ra
door rapkabouter Oct 6, 2016 om 18:00
Winkels & webshops

Geek

hallo allemaal, kan iemand mij iets vertellen over de site www.geek.wish.com?

24367 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 6, 2016 om 18:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat zou u dan willen weten? De hele site doorgelezen? Spullen komen van Verweggistan, u moet waarschijnlijk invoerrechten en btw betalen.

Maar ja, dat wist u natuurlijk al hè?

diumenge
door diumenge - Oct 6, 2016 om 18:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Die site bestaat niet. Wish.com en Geek.com bestaan beide wel.

reflecs
door reflecs Oct 6, 2016 om 18:32
1859 Antwoorden / 4 Vragen

edit, antwoord is al gegeven.

tenormin
door tenormin Oct 6, 2016 om 18:54
16829 Antwoorden / 108 Vragen

+1 ook voor @reflecs. Haha, had hetzelfde gevonden als Diumenge, begon te tikken en zag het.....

marita5
door marita5 - Oct 6, 2016 om 18:26
11511 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Rapkabouter ,

Deze site is niet betrouwbaar , inloggen met Facebook /  een Google account / of emailadres .
De site is gebaseerd Ver.Staten , eigenaar : David Straus , 25 Maskit Straat , Stad : Herzlya Israël .
Hoofdkantoor : San Fransico , Ca : helpdesk nummer : 1- 800 - 266 - 0172 .

http://www.scamadviser.com/check-website/geekwish.com

Controleren of een site betrouwbaar is , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/shopscan/

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

diumenge
door diumenge - Oct 6, 2016 om 18:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Aah, er moet geen punt tussen geek en wish. Dan kom je uit op een nog niet werkende electronica zoekmachine.

marita5
door marita5 Oct 6, 2016 om 18:34
11511 Antwoorden / 15 Vragen

@Diumenge , het is deze site https://geek.wish.com/

edrick3
door edrick3 Oct 6, 2016 om 18:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

er moet wél een punt tussen geek en wish

marita5
door marita5 Oct 6, 2016 om 18:44
11511 Antwoorden / 15 Vragen

@edrick 3 ik had de reactie van @reflecs niet gezien , is zie alleen staan edit antwoord al gegeven ., en nu zie ik dat u , uw reactie hebt bijgewerkt gaat goed ;-))

reflecs
door reflecs Oct 6, 2016 om 18:50
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Excuus voor de verwarring :)

diumenge
door diumenge Oct 6, 2016 om 20:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Oké, ik ging naar www.geek.wish.com en die bestaat niet. Maar geek.wish.com bestaat dus (net als geekwish.com). Zo te zien is geek.wish.com een geek-versie van wish.com.

Cookies
door Cookies - Oct 6, 2016 om 18:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het begint hier zo langzamerhand op een 'u vraagt, wij draaien' te lijken. Vandaag is het de ene shop in Verweggistan, morgen weer een andere. Dit soort simpele vragen, kan iedereen toch zelf wel even uitvogelen met hulp van Mr. Google.

Ik steek iig geen energie meer in dergelijke vragen.

tenormin
door tenormin Oct 6, 2016 om 20:21
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ga dan maar je favo hobby doen: klussen. ;-)

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 6, 2016 om 20:58
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Inderdaad, ze steken wel tijd in aanmelden en een account aanmaken maar zelf even het almachtige Google gebruiken komt niet in ze op.
Diewilik

ra
door rapkabouter - Oct 11, 2016 om 14:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn punt was, het lijkt me een hele interessante site, maar heeft iemand goeie/slechte ervaringen hiermee.

tijger1
door tijger1 Oct 11, 2016 om 14:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar hebt u de voorwaarden nou wel doorgelezen?

gerbera
door gerbera - Oct 11, 2016 om 15:35
7364 Antwoorden / 14 Vragen

maar heeft iemand goeie/slechte ervaringen hiermee

Ik denk dat u hier, met deze vraag, dan verkeerd bent. Wij laten ons niet verleiden door een interessante site, maar lezen goed om er achter te komen of een bedrijf, waarvan de site is, wel betrouwbaar is en geen nepspullen uit verweggiestan levert.

costnix
door costnix - Oct 11, 2016 om 15:40
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon iets voor veel geld bestellen. Krijgt u het product, dan heeft u mazzel. Komt het product niet, dan heeft u vette pech :-(

gr
door groop04 - Feb 18, 2017 om 17:51
11 Antwoorden / 0 Vragen

Beetje late reactie maar misschien toch wel nuttig. Bestel regelmatig bij Geek en bij Wish en heb daar tot nu toe weinig problemen mee.
De kwaliteit van de producten is niet echt super maar de prijs is er dan ook na. Geek is niet zelf een winkel maar werkt (net als bol.com bv, ahoewel bol.com ook eigen artikelen heeft) met leveranciers. Op de site / in de app kun je zowel de artikelen als de winkels beoordelen. De spullen komen over het algemeen uit zuid China.
Het duurt dan vaak ook even voordat de artikelen er zijn ( er wordt vaak een levertijd van 4 weken aangehouden maar meestal is het er binnen 2 weken).
Waar je wel goed op moet letten is wat je koopt.. de artikelen lijken op de foto's vrij groot maar als je bij de beschrijving kijkt zie je vaak dat de artikelen heel klein zijn...Soms staan er ook meerdere artikelen afgebeeld maar gaat het om een klein iets ( bv afgebeeld is een automassage stoelhoes maar het artikel waar het dan om gaat is dan bv alleen het nekkussentje, gewoon een kwestie van goed lezen dus).Ook moet de opletten bij de verzendkosten.. Als een artikel 1 euro kost komt daar vaak een euro aan verzendkosten bij maar dat is PER ARTIKEL. Die verzendkosten verschillen ook per artikel. Ook kom je hetzelfde artikel meerdere malen tegen maar zitten er dan flinke prijsverschillen tussen wat komt omdat verschillende winkels via Geek leveren. Ieder artikel wordt ook apart geleverd. Ik heb tot nu toe 1 maal gehad dat een artikel niet geleverd is en een keer gehad dat een artikel beschadigd was (en ik heb daar al heeeeel veel besteld) maar ik kreeg zonder problemen snel mijn geld terug..  Dus als je geen super kwaliteit (vergelijkbaar met de Action in nederland) verwacht, goed de beschrijvingen van de artikelen leest, geen problemen hebt met een levertijd van 2 weken of meer, er ook geen problemen mee hebt dat de spullen waarschijnlijk worden gemaakt in fabrieken waar de arbeidsomstandigheden bedroevend zijn (tenminste dat vermoed ik) en geen intensieve begeleiding van een helpdesk verwacht, dan kun je bij Geek en Wish voor belachelijk weinig geld ontzettend leuke spulletjes kopen..

ne
door neodutchio Feb 18, 2017 om 19:11
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Oftewel, er zijn zat andere Chinese webshops te vinden die beter werken en waar je niet hoeft uit te pluizen wat het nou eigenlijk is en waar je niet per artikel de verzendskosten moet betalen.

gr
door groop04 Feb 18, 2017 om 19:25
11 Antwoorden / 0 Vragen

@neodutchio. Klopt, je hebt helemaal gelijk. Bij Geek wordt EXACT geleverd wat er in de omschrijving staat, niet wat sommige mensen denken dat er afgebeeld staat ;-) En de helderheid over wat je koopt doen sommige andere chinese webshops inderdaad beter...

gr
door groop04 - Feb 18, 2017 om 19:17
11 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een nabrander. De prijs van het artikel en de verzendkosten (die duidelijk worden weergegeven) zijn de enige kosten die je betaalt. Er komen dus geen invoerrechten en BTW bij (zoals bij de reacties gesuggereerd wordt)..

Wat wel nog iets is om over na te denken zijn de gezondheidsrisico's van de artikelen. Ik heb wel eens een artikel geleverd gekregen waar een enorm sterke chemische lucht aan zat die er na 3 dagen nog niet uit was. Als je in eennederlandse winkel een artikel koopt dan vallen de artikelen/winkels onder het toezicht van de nederlandse voedsel en waren autoriteit. Ik weet niet hoe dit met Geek zit maar het zou mij niet vebazen als je bij Geek spullen kunt kopen die buiten het toezicht van de NVWA vallen en die dus gezondheids- en veiligheids risico's met zich meebrengen.