Ma
door Manonke72 Feb 20, 2019 om 09:15
Winkels & webshops
Geld na retournering Bijenkorf winkel niet retour ontvangen

Zondag 10 februari trui en t-shirt gekocht voor mijn dochter bij De Bijenkorf Maastricht. Bleek niet te passen en dus diezelfde dag in filiaal Maastricht geretourneerd. Ruilen voor andere maat ging niet. Dan moest ik een nieuwe aankoop doen. Geld van de eerdere aankoop zou ik altijd binnen twee werkdagen weer retour hebben op mijn rekening (dit staat overigens ook zo vermeld op de website van De Bijenkorf). Helaas, na meerdere malen contact te hebben gehad met de klantenservice en van het kastje naar de muur te zijn gestuurd, nog steeds mijn geld niet retour. Inmiddels iemand van klantenservice Maastricht gesproken. Bijenkorf verschuilt zich achter het feit dat mijn bank (SNS) heeft gekozen om alle betalingen via Adyen te laten verlopen en dat daardoor de terugstorting van het geld op mijn bankrekening wel tot 10 werkdagen kan duren.

Inmiddels een zgn refund letter van Adyen ontvangen, waaruit zou moeten blijken dat het geld door Bijenkorf op 10 februari retour is gestort op mijn rekening. Gebeld met SNS bank. Zij kunnen het bedrag nergens terugvinden en leggen de verantwoordelijkheid weer terug bij De Bijenkorf. SNS bank kan onderzoek doen waar het geld is gebleven, maar de kosten daarvoor zijn 24 EURO (!!!). Als consument zit ik dus tussen deze drie partijen in en ik heb nog steeds niet mijn geld retour. Wie is hier aansprakelijk/eindverantwoordelijk en hoe krijg ik mijn geld retour??

9021 6 Rapporteer

Topantwoord

ne
door neodutchio - Feb 20, 2019 om 09:25
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Zoals het hier boven staat wordt de terugbetaling op dezelfde manier terug gestort als hoe er betaald is. U hebt betaald per Ayden, dan wordt dat ook via hun terug betaald. Overigens staat er een wettelijk termijn van 14 dagen voor het terugbetalen. Hebt u na 14 dagen niets ontvangen kunt u de Beijenkorf in gebreke stellen. U hebt met niemand anders te maken.

Ma
door Manonke72 Feb 20, 2019 om 09:36
Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor het snelle antwoord! Ik begrijp inderdaad dat ik het geld op dezelfde manier retour ontvang als hoe er is betaald. Maar wat ik wel vreemd vind is dat Bijenkorf niet kan worden gehouden aan de uitspraken die zij doen in de winkel en op hun website (geld altijd binnen twee werkdagen retour). Dat moet er mijns inziens op z'n minst bij worden vermeld dat dat afhankelijk is van de bank en/of andere factoren.

ne
door neodutchio Feb 20, 2019 om 09:39
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Een beter tekst was inderdaad geweest dat er binnen 2 dagen terug betaald wordt. Doordat er schakels tussen zitten levert dit voor u vertraging op. Er wordt dus wek binnen 2 dagen terug betaald en staat het geld op het systeem waarmee betaald is.

panter22
door panter22 - Feb 20, 2019 om 09:34
6599 Antwoorden / Vragen

Nog maar even wachten. De 10 werkdagen zijn nog niet om.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 20, 2019 om 09:44
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Na vandaag zijn de 10 dagen om en als u dan uw geld niet retour heeft naar het filiaal in Maastricht gaan en dringend een gesprek vragen met de filiaalmanager.
Men kan zich bij de Bijenkorf wel verstoppen maar het is expliciet de verantwoordelijkheid van de Bijenkorf om hun eigen regels na te leven en het is ook de Bijenkorf die zelf bepaalt hoe zij de afwikkeling laten verlopen en dus iz de Bijenkorf verantwoordelijk als dat niet goed verloopt.
Een mogelijkheid is ook het indienen van een klacht bij de directie van de Bijenkorf.

Ik neem aan deat u deze kjent: https://www.debijenkorf.nl/contact  en het valt mij op dat ik daar niets zie over Adyen.

SNS wijst terecht naar de Bijenkorf. Geef bij de Bijenkorf aan dat als de SNS Bank het onderzoek doet u de kosten van de Bijenkorf terugvordert.

Mogelijk is deze ook van nut: https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/de-bijenkorf/details?companyId=7627749a-1f7f-4ae6-90ad-df545af81bca

ne
door neodutchio Feb 20, 2019 om 10:03
5151 Antwoorden / 12 Vragen

De filiaalmanager in Maastricht zal weinig kunnen doen. Een webshop is iets anders dan een fysieke winkel.

Cookies
door Cookies Feb 20, 2019 om 10:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Xx

Grunnen.
door Grunnen. Feb 23, 2019 om 10:07
509 Antwoorden / Vragen

@NEODUTCHIO Hoezo webshop ? TS meldt "Zondag 10 februari trui en t-shirt gekocht voor mijn dochter bij De Bijenkorf Maastricht." Dus inde winkel lijkt me

Cookies
door Cookies - Feb 20, 2019 om 09:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Uit de refundletter blijkt dat de Bijenkorf het geld al op 10/2 heeft terug gestort. De Bijenkorf is dus niet in gebreke.

De 10 werkdagen zijn nog inderdaad niet om, dus gewoon nog even geduld hebben.

Eventueel kun je ook op de community van SNS vragen waarom het zo lang duurt
https://forum.snsbank.nl/

@heremietkreeft
Dat er op de site van de Bijenkorf niets staat over Adyen, komt omdat het de SNS is die daarmee , niet de Bijenkorf.

mo
door mof - Feb 22, 2019 om 14:24
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Bijenkorf, daarmee heeft u een overeenkomst. Bijenkorf is verantwoordelijk het geld binnen redelijke tijd op uw rekening te storten.
over een dagje meer of monder zou ik geen probleem maken, maar hier lijkt het alsof iemand een fout heeft gemaakt. Die hoeft u niet te betalen

mo
door mof - Feb 22, 2019 om 14:25
3619 Antwoorden / 3 Vragen

En zolang het geld niet op uw rekening is beland is de Bijenkorf WEL in gebreken. Niet het verzenden van de opdracht telt, maar het moment dat hetbij u aankomt op uw rekening. Bijenkorf moet onderzoeken waar de fout is.