Su
door Susannedegeus Apr 4, 2019 om 11:51
Winkels & webshops

Geen geld terug na retour internetwinkel

ik heb een bikini online gekocht (€159,90), die werd geleverd zonder bikinitop (deze heb ik wel besteld en had ik wel voor betaald), de webshop zegt dat ze hem wel hebben gestuurd. Vervolgens hebben ze na aandringen “een nieuwe” gestuurd maar de verkeerde (niet degene die ik heb besteld). Toen ik aangaf dat ik de bikini terug wilde sturen en mijn geld terug wilde, weigerden ze dat, omdat ik volgens hun 2 bikini tops heb, die ik niet heb. Ik heb toen een juridische lijn gebeld en de consumenten bond en zij gaven aan dat het al dan niet leveren van een product hun verantwoordelijkheid is en dat ik mijn koop kan ontbinden op basis van verkeerd geleverde producten en op mijn herroepingsrecht. Ik heb daarna een aangetekende brief verstuurd met daarin het verzoek mijn geld binnen 14 dagen terug te storten en ik heb de bikini aangetekend terug gestuurd. Zij hebben de bikini ontvangen, maar ik heb niet mijn mijn geld terug ontvangen. Ik heb een bevriende advocaat geraadpleegd, maar hij geeft aan dat het bedrag waar het om gaat te laag is om een advocaat in de arm te nemen. Is er nog iets anders mogelijk of is er een andere manier om mijn geld terug te krijgen? 


 

4302 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Apr 4, 2019 om 11:56
11495 Antwoorden / 15 Vragen
12

Hallo SusanneDeGeus , 

Over welke webwinkel gaat dit ? Zijn ze nergens bij aangesloten ? 

Dien een klacht in bij consuwijzer , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-consuwijzer

Su
door Susannedegeus Apr 5, 2019 om 20:02
Antwoorden / 1 Vragen

Ze zijn helaas nergens bij aangesloten. Het gaat om www.silkandbeach.com

gerbera
door gerbera - Apr 4, 2019 om 12:03
7348 Antwoorden / 14 Vragen
2

Is de webwinkel aangesloten bij een keurmerk, kunt u daar een klacht indienen. Anders kunt u hier  een klacht plaatsen. Of anders hier

re
door red1 - Apr 5, 2019 om 13:09
329 Antwoorden / 1 Vragen
0

was dat sukje doek waar het van gemaakt is van goud??

costnix
door costnix Apr 5, 2019 om 13:31
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe kleiner de bikini, des er hoger de prijs :-)

mo
door mof - Apr 5, 2019 om 13:14
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Klachtencommissie. Webwinkel inschakelen.

costnix
door costnix - Apr 5, 2019 om 13:37
2874 Antwoorden / 1 Vragen
0

Blijkbaar rekenen ze de bikini onder de hygiënische producten. Deze zijn uitgezonderd van het retourrecht, als de verpakking is geopend.

van website van de Consumentenbond:

  • Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggestuurd om gezondheidsredenen of hygiëne. De verzegeling mag je na de levering niet verbreken anders heb je geen recht op bedenktijd meer. Voorbeelden hiervan zijn ondergoed en badkleding.

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/online-telefonische-aankopen/online-telefonische-aankopen

Gr
door Grunn1 Apr 5, 2019 om 13:40
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Kan me hier iets bij voorstellen maar als de webwinkel iets opstuurde wat je niet besteld hebt gaat die voorwaarde volgens mij niet op.

Su
door Susannedegeus Apr 5, 2019 om 18:59
Antwoorden / 1 Vragen

Er zat uiteraard gewoon zo’n sticker in het broekje ter hygiëne, deze is er niet uitgeweest. Zij geven dit niet als reden, het gaat hun erom dat zij al een “gunst” hebben verleend door “nogmaals” de bikinitop te sturen, terwijl zij zeggen dat deze wel bij de eerste levering zat. Terwijl deze er niet bij zat.

costnix
door costnix Apr 5, 2019 om 19:43
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De vragensteller moet er maar meer over vertellen.

marita5
door marita5 - Apr 5, 2019 om 21:32
11495 Antwoorden / 15 Vragen
0
costnix
door costnix Apr 5, 2019 om 21:51
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik krijg de waarschuwing “Website niet veilig”
De site is meerdere keren van eigenaar veranderd. Doe maar eens een Whois zoekopdracht.

marita5
door marita5 Apr 5, 2019 om 21:55
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@costnix , Ik zie ook in de URl staan : niet beveiligd . Welke Whois ?

fgrijder
door fgrijder - Apr 6, 2019 om 11:13
55 Antwoorden / 12 Vragen
0

Hoi Suzanne, vanaf dit jaar is topless zonnen weer helemaal in dus dan heb je geen bovenstukje meer nodig. Alle vrouwen mogen stoppen met dat preutse gedoe, nergens meer goed voor.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

fe
feminem - Mar 28, 2024 om 17:46
Geldzaken & recht

Onaangekondige prijsverhoging sportschool

Goedendag,

vanmiddag een onaangename verassing tijdens het nalopen van de financiele administratie. SInds 1 november 2023 heb ik een abonnement bij een sportschool. Deze sportschool heeft, zonder het aan mij bekend te maken, de abonnementsprijs verhoogd. Ik ben niets te beroerd om te betalen, laten we dat voorop stellen. Ik wil echter wel graag op tijd weten dat er een prijsverhoging aa ... Lees meer

ko
koenvdklundert - Mar 28, 2024 om 17:06
Huishouden & energie

Afvoer verstopt

Hoi, 

Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur. 

Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat?? ... Lees meer

Bo
Bonisimo - Mar 25, 2024 om 17:15
Voeding & gezondheid

Hogen kosten geneesmiddel vanwege logistieke problemen generiek middel.

Beste,

Recentelijk moest ik bij zorgverzekeraar CZ fiks bijbetalen voor een niet-preferent geneesmiddel.
Vanwege logistieke noodzaak werd mij het patentmiddel i.p.v. het generieke preferente middel meegegeven. Daardoor is er nu € 52,95 in rekening gebracht.
Normaliter zijn de kosten € 6,29, een verschil van € 46,66 dus.
Het gaat om het anti-epilepticum Lamotrigine. ... Lees meer