Geld retour bij smartbuyglasses
Ik heb twee monturen van € 100,00 per stuk gekocht bij Smartbuyglasses. Op de site staat duidelijk vermeld: 100 dagen retourrecht met volledig geld terug garantie.
Nu wil ik de brillen terugsturen. Hiervoor moet ik een retourformulier downloaden waarop een zogenaamd RMA nummer ingevuld moet worden.Dit nummer moet eerst worden aangevraagd. Ook het retouradres moet opgevraagd worden. Bellen is lastig want in Nederland is geen contactadres. En op emails krijg ik geen reactie. Ik kan deze twee monturen dus niet retourneren. Wat kan ik nu doen?
Heeft u al geprobeerd het retourformulier in te voeren? Stap 1 is online dit formulier in te vullen, in stap 2 kom je bij de klantenservice.
Ik snap alleen niet dat u hier iets besteld heeft. Een vage site, niet uit Nederland en geen methode om contact te zoeken.
Stap 1 is inderdaad online formulier invullen.Op dit formulier staat "Een Return Merchandise Number (RMA) is nodig alvorens te retourneren; graag verzoeken wij u om contact op te nemen met onze Klantenservice om deze te verkrijgen. Wanneer u contact op neemt met onze klantenservice kan deze pas verwerkt worden op basis van uw gewenste opdracht. Zonder een RMA nummer kunnen wij de correcte verwerking voor een restitutie / ruil niet garanderen". En dan kom je er dus pas achter dat je dat nummer moet opvragen. Dat heb ik bij stap 2 gedaan. Via de mail. En geen reactie dus.
De site ziet er niet echt "vaag" uit. Er staan ontzettend veel merkbrillen en contactlenzen op . Erkende webshop met een keurmerk (voor wat het waard is).
Welk keurmerk zijn ze bij aangesloten dan?
Qshops. https://www.qshops.org/webshop/view/smartbuyglasses-nl
Tnx. Logo wordt blijkbaar bij mij geblokkeerd.
Dat wordt naar China bellen dan... of klagen via TrustPilot of Facebook.
LOCATIE
Smithfield Road 12P
Western Hong Kong
TELEFOON
+86 2151 796449
klantenservice@smartbuyglasses.nlwww.smartbuyglasses.nl
CONTACTPERSOON
C. Ye
BEDRIJF
SmartBuyGlassesKVK: 39685936-000-08-11-ABTW: 16/673/15541
Je hebt nog geen retourformulier ingevuld en begint nu al te lagen dat je niks kunt retourneren?
Bij veel bedrijven is het niet meer dan normaal dat je een RMA-nummer aanvraagt zo dat zij de retourgoederen sneller kunnen verwerken.
RMA staat voor Return Material Approval en betekent niet meer dan dat het bedrijf alleen al aan het RMA-nummer kan zien van wie het afkomstig is, wat de klachten zijn of wat de reden is voor retourzending. Aan het eind van het verhaal betekent dat ook dat jij sneller jouw geld terug krijgt.
Je zit te klagen dat je je spul niet kunt retourneren terwijl je nog niet eens stap 1 van de retourprocedure hebt uitgevoerd.
Dus jouw vraag "Wat kan ik nu doen? " is genakkelijk te beantwoorden:
Vul dat formulier in.
Zeker makkelijk te beantwoorden. Alleen dat RMA-nummer moet TS bij de klantenservice opvragen, die kennelijk niet op zijn mail reageren. Nu jij weer.
Dank je wel Dumence. Jij hebt het tenminste goed gelezen en begrijpt mijn probleem.
Wat een geraaskal van die Wil_H.
Blijkbaar zijn jullie allemaal te stom om te begrijpen hoe de retourprocedure werkt.
Maakt voor mij verder niet uit. Ik ben in elk geval niet te stom om brillen te bestellen bij een ranzige website.
Raaskal met z'n allen maar lekker door, mij boeit het niet, Ikhoef niet op internet te zoeken of ik mijn geld teug kan krijgen...
@WIL_H zo ranzig is de site niet, ik weet niet hoe andere aan de Chinees komen maar het is geoon een Duits bedrijf.
Hebt u al gebeld? Uw stelling dat dat 'lastig' is, begrijp ik niet. Er staat toch een telefoonnummer op de site? Als het bedrijf niet reageert op e-mails, is bellen het enige alternatief.
Een beetje duur bellen naar Hongkong.
En misschien spreken ze daar wel geen NL
U kunt ook via een 0900-nummer bellen naar Hong Kong, scheelt wel.
http://www.televergelijk.nl/goedkoop-bellen-met-0900-naar-hong%20kong-vast
Inmiddels zijn de monturen verstuurd. Vandaag kreeg ik een mail met de betreffende code en het retouradres.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?
Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer