fi
door fienfloor Jan 31, 2017 om 21:40
Winkels & webshops

Geld retour bij smartbuyglasses

Ik heb twee monturen van € 100,00 per stuk  gekocht bij Smartbuyglasses. Op de site staat duidelijk vermeld: 100 dagen retourrecht met volledig geld terug garantie.
Nu wil ik de brillen terugsturen. Hiervoor moet ik een retourformulier downloaden waarop een zogenaamd RMA nummer ingevuld moet worden.Dit nummer moet eerst worden aangevraagd. Ook het retouradres moet opgevraagd worden. Bellen is lastig want in Nederland is geen contactadres. En op emails krijg ik geen reactie. Ik kan deze twee monturen dus niet retourneren. Wat kan ik nu doen?

7547 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ne
door neodutchio - Jan 31, 2017 om 21:49
5129 Antwoorden / 12 Vragen
0

Heeft u al geprobeerd het retourformulier in te voeren? Stap 1 is online dit formulier in te vullen, in stap 2 kom je bij de klantenservice. 

Ik snap alleen niet dat u hier iets besteld heeft. Een vage site, niet uit Nederland en geen methode om contact te zoeken.

fi
door fienfloor Jan 31, 2017 om 22:06
2 Antwoorden / 5 Vragen

Stap 1 is inderdaad online formulier invullen.Op dit formulier staat "Een Return Merchandise Number (RMA) is nodig alvorens te retourneren; graag verzoeken wij u om contact op te nemen met onze Klantenservice om deze te verkrijgen. Wanneer u contact op neemt met onze klantenservice kan deze pas verwerkt worden op basis van uw gewenste opdracht. Zonder een RMA nummer kunnen wij de correcte verwerking voor een restitutie / ruil niet garanderen". En dan kom je er dus pas achter dat je dat nummer moet opvragen. Dat heb ik bij stap 2 gedaan. Via de mail. En geen reactie dus.
De site ziet er niet echt "vaag" uit. Er staan ontzettend veel merkbrillen en contactlenzen op . Erkende webshop met een keurmerk (voor wat het waard is).

tijger1
door tijger1 - Jan 31, 2017 om 22:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Dan is het toch simpel? Dan neemt u contact op met dat keurmerk en dient daar een klacht in.

Cookies
door Cookies - Jan 31, 2017 om 22:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Welk keurmerk zijn ze bij aangesloten dan?

diumenge
door diumenge Jan 31, 2017 om 22:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Qshops. https://www.qshops.org/webshop/view/smartbuyglasses-nl

Cookies
door Cookies Jan 31, 2017 om 22:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tnx. Logo wordt blijkbaar bij mij geblokkeerd.

diumenge
door diumenge - Jan 31, 2017 om 22:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen
1

Dat wordt naar China bellen dan... of klagen via TrustPilot of Facebook.

LOCATIE

Smithfield Road 12P
Western Hong Kong

TELEFOON

+86 2151 796449

E-MAIL

klantenservice@smartbuyglasses.nlwww.smartbuyglasses.nl

CONTACTPERSOON

C. Ye

BEDRIJF

SmartBuyGlassesKVK: 39685936-000-08-11-ABTW: 16/673/15541

Wi
door Wil_H - Jan 31, 2017 om 22:56
270 Antwoorden / Vragen
0

Je hebt nog geen retourformulier ingevuld en begint nu al te lagen dat je niks kunt retourneren?
Bij veel bedrijven is het niet meer dan normaal dat je een RMA-nummer aanvraagt zo dat zij de retourgoederen sneller kunnen verwerken.
RMA staat voor Return Material Approval en betekent niet meer dan dat  het bedrijf alleen al aan het RMA-nummer kan zien van wie het afkomstig is, wat de klachten zijn of wat de reden is voor retourzending. Aan het eind van het verhaal betekent dat ook dat jij sneller jouw geld terug krijgt.
Je zit te klagen dat je je spul niet kunt retourneren terwijl je nog niet eens stap 1 van de retourprocedure hebt uitgevoerd.
Dus jouw vraag  "Wat kan ik nu doen? " is genakkelijk te beantwoorden:
Vul dat formulier in.

diumenge
door diumenge Jan 31, 2017 om 23:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zeker makkelijk te beantwoorden. Alleen dat RMA-nummer moet TS bij de klantenservice opvragen, die kennelijk niet op zijn mail reageren. Nu jij weer.

fi
door fienfloor Jan 31, 2017 om 23:25
2 Antwoorden / 5 Vragen

Dank je wel Dumence. Jij hebt het tenminste  goed  gelezen en begrijpt mijn probleem.

zoekster1
door zoekster1 Jan 31, 2017 om 23:40
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Wat een geraaskal van die Wil_H.

Wi
door Wil_H Feb 1, 2017 om 03:26
270 Antwoorden / Vragen

Blijkbaar zijn jullie allemaal te stom om te begrijpen hoe de retourprocedure werkt.
Maakt voor mij verder niet uit. Ik ben in elk geval niet te stom om brillen te bestellen bij een ranzige website.
Raaskal met z'n allen maar lekker door, mij boeit het niet, Ikhoef niet op internet te zoeken of ik mijn geld teug kan krijgen...

gerbera
door gerbera Feb 2, 2017 om 11:46
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@WIL_H zo ranzig is de site niet, ik weet niet hoe andere aan de Chinees komen maar het is geoon een Duits bedrijf.

zoekster1
door zoekster1 - Jan 31, 2017 om 23:39
1583 Antwoorden / 3 Vragen
0

Als ik u was zou ik het via trustpilot proberen.

ha
door halex - Jan 31, 2017 om 23:51
1374 Antwoorden / 4 Vragen
0

Hebt u al gebeld? Uw stelling dat dat 'lastig' is, begrijp ik niet. Er staat toch een telefoonnummer op de site? Als het bedrijf niet reageert op e-mails, is bellen het enige alternatief.

costnix
door costnix Feb 1, 2017 om 03:44
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Een beetje duur bellen naar Hongkong.

fa
door familyman Feb 1, 2017 om 11:21
888 Antwoorden / 1 Vragen

En misschien spreken ze daar wel geen NL

sira
door sira Feb 1, 2017 om 16:28
2289 Antwoorden / 24 Vragen

U kunt ook via een 0900-nummer bellen naar Hong Kong, scheelt wel.
http://www.televergelijk.nl/goedkoop-bellen-met-0900-naar-hong%20kong-vast

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Feb 1, 2017 om 16:23
7348 Antwoorden / 14 Vragen
10

Formuliertje invullen is toch niet zo moeilijk lijkt mij. klik hier

fi
door fienfloor - Feb 1, 2017 om 20:19
2 Antwoorden / 5 Vragen
0

Inmiddels zijn de monturen verstuurd. Vandaag kreeg ik een mail met de betreffende code en het retouradres.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

fe
feminem - Mar 28, 2024 om 17:46
Geldzaken & recht

Onaangekondige prijsverhoging sportschool

Goedendag,

vanmiddag een onaangename verassing tijdens het nalopen van de financiele administratie. SInds 1 november 2023 heb ik een abonnement bij een sportschool. Deze sportschool heeft, zonder het aan mij bekend te maken, de abonnementsprijs verhoogd. Ik ben niets te beroerd om te betalen, laten we dat voorop stellen. Ik wil echter wel graag op tijd weten dat er een prijsverhoging aa ... Lees meer

ko
koenvdklundert - Mar 28, 2024 om 17:06
Huishouden & energie

Afvoer verstopt

Hoi, 

Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur. 

Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat?? ... Lees meer

Bo
Bonisimo - Mar 25, 2024 om 17:15
Voeding & gezondheid

Hogen kosten geneesmiddel vanwege logistieke problemen generiek middel.

Beste,

Recentelijk moest ik bij zorgverzekeraar CZ fiks bijbetalen voor een niet-preferent geneesmiddel.
Vanwege logistieke noodzaak werd mij het patentmiddel i.p.v. het generieke preferente middel meegegeven. Daardoor is er nu € 52,95 in rekening gebracht.
Normaliter zijn de kosten € 6,29, een verschil van € 46,66 dus.
Het gaat om het anti-epilepticum Lamotrigine. ... Lees meer