Geen 2e keer garantie tijdens garantietermijn van bril
Ik heb vorig jaar maart een bril gekocht bij specsavers. Na een paar weken had ik het idee dat pootje loszat en ben ik terug gegaan naar de winkel. Niets aan de hand hoorde zo werd er gezegd. Uiteindelijk brak in mei het pootje af. Terug gegaan en heb een nieuw montuur gekregen.
Van de week zat ik weer op de bank en hoorde wederom een klik naast mijn oor. Ja hoor weer pootje kapot. Weer het linkerpootje en defect is weer hetzelfde..
Ik ben gisteren terug gegaan en kreeg te horen dat zij mij al eens nieuwe bril hadden gegeven in de garantietermijn en dat ik dus nu nergens meer recht op had. Ik kon zelf a 169 euro het montuur kopen en dan zouden ze de glazen overzetten.
Daar was ik het natuurlijk niet mee eens en ik heb uiteindelijk weten te bedwingen dat ik 32 euro kon betalen. (Kosten reparatie pootje voor het nieuwe montuur)
Ik heb uiteindelijk betaald omdat ik erg slechte ogen heb en naast mijn lenzen toch echt een bril moet hebben maar het zit me toch niet lekker. Aangezien het defect nu al 2 keer op precies dezelfde manier optreed. Linkerpootje tijdens het dragen terwijl er niets gebeurd kapot gaat geeft blijk van een productiefout. En zou dus voor rekening van verkoper/fabrikant moeten komen en niet voor consument.
Hallo amyw ,
Lees deze informatie eens door met betrekking op garantie ,
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
U hebt bij een gebrekkig product recht op een gratis reparatie óf een nieuw product. Maar de bewijslast daarvoor ligt na een half jaar bij u. En dat maakt het vaak lastig.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Hebt u dan na die eerste keer precies hetzelfde montuur gekregen van hetzelfde merk? En wonderlijk dat ze de eerste keer het pootje niet hebben gerepareerd, maar dat u een nieuw montuur kreeg.
De bril breekt zodanig dat hij niet gerepareerd kan worden. Dus enige optie is ander montuur.
Maar u hebt € 32 moeten betalen voor reparatie van het pootje bij de tweede bril. Dat had dan toch ook de eerste keer gerepareerd kunnen worden?
Nee ook de tweede keer heb ik een nieuw montuur gekregen. Omdat het gewoon niet te repareren is.
Maar omdat ik feitelijk een reparatie moest van een pootje werd zo het bedrag bepaald.
Was nou maar niet naar Specsavers gegaan.
heeeeeeeel goed
haha,geweldig!!!!!
Ik niet gek om bij (de brillenjood) Specsavers te gaan meten en kopen.
wat heeftdit antwoord met de vraag te maken?
Ik snap ook niet dat er mensen zijn die bij dit soort zaken kopen, het is algemeen bekend dat het opmeten voor 90% fout gaat en dat er geen garantie wordt gegeven. Ga naar een goede opticien, je betaalt dan wel iets meer maar er wordt garantie gegeven zolang je je montuur hebt en ze hebben echte opticiens in dienst zodat je weet dat je de goede glazen krijgt. Ik heb zelf een hele zure huid waardoor elk montuur, zelfs titanium, wordt aangetast en elke bril moet wel 4 of 5 keer voorzien worden van nieuwe pootjes, wordt nooit moeilijk over gedaan.
Specsavers is niet echt service gericht en is alleen maar gericht op brillen verkopen en dan zo duur mogelijk.
Ik kocht daar twee brillen en toen werd er gezegd dat ik gelijk het bedrag van aankoop direct moest betalen , waarop ik zei dat ik dan de bestelling annuleert en ergens anders mijn bril gaat kopen.
Specsavers is ook erg argressief met verkopen en loopt echt de boel op te jagen.
Mijn volgende bril wordt daar zeker niet meer gekocht ....
Garantie geldt voor fabrieksfouten. Als het pootje verkeerd ontworpen is en daardoor te snel kapot gaat, zal Specsavers voor een goede oplossing moeten zorgen; andere model dus. Maar dat is duur, want mogelijk moeten er dan ook nieuwe glazen in. Ze hebben echter het montuur vervangen door hetzelfde model, dus mogelijk met dezelfde ontwerpfout. De goedkoopste oplossing want de glazen passen en inkoopprijs montuur is maar een paar euro.
Het zou te gek voor woorden zijn als Specsavers een gammel montuur verkoopt waarvan ze vooraf weten dat het kapot gaat en ze, na één maal vervangen, geen verplichtingen meer hebben. Uiteraard geen garantie als het montuur door eigen schuld kapot gegaan is.
Lijkt mij niet juist. Dat type montuur is duidelijk gewoon ondeugdelijk. Tenzij u een 'afwijkende hoofdvorm' heeft, hetgeen dan door die o zo goed opgeleide medewerkers van oom Tom gezien had moeten zijn!
U heeft recht op een goed passend montuur en men zou juist extra zijn/haar best moeten doen omdat u al eerder last had van hetzelfde euvel. En inderdaad daarna niet meer naar die arrogante lui van Specsavers. Gewoon naar de Pearl of Hans Anders!
Hans anders is niets beter dan de rest,heb zelf problemen gehad met hans anders, ze willen altijd dat je een gedeelte bij betaald,zodat het hun geen geld kost.
Maar die zijn echt goedkoop en hebben niet de poeha van Specsavers! Onze ervaringen met HA zijn in elk geval heel goed. En dat het hen (hun is een bezittelijk voornaamwoord ...) geen geld mag kosten. Wanneer het echt niet binnen de garantie valt dan niet nee, HA is, hoewel de artikelen echt laag geprijsd zijn, geen filantropische instelling. Wanneer je kijkt wat je voor het zelfde bij een kleine opticien betaalt (en dan moet je ook maar afwachten of je service krijgt....) IK ga liever naar een zo goedkoop mogelijke keten. In mijn geval dus de Pearl (mijn man brilt) want die heeft als enige nog vormvaste contactlenzen voor een redelijke prijs.
Betwijfel de gediplomeerdheid van de medewerkers van Specsavers, althans mogelijk hun diploma via Airmiles of D.E.-punten verkregen hebbend?!
Behoorlijk schandalig! Ga voortaan naar een echte opticien.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kan Booking.com alles maken?
Ik had een hotel geboekt voor 5 nachten. Nu wil ik 1 nacht eerder weg. Voor het hotel geen probleem, maar Booking.com verhoogt de totaalprijs met 50%. Dat is toch misdadig???? Lees meer
Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is
Hallo,
Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?
Wij vinden d
...
Lees meer
Is huizenvinder.nl betrouwbaar?
is huizenvinder.nl betrouwbaar?
ik ben per direct op zoek naar een huurwoning in den haag en kwam langs deze site, ik zie echter bepaalde woningen aangeboden worden die ik een tijdje terug ook op een andere website aantrof wat nergens toe leidde.
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer