en hun aanbod accepteren en maar iets anders uitkiezen.
Als u dat artikel ontvangen heeft, gelijk uw grieven over dit clubje delen via social media. Dan kunt u zich gelijk aansluiten bij al die andere legio klagers e.d.

Rijst bij mij de vraag, waarom u niet eerst (!) gegoogeld heeft m.b.t. dit clubje. Dan had u kunnen weten wat u zeer wel mogelijk te wachten stond.
Zie dit alles maar als leergeld.......

aurora1
door aurora1 - May 12, 2019 om 14:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat u hiermee moet? Betalen en iets anders uitzoeken? En voortaan eerst vooraf zaken uitzoeken én fabeltjes niet geloven, en dan doen wat werkt (?):

https://gezondnu.nl/dossiers/sport-en-beweging/spierpijn/16-tips-spierpijn/

gerbera
door gerbera - May 12, 2019 om 16:15
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Het enige dat werkt bij (langdurige en hevige) spierpijn is een bezoek aan de huisarts. Is héél veel goedkoper dan die feestboek rommel.

ma
door malty May 12, 2019 om 17:50
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Is dan zeker een wonderdokter?

gerbera
door gerbera May 12, 2019 om 21:53
7359 Antwoorden / 14 Vragen

@malty, mogelijk is het u niet bekend maar een huisarts heeft gestudeerd en zal die zelf geen oplossing weten kan deze doorverwijzen naar een specialist. En ja huisartsen zijn ook vaak wonderdokters.

Yv
door Yvonne-909 May 14, 2019 om 11:43
15 Antwoorden / 2 Vragen

En dat wat je van de huisarts / specialist / apotheek krijgt is per definitie geen rommel en werkt altijd? Als je wat krijgt is ook dat niet gratis.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 12, 2019 om 17:48
16835 Antwoorden / 202 Vragen

Hier is heel duidelijk sprake van misleidende voorwaarden en mijn advies is in ieder geval doe melding bij https://www.acm.nl/nl/contact/tips-en-meldingen/uw-tip-of-melding-doorgeven-aan-acm want u kunt eerst weten of iets werkt als u het heeft uitgeprobeerd en dat kan nooit het geval zijn als de tube niet geopend kan worden. Naar mijn mening behoeft u helemaal niets te betalen maar dat is iets waar de ACM zich over kan uitspreken. Doe in ieder geval een meling  aan DORIVIT dat, als u dat ook doet, een klacht heeft ingediend bij de ACM. https://www.acm.nl/nl/contact/tips-en-meldingen/uw-tip-of-melding-doorgeven-aan-acmhttps://www.acm.nl/nl/contact/tips-en-meldingen/uw-tip-of-melding-doorgeven-aan-acm
 Zie via internet o.a. ook https://www.rechtblog.nl/2014/boete-van-e-450-000-bij-onwettige-algemene-voorwaarden/

newmikey
door newmikey - May 13, 2019 om 11:44
830 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt mij volslagen duidelijk dat je een tube creme niet mag openen, uitproberen en dan terugsturen. Het valt onder de uitzondering voor producten met gezondheidsrisico waar ook keurig in de AV op wordt gewezen. Ik vind het uitermate vreemd dat hier zelf maar het begin van discussie over is.

Kassa zegt het zo:

Hygiënische producten of producten met gezondheidsrisico met verbroken verzegeling

Zolang ze verzegeld zijn, mag je hygiënische producten of producten met gezondheidsrisico's gewoon terugsturen. Heb je de verzegeling (meestal in de vorm van folie of een sticker) verbroken, dan mag de webwinkel het retourneren weigeren. De winkel moet je hier wel vooraf op gewezen hebben.

Dit geldt voor bijvoorbeeld voedingssupplementen, maandverband, erotische artikelen en dergelijke.

Wettekst: 'de levering van zaken die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken'.

mo
door mof - May 13, 2019 om 13:56
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Betalen. Op deze producten geldt geen standaard retourrecht. En in het vervolg, niet bellen maar antwoord op mail zien te krijgen. Als dorivit in een email had geschreven dat u het mag rerourneren (en uw geld terugkrijgen) als het niet werkt, dan mag u het dus wel proberen. Nu heeft u niets en moet u betalen.

luky1951
door luky1951 - May 13, 2019 om 18:13
48 Antwoorden / 5 Vragen

Eigen voorwaarden die in strijd zijn met het nieuw burgerlijk wetboek, gelden niet en worden altijd door een rechter terzijde geschoven.

newmikey
door newmikey May 14, 2019 om 08:36
830 Antwoorden / 0 Vragen

Tsja, maar dit zijn voorwaarden die gewoon overeenkomstig het BW zijn. Een rechter doet daar echt he-le-maal niets aan.

panter22
door panter22 - May 14, 2019 om 13:16
6599 Antwoorden / Vragen

Nu komt de truc van DORIVIT. Je mag het alleen terug sturen als het ongeopend is.
Het is helemaal geen truc. Wat je aanhaalt is het herroepingsrecht.
Toen je de tube thuis kreeg en je had je bedacht, kon je de tube ongeopend terugsturen en kreeg je je geld terug.
Nu heb je de creme gebruikt en die werkt niet bij jou. Hoeveel keer heb je trouwens gesmeerd?
Er wordt geen enkele garantie gegeven dat die creme bij jou zou werken.
Je hebt mondeling afgesproken dat je in dat geval je geld terug zou krijgen. Kun je niet bewijzen.
Dus zoek iets anders uit.

Br
door BrendaDJSenKarel - May 16, 2019 om 14:36
35 Antwoorden / Vragen

Nooit vertrouwen, gewoon langs de huisarts idd

Ka
door Karel.F - May 16, 2019 om 15:19
26 Antwoorden / Vragen

Ha! Niet tevreden? 100% garantie, maar dan moet u het niet openmaken. en ze komen er mee weg ook.

Ka
door Karel.F - May 16, 2019 om 15:23
26 Antwoorden / Vragen

Huisarts

jo
door jorisw - May 16, 2019 om 16:20
4340 Antwoorden / 1 Vragen

We kunnen in ieder geval concluderen dat de mensen niet ver is geevolueerd sinds de kwakzalvers op middeleeuwse jaarmarkten....