Fauteuils bij levering anders dan in winkel
Een tijd terug heb ik 2 fauteuils besteld bij Piet Klerkx, enkele weken later zijn deze geleverd.
Bij levering viel mij op dat de er iets niet klopte met het leer bij de armleuningen (werd naar binnen gedrukt en zag er lelijk uit). In de winkel had ik gelukkig foto's gemaakt van dezelfde fauteuil en hierop is duidelijk te zien dat het leer hier niet naar binnen wordt gedrukt. Ik heb contact gehad met Piet Klerkx en ze gaven mij gelijk (ik heb dit zwart op wit), ze hebben de stoelen opgehaald en na meerdere malen contact en weken later, belde ze me op om te zeggen dat hun leverancier dit niet kan veranderen en ik 2 keuzes heb:
1: Ik mag dezelfde stoelen opnieuw bij ze bestellen, maar moet dan de fout in het leer accepteren.
2: Ik krijg een winkel tegoed voor het gehele bedrag en kan daarvoor iets nieuws bij ze kopen.
Ik vroeg waar optie 3 is, mijn geld terug? waarop de man reageerde dat ze dit niet kunnen doen. Dit is hun beleid en ze willen mij graag als klant houden.
Ik vroeg me af of hier iemand iets meer weet over je recht als consument? Mijn gevoel zegt dat ik gewoon recht heb op m'n geld terug omdat ze het product niet geleverd hebben zoals die in de winkel stond? Maar dit is slechts gevoel.
Topantwoord
U hebt verkeerde stoelen gehad, de juiste kunnen ze niet leveren. De verkeerde wilt u niet hebben.
Jammer voor hen, maar dan hebt u gewoon recht op geld terug wat zij daar ook beweren.
Ze zijn aangesloten bij de geschillencommissie wonen, deel Piet mee, dat u daar een klacht gaat indienen.
Topantwoord
Hallo Jmb24 ,
Aanvulling op @tijger1, klik op de rode regel .
https://wonen.cbw-erkend.nl/pages/5/sg-cbw/veelgestelde-vragen.html?faq_id=1062&faqthema=217#1062
U kunt ook telefonisch contact opnemen met CBW :
Heeft u vragen, dan kunt u met het CBW bellen op werkdagen tussen 9:00 en 11:00 op het volgende telefoonnummer: 030-6973107.
Topantwoord
Topantwoord
Een makkelijke vraag met een simpel antwoord: uiteraard heeft u recht op geld terug!!
Dit flutbedrijf weet blijkbaar helemaal niets van consumentenrecht. Zij zien blijkbaar alléén maar €€€€€€€......
PIET KLERKX levert rommel en hoopt dat de klant het niet ontdekt/ziet en dan de klant ook nog eens financieel gijzelen?
Het moet niet nog gekker worden.
Perfect dat u ook foto's gemaakt heeft. Dat zal P.K. wel niet leuk gevonden hebben.
Zoals reeds gesteld: formeel een schriftelijke klacht indienen (e-mail) en indien dit wordt afgewezen dan naar de Geschillencommissie Wonen.
Deze zaak gaat u gewoon winnen. Daarnaast zal P.K. de kosten van de Geschillencommissie ook nog eens moeten betalen.
Dit alles kunt u ook beter delen via social media, om andere klanten in spe te waarschuwen, zodat zij naar een wel betrouwbaar bedrijf kunnen gaan.
Nou nou, wat een stoer antwoord.
natuurlijk heeft ts recht op geld terug, Piet klerkx levert immers niet het gewenste ?
dat had ts zelf ook al bedacht.
maar om nu direct een rant te starten....
ze proberen ook de order binnenboord te houden, en dat is volgens mij nog geen misdaad toch ?
@user
Een tegoedbon accepteren omdat ze niet kunnen leveren wat besteld is? Nee, dat is geen misdaad, maar wel volkomen fout.
"Ik vroeg waar optie 3 is, mijn geld terug? waarop de man reageerde dat ze dit niet kunnen doen. Dit is hun beleid en ze willen mij graag als klant houden. "
Een bedrijf dat zo reageert en probeert een order 'binnen te houden' met behulp van leugens, is onbetrouwbaar. Daar is een mooi woord voor: malafide.
Hun 'beleid' druist in tegen de wet! Met dergelijke bedrijven kan men beter geen zaken doen. En dat kan men beter duidelijk weergeven, vandaar die 'rant'.
Maar ik vraag mij wel af wie het hier over een 'misdaad' heeft......
Beste JMB,
ik heb 6 eetkamerstoelen gekocht van leer bij Sanders, valt Piet Klerkxs ook onder. Mijn stoelen waren ook dermate slecht bij de leuningen en plooivorming rug en zit gedeelte . Zo kwamen ze ook al binnen. Ook ik,had fotos van de stoelen uit de winkel die er mooi uit zagen.
Zal het kort houden wat ik allemaal heb onder nomen en hoe lang het heeft geduurd . Maar na 3 x leveren nieuwe stoelen en advocaat er bij heb ik de laatse stoelen maar geaccepteerd omdat ik het beu was. Nu zien de stoelen en niet meer uit maar dit blijkt normaal te zijn.
wens je sterkte met alles!
Jammer dat u het geaccepteerd heb.
Ik krijg de indruk dat de spullen in de winkel van andere kwaliteit zijn, dan die geleverd worden.
Begrijp ik goed dat u wel de juiste fauteuils heeft ontvangen maar dat het leer iets anders valt dan het showmodel ?
Dat moet u gewoon accepteren, tenzij het zeer opvallend is.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer