Geld terug, maar hoe?
Ik heb zonwerende folie gekocht (https://www.plakfoliewebshop.nl/Zonwerend-raamfolie-voor-HR-glas-(zilver)-46cm ), diverse rollen in de maten 1,5-2-2,5 m zoals die standaard te bestellen zijn bij deze winkel.
Bij het aanbrengen op het eerste raam bleek al snel dat mijn ramen niet schoon genoeg te krijgen zijn om de folie er netjes op aan te brengen. Ik heb zelfs het gehele raam met een glaskrabber bewerkt, maar het probleem blijft bestaan.
Ik wil dan ook de overige rollen retourneren.
Het antwoord van het bedrijf:
Geachte mevrouw Kolsteren,
Uw folie is op maat gesneden van de grote rol. Alleen hele rollen (van doorgaans 15 meter) mogen geretourneerd worden. Ik kan me niet voorstellen dat uw raam niet geschikt is. Heeft u het folie wel aangebracht met iets waarmee u daarna de luchtbellen onder het folie vandaan heeft gestreken? Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet, Rick Jansen
Maar als het folie voor mij op maat zou zijn gesneden dan zou het bv 1,91cm moeten zijn.
Ik heb (zie website) maten besteld, die standaard worden aangeboden op de site.
Daarbij staat niet aangegeven dat alleen 15m niet speciaal gesneden is.
De retour voorwaarden zijn te lezen op:https://www.plakfoliewebshop.nl/retourneren-en-ruilen
Mijn inziens vol doe ik hier aan.
Nadat ik dit aangegeven heb kreeg ik als antwoord:
Geachte mevrouw Kolsteren,
Dat klopt inderdaad. Hele rollen mogen geretourneerd worden. De afmetingen die u heeft gekozen zijn van de hele rol van 15m voor u op maat gesneden. Deze zijn helaas uitgesloten van retourrecht.
Dit staat ook vermeld in de retourvoorwaarden: Uitgesloten van het retourrecht zijn:
- Alle coupons (sale-artikelen)
- Plakfolie of raamfolie dat wij voor jou op maat hebben gesneden
- Proefstaaltjes Het spijt mij dat ik u niet positiever kan informeren.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet, Rick Jansen
Ik ben daar tegen in gegaan, maar sindsdien heb ik geen reactie meer ontvangen.
Het gaat om bijna €500, dat is veel geld.
Hadden zij het duidelijker op de website beschreven dan had ik eerst 1 rol besteld, maar de retourvoorwaarden leken me duidelijk, waardoor ik verzendkosten en tijd kon besparen.
Heeft iemand ideeen/suggesties om als nog contact en geld terug te krijgen van het bedrijf.
Als ik bij een folie kijk, staat daar dat het van de rol gesneden wordt en dat er niet geretourneerd kan worden.
Als u trouwens naar de reviews had gekeken, had u daar niet besteld.
En dan voor € 500 bestellen bijeenonbekend bedrijf, terwijl u helemaal niet weet of dat spul goed verwerkt kan worden? Neem ze eens af met soda, dan zijn de ramen vetvrij.
https://nl.trustpilot.com/review/www.plakfoliewebshop.nl
Welke folies mogen wél geretourneerd worden?
- Kitsch Kitchen plakfolie van 45x200cm
- Lola plakfolie van 45x300cm
- Standaard rollen raamfolie en plakfolie van 45x1500cm
- Standaard rollen raamfolie en plakfolie van 46x2000cm
- Standaard rollen raamfolie en plakfolie van 90x1500cm
- Rollen Aslan folie van 50 meter
https://www.plakfoliewebshop.nl/retourneren-en-ruilen
Ramen zemen met water en een scheut brandspiritus, wil misschien ook wel
Je zou ook een klusjesman kunnen vragen of hij de folie op het raam kan plakken.
Als u ook met d hiervoor al aangegeven middelen uw raam niet voldoende schoon krijgt, raadpleeg dan een erkende glazenwasser die u mogelijk kan helpen bij het wel goed aanbrengen van de folie (of glasbedrijf/klusjesman). Bij terugzenden binnen 14 dagen had u m.i. wel recht gehad op geld terug m.b.t. de niet benutte rollen en op basis van wetgeving
zie https://www.plakfoliewebshop.nl/garantie-en-klachten en voor de wetgeving: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/kopen-op-afstand-wat-is-belangrijk-om-te-weten
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Minder bonusvoordeel bij Albert Heijn?
ik kom vrij regelmatig bij Albert Heijn en maak gebruik van de bonuskaart. Nu valt me op, het is een eenpersoonssteekproef ikweethet, dat ik qua bonusvoordeel een stuk minder voordelig uit ben sinds pakweg een half jaar. Waar ik voorheen makkelijk zonder veel moeite 10 procent bonusvoordeel had, kom ik nu tot ongeveer de helft als ik het bonnetje naloop. Zijn er meer AH-klanten die deze trend besp ... Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Wie is verantwoordelijk voor leeghalen huurwoning?
Mijn zoon heeft ongeveer 10 jaar bij zijn moeder ingewoond.Een verzoek om ingeschreven te worden als medehuurder is door de woningbouwvereniging afgewezen.
Zijn moeder is inmiddels overleden en hij heeft een andere woning.
Er is geen erfenis, alleen (uitvaart) kosten.
In hoeverre is hij aansprakelijk voor de volledige ontruiming van het huis & tuin?
Alvast bedankt voor de rea
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer