De
door DennisR Aug 16, 2020 om 11:26
Winkels & webshops

Geautomatiseerde aanbieding de telegraaf

Als ik in twitter op een link klik van de telegraaf en je komt op een premium artikel uit krijg je standaard een scherm te zien met de tekst dat je een abonnement moet nemen om het te lezen, op zich daar nog niets vreemds aan. Vreemder wordt het als de bedragen on the fly hiervoor worden aangepast, en als je er nog even over nadenkt het weg klikt en later weer erop klik het bedrag opeens veel hoger is. Mag men dit op deze manier zomaar doen? In de hoop dat de volgende keer als ze weer die aanbieding tonen dat mensen dan meteen dit accepteren? En ik vermoed dat die aanbieding hoger zal liggen als het veel lagere bedrag wat ze de eerste keer toonden.

1520 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 16, 2020 om 11:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze mogen het aanbieden waarvoor ze het willen.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 16, 2020 om 12:19
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Hier  kunt u vergelijken wat er eventueel veranderd is.

diumenge
door diumenge - Aug 16, 2020 om 12:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Natuurlijk mag dat, waarom zou het niet mogen? Je kan trouwens net zo goed beargumenteren dat als je steevast het aanbod wegklikt de prijs omlaag gaat.

tenormin
door tenormin - Aug 16, 2020 om 12:45
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ja en ik zie ook, via de link van @shoppy dat, als u niet oplet en wel de premium artikelen wilt lezen u er gelijk voor 3 jaar aan vast zit. Ik lees ook premium artikelen van het AD, heb het iets duurder genomen, maar dan kan ik per maand opzeggen. Dus om op uw vraag terug te komen, ze mogen alles vragen wat ze willen en u kunt kiezen wat u al dan niet wilt.

Tr
door Trostomaat - Aug 16, 2020 om 13:11
239 Antwoorden / Vragen

'opeens veel hoger' is hoeveel hoger precies?
Tuurlijk mag dat.
Of het gebeurt? Ik weet het niet. Geen bewijzen gezien van deze praktijken.

diumenge
door diumenge - Aug 16, 2020 om 13:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Net even een testje gedaan. Link voor premium artikel aangeklikt via Twitter en daarna op Bekijk aanbieding geklikt, direct daarna nog een keer gedaan met een ander artikel. Zelfde aanbod.

https://imgur.com/a/ulrm6l8

rj
door rjw - Aug 16, 2020 om 15:42
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Je weet 100% zeker dat het exact hetzelfde is wat werd aangeboden?

j5
door j59766 - Aug 16, 2020 om 15:59
3 Antwoorden / Vragen

Geen idee of het bij de telegraaf ook werkt maar premium artikeln van het ad kan je gewoon de link openen in een prive tabblad en gratis lezen.

tenormin
door tenormin Aug 16, 2020 om 18:08
16829 Antwoorden / 108 Vragen

AD geeft altijd 3 premium artikelen cadeau. Daarna is het echt niet te lezen.

Je
door Jeff59761 Aug 16, 2020 om 18:10
43 Antwoorden / 1 Vragen

probeer de link van een premium artikel maar in een privevenster van firefox te openen lukt prima doe ik al jaren.

Je
door Jeff59761 Aug 16, 2020 om 18:10
43 Antwoorden / 1 Vragen

edit dubbel

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 16, 2020 om 19:03
2052 Antwoorden / Vragen

Er zijn zat voorbeelden van producten die tegen een hogere prijs beter verkochten dan tegen een lagere prijs. De after eight chocolaatjes zijn beroemd. Dus als u het abonnement niet wil tegen prijs X is het niet zo vreemd te proberen of u tegen een hogere prijs wel geïnteresseerd bent.