fl
door flessebon Apr 4, 2014 om 21:41
Winkels & webshops

Ervaring met Vogele

Wat zijn Uw ervaringen met Charles Vogele?
Heb er regelmatig iets gekocht maar nu ik voor het eerst met een klacht kwam wilden ze me op geen enkele manier tegemoet komen.
Toen ik een andere verkoopster vroeg of ze iets voor mij kon betekenen liep ze zonder mijn verhaal aan te horen door.

5206 25 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

aurora1
door aurora1 - Apr 5, 2014 om 00:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Misschien is het handiger als u hier uw klacht omschrijft en de reactie van de winkel daarop.

fl
door flessebon - Apr 5, 2014 om 08:20
418 Antwoorden / 7 Vragen
0

Reageer dan niet Tenormin. Ik heb een slechte ervaring gehad met deze winkel. Ze willen mij niet helpen. Had daar twee kledingstukken gekocht en de maat klopt gewoon niet. Dan laten ze je in de kou staan. Geld terug geven of de broek inkorten doen ze niet. De verkoopster gaf toe dat Vogele de broeken langer had gemaakt maar wou niets voor mij doen. Een andere verkoopster liep door zonder mijn verhaal aan te horen toen ik vroeg of ze iets voor mij kon betekenen.

Er is geen rubriek kledingwinkels of retail. Ik zal de redactie vragen om die rubrieken toe te voegen.

fl
door flessebon - Apr 5, 2014 om 08:43
418 Antwoorden / 7 Vragen
0

Aurora, de verkoopster stelde voor een andere broek te passen maar deze was te kort. Dat was ook niet verwonderlijk wat dat was ook niet mijn maat. Koop altijd dezelfde lengtemaat maar kennelijk is er in de fabriek een fout gemaakt waardoor de broeken te lang zijn. De verkoopster bleef volhouden dat dit normaal was omdat Vogele ze bewust langer zou hebben gemaakt. De lengtemaat wordt zoals bij de meeste winkels uitgedrukt in inches en zou daarom hetzelfde moeten zijn.
Op klacht.nl staan ook klachten over ruilen en retourneren maar daar reageren ze niet.

tijger1
door tijger1 - Apr 5, 2014 om 09:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dus u koopt kleding, maar u past dat niet. Gratis inkorten is niet gebruikelijk en als er niet op de bon staat dat u kunt ruilen of dat er geld teruggegeven wordt, hebt u geen recht van spreken.

Laat hem bij een ateliertje korter maken.

fl
door flessebon - Apr 5, 2014 om 09:27
418 Antwoorden / 7 Vragen
0

Heb ze wel gepast maar heb het op dat moment niet gezien. Heb voorgesteld om een kleine korting te geven zodat ik ze kan laten maken maar dat kon niet. Passende broek was niet voorhanden. Heb eerder broeken daar gekocht en de maat was altijd goed. Als ik mijn oude broek van Vogele op de nieuwe leg dan is het verschil in lengte goed te zien. Daarom ga ik ook uit van een fout van de fabriek.

Bovendien vind ik doorlopen door de andere verkoopster en je jij-en tegen oudere mensen (dan ik) ook nog eens onbeleefd.

Krijg de indruk dat de verkoopsters dat ze in een strak stramien zitten en geen ruimte krijgen om de klant tegemoet te komen als ik de andere reacties op klacht.nl en klachtenkompas lees.

tijger1
door tijger1 - Apr 5, 2014 om 09:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Gepast, maar niet gezien dat ze te lang waren? Dat is dus voor eigen rekening. De onbeleefdheid van de verkoopster is vervelend, maar heeft er niets mee te maken.

fl
door flessebon - Apr 5, 2014 om 10:02
418 Antwoorden / 7 Vragen
0

Alleen ga ik uit van een fabrieksfout Tijger1. Een maat kleiner was te kort. Koop altijd bij Vogele dezelfde lengemaat. Daarom was het mij in eerste intantie niet opgevallen. Bedankt voor Uw reacties, wacht nu op hoe andere klanten de service hebben ervaren. Bij Kien (die daar eerder zat en door Vogele werd overgenomen) was de service altijd goed. En de kleding was ook beter.

Cookies
door Cookies - Apr 5, 2014 om 10:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

.......Bovendien vind ik doorlopen door de andere verkoopster ook nog eens onbeleefd.......

Je had toch al antwoord gehad van een andere verkoopster? Logisch dat de 2e verkoopster niet meer reageert.

Je past een broek, maar ziet niet dat hij te lang is? Waarom pas je dan als je toch niet kijkt hoe hij zit?

Je hebt de broek gepast, goed bevonden. Klaar! Nu niet gaan zeuren dat je geen geld terug krijgt.

me
door mein33 - Apr 5, 2014 om 10:33
5658 Antwoorden / 28 Vragen
0

[quote=flessebon schreef op zaterdag 5 apr 2014, 09:27] Heb ze wel gepast maar heb het op dat moment niet gezien.

Ja, daar zit'm nou net nou de kneep. (Farce Majeure)
De broek wel gepast en niet gemerkt dat deze te lang is, dat klinkt als een smoesje.
U heeft een foutje gemaakt en die kunt u niet een ander in de schoenen schuiven.
Voor een paar Euro is de broek korter gemaakt als u dat zelf niet kunt en is uw foutje daarmee netjes opgelost.
En wat de reactie van de verkoopster betreft, als u haar op dezelfde wijze heeft aangesproken als u hier @tenormin doet, is het begrijpelijk dat zij u laat staan.

fl
door flessebon - Apr 5, 2014 om 10:47
418 Antwoorden / 7 Vragen
0

Het is geen smoesje. Ik heb zo goed mogelijk het probleem uitgelegd. Mijn vraag is hoe andere klanten de service van Vogele ervaren. Dat tenormin dat een vreemde vraag vindt daar kan ik niets aan veranderen. Zoals ik niet kan veranderen dat er op dit moment geen andere rubriek voorhanden is om een vraag over kledingzaken te stellen.

De andere verkoopster was waarschijnlijk op die dag de leidinggevende. Het lijkt mij normaal dat wanneer ik vriendelijk vraag of zij iets voor mij kan betekenen dat ze even stopt om te vragen wat er aan de hand is.

Mijn vraag is hoe andere klanten de service ervaren. Ik wacht de reactie van andere klanten af. Bedankt voor de reacties. Mijn interesse gaat uit naar mensen die ervaring hebben met ruilen en retourneren bij deze winkelketen.

mahadma
door mahadma - Apr 5, 2014 om 11:59
11541 Antwoorden / 51 Vragen
0

De service is daar gewoon goed. Er staat ook duidelijk op de kassa een mededeling: Geen geld terug, maar een tegoedbon. Dus ............. (mijn betere helft is er jaar en dag klant en gaat er altijd met een tevreden gevoel vandaan met de juiste kleding en prettige verkoopsters.) Er is daar alle keren ook gezegd, pas het, want de maten kunnen afwijken van het etiket. Hoe eerlijk kan je zijn?

pi
door pieterwolters - Apr 5, 2014 om 12:14
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=flessebon schreef op zaterdag 5 apr 2014, 10:02]Alleen ga ik uit van een fabrieksfout Tijger1. Een maat kleiner was te kort. Koop altijd bij Vogele dezelfde lengemaat.


Iets wat je in het verleden hebt gekocht wordt niet tot in lengte van dagen op dezelfde manier gemaakt en verkocht. Er is pas sprake van een fabrieksfout als de zoom er uit zou liggen of zoiets. Niet als de maatvoering wordt aangepast. Er zijn ook merken die hun kleding ieder jaar een beetje groter maken bij dezelfde mate i.v.m. het toenemende overgewicht. Mensen krijgen zo het idee dat ze niet dikker worden want ze hebben nog steeds dezelfde maat. Maar als je niet dikker wordt kan je geen enkel recht ontlenen aan een andere maatvoering.

En korting omdat je iets moet laten vermaken doet volgens mij geen enkele winkel. Ik ken ook geen enkele winkel die kleding gratis vermaakt.

In de tijd die je je nu druk maakt over de lengte van een broek had die overigens al lang kunnen laten inkorten bij een kleermaker voor slechts een paar euro.


zwemmer
door zwemmer - Apr 5, 2014 om 22:50
2638 Antwoorden / 35 Vragen
0

Het gaat helemaal niet om die broek maar om het gevoel dat u heeft.Dat gevoel zult u zelf moeten verwerken, zonder "lotgenoten". Het lijkt mij een fout die u zelf gemaakt heeft door bij het passen niet goed op te letten. Daar kan Vogele niets aan doen en het is waarschijnlijk vandaar dat men uw protesten een beetje negeert.
Zo'n consumentensite kan heel erg nuttig zijn, maar zulke zaken komen toch een beetje zielig over.

sillycious
door sillycious - Nov 24, 2014 om 18:01
55 Antwoorden / 6 Vragen
0

Ik heb ook een grove klacht over Vögele. Ik kocht eergisteren d.d. 22 November een shawl/das van 17,99 euro, die bij thuiskomst qua kleur niet bleek te matchen met mijn kleur jassen. Ik ben zojuist terug gegaan met de shawl, krijg ik geen geld terug maar word ik afgescheept met een tegoedpas voor hun toch al belabberde kledingassortiment.
Ik kreeg onder geen beding het geld terug. Dit mag toch niet meer?
Heb de shawl weer mee terug genomen trouwens.

mahadma
door mahadma - Nov 24, 2014 om 18:08
11541 Antwoorden / 51 Vragen
0

Ik ben zojuist terug gegaan met de shawl, krijg ik geen geld terug maar word ik afgescheept met een tegoedpas Bij de kassa staat heel groot aangegeven dat je een kadopas krijgt en geen geld terug, lezen is een groot goed.

Ik kreeg onder geen beding het geld terug. Dit mag toch niet meer? Bij een internet aankoop binnen 14 dagen wel. Maar dit is een stenenwinkel en daar geld koop=koop. Waar staat overigens dat dit niet meer mag?

tijger1
door tijger1 - Nov 24, 2014 om 18:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dan had u dus beter de jas aan kunnen doen als die das daar bij moet.

En dan grove klacht? Ik vind dat nogal grof.

sillycious
door sillycious - Nov 24, 2014 om 18:26
55 Antwoorden / 6 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op maandag 24 nov 2014, 18:20]Dan had u dus beter de jas aan kunnen doen als die das daar bij moet.

En dan grove klacht? Ik vind dat nogal grof.

Dat je je geld niet terug krijgt vind ik grof.
En ik heb Apptoinette gedownload. Ze zijn verplicht het geld terug te geven ipv af te schepen met tegoedbon.

En vergeet mijn topic maar, ik was alweer vergeten wat een betweters er hier zitten.
Ik ga wel verder op Radar. Toedels!

mahadma
door mahadma - Nov 24, 2014 om 18:30
11541 Antwoorden / 51 Vragen
0

Ze zijn verplicht het geld terug te geven ipv af te schepen met tegoedbon.
Ook als het voor de aankoop op de kassa te lezen is? Waar staat dat, vertel eens dat ze dat moeten, in een stenen winkel, waar koop is koop geldend is? Succes met Anthoinette, maar dat gaat je ook niet lukken ........... over betweters gesproken .......

tijger1
door tijger1 - Nov 24, 2014 om 18:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Huilen op een ander forum zal u niet helpen. U hebt geen recht van spreken.

Toedeloe to you to.

mahadma
door mahadma - Nov 24, 2014 om 18:42
11541 Antwoorden / 51 Vragen
0

Wat zijn wij hier toch een betweters, Sillyclous, elders krijg je als antwoord: "
Tuurlijk mag dat wel. Waarom zou u geld terug moeten krijgen? Had uw jas even aangetrokken naar de winkel toe, dan had u direct gezien of het matchte qua kleur.
Bij een fysieke winkel geldt koop = koop. Dat ze u een tegoedpas aanbieden is buitengewoon fideel van de firma Vögele.
Het was een zogenaamde impulsaankoop. In de Apptoinette wordt trouwens gezegd dat men wél geld terug hoort te krijgen,
Ik weet niet hoe je gehoor is, maar dat is niet wat er gezegd wordt. Kom eens met een echt bewijs ..........

mahadma
door mahadma - Nov 24, 2014 om 18:48
11541 Antwoorden / 51 Vragen
0

Toch nog even de apptoinette beluisterd, Sillyclous, het gaat over een defect artikel en niet om een "impuls aankoop". Kom nu met een echt bewijs ..........

zoekster
door zoekster - Nov 24, 2014 om 18:57
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Die Apptoinette vraagt om moeilijkheden, omdat hij niet duidelijk is. Ik dacht ook toen ik hem zag: nu denkt iedereen dat hij geld terugkrijgt bij terugbrengen van spullen.

Leest u dit klik HIER even door.

tijger1
door tijger1 - Nov 24, 2014 om 19:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ik heb ie app ook. Er is geen onderdeel die het terugbrengen behandelt van spullen die niet naar je zin zijn. Dus ik zie de mogelijkheid tot verwarring niet.

tenormin
door tenormin - Nov 24, 2014 om 19:15
16829 Antwoorden / 108 Vragen
0

[quote=sillycious schreef op maandag 24 nov 2014, 18:26]En vergeet mijn topic maar, ik was alweer vergeten wat een betweters er hier zitten.
Ik ga wel verder op Radar. Toedels!

En vergeet mijn topic maar...... Het topic was van @flessebon, 4 april 2014. ?

pi
door pieterwolters - Nov 25, 2014 om 08:55
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=sillycious schreef op maandag 24 nov 2014, 18:26]
Ik ga wel verder op Radar. Toedels!

Ik krijg opeens een geweldig idee om de publieke omroep aan extra inkomsten te helpen: mensen kunnen een betaald account op dit forum nemen, en dan krijgen ze altijd gelijk....

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Peteri
Peteri - Apr 24, 2024 om 11:24
Geldzaken & recht

Overschrijvingsfomulier fraude

Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer