hd
door hdiender 10 jul. 2018 om 18:59
Winkels & webshops

Gamma verwijst naar hun leverancier, zelf oplossen!

Bij Gamma erg dure, op maat gemaakte, rolgordijnen besteld voor het hele huis.


Bij levering bleken ze niet lichtdoorlatend, maar verduiserend, een soort zwart bouwplastic.


Een heel ander product dan we besteld hadden.
Direct geretourneerd. en klacht ingedient.


"Als we een stoel bestellen, willen we geen kast geleverd krijgen....."

Nu verwijst Gamma ons direct naar HUN leverancier, willen niets voor ons doen


Sorry, ik bestel en betaal bij Gamma,


hun leveranciers zijn hun probleem!

2427 15 Rapporteer
door tijger1 - 10 jul. 2018 om 19:09
36054 Antwoorden / 20 Vragen
1

Zo slecht hoeft dat nog niet te zijn, dat Gamma adviseert een stap over te slaan. Dan wordt het probleem wellicht sneller verholpen.

door diumenge - 10 jul. 2018 om 19:09
9727 Antwoorden / 13 Vragen
1

Gelijk heb je HDiender.

ne
door neodutchio - 10 jul. 2018 om 19:09
2096 Antwoorden / 11 Vragen
0

Ligt de staal van wat u wilde bestellen nog in de winkel? Leek dat op wat u gekregen heeft of niet? Klopt de kleurcode van de staal met wat u ingegeven heeft?
De informatie die u nu geeft is te weinig om hulp te kunnen bieden.

door tenormin - 10 jul. 2018 om 19:18
14054 Antwoorden / 81 Vragen
1

Als extra vraag: Gamma heeft de maten ook zelf opgenomen? Verder helemaal met u eens: u dealt met Gamma; niet met een leverancier.

vd
door vdlieuw - 10 jul. 2018 om 19:29
127 Antwoorden / 3 Vragen
0

Ondanks meningen zijn die zeggen, sla Gamma maar over en rechtstreeks kontakt met de leverancier is beter, ik ben daar geen voorstander van. In de 1e plaats koopt u en betaalt u bij Gamma (in dit geval) en bij klachten van welke aard dan ook, behoort Gamma uw enige aanspreekpunt te zijn. Tenzij in de kleine lettertjes van de leverings-
voorwaarden zou staan dat Gamma zich niet met klachten e.d. bemoeit maar dat lijkt me in strijd met de wet.
2e punt is dat als u met de leverancier moet gaan onderhandelen. u geen partner bent van hen bent. Immers u heeft  de koop bij Gamma gesloten deze ook betaalt dus de leverancier is geen partij van u.
En laten we eerlijk zijn, als je als verkooporganisatie als Gamma je de klant wel naar binnen haalt, nog een kop
koffie geeft enz. enz. en dan bij een klacht die zelfde klant de deur wijst, dan schiet je als organisatie tekort, ergo, dan heb je van het ondernemerschap weinig kaas gegeten.
Kijk naar u zelf, koopt u bij Gamma weer voor zoveel geld ? Denk het niet, dus Gamma (en helaas velen met hen) jagen op die manier alleen maar klanten weg.

ne
door neodutchio 10 jul. 2018 om 20:10
2096 Antwoorden / 11 Vragen

Wij weten nog niet eens wat de klacht is. Maatwerk bestel je zelf bij de computer in het schap. Zo lang wij niet weten of de kleurcodes overeen komen en dat de kleurstaal gelijk is aan wat er geleverd is kunnen we er niets van zeggen.

door tenormin - 10 jul. 2018 om 19:35
14054 Antwoorden / 81 Vragen
0

@vdlieuw, er is maar 1 die suggereert een stap over slaan; ook helemaal niet mee eens: wel wat de TS zelf als stelt: hij dealt met Gamma.

door aurora1 - 10 jul. 2018 om 19:37
12748 Antwoorden / 6 Vragen
1
door panter22 - 10 jul. 2018 om 21:11
1645 Antwoorden / Vragen
0

Heb je die rolgordijnen online besteld?
Komt het nummer op de bestelling niet overeen met het nummer van de rolgordijnen die je gekregen hebt?
Ergens zal er iets mis gegaan zijn. 
Heeft de leverancier de verkeerde stof gebruikt, dan kun je meteen afspraken maken.
De fout kan ook bij jezelf liggen of de info over de rolgordijnen kan verkeerd op de site van Gamma staan. Heb je daar nog even naar gekeken?
Maar het is vreemd dat Gamma niets voor je wil doen. Waarom niet?

ne
door neodutchio 10 jul. 2018 om 22:08
2096 Antwoorden / 11 Vragen

Ik denk dat hier ook een stuk verhaal mist. Alles gaat met kleurcodes en de klant moet zelf zijn bestelling in de computer zetten. Er zit een enorm verschil tussen een lichtdoorlatende stof en zwart bouwfolie. Mocht er geleverd zijn wat er op de bestelbon staat is er geen klacht. Er is ook geen enkele reden om een klant door te sturen naar een leverancier. Een stofcode klopt of klopt niet.

door panter22 11 jul. 2018 om 08:19
1645 Antwoorden / Vragen

Er is dus niet een medewerker van de Gamma die de bestelling voor je opneemt.
Dan is de kans groot dat je zelf de verkeerde code hebt ingetypt.
En op maat gemaakte rolgordijnen worden niet teruggenomen. 
Dan ben je afhankelijk van de coulance van de leverancier.

Sc
door Scherpslijper - 10 jul. 2018 om 22:26
34 Antwoorden / Vragen
0

Het lijkt me verdomd sterk dat Gamma u verwijst naar hun leverancier. Op 99% zeker dat dat niet gebeurd is. Ik heb eerder het vermoeden dat zij uw klacht hebben voorgelegd aan hun leverancier en diens antwoord vervolgens hebben teruggekoppeld naar u, daarbij verwijzend naar het antwoord van die leverancier. Verwijzen naar het antwoord van een leverancier is heel wat anders dan uzelf verwijzen naar de leverancier.

door Gerry1969 - 11 jul. 2018 om 00:05
3428 Antwoorden / 23 Vragen
0

Nu weet je waarom het " doe het zelf " winkels zijn.

Ar
door AriEllis 11 jul. 2018 om 01:10
17 Antwoorden / Vragen

Triest maar ook grappig.

door audb - 11 jul. 2018 om 12:14
1274 Antwoorden / 5 Vragen
0

Er is niet geleverd waar voor betaald is en dan mag de Gamma het voor de rest uitgaan zoekken met de leverancier niet u.

Wel mogen ze dan het alsnog herstellen en kunnen ze dat niet dan pas heeft u recht op uw geld terug.

Maar het is wel zo dat als u het zelf doet het veel sneller gaat.

ne
door neodutchio 14 jul. 2018 om 18:53
2096 Antwoorden / 11 Vragen

Geen idee of er niet geleverd is waar voor betaald is. TS geeft niet aan wat de klacht is.

mo
door mof - 11 jul. 2018 om 12:41
828 Antwoorden / 2 Vragen
0

U heeft bij Gamma gekocht dus Gamma moet de klacht verhelpen. Echter, heeft u voldoende aangegeven wat voor soort gordijnen u heeft willen kopen?
als u niet expliciet heeft gevraagd om lichtdoorlatend dan is het een probleen voor u.

ma
door marleenvanh - 11 jul. 2018 om 16:01
217 Antwoorden / 1 Vragen
0

U heeft gelijk. Indien u de juiste zaken m.b.t.  materiaal, afmetingen en uitvoering doorgegeven en betaald heeft aan Gamma dan heeft u alleen met GAMMA te maken en dienen ZIJ het op te lossen. Wanneer hun leverancier 'moeilijk doet' dan is dat ook een probleem voor Gamma, niet voor u. Binnen afzienbare tijd de juiste artikelen of geld terug, daaruit mag Gamma kiezen. 

ne
door neodutchio 14 jul. 2018 om 18:54
2096 Antwoorden / 11 Vragen

De klant zet zelf zijn bestelling in de computer bij het schap. Klant geeft dus zelf de maten in, soort raamdecoratie en de kleur stof. Zo lang er niet aangegeven wordt wat het probleem is valt er dus niets te helpen hier.

br
door brui0929 - 14 jul. 2018 om 17:26
344 Antwoorden / 10 Vragen
0

De Gamma is uw l;everancier van uw rolgordijnen en moet dit oplossen.

ne
door neodutchio 14 jul. 2018 om 18:55
2096 Antwoorden / 11 Vragen

Dat ligt er aan wat het probleem is. Als de klant zelf een foutieve kleurcode ingeeft is dat niet het probleem van Gamma. En zolang TS niet aangeeft wat er fout zit valt er niets op te lossen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

gerritaltena - 19 jul. 2018 om 21:31
Geldzaken & recht

Prijs van een postzegel 1

Volgens de wettelijke regeling (postwet) is de prijs van een '1' postzegel bij Post NL83ct.

Nu doet zich het volgende probleem voor:
Als je contant betaalt in een postkantoortje zoals die heden ten dage bestaan (uitbesteed) betaal je meestal al  85 ct. i.v.m. afronding (m.i. ook in strijd met de wettelijk vastgestelde prijs voor de postzegel).
Normaliter betaal ik via pin 83 ... Lees meer

kloske - 18 jul. 2018 om 11:11
Geldzaken & recht

Mag een webshop zomaar de verzendkosten torenhoog maken?

Ik wilde een artikel bestellen bij Nubuiten.nl. Niet groot en niet zwaar, prijs €7,80. Kom ik bij afrekenen, worden er ineens €25,- aan verzendkosten berekend! Ik denk zal wel een foutje zijn, dus ik bel met de webwinkel. Nee hoor, geen foutje, ivm met het drukkere hoogseizoen hebben ze ervoor gekozen de verzendkosten even omhoog te gooien. Ik vraag wat het dan in t laagseizoen kost: gewoon ? ... Lees meer

na
naomi1603 - 16 jul. 2018 om 17:18
Winkels & webshops

Kan uk een topic verwijderen

Ik heb hier een topic opgeplaats van Luxury meubels kan ik deze verwijderen Lees meer