Factuur KPN betalingstermijn
Hallo allen,
Ik verbaas mij al lange tijd over de facturen van KPN en dan met name de termijn tussen factuurdatum en incassomoment. Ik krijg 11-02 een factuur en die wordt 14-02 al geïncasseerd. Hierbij komt kijken dat ze incasseren voor het abonnement van komende maand. Beetje apart..
Wat vinden jullie en mag KPN dit zomaar doen?
Dat wil ik wel geloven dat het bij elke provider zo gaat, maar is het ook normaal dat je moet betalen voor een dienst die nog niet is geleverd? Waarom is dit zo gebruikelijk bij providers? En dan nog de termijn tussen factuurdatum en incassomoment. Drie dagen. Consumenten zouden toch minimaal 14 dagen de tijd moeten hebben om een factuur te (kunnen) betalen??
Waarom? Kijk in de algemene voorwaarden van de KPN. Deze staan op de site.
Je weet toch dat je elke maand moet betalen. En als dat niet lukt, dan moet je geen abonnement afsluiten.
Waarom 14 dagen, als ze het eind van de maand automatisch zouden incasseren gaan ze toch ook niet halverwege de maand een factuur sturen
Bij automatische incasso heb ik NUL dagen betalingstermijn,
maar is het ook normaal dat je moet betalen voor een dienst die nog niet is geleverd Dat doet u bijna bij alle grote bedrijven, Energiemaatschappijen, telecomproviders, internetproviders, verzekeraars, uw hypotheek en ga zo maar door.
Natuurlijk snap ik dat ik iedere maand moet betalen. En dat DOE ik ook iedere maand. Let wel; altijd DRIE dagen na factuurdatum!!! Botte reactie niet Panter?!
Bij automatische incasso heb je dus niet zelf in de hand wanneer de betaling gaat plaatsvinden. En als je voor acceptgiro kiest dan betaal je dus 1,95 extra per maand. Misschien dat je dan de keus moet krijgen bij de leverancier om zelf een standaard incassomoment in de maand te kunnen kiezen.
Ik denk dat er ooit een moment is geweest dat de betaling van een abonnement vooraf moet ipv achteraf om de liquide positie van die bedrijven te verstevigen......
Deze bedrijven maken ook de kosten voor het begin van de maand. Jij wilt ook niet dat ze radiocapaciteit of call center medewerkers gaan regelen zodra je gaat bellen.
Maar wat maakt het nu uit op welke dag je moet betalen. Je weet dat je iedere maand de rekening krijgt. En of je die nu op de 1e of de laatste dag moet betalen is toch niet relevant? Als je door de dag van afschrijving in de financieele problemen komt kan je beter eens gaan kijken of er geen goedkopere abonnementen zijn.
Wat doe je moeilijk Burmania. Je krijgt keurig de factuur op de mail met de mededeling dat deze binnenkort wordt afgeschreven. Je hebt dan nog de tijd om geld op je prive rekening te storten als er te weinig op staat.
Het gaat hier om de betaling van een abonnement. Niet om een betaling bij een webwinkel.
Ik ontvang, van Ziggo dan, altijd een melding wanneer er betaald moet worden, lees automatisch het eraf gehaald wordt. Gesprekskosten dus achteraf, abonnement vooraf. Eigenlijk heel logisch.
Huur betaal je ook vooraf, dan moet je er ook nog een maand gaan wonen. Maw heel gebruikelijk dit.
Gaat dit over uw mobiel of uw vaste aansluiting? En volgens mij loopt de periode waarover u betaalt niet per kalendermaand. Dus als u bijvoorbeeld de 14e van een maand klant bent geworden, loopt het abonnement van de 14e van de ene maand t/m de 13e van de volgende maand.
Maar dat kunt u natuurlijk zo nakijken.
Dit was al zo, toen KPN PTT heette en er keuze was tussen een zwarte bakelieten telefoon en een zwarte bakelieten telefoon.
U moet niet naar de ontvangstdatum maar factuurtdatum kijken. Normaal zit er 5 dagen tussen factuur en incassodatum. Vooruit betalen van het abo is een normale zaak.
KPN factuur voor Tv, internet en bellen.
Factuur datum : 1 februari 2018
Factuur ontvangen per mail: 1 februari 2018
Betreft : abonnementsgeld februari 2018 en afrekening gesprekken etc. van januari 2018.
Incassodatum: 6 februari 2018.
M.a.w ik betaal in februari mijn abonnement voor de maand februari en alle andere kosten achteraf en dat is al zo sinds jaar en dag.
Dus niet vooruitbetalen of iets van dien aard.
Kan er compleet naast zitten, maar bekijk de data op uw rekening nog eens goed.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verplicht verhuizen na grondige renovatie
Ik moet verplicht verhuizen binnen 1 jaar, echter ben ik meer gaan verdienen en ben ik gaan samenwonen, dus volgens de woningbouw verdien ik nu teveel voor een sociale huurwoning, ook krijg ik geen urgentie, dus een ander huis vinden in dezelfde buurt gaat niet meevallen, ook zal ik een veel duurder huurhuis moeten gaan zoeken. heb je nog rechten in deze situatie ?, want zij willen mij hier weg he ... Lees meer
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Oxxio: Verbruik gas = Eindstand - Beginstand + factor?
Op mijn jaarnota staat een verbruik van 431 m3 gas. Nu hou ik zelf de meterstanden bij, en kom uit op een verbruik van 422 m3 gas. (Meterstanden kloppen). Dit heb ik teruggekoppeld met Oxxio. Hun reactie: Wat vervelend dat dit gebeurd is op de jaarnota. Ik heb het voor je nagekeken en dat heeft te maken met de factor waarmee het gas wordt berekend. Dit gebeurd altijd op de jaarnota en de fac ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer