Eetcafé annuleerd reservering
Voor een reünie van oud klasgenoten hadden we besloten een etentje te gaan doen in een eetcafé in Maastricht.
We hebben deze reservering ruim van te voren gemaakt, omdat de locatie een speciale waarde had en we natuurlijk iedereen de kans moesten geven ook te kunnen komen.
3 weken voor de datum krijgen we een bericht van het Eetcafé dat ze de reservering annuleren omdat ze de mogelijkheid hebben een grote party aan te nemen. En aangezien we nog ruim voldoende tijd hebben om een andere locatie te zoeken, was het voor hun zo afgedaan.
Op de vraag of er een vorm van compensatie is hebben ze de afgelopen week nog niet gereageerd.
Ik vroeg mij af of een horeca zaak dit zomaar kan en mag doen?
Op de site vind ik nergens verwijzingen of een of andere vorm van reserveringsvoorwaarden.
Hallo Mikzar ,
Welk eetcafe is dit ?
Ik heb in eerste instantie niet de behoefte een naam te noemen.
Maar mocht ik er geen goed gevoel bij houden, ga ik dit wel doen.
U heeft er nu al geen goed gevoel over , anders vraagt u geen compensatie .
correct opgemerkt.
Maar geef ze zeker nog een kans, en hoop een duidelijker gevoel er aan over te houden door eerst mijn 'frusstratie' hier te delen.
Uw frustratie mag u hier delen , maar levert geen compensatie op ;-))
@marita5, ☺ ;-))
Maar misschien wel een correcte manier van reageren naar het betreffende bedrijf.
Ik moet ook eigenlijk het woordje "compensatie" vervangen door "reactie"
Dank voor de reactie's!
heb er veel van geleerd en het is duidelijk dat meningen kunnen verschillen.
Ondertussen hebben we een andere lokatie gevonden, en ik laat het los of er nog een
bericht van het bedrijf zal komen.
Gelukkig verschillen meningen maar soms maken we ons te druk om een eerste mening.
We gaan er een gezellig avond van maken, daarvoor is de lokatie ,niet altijd van belang.
Fijn dat u een andere locatie heeft gevonden , veel plezier , bedankt voor het terugmelden .
Wat voor een compensatie had u zelf in gedachte? Schade zal u niet echt lijden, hooguit wat telefoonkosten om een ander eetcafe te gaan zoeken.
Op zich is het niet netjes om om deze reden te annuleren. Maar in de overeenkomst zal ongetwijfeld opgenomen zijn wat de regels zijn omtrent annuleren.
Er is verder geen overeenkomst getekend ofzo.
De hoogte van het bedrag vind ik niet belangrijk, al is het maar een koffie die ze aanbieden.
Ik heb idd geen kosten, Maar het was een bewuste keuze om daar te gaan eten, vind de houding niet correct. Te gemakkelijk
Als er geen getekende of bevestigde overeenkomt is hebt u geen poot om op te staan.
Tja. In elk geval NOOIT meer naar die tent en de naam en het adres op social media bekend maken, alsook een slechte review geven. Drie weken zou echter inderdaad wel lang genoeg moeten (kunnen) zijn om een nieuw adres voor uw reünie te vinden. Compensatie lijkt mij dan ook niet op zijn plaats.Indien u drie weken van tevoren had afgezegd zou u ook niets hoeven betalen. Overigens weet ik niet wat de speciale reden was om juist dit eetcafé uit te zoeken en of u dat bij de boeking expliciet met hen heeft overlegd. 'Karma' zou wel zijn dat die nieuwe, grotere party te groot voor ze blijkt en die avond helemaal in de soep loopt waardoor ze veel last krijgen met die -o zo graag gewilde- 'grote' klant. Succes met het vinden van een nieuwe plek..
Dank voor de reactie's!
heb er veel van geleerd en het is duidelijk dat meningen kunnen verschillen.
Ondertussen hebben we een andere lokatie gevonden, en ik laat het los of er nog een
bericht van het bedrijf zal komen.
Gelukkig verschillen meningen maar soms maken we ons te druk om een eerste mening.
We gaan er een gezellig avond van maken, daarvoor is de lokatie ,niet altijd van belang.
Interessante vraag. Het is meestal de klant die annuleert en in de horeca kan dat formeel vaak tot een dag van te voren, maar in de praktijk kunnen ze heel weinig doen als iemand na een reservering toch niet komt opdagen. Ik denk dat je in de horeca een reservering in bepaalde mate als vrijblijvend moet zien: "hou een tafeltje voor ons vrij". Dat zou dan voor beide partijen gelden, mits je het maar netjes doorgeeft als de reservering vervalt. Drie weken van te voren lijkt mij lang genoeg om een andere locatie te vinden.
Wat voor schade heb je dat je een compensatie verwacht?
De hoogte van compensatie is niet belangrijk.
Vind de houding te gemakkelijk.
En er zijn veel horeca uitbaters die balen van no-shows.. en zelfs vooraf betalen invoeren.
Anders om blijkt het dan weer geen probleem.
"Anders om blijkt het dan weer geen probleem." Dus je vergelijkt het beleid van de ene uitbater met de andere, zo redeneer je wel heel erg makkelijk in je eigen voordeel. Had deze uitbater vooraf om een (aan)betaling gevraagd, dan hadden ze nu ook niet kunnen annuleren. Alleen dat doen ze niet, dus dat kan je dan niet vergelijken met het beleid van een andere uitbater die wel om een betaling vraagt.
Dank voor de reactie's!
heb er veel van geleerd en het is duidelijk dat meningen kunnen verschillen.
Ondertussen hebben we een andere lokatie gevonden, en ik laat het los of er nog een
bericht van het bedrijf zal komen.
Gelukkig verschillen meningen maar soms maken we ons te druk om een eerste mening.
We gaan er een gezellig avond van maken, daarvoor is de lokatie ,niet altijd van belang.
@Mikzar, veel plezier met de reünie!
Wat vindt u dat uw schade is en hoeveel geld wilt u daarvoor hebben?
Natuurlijk kan nmm een horecabedrijf dat doen. 3 Weken is lang tevoren en u heeft toch ook niets betaald?
Zoek gewoon iets anders en blijf hier niet langer over mijmeren.
Is idd ook een houding, en zou ook gelden als de lokatie niet van belang zou zijn.
Ik zet het in het zelfde rijtjes als ergens een uitvaard organiseren die niet door kan gaan omdat er een betere groep komt,
Ik zie het als een bruiloft regelen, die dan helaas niet kan door gaan omdat de groep te klein blijkt te zijn,
In mijn gedachte te gemakkelijk.
Soms is een gebaar ook al genoeg om een gevoel te doen verdwijnen. Maar niets doen?
@Mikzar, je vergelijkt appels met peren. Een reünie met wat klasgenoten in een eetcafé is heel wat anders dan een uitvaart of bruiloft.
Wat een onbehoorlijke, ongepaste en irrelevante vergelijkingen.
U gedraagt zich als een verwend klein kind dat zijn zin niet krijgt. U heeft veel te leren als u dergelijke vergelijkingen durft te maken.
Heeft u inmiddels al een andere lokatie geregeld? Daar kunt u nl beter uw tijd aan besteden dan hier doordrammen en gelijk willen krijgen.
Doordrammen en blijven zeuren is achteruitgang, om uw woorden te gebruiken.
Trouwens, de verdiensten van een grotere grieo kunnen misschien een beetje de verliezen compenseren van al die reserveringen waarbij de mensen niet kwamen opdagen.
Dank voor de reactie's!
heb er veel van geleerd en het is duidelijk dat meningen kunnen verschillen.
Ondertussen hebben we een andere lokatie gevonden, en ik laat het los of er nog een
bericht van het bedrijf zal komen.
Gelukkig verschillen meningen maar soms maken we ons te druk om een eerste mening.
We gaan er een gezellig avond van maken, daarvoor is de lokatie ,niet altijd van belang.
Dit is een zeer slechte wijze van omgaan met klanten. Commercieel gezien niet onlogisch want 'ze verdienen nu meer'. Met aantekening dat ze dat dan denken aangezien ik mag aannemen dat u dit verder vertelt en er dan in ieder geval van uw zijde geen klandiezie meer is voor hen.
Het lijkt mij dat u geen financiële schade aannemelijk kunt maken.
Ik begrijp ook het verschil in omzet. Daar geef ik ze geen ongelijk in.
Maar dan blijft het toch nog steeds hun probleem waar ze iets mee moeten doen lijkt me.
niets doen is achteruitgang..
Maar bekijk het ook eens andersom: stel dat ze het niet zouden cancellen en ze hebben ook die party. Dat gaan andere gasten weer zeuren dat er geluidsoverlast was omdat er zo'n grote groep aanwezig was.
Of moet een ondernemer er dan maar voor kiezen om z'n zaak half leeg te hebben door die party niet aan te nemen?
@JORISW, bedacht dat de andere groep de gehele, of vrijwel de gehele, ruimte nodig zou kunnen hebben? De kleinere groep er dus niet meer bij kan? Dat afgezien van het gegeven dat een volle zaak dan nooit een probleem kan en mag zijn en de verdiensten dan ook optimaal zijn.
Info: Kijk bij artikel 9.5
http://www.hotelmanagementgroup.nl/OHE/UVH-Nederlands.pdf
Hieruit kun je concluderen dat er een vorm van compensatie verwacht mag worden.
dank voor deze informatie.
Het is inderdaad een probleem voor henzelf als deze houding leidt tot klanten verlies, dus ook kennelijk min of meer eerder vaste klanten zoals u.
Ik zie werkelijk geen enkele reden om hier de naam v/h eetcafé te vermelden, of het moet zijn om je gram te halen. Het is hier ook geen klachten- of reviewsite.
Je hebt niets aanbetaald, je hebt geen overeenkomst gesloten, het is geen trouwerij, het is 3 weken voor geplande datum. Kortom: spijkers op laag water zoeken.
Misschien is het leuk om tijdens het etentje in een ander gezellig tentje, te oefenen met het vervoegen van werkwoorden. De verliezer betaalt.;-)
Misschien is het leuk om tijdens het etentje in een ander gezellig tentje, te oefenen met het vervoegen van werkwoorden.
Zal het er flink druk worden. Geldt ook voor het juiste gebruik van leestelkens.
Ja Jan, dat moet men telkens blijven oefenen.
Zo ik het ervaar in deze tijd heeft/neemt de consument altijd (meer)gelijk heeft of meer rechten als als de zaak/bedrijf. De liefde komt van twee kanten. Het is een eerlijke mededeling geweest die zeker teleurstellend zal zijn geweest, maar de zaak die dit verzonden heeft zal zich ook gerealiseerd hebben dat dit ook gevolgen voor hen kan hebben. Schade heeft u niet, immers geen contract (getekend) en niets betaald, die zaak is wel een klant kwijt, oké, dat wisten ze van te voren. Dus maak een feestje en go on with your life.
Dat u dit durft vergelijken met een uitvaart,
En u zou nog techt van spreken hebben als die afzegging een dag of wat tevoren gedaan werd, maar drie weken? Heel netjes.
Ga maar ergens anders reünieen.
@tijger1?????
Gerrit, hoezo @tijger1 vraagtekens. Is toch logisch dat men dit niet kan vergelijken met uitvaart. Maar goed, probleem van de TS is opgelost en ze gaan heerlijk elders feest vieren.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Opzeggen lidmaatschap FVD
Beste lezers,
Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer