door Anoniem1974 19 jan. 2021 om 11:55
Winkels & webshops

Ervaringen webshop Remono ??

Wie heeft er ervaring met bestellen via Remono webshop?


 


ik ben huiverig omdat het de schijn van onbetrouwbaarheid heeft, maar het kan ook gewoon een splinternieuwe nieuwe webshop zijn. Remono is niet bekend in Trustpilot, is pas net opgericht, ik vind géén recenties of andersinds betrouwbaarheids info over Remono. 

Ik zie wel dat het valt onder Mivanti, kvk 75637197, gevestigd op de Wagenstraat in Den Haag (China Town)

Ik wil ze graag kunnen vertrouwen dus ben op zoek naar ervaringen van andere mensen!
Wie heeft er al besteld en levringen ontvangen?


Wat is de ervaring?

21232 35 Rapporteer
door Sprietje - 19 jan. 2021 om 12:01
785 Antwoorden / 1 Vragen
5

Overduidelijk een dropshipper.

UPDATE 17 januari: afwijkende levertijden 

Door de huidige toestand en recente maatregelen omtrent het COVID-19 virus kan het zijn dat de levertijd langer duurt dan de aangegeven 10 - 20 werkdagen. In deze onzekere tijden kunnen onverwachtse hinderingen plaatsvinden waar wij geen invloed op hebben waarbij de levertijd kan uitlopen tot 4 - 6 weken. Geen zorgen, wij doen altijd ons uiterste best om jouw bestelling zo spoedig mogelijk te laten bezorgen. Excuses voor het eventuele ongemak.
https://www.remono.nl/pages/bestellen-leveren

De artikelen die zij verkopen, kunt u goedkoper vinden op https://www.aliexpress.com

ne
door neodutchio - 19 jan. 2021 om 12:06
3995 Antwoorden / 12 Vragen
6

Op huisnummer 133 zit een acupunctuur. Volgens de KVK zouden ze op huisnummer 133a zitten. En daar zou een eenmanszaak zitten in handelsbemiddeling. Niets dat ook maar lijkt op een echte webwinkel in kleding.
Wat denkt u bij het zien van levertijden van 10 tot 20 werkdagen? Dat het gaat om een normale winkel die je 4 weken laat wachten op een bestelling?

Het is een ordinaire dropshipper die iets laat opsturen vanuit China in de hoop dat u ook daadwerkelijk krijgt wat u besteld hebt. Niet bestellen dus!

door hutch - 19 jan. 2021 om 12:10
4441 Antwoorden / 29 Vragen
4

Toch wel 'netjes' van dit ***'bedrijfje' dat ze zelf (indirect) aangeven dat zij onbetrouwbaar zijn:


Enz..... enz......

Ga NOOIT met een dropshipper in zee, u krijgt dan GEEN ENKELE garantie !!
U bent gewaarschuwd, kom later niet hier klagen, mocht het, zoals zo vaak, misgaan.

Ik moet trouwens wel lachen; als je die voorwaarden leest lijkt het wel een mega-groot bedrijf......
Een dropshipper is meestal (99 %) één persoontje.

door justmeagain 19 jan. 2021 om 23:13
433 Antwoorden / 4 Vragen

@hutch, dit zijn nog eens duidelijke voorwaarden. :-)

door sira 20 jan. 2021 om 13:33
430 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens Remono zelf zijn ze wel mega-groot hoor: "Remono bestaat uit een team vol gepassioneerde werknemers"  ;-))

door $0Msss.. - 19 jan. 2021 om 12:12
572 Antwoorden / 9 Vragen
1

Kloppen de maten?

China leverde wereldwijde  en  XL voor ons is  Bungalow tent voor Chineesje....
Nieuwe winkel en  beperkte info en langere levertijden en geen afhalen mogelijk......

Leuke bijverdienste en als je langs fiets   is er niemand aanwezig, molgen telug komen.

door hutch - 19 jan. 2021 om 12:20
4441 Antwoorden / 29 Vragen
6

Zomaar een voorbeeld van een/deze dropshopper:

Aliexpress:

Remono:

Het enige wat zo'n persoontje doet, is uw bestelling doorsturen naar China. U krijgt uw artikel dan vanuit China direct thuis gestuurd, althans als alles goed gaat. Daarna hoeft u echt niet meer aan te kloppen bij zo'n dropshoppertje....., mocht er wat aan de hand zijn.

door gerbera - 19 jan. 2021 om 12:21
6350 Antwoorden / 12 Vragen
1

Indien de klant betaald met Klarna wordt de bestelling meteen doorgezet en verwerkt door het externe fulfilment bedrijf. De bestelling wordt hiermee alvorens gereed gemaakt en verpakt. Echter, er kan pas verzonden worden door het externe fulfilment bedrijf nadat de betaling is voldaan. Hierdoor krijgen zij een bevestiging en kunnen ze de bestelling verzenden.

En dat bedrijf bevind zich waarschijnlijk in China, en daar wonen kleine mensen dus ontvangt u, bij kleding, gegarandeerd een te kleine maat.

Maar naast "feestboek" bestaan er heel veel echte winkels waar de EU maten verkocht worden, die betrouwbaar zijn, wel een klein beetje duurder soms maar dan krijgt u wel wat u zocht.

door marita5 - 19 jan. 2021 om 12:25
9758 Antwoorden / 15 Vragen
4

Hallo Anoniem1974 , 

Deze site is niet betrouwbaar , Op de site staat Mivanti huisnr 133 , op dit adres zit Yi He Tang Praktijk acupunctuur  
Bij Kvk staat nr 133 A , dit is een appartement . 

Deze servicevoorwaarden en eventuele afzonderlijke overeenkomsten waarbij wij u diensten leveren, worden beheerst door en geïnterpreteerd in overeenstemming met de wetten van Litouwen en de Europese Unie.

Domeinnaam staat te koop . 

door Sprietje 19 jan. 2021 om 14:36
785 Antwoorden / 1 Vragen

Remono.nl staat niet te koop.

door marita5 19 jan. 2021 om 14:50
9758 Antwoorden / 15 Vragen

Zag ik te laat , kon niet meer bewerken

door hutch - 19 jan. 2021 om 13:14
4441 Antwoorden / 29 Vragen
2

De website is sinds 11 december 2020 in de lucht.

"Het is momenteel veel drukker dan normaal bij onze klantenservice. We doen ons uiterste best om iedereen zo snel mogelijk te helpen, alle vragen worden beantwoord. Onze excuses als je langer moet wachten. De extra drukte is onder andere het gevolg van de lockdown."

??? Wat en wanneer is / was het dan 'normaal' bij hen??

mi
door miennaamishaaz - 19 jan. 2021 om 13:58
415 Antwoorden / 1 Vragen
1

Als u geen recenties vind en het al onbetrouwbaar vind, NIET KOPEN.

Heeft u deze site/verkoper via Facebook gevonden, NEGEREN DIE HANDEL.

Nooit meer kopen via een Facebook post/advertentie. 99% van de tijd gaat het om een dropshitter

door heremietkreeft - 19 jan. 2021 om 18:29
13214 Antwoorden / 183 Vragen
1

En dan toch nu ook maar dit: Ik kan hier als vrijwillige vraagbeantwoorder niets anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er als is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.


Doe melding bij de ACM 
www.consuwijzer.nl  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling is hierbij van groot belang. 

Zie verder o.a. 
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshophttps://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen en https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet anders zullen zijn.

 

U kunt ook nog en melding doen bij www.klachtenkompas.nl van de Consumentenbond

rj
door rjw - 19 jan. 2021 om 19:57
1954 Antwoorden / 5 Vragen
2

En wat voor extreem speciaal product heb je nodig waardoor je in de krochten van het internet gaat zoeken naar wazige winkeltjes?

door sira 20 jan. 2021 om 13:39
430 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, hoe lukt het al die mensen dergelijke webshops te vinden.

door Shan234 - 28 jan. 2021 om 21:45
1 Antwoorden / Vragen
1

Niet bestellen! Toen ik een vraag had over de bestelling (wanneer ik hem kan verwachten) reageerden ze meteen. Nu ik daarna direct reageerde dat ik de bestelling wil annuleren, want hij was ook nog niet verzonden, hoor ik niks meer. 

Ik ben nu al 3 mails verder en ik krijg geen reactie meer.. 
Echt zonde van mijn geld. Goede leer voor de volgende keer.

door hutch 29 jan. 2021 om 11:37
4441 Antwoorden / 29 Vragen

Dit is nu een klassiek voorbeeld van zo'n dropshippertje, een amateur die niets te doen. Een typische 'zolderkamerhobbyist'. Amateurisme ten top. 'Klanten' (lees slachtoffers) belazeren. Zoveel mogelijk delen, bijv. via social media.

door tenormin - 6 feb. 2021 om 17:48
15809 Antwoorden / 97 Vragen
0

@anoniem1974, inmiddels is Remono wel bekend bij Trustpilot.

door J.Otter - 11 feb. 2021 om 10:27
1 Antwoorden / Vragen
0

NOOOOOIT IETS BESTELLEN! Onlangs een damestrui besteld; deze kwam na 4 weken. Trui is te klein en valt tegen qua kwaliteit. Ik ben nu al een week aan het mailen om een retourformulier te verkrijgen. Ze komen steeds met een nieuwe smoesje/ "oplossing". Ik moest de trui maar aan mijn buurman geven (serieus), ik kon 50% korting krijgen op een volgende bestellling. Retourneren zou wat hun betreft zo jammer zijn ivm besmetting Corona en het mileu terwijl de trui via Luxemburg uit China komt. Kortom ze doen er alles aan om maar geen retourformulier op te sturen. Een telefoonnummer is niet te vinden. Op Trustpilot staan inmiddels al meerdere klachten over deze site/dit bedrijf.

Kortom: NIETS BESTELLEN!!.

ne
door neodutchio 11 feb. 2021 om 10:48
3995 Antwoorden / 12 Vragen

Dat niet bestellen had u van te voren dus ook kunnen weten. Beetje dom dus om wel te gaan bestellen.

door hutch - 11 feb. 2021 om 17:31
4441 Antwoorden / 29 Vragen
0

Het zoveelste bewijs dat dit een ordinair oplichtertje is. Zo'n simpel figuur die hoopt via dropshippen veel geld te kunnen binnenhalen.
Jammer dat er nog zo velen intrappen.
Het beste is zoveel mogelijk waarschuwen tegen deze malafide bende (hoewel dit maar één figuur is) via allerlei media, en..... NOOIT via een dropshipper iets bestellen.

door Arno de Lange - 16 feb. 2021 om 09:46
1 Antwoorden / Vragen
0

Bestel alstjeblieft niet.

Als je een bestelling plaatst bestellen zij bij een site als Wish voor de helft van het geld.

Als je dan een artikel wilt terug sturen zeggen ze dat je het naar china moet terugsturen.

terwijl hun voorwaarde daar wat anders over zeggen.

 

als je ze daar op aanspreekt, krijg je geen bericht meer.

 

Bestel dus lekker zelf op de site van bijvoorbeeld Wish.

 

maar doe geen zaken met ze.

Di
door Dickel70 - 16 feb. 2021 om 18:52
1 Antwoorden / Vragen
0
Ja
door Jan-62 - 16 feb. 2021 om 19:21
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik ben al een tijd bezig een retourformulier aan te vragen bij Remono.
Dagelijks mail ik ze met dat verzoek, ook nog eens dagelijks via hun site, maar hoor niets. 
Ze weten me wel te vinden met reclamemailtjes met het mailadres waar ik naar mail.
Vind het heel slecht en slordig en zal daar nooit meer bestellen.
Een vraag: heeft iemand een retourformulier of een retouradres van dat bedrijf. 
Kan iemand mij die doen toekomen?
 
Stel dat de levering toch nog plaatsvindt na een lange tijd, mag en kun je dat dan weigeren zodat het terug gaat naar het bedrijf? 
Alvast dank voor de reactie. 
 

Ja
door Jan-62 - 16 feb. 2021 om 19:29
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik ben al een tijd bezig een retourformulier aan te vragen bij Remono.
Dagelijks mail ik ze met dat verzoek, ook nog eens dagelijks via hun site, maar hoor niets. 
Ze weten je wel te vinden met reclamemailtjes vanaf het mailadres waar ik naar mail.  
Vind het heel slecht en slordig en zal daar nooit meer bestellen.
Een vraag: heeft iemand een retourformulier of een retouradres van dat bedrijf. 
Zou iemand mij dat willen doen toekomen?
 
Stel dat de levering toch nog plaatsvindt na een lange tijd, mag en kun je dat dan weigeren zodat het terug gaat naar het bedrijf? 
Alvast dank voor de reactie. 
 

mi
door miennaamishaaz - 18 feb. 2021 om 23:36
415 Antwoorden / 1 Vragen
0

Klik op de volgende link:
Opgelicht van avatros heeft nu een programma wat mensen helpt die slachtoffer zijn van oplichting.
https://opgelicht.avrotros.nl/uitzending/gemist/item/opgelicht-hulp-online-ellie-lust-biedt-hulp-op-het-gebied-van-online-oplichting/

door Gigondas - 5 mrt. 2021 om 08:47
1 Antwoorden / Vragen
0

Niet bestellen bij Remono. Heb bestelling 3 weken geleden geplaatst via afterpay. Krijg wel herinnering van afterpay Klarna. Zij verwijzen me door naar Remono, maar daar krijg je alleen maar standaard mails als achtergrond.

Ja
door Jantine1968 - 5 mrt. 2021 om 13:14
1 Antwoorden / Vragen
0

Ik heb wat besteld en godzijdank gekozen voor achteraf betalen. We zijn nu 1,5 - 2 maanden verder en heb ik tot op heden niks ontvangen

door hutch 6 mrt. 2021 om 09:44
4441 Antwoorden / 29 Vragen

Het is een ordinaire oplichter, dus u gaat ook NIETS meer ontvangen.

door marita5 - 6 mrt. 2021 om 08:50
9758 Antwoorden / 15 Vragen
2

Voor iedereen , die gedupeerd is door remono.nl 

Opletten : 

Deze eigenaar gaat verder met een nieuwe site onder de naam vanero.nl , geregistreerd op 22 - 2 - 2021 

Dit is de eigenaar , 

https://suite.endole.co.uk/insight/people/27946377-mr-michiel-qiu

door hutch - 6 mrt. 2021 om 09:49
4441 Antwoorden / 29 Vragen
2

Remono.nl:


Vanero.nl:


De oplichter blijft het verder proberen. Gaarne zoveel mogelijk delen (via social media).

(met dank aan @Marita5)

door diumenge - 6 mrt. 2021 om 10:26
11808 Antwoorden / 14 Vragen
0

Handig om dit soort sites aan Google te rapporteren is de extensie 'Suspicious Site Reporter'. 

https://chrome.google.com/webstore/detail/suspicious-site-reporter/jknemblkbdhdcpllfgbfekkdciegfboi

pe
door peentjes - 6 mrt. 2021 om 11:30
367 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb hier juist geen trui besteld na het lezen van de klachten. Niemand krijgt namelijk wat geleverd.

door marga meesters - 7 mrt. 2021 om 17:30
1 Antwoorden / Vragen
0

Het heet nu Vanero. De 3e naam in korte tijd!

El
door Ellen Hermans - 8 mrt. 2021 om 10:13
2 Antwoorden / Vragen
0

Op 27 Februari heb ik een bestelling geplaatst van €79,98,- tot vandaag geen bestelling ontvangen. Blijkt de site niet meer te bestaan!
Ik heb de bank gebeld en die kunnen het geld niet terug storten omdat het geen automatisch incasso is. Doorverwezen naar politie.nl/aangifte-melding-doen om een melding te maken van internetoplichting. De bank gaf aan dat als er meerdere meldingen gemaakt worden dat er dan een zaak gestart kan worden tegen Remono om eventueel je geld terug te kunnen krijgen.
De bankgegevens kloppen ook niet. Het is een Duitse rekening geopend op een Nederlandse rekening volgens de bank. 



El
door Ellen Hermans - 8 mrt. 2021 om 10:18
2 Antwoorden / Vragen
0

Ik heb op 27 Februari een bestelling geplaatst van €79.98, - op deze site. Tot vandaag nog niets ontvangen. Ik heb de bank gebeld en die zeggen dat ze het bedrag niet terug kunnen storten omdat het geen automatisch incasso is. Wel kreeg ik het advies om aangifte te doen op politie.nl/aangifte-melding-doen omdat dit internetoplichting is.
Als er meerdere mensen aangifte doen kunnen ze er een zaak van maken en proberen het geld terug te kunnen vorderen.

door tijger1 8 mrt. 2021 om 10:24
41429 Antwoorden / 21 Vragen

Uw geld bent u gewoon kwijt.

Bi
door BibiLulu - 10 mrt. 2021 om 17:40
1 Antwoorden / Vragen
0

Hallo,

Ik had ook laarsjes besteld (bij aliexpres €14 zag ik later en bij hun €45) maar nog niks ontvangen. Krijg ik een mail van remono dat het langer gaat duren. Kreeg inmiddels van Klarna een mail,om te betalen want ik had op achteraf betalen gekozen. Die hebben het gepauzeerd tot 17 maart. Inmiddels heb ik mijn bestelling geannuleerd want dat kon ten alle tijde en klarna op de hoogte gesteld.
Kreeg net een mail van remono dat ik niet kan annuleren. Meteen terug gemaild met de mededeling dat wanneer ik nog door hun lastig wordt gevallen ik naar de rechter stap. Wat een oplichters zeg en het is niet alleen dit bedrijf. Ik hoop dat ze er iets aan kunnen doen.
Nu eens afwachten wat ik nog aan mail krijg maar ik laat het er niet bij zitten.

Jo
door Jolanda2412 - 27 mrt. 2021 om 10:21
1 Antwoorden / Vragen
0

Bestelde een leuke lekkere warme trui voor 40 eiuro, zeiden dat deze binnen 5 dagen in huis zou zijn Pas nadat ik het besteld had zag ik dat deze uit China moest komen. Had er geen goed gevoel bij. Afterpay gedaan. Volgende dag al verzoek om betalen. Vreemd, dan had ik beter gelijk kunnen betalen. Na ong 5 weken kwam het flodder binnen. Gemaild en na paar dagen pas reactie of ik een foto wilde sturen. Inmiddels al aanmaning van Klarna. 

mocht het retour sturen naar China (!) kosten 22 euro! 

voelde me koken van binnen! Uiteindelijk heb ik maar de aanmaning van 55 euro betaald en de "trui" in een hoek gegooid 

Sa
door Saskia69 - 27 mrt. 2021 om 16:38
1 Antwoorden / Vragen
0

Ik heb eind december laarzen besteld bij Remono. Deze eindelijk na paar keer chatten in februari ontvangen. Lijken absoluut nu op exemplaar op FB. En passen niet. Dus ik wil ze terugsturen. Ik lees dat ik een retourformulier nodig heb maar die is op de site nergens te vinden. Via Messenger heb ik weer contact met By Anita van Remono. Via Klarna had ik aangegeven dat laarzen retour gaan. Ik heb nog niet betaald. Maar Klarna mailt dat betaling weer open is gezet omdat laarzen niet retour zijn gestuurd. Ik zoek weer contact met By Anita. Ik moet nu een mail sturen naar info@remono.nl. Vandaag ontvang ik een mail dat ik de laarzen op eigen kosten moet terugsturen naar China. Dat kost waarschijnlijk meer dan de laarzen zelf (€ 48,95). Dit kan toch niet. Waarom verbindt een Klarna zich aan een malafide verkoper? Als klant denk je namelijk dat het Safe is omdat betaling via Klarna verloopt. Kassa wat kunnen jullie hieraan doen?