jj
door jjhensens Jan 26, 2023 om 11:03
Winkels & webshops

Ervaring met onbetrouwbare MyRelief socks. Wel betalen,maar niet sturen

In november heb ík sokken besteld bij MyRelief. Vanwege mijn neuropathie aan met voeten dacht zo enige verlichting in te kopen.Tot op heden niets ontvangen, vaak mailtje gestuurd waar ze blijven,
Wat excuses over de levering maar nu ein januari nog niks ontvangen! Het bedrag was ca. € 20,00 ,geen super bedrag,
maar vele kleintjes maken één grote. Als honderdduizenden zich ook zo laten belazeren is dit een mooi verdienmodel
voor MyRelief.

groet JakobJHensens

3958 8 Rapporteer

ju
door juliomariner - Jan 26, 2023 om 11:13
1320 Antwoorden / 2 Vragen

Gezien de genoemde levertijd van 12-15 dagen op de site heeft u bij een dropshipper gekocht. Deze besteld voor u de sokken op Aliexpress in China.
Aangezien het momenteel in China de Chinees nieuwjaarvakantie is en veel bedrijven daar gesloten zijn kan het nog wel even duren voor u het pakket krijgt.
Verwaht er trouwens niet te veel van. De meeste dropship artikelen staan nou niet echt bekend om goede kwaliteit.
In vervolgt kunt u deze dingen beter rechtstreeks op Aliexpress kopen. Daar staan de gelijke sokken voor 3,98 incl. gratis verzending te koop. U heeft ze waarschijnlijk gekocht van 40 euro voor 29,95

br
door bravehenk Jan 26, 2023 om 17:11
206 Antwoorden / 0 Vragen

Dus eigenlijk van 3.98 voor 29.95.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 26, 2023 om 11:19
16810 Antwoorden / 202 Vragen

Aangepast / toegevoegd nu ik dit zie https://nl.trustpilot.com/review/myrelief.nl hetgeen er niet om liegt en kan ik
hier helaas niet veel anders mee dan u te wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc. Die heeft u klaarblijkelijk gemist.

Zie dit fragment: https://www.bnnvara.nl/kassa/videos/575869?utm_source=20220109-kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa%20zondagbrief

Of deze zeer recente https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/malafide-webshop-onduidelijke-dropshipper-of-betrouwbare-webwinkel-zo-word-jij-nooit-meer-genept/?utm_source=dmdelivery&utm_medium=email&utm_content=dmd-radar&utm_campaign=Nieuwsbrief%20maandag%203%20oktober&at_medium=email&at_emailtype=retention&at_campaign=avrotros_dmd_radar&at_send_date=20221003#at_emailtype=retention&at_medium=email&at_campaign=avrotros_dmd_radar&at_send_date=Nieuwsbrief+maandag+3+oktober

Zie verder voor nog meer details/waarschuwingen: ACM www.consuwijzer.nl

(https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/)  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.

Bedenktijd: wanneer niet, wanneer wel? | ACM.nl

 https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop;   https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-

Bekende malafide handelspartijen | politie.nl

 en  https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline

Online kopen: Zo shop je veilig online | Consumentenbond

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/webshop-stuurt-me-door-naar-china-mag-dit

   en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.

U zou op op basis van deze info kunnen overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM.. Evenwel, geletr op het bedrag aan schade dat u noemt is dat praktisch gezien niet zonvol, nog afgezien van het feit dat dit al wel bekend zal zijn.

sira
door sira - Jan 26, 2023 om 11:21
2320 Antwoorden / 24 Vragen

Nog even geduld, het is Chinees Nieuwjaar.

Ga de volgende keer naar een zorgwinkel, dan kunt u de sokken bekijken, u betaalt en krijgt ze direct mee.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 26, 2023 om 11:23
16810 Antwoorden / 202 Vragen
sira
door sira Jan 26, 2023 om 11:27
2320 Antwoorden / 24 Vragen

Gek hè dat niemand dat doet als ze bij een onbekende webshop iets gaan bestellen, vooral als de prijzen van/voor zijn.

Zelf heb ik niet eens naar de reviews gekeken, maar ik zag van/voor prijs en toen wist ik al genoeg.

ne
door neodutchio - Jan 26, 2023 om 11:59
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Zeker bij medische problemen zou ik niet zomaar ergens gaan bestellen. Als ondersteuningmateriaal zo iets simpels zou zijn, waarom zijn er van nog winkels gespecialiseerd hierin?
De kerstdagen zaten er tussen en het Chinees nieuwjaar. Er zal vanzelf wel iets binnenkomen wat niet zal werken.

tenormin
door tenormin - Jan 26, 2023 om 12:08
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Voor (poly) neuropathie zou u ook moeten weten dat uw specialist u kenbaar heeft gemaakt dat er nog niet zoiets als sokken zouden helpen tegen de pijn? Er is, helaas, (nog) niets waar mensen met neuropathie  mee gehopen kunnen worden.

gerbera
door gerbera - Jan 26, 2023 om 21:55
7356 Antwoorden / 14 Vragen

Meldingen over deze shop bekend.
PAS OP: Myrelief.nl dropshipping van bekende oplichter?
6 meldingen gedaan door bezoekers.

Ro
door RoyFoxxie50 - Mar 28, 2023 om 12:15
1 Antwoorden / Vragen

Hallo,

Ook ik heb sokken tegen neuropathie gekocht bij myrelief.nl
Vaak met ze gemaild, met 98 pct geen reactie.
1x kreeg ik reactie dat ze " problemen" hadden met de levering. Het zou nog een week of 3 duren. Daarna zou
de " productie"  weer opgestart worden en zou ik mijn bestelling ontvangen.
Een maand later heb ik ze maar weer gemaild. Zowaar heb ik 10 pct tegemoetkoming gekregen.
Maar op de sokken wacht ik nog steeds.

Ook zie ik dat sinds een week ( vandaag is het 28 maart 2023) de site niet meer te bereiken is.
En ook mails komen niet meer aan. Tja......

Groeten,
Roy
Koog aan de Zaan

sira
door sira Mar 28, 2023 om 12:42
2320 Antwoorden / 24 Vragen

Tja, u heeft niet vooraf de webshop gecheckt en dus bij een dropshipper gekocht. De sokken komen vast nog wel binnen. Vanuit China (verzender AliExpress) kan dat even duren.

U had zelf rechtstreeks bij AliExpress moeten kopen, scheelt een hoop geld t.o.v. wat u nu heeft betaald.

ne
door neodutchio Mar 28, 2023 om 12:55
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Bekend verhaal, als er teveel mailtjes binnen komen verdwijnt de webshop en zal binnenkort onder een nieuwe naam weer online komen. En ook dan komen de klanten net zo snel als vliegen op een hoop je weet wel.