Ria2
door Ria2 May 11, 2021 om 09:53
Winkels & webshops

Ervaringen AVAE

Zijn er meer mensen die ervaring hebben met het bedrijf Avae? Ik heb online in februari een winterjas van € 70,00 gekocht, de jas in april ontvangen, was veel te klein. Ik kan hem niet retour doen wegens de veiligheid van personeel omtrent corona. Slaat natuurlijk nergens op. Zijn er meer mensen dir dit tegenkomen, wellicht ook een oplossing hiervoor?

4666 14 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 11, 2021 om 10:02
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Is hier sprake van een on-line aankoop, dan meld ik dit op voorhand en zeker nu ik dit https://nl.trustpilot.com/review/avae.nl zie en u dus niet de eerste en enige bent:

Ik kan hier als vrijwillige vraagbeantwoorder niets anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Zo u tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, doe dan aangifte bij de politie (u komt dan wel op een stapel denk ik), doe melding bij de ACM
www.consuwijzer.nl  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.

Zie verder o.a.
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshophttps://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen en https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline

en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.

U kunt ook nog en melding doen bij www.klachtenkompas.nl van de Consumentenbond.

tijger1
door tijger1 May 11, 2021 om 14:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Eerste zin van de OP

"ik heb online ......"

heremietkreeft
door heremietkreeft May 11, 2021 om 17:00
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Scherp. Dank.

heremietkreeft
door heremietkreeft May 11, 2021 om 23:40
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Re: Scherp. Dank.  Maar ja, als ik dat niet zou hebben gelezen, waarom reageer ik dan wel zoals ik deed? Of had ik voor u dan beter kunnen schrijven: 'Nu u het over een on-line aankoop heeft etc.'  Voor uw begrip?

pe
door peentjes - May 11, 2021 om 10:07
421 Antwoorden / 0 Vragen

Ja hoor. Klikt 'klacht avea' en lees de 66 reviewers die ook niks meer horen, niet kunnen retourneren en die hun geld kwijt zijn.

sjjoppy
door sjjoppy - May 11, 2021 om 10:08
7155 Antwoorden / 3 Vragen
mahadma
door mahadma - May 11, 2021 om 13:22
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Laat me raden, besteld via Feest boek? Juist!

panter22
door panter22 - May 11, 2021 om 14:58
6599 Antwoorden / Vragen
Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - May 11, 2021 om 16:08
1389 Antwoorden / 10 Vragen

In Februari een Winterjas kopen?

Beetje laat gezien de vooraf bekende levertijd.
Als ze geen Nederlandse maten  vermelden  moet je  goed opletten.
Mijn broekmaat 52  kan ook  50 of  54 zijn elders,  Lidl heeft Etiket erin met meerdere EU landen erop.

En nog erger,  in Frankrijk moet ik maat 44 hebben!
Nee geen dames maat maar overal hebben ze andere tabellen en dat is bekend probleem.

U kunt het beste de  34" kleding kopen, of  36" als je  buikje kreeg!
Deze " maten horen wel hetzelfde te zijn, zowel de band maat als pijp lengte.

De S, M, L, XL en XXL  hetzelfde probleem.
Ook daar geen  vaste regels voor.

De enige manier  om daar betrouwbaar kleding te kopen is  bij de KLM  een Ticket boeken en even langs gaan, mits ze weer vliegen.

diumenge
door diumenge May 11, 2021 om 18:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik ga even de redactie om een " [Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage] " vragen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum May 12, 2021 om 14:38
1389 Antwoorden / 10 Vragen

De inhoud is;

Maten  zijn per land andere....      alleen de "maten blijkbaar  overal zelfde.

Voor de productie landen ook een probleem,   zelfde kleding, andere labels erin te doen.
Ik ga dus wel op de vraag in en geef uitleg waarom de geleverde maat voor hem te klein is.

diumenge
door diumenge May 12, 2021 om 21:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ach welnee man, je plempt een lading onzin neer.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum May 13, 2021 om 09:44
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Onzin, en waar plaatste  Diumenge dan  een zelfde antwoord  op 12 mei?

Een aangepaste wat ik eerder schreef.
Doet U plaatste  nu  aan een onzin  reactie en  je beschuldige mijn hiervan?

diumenge
door diumenge May 13, 2021 om 10:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb inderdaad jouw onzin reactie in herschreven tekst nogmaals geplaatst, maar dat was met een andere reden... die leg ik later nog wel eens uit.

aurora1
door aurora1 - May 11, 2021 om 17:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, nooit van gehoord dus daar bestel ik ook niets en dat houd ik graag zo.
Zie ook de reactie van @sjoppie.

ka
door kassa2551 - May 12, 2021 om 13:58
21 Antwoorden / Vragen

Ik zie zoveel verhalen over mensen die op webshops maar bestellen zonder zich af te vragen of het allemaal welke " koosjer" is. Er zit zo enorm veel kaf onder het koren en er zijn zoveel mogelijkheden om te checken of het een " betrouwbare webshop is". Deze staat met een " 1.3 " beoordeeld en staat zelfs bij Meldnu als een fraudezaak. Dus hoe kun je in hemelsnaam daar een bestelling plegen? Ik heb en andere ervaring bij een ander bedrijf. 2 verschillende jassen besteld waarvan 1 te groot is, eventjes gebeld, ja zij zijn bereikbaar en hup geregeld, te grote jas gratis retour en kleinere maat jas vandaag kosteloos bezorgd. En zo kan het ook. Niks " retour niet mogelijk vanwege acorona" niks geen excuses om niet terug te sturen. Ik zou zeggen, " eerst eventjes checken" voordat je bij een fraudeur besteld.

diumenge
door diumenge - May 12, 2021 om 14:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarom koop je in februari een winterjas? Was het alvast voor de volgende winter en hou je rekening met de lange levertijd?

Was er wel sprake van Nederlandse maten, heb je daar op gelet? Zelfs in Frankrijk zijn de maten anders en ook voor S t/m XXL bestaat geen vaste definitie.

Waarom koop je anders niet een vliegticket, kan je gewoon in de winkel de juiste maten passen.

mo
door mof - May 12, 2021 om 14:44
3619 Antwoorden / 3 Vragen

De jas moet, mits ongedragen en verder ongebruikt, gewoon worden teruggenomen. HEt is geen hygiene artikel. Oplossing is: geschillencommissie webwinkels.

mahadma
door mahadma May 12, 2021 om 17:37
11520 Antwoorden / 51 Vragen

En dan de ham/kaas vraag: Waar en hoe te klagen bij de (niet meer bereikbare) shop?

re
door red1 - May 12, 2021 om 21:33
329 Antwoorden / 1 Vragen

Koop dan ook bij een echte webshop !!! Zalando bijv.

1paul
door 1paul - May 13, 2021 om 10:39
3101 Antwoorden / 0 Vragen

gewoon terug sturen en uw geld terug eisen, voldoen ze hier niet aan dan heeft u een claim op hen en deze kunt u door een deurwaarder op laten halen....

San37
door San37 - May 15, 2021 om 23:46
1 Antwoorden / Vragen

Gaat via LC productions. Via google kan je telefoonnummer vinden. ( 06 nummer) heb je al betaald of heb je via klarna? Dan neem contact met hun op.