bu
door burmania Feb 13, 2018 om 19:28
Winkels & webshops

Factuur KPN betalingstermijn

Hallo allen,

Ik verbaas mij al lange tijd over de facturen van KPN en dan met name de termijn tussen factuurdatum en incassomoment. Ik krijg 11-02 een factuur en die wordt 14-02 al geïncasseerd. Hierbij komt kijken dat ze incasseren voor het abonnement van komende maand. Beetje apart..

Wat vinden jullie en mag KPN dit zomaar doen?

2609 8 Rapporteer

panter22
door panter22 - Feb 13, 2018 om 19:33
6599 Antwoorden / Vragen

Dat gaat bij elke provider zo. Je betaalt de abonnementskosten voor de komende maand en de bijkomende kosten achteraf.

bu
door burmania - Feb 13, 2018 om 19:38
1 Antwoorden / 2 Vragen

Dat wil ik wel geloven dat het bij elke provider zo gaat, maar is het ook normaal dat je moet betalen voor een dienst die nog niet is geleverd? Waarom is dit zo gebruikelijk bij providers? En dan nog de termijn tussen factuurdatum en incassomoment. Drie dagen. Consumenten zouden toch minimaal 14 dagen de tijd moeten hebben om een factuur te (kunnen) betalen??

panter22
door panter22 Feb 13, 2018 om 19:42
6599 Antwoorden / Vragen

Waarom? Kijk in de algemene voorwaarden van de KPN. Deze staan op de site.
Je weet toch dat je elke maand moet betalen. En als dat niet lukt, dan moet je geen abonnement afsluiten.

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 13, 2018 om 19:47
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Waarom 14 dagen, als ze het eind van de maand automatisch zouden incasseren gaan ze toch ook niet halverwege de maand een factuur sturen

Bij automatische incasso heb ik NUL dagen betalingstermijn,
maar is het ook normaal dat je moet betalen voor een dienst die nog niet is geleverd Dat doet u bijna bij alle grote bedrijven, Energiemaatschappijen, telecomproviders, internetproviders, verzekeraars, uw hypotheek en ga zo maar door.

bu
door burmania Feb 13, 2018 om 19:55
1 Antwoorden / 2 Vragen

Natuurlijk snap ik dat ik iedere maand moet betalen. En dat DOE ik ook iedere maand. Let wel; altijd DRIE dagen na factuurdatum!!! Botte reactie niet Panter?!

Bij automatische incasso heb je dus niet zelf in de hand wanneer de betaling gaat plaatsvinden. En als je voor acceptgiro kiest dan betaal je dus 1,95 extra per maand. Misschien dat je dan de keus moet krijgen bij de leverancier om zelf een standaard incassomoment in de maand te kunnen kiezen.

bu
door burmania Feb 13, 2018 om 19:59
1 Antwoorden / 2 Vragen

Ik denk dat er ooit een moment is geweest dat de betaling van een abonnement vooraf moet ipv achteraf om de liquide positie van die bedrijven te verstevigen......

jo
door jorisw Feb 14, 2018 om 12:12
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Deze bedrijven maken ook de kosten voor het begin van de maand. Jij wilt ook niet dat ze radiocapaciteit of call center medewerkers gaan regelen zodra je gaat bellen.

Maar wat maakt het nu uit op welke dag je moet betalen. Je weet dat je iedere maand de rekening krijgt. En of je die nu op de 1e of de laatste dag moet betalen is toch niet relevant? Als je door de dag van afschrijving in de financieele problemen komt kan je beter eens gaan kijken of er geen goedkopere abonnementen zijn.

panter22
door panter22 Feb 14, 2018 om 14:01
6599 Antwoorden / Vragen

Wat doe je moeilijk Burmania. Je krijgt keurig de factuur op de mail met de mededeling dat deze binnenkort wordt afgeschreven. Je hebt dan nog de tijd  om geld op je prive rekening te storten als er te weinig op staat.
Het gaat hier om de betaling van een abonnement. Niet om een betaling bij een webwinkel.

tenormin
door tenormin - Feb 13, 2018 om 19:55
16933 Antwoorden / 108 Vragen

Ik ontvang, van Ziggo dan, altijd een melding wanneer er betaald moet worden, lees automatisch het eraf gehaald wordt. Gesprekskosten dus achteraf, abonnement vooraf. Eigenlijk heel logisch.

getty
door getty - Feb 13, 2018 om 20:06
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Huur betaal je ook vooraf, dan moet je er ook nog  een maand gaan wonen. Maw heel gebruikelijk dit.

tijger1
door tijger1 - Feb 13, 2018 om 20:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gaat dit over uw mobiel of uw vaste aansluiting? En volgens mij loopt de periode waarover u betaalt niet per kalendermaand. Dus als u bijvoorbeeld de 14e van een maand klant bent geworden, loopt het abonnement van de 14e van de ene maand t/m de 13e van de volgende maand.

Maar dat kunt u natuurlijk zo nakijken.

costnix
door costnix - Feb 13, 2018 om 22:43
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dit was al zo, toen KPN PTT heette en er keuze was tussen een zwarte bakelieten telefoon en een zwarte bakelieten telefoon.

gerbera
door gerbera - Feb 14, 2018 om 11:37
7459 Antwoorden / 14 Vragen

U moet niet naar de ontvangstdatum maar factuurtdatum kijken. Normaal zit er 5 dagen tussen factuur en incassodatum. Vooruit betalen van het abo is een normale zaak.

me
door mein33 - Feb 14, 2018 om 13:19
5658 Antwoorden / 28 Vragen

KPN factuur voor Tv, internet en bellen.
Factuur datum :  1 februari 2018
Factuur ontvangen per mail:  1 februari 2018
Betreft : abonnementsgeld februari 2018 en afrekening gesprekken etc. van januari 2018.
Incassodatum:  6 februari 2018.

M.a.w ik betaal in februari mijn abonnement voor de maand februari en alle andere kosten achteraf en dat is al zo sinds jaar en dag.
Dus niet vooruitbetalen of iets van dien aard.
Kan er compleet naast zitten, maar bekijk de data op uw rekening nog eens goed.