IB
door IBee Feb 13, 2021 om 19:40
Winkels & webshops

Geen levering Beterbed

Op 10 januari een matras online besteld en betaald; zou op 30 januari bezorgd worden. Kreeg n belletje met de mededeling dat dat door drukte 10 februari werd. Niet zo erg, ik maakte er zaterdag 13 feb van. Wachten op de mail met track-en tracecode (want tegenwoordig wordt alles uitbesteed aan Post.nl) en die mail kwam niet. Via chatfunctie gevraagd hoe dat zat, het antwoord was dat ik toch echt moest wachten, Beterbed had hier verder de hand niet in. Als ik niet zelf op verhaal was gegaan had ik dus zonder enig bericht voor niets zitten wachten. Inmiddels schijnt de bestelling bij Post.nl te zijn aangemeld, maar nog niet verwerkt. Dit was de 1e en laatste keer dat ik iets bestelde bij Beterbed. Wat een onfatsoenlijk bedrijf. Kieskeurig.nl staat vol met eenzelfde soort klachten.

3287 11 Rapporteer

user123
door user123 - Feb 13, 2021 om 19:48
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Annuleer dan wanneer u zo ontevreden bent.

diumenge
door diumenge - Feb 13, 2021 om 20:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bedankt voor de mededeling.

tijger1
door tijger1 - Feb 13, 2021 om 20:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Prima bedrijf Beter Bed.

ne
door neodutchio - Feb 13, 2021 om 21:25
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Het ligt niet aan Beter Bed, wel aan PostNL. Pakjes zijn dagen langer onderweg. Toevallig vandaag een pakje binnen gekregen die op 3 februarie verstuurd was. Corona, drukte en sneeuw.

Overigens heb ik onlangs ook bij Beter Bed besteld, gewoon netjes op tijd afgeleverd en alles gemonteerd. Maar ja, dat heb ik niet op kieskeurig vermeld.

sw
door swat1500 - Feb 14, 2021 om 00:02
3778 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is uw vraag?

panter22
door panter22 - Feb 14, 2021 om 08:59
6599 Antwoorden / Vragen

De eerste keer dat je iets online bestelt?
Normaal wordt een bestelling binnen 1 of 2 dagen bezorgd. Maar het is coronatijd met extreme kou en sneeuw. En iedereen bestelt online omdat de winkels gesloten zijn, Logisch dat alle bestellingen veel langer duren dan normaal.
Beter bed had het druk met al die bestellingen en kon 10 februari leveren en meldt de matras aan bij PostNL..
Het betekent dat Beter Bed de matras klaar heeft voor verzending, maar PosNL het pakket nog op moet halen.
Als het pakket opgehaald is door PostNl, dan krijg je een bezorgdatum met bezorgtijd. Dat is meestal de volgende dag.
Nog maar even geduld.  Installeer de app of wacht op een mailtje van PostNL.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 14, 2021 om 10:03
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Ach, mnedio januari iets besteld bij een groot internationaal warenhuis waar al meteen werd aangegeven dat de bezorging op 8 februari zou zijn maar het eergisteren nog niet het geval was. Drukte, Corona, sneeuwhinder etc. Uiteindelijk eergisteren geannuleerd en opnieuw besteld met ophalen aan de vestiging: vandaag.

Als al gezegd, indien niet wordt vokdaan aanbeloftes kunt u annuleren en zie verder o.a. https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu

gerbera
door gerbera - Feb 14, 2021 om 11:03
7364 Antwoorden / 14 Vragen

De drukte en coronamaatregelen brengen grote uitdagingen met zich mee

Onze bezorgdienst en klantenservice zijn drukker dan ooit tevoren. We realiseren ons dat we daardoor niet iedereen kunnen helpen zoals we graag zouden willen en dat spijt ons.

We doen er elke dag alles aan om onze service te verbeteren, desondanks is het momenteel erg druk, waardoor je langer moet wachten om antwoord te krijgen op je vraag.  We adviseren om hieronder de veelgestelde vragen te raadplegen. We waarderen je begrip en geduld.

Te lezen op de site van BeterBed

ho
door houweling01 - Feb 15, 2021 om 13:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hetzelfde is mij overkomen. Beterbed zegt een produkt op voorraad te hebben, laten je betalen en zeggen de volgende dag te leveren. Nu heb ik begrip voor de situatie Corona, ijzel, sneeuw bla bla. Andere grote partijen leveren ondanks dit alles keurig op tijd. Ik verdenk Beterbed ervan dat ze in staat van faillissement zijn, de consument laten betalen zodat ze het geld binnen hebben, vervolgens de goederen in het magazijn houden, een verzendlabel aanmaken en niets uitleveren. Zo heeft een curator straks en het geld en de goederen om te verrekenen. Criminele werkwijze! En omdat ze een verzendlabel hebben aangemaakt, leggen ze de schuld bij Postnl.
Beterbed wees eerlijk of lever op tijd!!

panter22
door panter22 Feb 15, 2021 om 15:33
6599 Antwoorden / Vragen

Warom koop je ij Beter Bed  als je er zo op afgeeft, Na een verzendlabel aanmaken, is het ook bij andere webshops wachten op PostNL. Wacht dacht je van verzendproblemen bij Ikea, Blokker en Van Haren?

tijger1
door tijger1 Feb 15, 2021 om 15:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom betaalt u dan niet pas bij aflevering?

ne
door neodutchio Feb 15, 2021 om 16:27
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Andere partijen zijn Beter Bed niet. Waar Bol PostNL in de tang heeft en boetes eist als ze te laat leveren wil niet zeggen dat elke verkoper dat kan. Geen idee over welke andere bedrijven u spreekt, maar niemand kan iets garanderen nu. Laatst heb ik 13 dagen moeten wachten op een pakje. Duurde eerst al een paar dagen voordat PostNL het kwam afhalen. Dat valt een verkoper niet aan te rekenen.
En bij Beter Bed kan je gewoon achteraf betalen, geen probleem en geen risico dus.

jo
door jos2006 - Feb 15, 2021 om 15:53
87 Antwoorden / 41 Vragen

Dit probleem heb je ook bij de Lidl-shop die via DHL levert. En iedereen en alles schuift de problemen af op corona. Je krijgt niet eens een bevestiging van Lidl op een melding.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Feb 15, 2021 om 17:29
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Slechter Bed  moet onderhandelen over de voorwaarden.

Bol . Com  kan ook naar  andere gaan,  en weet U hoeveel % Post NL dan kwijt  raakte  en  zolang dat goed gaat zeker niet terug komen?

De aandeelhouders zullen zeker vragen gaan stellen.

Het probleem is dat vele  zelf een contract sluiten rechtstreeks  met een Pakketbezorer.
Of dat nu  Post NL  of DHL of DPD of welke dan ook is doet er niet toe.

Voor zowel lagere tarieven als betere voorwaarden is via een tussenpersoon die van vele kleine flutwinkels zoals ik heb...
minder dan 0,1 % van de  Beter Bed omzet... maar al die kleine bij elkaar  in 1 contract, dan moeten ze wel  Bol.Com voorwaarden accepteren!

Als je tussen  het kleine winkel tarief en grote bulk  in gaat zitten...  Ik betaal nu minder en  de tussenpersoon pakt 50% van dit verschil met vrijwel nietsdoen.
Als ik niets doe is het nog duurder voor mijn.
Hij zit dus tussen grotere aanbieders en  kleine flut in en  pakte zijn marge.....

Post  NL en alle andere kijken niet wat een winkel betaalde maar naar pure omzet cijfers helaas.
Als kleine hoorde ik de volle  prijs te betalen waardoor gratis verzenden  zware verliezen zou  opleveren.

Nu voor mijn goedkoper en voor  de tussenpersoon een erg dikke boterham....