Geen geld terug
Aantal weken geleden een bestelling gedaan via internet van een reclame 3 bh's voor de prijs van 1. Er staat ook duidelijk bij dat je 100% garantie hebt en niet goed geld terug maar helaas bij deze firma niet want het mag niet terug gesturrd worden en dus geen geld terug terwijl het er duidelijk bij staat. Wat zijn mijn rechten.
Correctie: Uw rechten houden m.i. zonder meer in dat indien deze verkoper zich niet aan de wetgeving houdt en betreffende al uw rechten en ook waarschuwingen betreffende dit soort praktijken en om te beginnen deze: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/online-telefonische-aankopen maar ook deze Aanvullend omdat er mogelijk een correctie nodig is: indien u de BH's heeft gepast en de verpakking heeft verbrokenzie dan deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/retourneren (waar @SHOPPY u inmiddels ook op attendeerde en @TENORMIN inmiddels ook..
En dan is hetgeen ik hiervoor ook al aangaf mogelijk overbodig indien u de verpakking heeft verbroken.
Helaas is ddat dan een nadeel van het niet kopen in een 'stenen winkel'omdat u dan wel kunt passen.
Mijn oorspronleke tekst geldt dus uitsluitend indien i de verpakking niet heeft verbrokedn en niet heeft gepast.
Ik kan hier als vrijwillige vraagbeantwoorder verder niets anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er als is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.
Zo u tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, doe dan aangifte bij de politie (u komt dan wel op een stapel denk ik), doe melding bij de ACM www.consuwijzer.nl Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling is hierbij van groot belang.
Zie verder o.a. https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu ;
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop;
https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen ;
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat
https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-in-china-let-op-de-valkuilen?mt=2e743c0d124aedd6883b788b4e7aa1cb985f34e03700cf6143bdefd5cc7a478c&utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=email&utm_campaign=POL-2019-11-21&utm_content=POL-2019-11-21&utm_term= (On-line kopen in China)
https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/
en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.
U kunt ook nog en melding doen bij www.klachtenkompas.nl van de Consumentenbond. Nog een aanvulling: als u uw recht zou willen halen m.b.t. geld terug kan u dat meer geld kosten omdat u dan wel een in gebreke stelling kunt doen resp. naleving vorderen en dat is dus iets waar sommige 'verkopers' geld mee verdienen.
Zie mijn correctie.
@heremietkreeft,
uw thuiswinkel link geeft pagina niet gevonden aan:
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop
Deze moet het zijn:
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen
@SHOPPY, dank! Ik zal deze link aanpassen.
Valt me nog mee dat u iets gekregen hebt. Drie voor de prijs van één? En nog maar 15 op voorraad? Zeker Facebook?
En u gelooft al die sprookjes?
Ook ik sluit niet uit dat dit een 'valseboek' aanbieding is geweest.
Niet-retourneerbare producten en artikelen
- Gebruikte producten
- Cadeaubonnen
- Downloadbare softwareproducten
- Items voor gezondheid en persoonlijke verzorging
- Items zoals bikini's en ondergoed (slips en bh's)
- Speciale aanbiedingen (1+1 GRATIS, 1+2 GRATIS)
https://www.truuly.nl/pages/retourbeleid
https://www.truuly.nl/products/bella
Indien de verpakking niet is verbroken is het niet mogen terugzenden onrechtmatig. Indien er is gepast, dan is het niet kunnen terugzenden wel rechtmatig. Zie mijn aanvullende opmerking en link. Helaas is het adn wel een probleem bij o-line aankopen aangezien men in een stenen winkel wel kan passen.
@heremietkreeft,
uw thuiswinkel link geeft pagina niet gevonden aan:
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop
Deze moet het zijn:
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen
Het is wat moeilijk om het op de kop te lezen maar ik zie wel staan: let op. Nog 15 en daar zal dan wel bij gestaan hebben: hygiënische artikel niet te ruilen.
Je kunt bijvoorbeeld bij Bonprix gewoon bh's bestellen en passen en als ze niet goed zijn terugsturen.
Je hebt gekocht bij een dropshipper. Of je er een bh koopt of een jurk, schoenen of wat dan ook,
Wat je ook koopt, je krijgt geen geld terug.
Kijk voortaan onderaan de pagina. Daar staat: bemiddelingsvoorwaarden.
Dat betekent dat Truuly zelf niets verkoopt, maar iemand uit China. Daar ga je toch niets terugsturen.
Kijk voortaan ook even bij veel contact. Wie is Truuly? Geen naam, geen adres, niets.
En bij veel gestelde vragen staat: douane.
Verkoop ze maar op marktplaats
Hallo Rody07 ,
Truuly.nl is een dropshipper , Bh`s komen uit China .
Websitehouder: de onderneming [KPA E-Commerce] die gevestigd is aan ... (op te vragen bij de klantenservice van Truuly), KVK op te vragen.!!!
Valt onder : KPA E-Commerce , adres is een woonhuis , klik op de rode regels .
https://www.kvk.nl/zoeken/?source=all&q=65329384&start=0&site=kvk2014
https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/internationaal-ondernemen/e-commerce/dropshipping-online-verkopen-zonder-voorraad/
Deze eigenaar Kevin The *** veranderd steeds van domeinnaam .
OP 12 - 4 - 20 geregistreerd garanty.nl
Op 14 - 8 - 20 geregistreerd zalario.nl ( Domeinnaam beschikbaar )
Op 2 - 10 - 20 geregistreerd truuly.nl
https://opgelicht.avrotros.nl/forum/webwinkels-f24/www-truuly-nl-list-bedrog-misleiding-leugens-t41078.html
Klachten ,
https://nl.trustpilot.com/review/www.truuly.nl
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/truuly.nl/details?companyId=a8ba1030-a67f-434e-a18d-52e346b202dc
Controleren of een site betrouwbaar is ,
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/dropshipping-check-goed-waar-je-bestelt
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen
https://www.consumentenbond.nl/online-kopen
Zie hier de webshop. En nog steeds 15 stuks op voorraad. Moet er weet hetzelfde riedeltje komen dat er geen KVK bekend is, geen NAW gegevens, geen telefoonnummer, geen mailadres, of had u dan van te voren ook zelf gezien?
Bij geen enkele dropshipper lukt het om spullen terug te sturen. Hun doel is namelijk geld vangen van argeloze kopers die blind zomaar ergens gaan kopen.Ook voor u dus leergeld.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Coulance regeling
Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'. Tijdens de laatste uitzending van dit jaar Kwam weer het onderwerp Veelvoorkomende problemen met de distributieriem Als een burger de dupe word door een bedrijf Waar bij hij of zij ... Lees meer
Kan ISP Tweak het contract ontbinden met berekening in eigen voordeel?
Beste Kassa,
nu al een aantal jaar heb ik een internet glasvezel abonnement bij Tweak.
Nu Tweak is overgenomen door Odido kreeg ik een email dat Tweak mijn abonnementscontract wil ontbinden en mezelf bij Odido moet aanmelden.
Het betreft een abonnementsvorm welke ik per jaar betaal (gezien het voordeel van 10 euro per maand).
In de afwikkeling wil Tweak mij nu met terugwe
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer