ti
door timberherman Jan 28, 2017 om 11:42
Winkels & webshops

Garantie op spaarlampen van Action??

Op de verpakking van spaarlampen (merk Calex) staat dat deze goed zijn voor 8000 schakelmomenten of ook voor een aantal uren(tot 25000). Wanneer een lamp echter veel eerder kapot gaat dan de aangegeven informatie, blijkt dat er een beperkte garantie op zit van 6 maanden. Dit staat overigens nergens vermeld in de winkels van Action. De kans dat je lamp ook daadwerkelijk de op de verpakking vermelde gegevens haalt is gereduceerd tot bijna nul. Mijn lamp(en) had zeker niet meer dan 800 schakelmomenten gehad in de gebruiksperiode. Nu gaat het mij er niet om dat een bedrag van € 1,89 te veel is voor mij om een nieuw exemplaar te kopen. Echter het is een vorm van foutieve informatie geven op de verpakking en een gebrek aan informatie van de desbetreffende winkelketen. Ik vraag me af of dit wel kan of mag en of consumentenorganisaties hier niet iets meer over kunnen te weten komen.

4528 17 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jan 28, 2017 om 11:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Op hoeveel defecte lampen baseer je de stelling dat de informatie foutief is?

hansje klein
door hansje klein - Jan 28, 2017 om 11:50
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Wordt dus lid van een consumentenorganisatie en geef aan dat u dit door hen wilt laten uitzoeken ...... misschien?

garantie

Cookies
door Cookies - Jan 28, 2017 om 12:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ach, ook die dure led lampen van Philips halen lang niet allemaal het aantal branduren dat er op de verpakking staat. Kan gebeuren.

pi
door pieterwolters Jan 28, 2017 om 22:39
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Gemiddeld halen ze het wel, maar als een lamp veel langer meegaat dan wat op de doosje staat valt dat niemand op.

Wi
door Wil_H - Jan 28, 2017 om 12:09
270 Antwoorden / Vragen

Wat een gezeur. Die lampen van de action kosten nog geen 3 Euro en dan ga je klagen over schakelmomenten en branduren en 6 maanden garantie?
Schaf dan een vergelijkbare Philipslamp aan van dik 10 Euro. Dan heb je een geringe kans dat je wel je de schakelmomenten en/of branduren haalt. Maar ook na 6 maanden hoef je bij Philips niet meer aan te komen met een kapotte lamp.

ma
door maarten heest Jan 28, 2017 om 17:12
463 Antwoorden / 0 Vragen

Gezeur?  Gevalletje van doe-eens-normaal-man...

marita5
door marita5 - Jan 28, 2017 om 12:30
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Timberherman ,

Lees hier een reactie van Action ,

Wij betreuren het dat de lampen niet aan uw verwachtingen voldoen.

Het aantal branduren welke op de verpakking staan vermeldt is geen garantie maar een indicatie .
Indien u niet meer in het bezit bent van het artikel en het aankoopbewijs, of de garantietermijn is verstreken, is het niet mogelijk aanspraak te maken op garantie

fr
door frans56 Jan 29, 2017 om 07:14
230 Antwoorden / 9 Vragen

Gewoon 2 in plaats van 3 Euro betalen voor die lampen, en als ze daar over klagen dat dat te weinig is:
Vertelt U daar gewoon "Het bedrag wat u vraagt is slechts een INDICATIE, maar geen garantie"

Cookies
door Cookies - Jan 28, 2017 om 12:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Andere reactie van de Action:

Hartelijk dank voor uw reactie.

Naar ons inziens zijn uw kernpunten geen bewijs dat de lamp ondeugdelijk is. De brandduur welke de fabrikant op de verpakking vermeldt is een indicatie van het aantal branduren. Zoals wij reeds eerder hebben aangegeven is dit is gebaseerd op optimale condities van de lamp, zoals bijvoorbeeld kou, hitte en overbelasting van het (elektrisch) netwerk.

Bron: Community Consumentenbond

edrick3
door edrick3 - Jan 28, 2017 om 13:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tjonge, wat een wereldprobleem.
Aantal schakelmomenten en/of branduren is natuurlijk nooit na te gaan.
Vandaar dat er een 'indicatie' gegeven wordt.

hutch
door hutch - Jan 28, 2017 om 13:21
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"Wat een gezeur. Die lampen van de action kosten nog geen 3 Euro en dan ga je klagen over schakelmomenten en branduren en 6 maanden garantie?"

Gezeur? Heeft u moeite met lezen? TS heeft het hier in feite niet over dat wat u schrijft, maar over foutieve informatie op de verpakking. Dus misleiding. En dat heeft niets met de prijs te maken.

Wi
door Wil_H Jan 28, 2017 om 13:55
270 Antwoorden / Vragen

Heb jij moeite met lezen?
"Mijn lamp(en) had zeker niet meer dan 800 schakelmomenten gehad in de gebruiksperiode."
Hij zeurt over de kwaliteit van lampen van nog geen 3 Euro. En dan schrijven :  "Nu gaat het mij er niet om dat een bedrag van € 1,89 te veel is " maar wel zitten zeuren over wat er allemaal wel of niet op de verpakking staat.
Tja, als je geen leven hebt dan moet je iets verzinnen om er nog iets van te maken.

edrick3
door edrick3 - Jan 28, 2017 om 13:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik vraag me af of dit wel kan of mag en of consumentenorganisaties hier niet iets meer over kunnen te weten komen.
Item voor Kassa? Neem contact op met de redactie; klik onderaan deze pagina op Contact.
Informeer eens bij de Consumentenbond.

ro
door roelofs1954 - Jan 28, 2017 om 13:51
9 Antwoorden / 2 Vragen

ik zou nieuwe lamp kopen . met bonnetje  en kapotte lamp teruggaan, walla,,een nieuwe lamp,

Cookies
door Cookies Jan 28, 2017 om 14:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En dat allemaal voor het grote bedrag van plm. 2 euro? Wauw!

tijger1
door tijger1 Jan 28, 2017 om 14:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zo komt Jan Splinter door de winter blijkbaar. Beetje frauderen.

Apetjoek
door Apetjoek Jan 28, 2017 om 16:44
234 Antwoorden / 16 Vragen

Roelof klasse man ,wordt de lamp terug in het vak gelegd , koop b.v ik die lamp (of jij) sta je thuis mooi in het donker !

Cookies
door Cookies Jan 28, 2017 om 16:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tijger1: Inderdaad.

ro
door roelofs1954 Jan 28, 2017 om 17:06
9 Antwoorden / 2 Vragen

je meld wel dat ie stuk is,, binnen 6 maanden

newmikey
door newmikey Jan 28, 2017 om 18:11
830 Antwoorden / 0 Vragen

Goh, ja, met z'n allen gewoon frauderen, gezellig! Had u ook wel eens van normen en waarden gehoord of gaat dat u boven de pet?

Cookies
door Cookies Jan 28, 2017 om 18:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@roelofs: zielig hoor.

tijger1
door tijger1 Jan 28, 2017 om 19:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zullen diezelfde wormen en Naarden wel zijn als van het topic met de dubbele laptop.:-((

Cookies
door Cookies Jan 28, 2017 om 20:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als er wormen in die lamp zitten, mag hij natuurlijk worden geruild.

ro
door roelofs1954 Jan 28, 2017 om 20:37
9 Antwoorden / 2 Vragen

in naarden kopen ze niet bij

 Action

ne
door neodutchio - Jan 28, 2017 om 17:36
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Meent u serieus dat u gaat bijhouden hoevaak u de lamp aan en uit doet? Ik zal echt niet weten of ik nu 3 of 4 keer per dag de schakelaar omzet.

Cookies
door Cookies Jan 28, 2017 om 18:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Meen je dat nou? Ik houd dat allemaal bij in een Excel bestand.;-)

ro
door roelofs1954 - Jan 28, 2017 om 20:30
9 Antwoorden / 2 Vragen

ik denk ,, als ie binnen de 6 maanden stuk gaat, dat ze een nieuwe moeten leveren
Indien u niet meer in het bezit bent van het artikel en het aankoopbewijs, of de garantietermijn is verstreken, is het niet mogelijk aanspraak te maken op garantie
dus bonnetjes goed bewaren

pi
door pieterwolters - Jan 28, 2017 om 22:39
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe heb je het aantal schakelmomenten gemeten en gerapporteerd? Als je iets "eist" moet je het ook aan kunnen tonen.

diumenge
door diumenge - Jan 28, 2017 om 23:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat een gezeur over het 'meten' van de schakelmomenten. Als aan- en uitzetten twee schakelmomenten is en je elke dag de lamp twee  keer aan- en uitzet, dan moet de lamp nog steeds 2.000 dagen (bijna 5 1/2 jaar) mee gaan (en dan mag de lamp ook nog 12,5 uur per dag aan staan).

ne
door neodutchio Jan 29, 2017 om 10:10
5148 Antwoorden / 12 Vragen

En toen hing deze lamp op het toilet. Hoe vaak gaat u, en eventuele gezinsleden, naar het toilet per dag. Een kastlamp, lamp op de gang, enz. Er zijn meer lampen in uw huis die vaker aan en uit gaan dan wat u schetst.

diumenge
door diumenge Jan 29, 2017 om 10:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan pas je het rekensommetje aan de situatie aan Neodutchio, het leven is niet zo moeilijk.

ne
door neodutchio Jan 29, 2017 om 15:16
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Inderdaad, het leven is niet moeilijk. Vandaar dat ik altijd gewoon een nieuwe lamp ga kopen als de oude kapot is. Alleen het narekenen hoe lang de lamp al in gebruik is maal de gemiddelde aantal schakelmomenten per dag is al duurder dan even een nieuwe lamp indraaien.

diumenge
door diumenge Jan 29, 2017 om 16:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Netjes hoor, als je netto 180 euro per uur beurt ;-)

ne
door neodutchio Jan 29, 2017 om 17:15
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Wou dat het zo'n feest was. Ik moet het helaas met ietsjes minder doen.

fa
door familyman - Jan 28, 2017 om 23:56
888 Antwoorden / 1 Vragen

Er zit natuurlijk in een lampje van nog geen € 3,00 een geheugen ingebouwd wat de verkoper/fabrikant kan uitlezen voor het aantal schakelmomenten.

rembrantd
door rembrantd - Jan 29, 2017 om 16:25
116 Antwoorden / 36 Vragen

Tsja, Action staat niet bekend om kwaliteit maar om de lage prijs.
Als je daar koopt is de prijs zo laag dat het eigenlijk niet kan. (Als het te mooi is om waar te zijn is dat ook zo.)
Dat hebben de meesten wel door en daarom moet je niet zeuren als het eerder kapot gaat dan verwacht. Koop gewoon een nieuwe met kans op meer geluk, de kliko is geduldig.
De Action is eigenlijk de Staatsloterij maar dan met altijd prijs. Meestal is het niks maar soms heb je iets geweldigs.

kv
door kvjapio - Jan 29, 2017 om 19:14
281 Antwoorden / Vragen

Lekker bezig...koop gewoon andere lampen in een andere winkel.