Freek
door Freek Jun 11, 2019 om 17:22
Winkels & webshops

Eijerkamp

Wij hebben eind april 7 stoelen gekocht bij Trendhopper. De levertijd is week 29. Nu, week 24 hebben wij zoiets van. Het duurt te lang allemaal. Wij wensen te annuleren. Na een ennuleringsbericht met de vraag ons geld terug te ontvangen geeft men aan. Prima, maar dan 50% boete. Wij hebben de stoelen bij Trendhopper gekocht. Eijerkamp echter is de leverancier. Ik wil me beroepen op de CBW voorwaarden. De Herroeping. Dat kan niet daar wij niets digitaal hebben besteld. Als ik aangeef dat ik via trendhopper (in hun iwnkel op adres G..straat 12-14) de bestelling heb laten plaatsen bij Eijerkamp ( G...straat 11) en dat dit een soort van digitale bestelling is geweest geeft men aan dat ze een bedrijf zijn. Ik geef aan dat het bedrijf niet flexible is en meedenkend. Zich houdt aan de regels en niet medenkt. Dat is mijn mening volgens de storemaneger. Week 29 is de afspraak dat men gaat leveren. Maar wij wensen de stoelen niet meer aangezien de smaak is verandert. We willen er gewoon vanaf. Nee, want u bent een verbinding aangegaan met ons, zegt vd Haar. U hebt ook getekend! Ik heb getekend inderdaad. Maar er is niet bij verteld waarvoor ik heb getekend. De CBW voorwaarden, de bescherming van de klant (afnemer). Weinig bescherming krijg je eigenlijk als je artikel annulering leest. PAS OP, teken niets!! Zou ik zeggen, want het is misleiding. Mijn vraag is wat te doen. Kan ik me derhalve toch niet herroepen op de herroepingsregelen aangezien ik vanuit een ander adres de bestelling heb gedaan. Ik wist niet dat Trendhopper en Eijerkamp 1 zijn. De bestelling is gedaan bij Eijerkamp. Ik koop bij Trendhopper. Ik vind het maar een vreemde zaak en voel me misleid ten top. Het zit niet lekker dadelijk op die stoelen.

[Edit redactie: naam weggehaald].

7604 19 Rapporteer

ja
door janf43 - Jun 11, 2019 om 17:27
733 Antwoorden / 0 Vragen

U maakt er een rommeltje van. U heeft besteld in een stenen winkel, volgens bepaalde voorwaarden die u door te tekenen heeft aanvaard. En nu daar op terugkomen en klagen dat de verkoper niet wil meewerken?

Ka
door Kassagebruiker - Jun 11, 2019 om 17:27
683 Antwoorden / 5 Vragen

Op moment van bestellen was de levertijd oké. Nu duurt het te lang, wat u vooraf wist. Dus kost annuleren 50%. Dat worden dan dure niet-stoelen.

tijger1
door tijger1 - Jun 11, 2019 om 17:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U koopt in een winkel stoelen en de aflevering is in week 29 en nou wilt u er van af, want uw smaak is in de tussentijd verandert?

Nou, dat kan gelukkig voor u, maar u betaalt wel annuleringskosten. U kunt zich helemaal niet beroepen op herroepingsvoorwaarden, want die zijn niet vantoepassing als u in een winkel iets koopt.

Voortaan eerst lezen wat u tekent. Wees blij dat de CBW voorwaarden gehanteerd worden, anders zou u helemaal niet kunnen annuleren.

U bent in het geheel niet misleid.

pe
door peentjes - Jun 11, 2019 om 17:39
421 Antwoorden / 0 Vragen

De termen 'niet flexibel en meedenkend' en 'zich aan de regels houden' passen helaas voor u helemaal bij deze aankoop. U bent echt de enige die zich wat te verwijten heeft. Misschien toch laten leveren en dan verkopen, die stoelen?

pe
door peentjes - Jun 11, 2019 om 17:41
421 Antwoorden / 0 Vragen

De termen 'niet flexibel en meedenkend' en 'zich aan de regels houden' en u misleid voelen passen helaas voor u helemaal bij uw eigen handelwijze. U bent hierin de enige die zich wat te verwijten heeft. Misschien toch laten leveren en dan verkopen, die stoelen?

tenormin
door tenormin - Jun 11, 2019 om 17:49
16816 Antwoorden / 108 Vragen

In week 24 hebben we zoiets van duurt te lang. Raar, wist u van te voren. Maar goed, annuleer de 7 stoelen, wel 50% betalen natuurlijk. Kunt u weer nieuwe stoelen kopen. Als uw smaak in de tussentijd niet weer veranderd. De winkel heeft dus volledig gelijk.

me
door mein33 - Jun 11, 2019 om 17:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Uw smaak is verandert en dat in een paar weken !!!! Wat een onbenullige smoes om onder een aankoop proberen uit te komen.
Dar krijg ik nou een vreemde smaak van in de mond en blijkbaar de verkopende partij ook !
Wel eens gehoord van 'afspraak is afspraak' en de afspraak is : Levering in week 29 en het maakt daarbij niet uit onder welke bedrijfsnaam  de stoelen aan u zijn verkocht en welke naam erop de auto staat die ze komt brengen.
Zolang u in de  afgesproken week de uitgezochte en gekochte stoelen geleverd krijgt is er niets aan het handje.
En als u eenmaal op die stoelen zit, dan merkt u er niets van bij 'wie ook al weer' die stoelen vandaan komen.

En zo niet, dan maar de koopovereenkomsst ontbinden en zo uw geld, volkomen onnodig, over de balk gooien.

Ongeduld is een vreemde ziekte waar geen pilletje tegen bestaat,alleen een aanslg op de bankrekening  :-))

edrick3
door edrick3 - Jun 11, 2019 om 18:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je  koopt iets waarop levertijd zit.
Dan vind je de levertijd te lang.
Je wilt annuleren, maar geen annuleringskosten betalen.
Je smaak is veranderd (wat een onzin!).
Je bent helemaal niet misleid, maar hebt de voorwaarden niet gelezen.
De zaak staat volkomen in haar recht.
Hang een bordje met spreuk op in je woonkamer: Bezint eer gij begint!.

panter22
door panter22 - Jun 11, 2019 om 19:34
6599 Antwoorden / Vragen

Dat is de ellende als je stoelen koopt en je er een paar maanden op moet wachten. Intussen zie je veel leukere stoelen en misschien nog goedkoper ook.Wachten duurt lang en af en toe begin je te twijfelen of je wel de goede keus hebt gemaakt.
Helaas die stoelen worden speciaal voor jou besteld en je hebt ze nu eenmaal gekocht. Daar kun je niet meer zonder kosten vanaf.
Heb je de stoelen eenmaal thuis, dan denk je: waar heb ik me nu druk om gemaakt.
Nog even volhouden. Die 5 weken kom je ook wel overheen.

tdmduc
door tdmduc - Jun 11, 2019 om 21:48
703 Antwoorden / 2 Vragen

Meubels op maat en kleur besteld duren altijd zo lang, welke zaak dan ook.

Ooit een Golf of een Tesla gekocht? Duurt maanden.

Vorige week mijn nieuwe velgen na 1 jaar eindlijk gekregen. De fabrikant maakte maar 1 keer een voorraad van mijn zeldzame velgmaat dus helaas wachten.

En nee, zoals deze was er geen ander in het oerwoud van velgen.

gerbera
door gerbera - Jun 11, 2019 om 22:43
7348 Antwoorden / 14 Vragen

U maakt een denkfout, u koopt in een stenen winkel en waar die de bestelling vandaan haalt is aan hen. Niet u maar Trendhopper heeft de stoelen bij Eijerkamp ingekocht. Er is dus geen "internet"koop gedaan  en dat de zaak de boel digitaal (per computer) afhandeld is heel wat anders, doen ze b.v. ook bij Kwantum, Leen Bakker, enz, die hun spullen ook elders inkopen.  In de stenen winkel is het motto  "koop is koop"

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 12, 2019 om 09:32
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Als u van mening bent dat u ten top misleid bent bent u toch wel echt zelf degene die zich zelf dan misleidt!

U bent het zelf die bij de aankoop akkoord bent gegaan met de levertijd in week 29 en het idee is klaarblijkelijk helemaal niet in u opgekomen dat dan eerder leveren zoals u wenst dan niet eens mogelijk is i.v.m. bijvoorbeeld de produktie tijd.
Bovendien: hoe komt u op het idee dat het en soort digiutale bestelling is? Bij aankoop is een stenen winkel is het nog nooit anderes geweest dat als men daar het product dat u wenst niet in voorraad gheeft dat bij de producent wordt besteld. Vergelijk dat met de aankoop van een nieuwe auto met o.a. bijzondere wensen of simpelweg er daar ook sprake is van en wacht/levertijd.

U wenst de stoelen niet meer en dat betekent 'glashard'dat u in gebreke blijft in het naleven door u van een koopovereenkomst en dat heeft tot gevolg dat Trendhopper bij u het nadeel mag claimen dat van de annulering wordt ondervonden. Zie de relevante wetgeving: schade bij niet nakomen

Gr
door Grunn1 - Jun 12, 2019 om 10:08
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Omdat alle antwoorden negatief zijn voor ts zal die niet en nooit meer reageren.

Maar nog even op uw stelling terug te komen dat de winkel digitaal uw stoelen heeft besteld bij een leverancier.
Alle winkels doen tegenwoordig hun bestellingen digitaal bij hun leveranciers, dit is al jaren zo. De tijd dat men nog met potlood en papier de bestellingen deed was ergens in de vorige eeuw.

gerbera
door gerbera Jun 12, 2019 om 10:45
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Die "zit";-))

audb
door audb - Jun 12, 2019 om 12:15
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Om veel tekst te vermijden is er maar een antwoord KOOP IS KOOP en dat ze willen anuleren is net als ruilen een gunst.

Wel is het zo dat een leverings termijn vast moet staan wijken daar in nadeel van u af en dan moet dat echt maanden zijn dan kan u wel zeggen van ik ontbind de koop wegens niet optijd leveren.

Ook kan u de koop ontbinden als de kleur of stijl sterk afwijkt omdat u dan geleverd hebt gekregen wat u niet besteld heeft maar dat uw smaak plotseling is veranderd is daar heeft de verkoper totaal niets mee te maken.

mo
door mof - Jun 12, 2019 om 13:22
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft in een fysieke winkel besteld. Waar deze winkel hun goederen besteld, digitaal of niet. Doet niet ter zake.
de winkel mag 50% aanbetaling eisen. Maar u bent in principenog steeds het hele bedrag schuldig. Als u maar 50% hoeft te betalen is dat coulant.
en, veranderde smaak? Doe niet zo zielig ,...

1paul
door 1paul - Jun 12, 2019 om 16:14
3101 Antwoorden / 0 Vragen

u wist dat de levering in week 29 zou zijn, bent daarmee akkoord gegaan en nu ineens duurt het allemaal te lang!!!

Sorry ik word een beetje misselijk, niet u moet zeuren maar de winkelier waarvan u verwacht dat die de stoelen maar houd, 50% is nog heel redelijk trouwens, ze kunnen ook zeggen sorry, koop is koop!!!

lo
door lovewinnie - Jun 13, 2019 om 15:27
1202 Antwoorden / 1 Vragen

U heeft in de winkel gekocht en hun lopen weer ergens anders in. Dat is echter niet van belang.  U heeft accoord gegeven voor de late levering, getekend en hun zijn gaan bestellen.
Winkels hebben vaak kleine voorraad en moeten in 70% van de gevallen weer ergens anders bestellen om aan u te leveren. Verschillende leveranciers. Dat maakt niet uit voor u koop in stenen winkel.

Bij kopen in stenen winkel geld geen herroepingsplicht. Koop is koop. Mochten ze nu week 29 niet leveren is het een ander verhaal. Dan kunt u gaan klagen of annuleren omdat ze niet voldoen aan afgesproken data.
Nu kunt u niks. Boete accepteren of stoelen kopen

Gr
door Grunn1 Jun 13, 2019 om 15:49
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Volgens mij is hetzelfde antwoord inmiddels al een keer of 17 gegeven. Wat is het nut om steeds dezelfde antwoorden te geven?

lo
door lovewinnie Jun 13, 2019 om 18:53
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Ik lees alleen vraag, niet alle antwoorden.

jack333
door jack333 - Jun 13, 2019 om 22:50
45 Antwoorden / 9 Vragen

u zegt in de laatste regel (Het zit niet lekker dadelijk op die stoelen.) kussen eronder komt goed

diumenge
door diumenge - Jun 13, 2019 om 22:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Freek loopt op V&B te klagen. Freek krijgt geen gelijk van de reageerders. Freek laat niets meer van zich horen. Wees niet als Freek.

tijger1
door tijger1 Jun 13, 2019 om 23:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

We zijn Freek zijn smaak niet meer.