door wil45 Jan 29, 2019 om 15:50
Winkels & webshops

Een bos rozen van 9 stuks bij de Jumbo

22 januari wilde ik een bos rozen kopen voor een relatie bij grootgrutter Jumbo die adverteert met de goedkoopste te zijn.

Ik zag dat het bosje niet groot was en telde de rozen na,tot mijn stomme verbazing waren het maar 9 rozen.

Personeel erbij gehaald en die waren ook verbaast.

Het was op een zondag en mijn vaste bloemenwinkel was dicht.

Alle andere bossen hadden ook maar 9 rozen.!!ik ging bij ander soorten rozen kijken en die hadden 10 rozen.

Contact gehad met het hoofdkantoor van Jumbo die gaf als reactie,9 rozen staat mooier in een vaas.

En ik maar denken dat een bos rozen,tulpen,gladiolen,ect altijd uit 10 bestaat.

Zo kan ik ook de goedkoopste zijn,ik voel me bedonderd door deze grootgrutter

6909 25 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 29, 2019 om 16:01
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Omdat u denkt dat een bos rozen etc. altijd uit 10 stuks bestaat voelt u zich bedonderd?
En wat als de werkelijkheid is dat u feitelijk zelfs zwlf vaak kunt kiezen voor het aantal. In uw geval was deze soort per 9 verpakt.

En met deze 9 kan het best zo zijn dat ze ook nog het goedkoopst waren in vergelijk met andere bloemnzaken.

Voor 'het goedkoopste' geldt dan toch de stuksprijs. (En helaas, JUMBO is niet altijd de goedkoopste, al wordt dat wel gesteld in hun reclame). De test die dan wordt genoemd is m.i. inmiddels gedateerd.)

Aanvullend: kijk eens bij de info die bij deze verwijzing wordt gegeven: het gegeven van oneven zal u opvallen.
https://www.euroflorist.nl/rozensymboliek-cn696

gerbera
door gerbera - Jan 29, 2019 om 16:07
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Het is niet ongebruikelijk dat een bos bloemen,en bij rozen vaak, uit een oneven aantal bestaat. 9 rozen in een bos staat voor; "onze liefde is voor altijd". Had wel zo netjes geweest als de grootgrutter had vermeld dat het er 9 waren. Waarom u zich bedonderd voelt is mij niet geheel duidelijk, er waren toch ook bossen met 10 st. en dat betekend weer; jij bent perfect.
Overigens, gladiolen worden meestal per bos van 5 st. verkocht, en bij de 4 daagse per stuk.

OT voor het plaatsen van mijn reactie waren eerdere reacties weer eens niet zichtbaar.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 29, 2019 om 16:16
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, ook helaas is het 'niet zichtbaar zijn'  een nog niet opgelost probleem

costnix
door costnix Jan 29, 2019 om 17:45
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe zit het met symbolische aantallen bij het geven van gerbera’s? Gerbera Als één van de weinige bloemen heeft de Gerbera géén officiële betekenis. :-( Maar volgens wierook.nl betekent de gerbera openhartigheid :-)

gerbera
door gerbera Jan 29, 2019 om 21:29
7364 Antwoorden / 14 Vragen

De betekenis van de kleuren bij de gerbera

Ook de kleuren van de gerbera hebben zo hun eigen betekenis. Zo staat de rode voor volledig verliefd, de oranje staat voor de zon. Geef je een witte, dan is dat een teken van onschuld en puurheid. Is een roze gerbera het cadeau? Dan heb je heel veel achting voor die persoon! En de gele, staat voor vrolijkheid en geluk.

costnix
door costnix Jan 30, 2019 om 07:48
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Weer wat geleerd. Dank :-)

tijger1
door tijger1 - Jan 29, 2019 om 16:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus u haalt op het scherp van de snede nog een bosje bloemen en gaat dan de rozen natellen? Waar staat in de wet dat een bos rozen uit 10 stuks moet bestaan?

En inderdaad een oneven aantal staat beter in een vaas. Koopt u toch twee bosjes,hebt u er 18..

panter22
door panter22 - Jan 29, 2019 om 16:09
6599 Antwoorden / Vragen

Had je beter naar de Lidl kunnen gaan. Ik kreeg  een gratis bosje rozen bij de boodschappen.

wi
door wil45 - Jan 29, 2019 om 16:10
19 Antwoorden / 2 Vragen

iedere bloemenwinkel verkoopt bosjes per 10 stuks.
Effe nagevraagd.
In een dozijn zitten er ook geen 11
het gaat niet om de prijs,het gaat erom dat je verwachting niet uitkomt.
En u heeft kunnen lezen dat hun reactie nergens op slaat,andere bossen hebben wel 10 stuks

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 29, 2019 om 16:14
16845 Antwoorden / 202 Vragen

@WIL45  En dan toch ook hier maar even dit (het is dus niet juist dat iedere bloemenwinkel bosjes per 10 stuks verkoopt!: https://www.euroflorist.nl/rozensymboliek-cn696

aurora1
door aurora1 Jan 29, 2019 om 18:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou boos en verontwaardigd stampvoetend weggegaan zijn en zou een zo goedkoop mogelijke reep chocolade o.i.d. gekocht hebben, bij een goedkopere (voor zover mogelijk) conculega.

wi
door wil45 - Jan 29, 2019 om 16:15
19 Antwoorden / 2 Vragen

beste mensen heb allen even willen waarschuwen.
Bij de Jumbo is een dozijn misschien wel 11,of een kilo 950 gram

Gr
door Grunn1 Jan 29, 2019 om 16:47
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Overdrijven is ook een kunst

Een dozijn is overal 12 en een kilo is overal 1000 gram. Een bosje of bos heeft geen vast aantal. Je hebt zeurders zeikerds en ........vul zelf maar in.

diumenge
door diumenge Jan 29, 2019 om 18:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ahhh, mag ik het invullen?

Gr
door Grunn1 Jan 29, 2019 om 19:31
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@diumenge, graag........

tijger1
door tijger1 - Jan 29, 2019 om 16:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voortaan die blommen dus maar tijdig bij uw “vaste bloemenwinkel” kopen.

wi
door wil45 Jan 29, 2019 om 16:18
19 Antwoorden / 2 Vragen

Eindelijk een serieuze reactie,dank

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 29, 2019 om 16:31
16845 Antwoorden / 202 Vragen

en waar ze mogelijk toch duurder zullen zijn -:)

tenormin
door tenormin - Jan 29, 2019 om 16:30
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@wil45, nu maar hopen dat het voor een echte relatie was. Bij de link van @heremietkreeft staat dat 9 rozen voor de eeuwige liefde staat. ;-)

holstein
door holstein - Jan 29, 2019 om 17:11
922 Antwoorden / 16 Vragen

Betaal je bij je bloemenwinkel voor tien hetzelfde als bij Jumbo voor negen, want dat wordt me niet duidelijk en je bedonderd voelen om die ene roos, wat kan iemand zijn leven ingewikkeld zijn....

edrick3
door edrick3 - Jan 29, 2019 om 17:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En ik maar denken dat een bos rozen,tulpen,gladiolen,ect altijd uit 10 bestaat.
Nou, dat weten we dan ook weer. Dat denk  je dus verkeerd.
Had je ook nog een vraag?

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jan 29, 2019 om 17:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Overigens was 22 januari op een dinsdag.

edrick3
door edrick3 Jan 29, 2019 om 18:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

LOL
TS was natuurlijk helemaal van slag door die roos te weing (volgens hem dan) ;-)

aurora1
door aurora1 Jan 29, 2019 om 18:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

In de war vanwege die ene roos die het allemaal zoveel duurder zou maken....

edrick3
door edrick3 - Jan 29, 2019 om 18:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

beste mensen heb allen even willen waarschuwen.
Aardig hoor,
Bij de Jumbo is een dozijn misschien wel 11,of een kilo 950 gram
maar dit is onzin!

me
door mein33 - Jan 29, 2019 om 18:01
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Hoezo "ik voel me bedonderd" !! U bent toch niet verplicht om daar een aankoop te doen.
Om een "BOS" rozen te krijgen heb je minstens 10 bosjes van 9 of 10 rozen nodig !
U had ook eenvoudig weg kunnen lopen en het bosje roosjes kunnen laten waar ze waren.

Maar vriendelijk dank voor de 'waarschuwing' en "pluk een roos, wees niet meer boos, steek hem in je haar en daarmee is dit topic klaar".

aurora1
door aurora1 - Jan 29, 2019 om 18:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En u zegt: het gaat niet om de prijs?
Dus koopt u zo voordelig mogelijk klein bosje bloemen bij de bijna voordeligste supermarkt, en die volgens u adverteert met de goedkoopste te zijn, u telt het aantal in uw bosje en vervolgens nog een aantal bossen “ter controle”? Gaat dan ook nog stampei maken? Contact met het hoofdkantoor opnemen?
En dat omdat u meent - als kenner? - dat in een bos een even aantal bloemen zou moeten zitten?
Ik heb juist de indruk - corrigeer me als ik abuis ben - dat u zo weinig mogelijk geld wilt uitgeven aan bloemen en voor die relatie. Er ook geen moeite voor wilde doen: “voor een relatie, het was zondag en mijn vaste bloemenzaak was dicht”. Als u 9 zo weinig vindt had u 2 bossen (bosjes) kunnen kopen. Of vond u dat dan weer te duur? En dan hier klagen?
En wat is uw vraag? Of u gelijk heeft? Nee, dat vind ik beslist niet.

diumenge
door diumenge - Jan 29, 2019 om 18:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Opzich is dit wel apart.

Jumbo Rode Rozen € 3,29 (0,37/stuk)

De stukprijs is dan dus gebaseer op 9 rozen.

Maar bij de omschrijving staat dit:

...
Deze vrolijke en stralende bos bestaat uit 10 rozen met een rode kleur. Rode rozen geven de kleur van de liefde weer, kortom een ideale bos om cadeau te doen aan je geliefde! Deze rozen zijn het hele jaar in zowel de winkels als online bij Jumbo verkrijgbaar.
...

Afijn, er zijn wel grotere problemen op de wereld.

tenormin
door tenormin Jan 30, 2019 om 00:29
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Maar die waren van de online aanbieding @diumenge. En de TS heeft ze op (niet) Zondag gehaald bij de Jumbo. Waren voor "een relatie". Hij was en in de bruine bonen en hij kon 10 rozen kopen, bij andere boeketten rozen. Nou, ik hoef zo'n krentenkakker niet als "relatie". Want het was voor hem Zondag, toch? Een relatie zie je wel op Zondag? Kreeg een boeketje, afgelopen Zondag en heb ze zojuist geteld: 9! Met 3 takjes rode bessen en wat groen. Van mijn ex-schoondochter, toch een relatie. ;-)

Cookies
door Cookies - Jan 29, 2019 om 18:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wel, dan is in ieder geval duidelijk geworden waar het probleem zit: ingepakt door medewerkers die niet tot 10 kunnen tellen.

DOOR DIUMENGE - 29 JAN. 2019 OM 18:39
10106 ANTWOORDEN / 13 VRAGEN

Opzich is dit wel apart.

Jumbo Rode Rozen € 3,29 (0,37/stuk)

De stukprijs is dan dus gebaseer op 9 rozen.

Maar bij de omschrijving staat dit:

...
Deze vrolijke en stralende bos bestaat uit 10 rozen met een rode kleur. Rode rozen geven de kleur van de liefde weer, kortom een ideale bos om cadeau te doen aan je geliefde! Deze rozen zijn het hele jaar in zowel de winkels als online bij Jumbo verkrijgbaar.

tijger1
door tijger1 Jan 29, 2019 om 18:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan maar twee bossen kopen kosten ze € 0,2777777 per stuk.

wi
door wil45 - Jan 29, 2019 om 18:50
19 Antwoorden / 2 Vragen

Beste mensen,Wat een LOLbroeken in dit forum en wat een serieuze en begripvolle mensen.
Niet zeuren als je nieuwe auto maar 1400 cc ipv 1800 cc is hij kan toch rijden.
maar hartelijk bedankt voor uw begripvolle reacties en hoop dat u vaak bedonderd wordt in een willekeurige winkel,niet zeuren het hoort erbij en u bent het waard.de groetjes

Gr
door Grunn1 Jan 29, 2019 om 19:35
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Wat een vergelijking, Meen je dit serieus? Maar u bent niet bedonderd en als dit het ergste is waar u zich druk om maakt dan gaat de rest over rozen en zou ik graag met u willen ruilen.

tijger1
door tijger1 - Jan 29, 2019 om 18:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dan ook nog twee van die bossen voor € 5,00. Het moet niet gekker worden.

panter22
door panter22 - Jan 29, 2019 om 19:02
6599 Antwoorden / Vragen

De btw is verhoogd van 6 naar 9%, Dit geldt ook voor bloemen. Dit seizoen zijn de rozen duur.
Dan kan Jumbo kiezen om de prijs van een bosje rozen te verhogen, maar ook om minder rozen in een bosje te stoppen en de prijs gelijk te laten. Jumbo kiest dus voor 1 roos minder per bos,
Hoe kun je je nu bedonderd voelen.Je ziet hoeveel rozen er in het bosje zitten en je ziet de prijs.

marita5
door marita5 - Jan 29, 2019 om 19:06
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Wil45 ,

9 rozen staat mooier in een vaas.

Heeft u de Radarlijn gebeld , u lag onder de tafel van het lachen , over lolbroeken gesproken , zie hier het filmpje v.a 1:05 .

https://www.nporadio1.nl/radarradio/onderwerpen/488765-radarlijn-loterijverlies-wil-weer-geld

Ik zou zeggen : pluk een roos zet hem op uw hoed , dan is morgen alles weer goed :-))

Lees ook de gegeven antwoorden bij concullega Radar ,

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=189619

Cookies
door Cookies - Jan 29, 2019 om 19:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Een bosje bloemen vergelijken met een auto? Het moet niet gekker worden.

Maar bedankt v.d. waarschuwing, ik ga vanaf nu ieder bloempje en blaadje tellen.

DOOR WIL45 - 29 JAN. 2019 OM 18:50
11 ANTWOORDEN / 2 VRAGEN

Beste mensen,Wat een LOLbroeken in dit forum en wat een serieuze en begripvolle mensen.
Niet zeuren als je nieuwe auto maar 1400 cc ipv 1800 cc is hij kan toch rijden.
maar hartelijk bedankt voor uw begripvolle reacties en hoop dat u vaak bedonderd wordt in een willekeurige winkel,niet zeuren het hoort erbij en u bent het waard.de groetjes

jo
door jorisw - Jan 29, 2019 om 20:27
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Weer zo'n non-probleem. Alles is zo goed geregeld in Nederland dat er geen problemen meer zijn. En dan krijg je dit soort verwende zeikerds als TS.

lo
door lovewinnie - Jan 29, 2019 om 21:47
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Wie zegt dat een bos uit  10 bestaat?  Is daar een wet of regelement voor ? Een bos is een bos  4 bloemen in een bundel is ook een bos bloemen . 20 stuks ook.

Echt waar maken mensen zich druk om ????
Gaat het zo goed met Nederland dat dit een rede is om te klagen?  Gebeurd er verder niks in je leven dat hier over geklaagd moet worden? Dat mag u in u handjes klappen.
Is het de werkeloosheid dat rare dingen doet met de mens.

pino123
door pino123 - Jan 30, 2019 om 07:52
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Wat een probleem heeft u, echt vreselijk. Een aanname maken dat een bos altijd uit 10 bestaat en dan bestaat deze opeens uit 9............ Misschien maakt Jumbo wel de aanname dat een bos altijd uit 9 bestaat. Echt iets om je druk over te maken, wat een onzin topic..