NK
door NKolsteren Aug 14, 2019 om 13:30
Winkels & webshops

Geld terug, maar hoe?

Ik heb zonwerende folie gekocht (https://www.plakfoliewebshop.nl/Zonwerend-raamfolie-voor-HR-glas-(zilver)-46cm ), diverse rollen in de maten 1,5-2-2,5 m zoals die standaard te bestellen zijn bij deze winkel.
Bij het aanbrengen op het eerste raam bleek al snel dat mijn ramen niet schoon genoeg te krijgen zijn om de folie er netjes op aan te brengen. Ik heb zelfs het gehele raam met een glaskrabber bewerkt, maar het probleem blijft bestaan.
Ik wil dan ook de overige rollen retourneren.

Het antwoord van het bedrijf:
Geachte mevrouw Kolsteren,
Uw folie is op maat gesneden van de grote rol. Alleen hele rollen (van doorgaans 15 meter) mogen geretourneerd worden. Ik kan me niet voorstellen dat uw raam niet geschikt is. Heeft u het folie wel aangebracht met iets waarmee u daarna de luchtbellen onder het folie vandaan heeft gestreken? Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet, Rick Jansen

Maar als het folie voor mij op maat zou zijn gesneden dan zou het bv 1,91cm moeten zijn.
Ik heb (zie website) maten besteld, die standaard worden aangeboden op de site.
Daarbij staat niet aangegeven dat alleen 15m niet speciaal gesneden is.
De retour voorwaarden zijn te lezen op:https://www.plakfoliewebshop.nl/retourneren-en-ruilen
Mijn inziens vol doe ik hier aan.
Nadat ik dit aangegeven heb kreeg ik als antwoord:
Geachte mevrouw Kolsteren,
Dat klopt inderdaad. Hele rollen mogen geretourneerd worden. De afmetingen die u heeft gekozen zijn van de hele rol van 15m voor u op maat gesneden. Deze zijn helaas uitgesloten van retourrecht.
Dit staat ook vermeld in de retourvoorwaarden: Uitgesloten van het retourrecht zijn:
- Alle coupons (sale-artikelen)
- Plakfolie of raamfolie dat wij voor jou op maat hebben gesneden
- Proefstaaltjes Het spijt mij dat ik u niet positiever kan informeren.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet, Rick Jansen

Ik ben daar tegen in gegaan, maar sindsdien heb ik geen reactie meer ontvangen.
Het gaat om bijna €500, dat is veel geld.
Hadden zij het duidelijker op de website beschreven dan had ik eerst 1 rol besteld, maar de retourvoorwaarden leken me duidelijk, waardoor ik verzendkosten en tijd kon besparen.

Helaas is deze webshop niet aangesloten bij een keurmerk.
Heeft iemand ideeen/suggesties om als nog contact en geld terug te krijgen van het bedrijf.

2446 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 14, 2019 om 13:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als ik bij een folie kijk, staat daar dat het van de rol gesneden wordt en dat er niet geretourneerd kan worden.

Als u trouwens naar de reviews had gekeken, had u daar niet besteld.
En dan voor € 500 bestellen bijeenonbekend bedrijf, terwijl u helemaal niet weet of dat spul goed verwerkt kan worden? Neem ze eens af met soda, dan zijn de ramen vetvrij.

https://nl.trustpilot.com/review/www.plakfoliewebshop.nl

gerbera
door gerbera - Aug 14, 2019 om 14:06
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft u het wel op de juiste wijze aangebracht, dus niet op een droog raam. kijk hier hoe het werkt
Kijk hier  voor zonwerende folie.

panter22
door panter22 - Aug 14, 2019 om 14:24
6599 Antwoorden / Vragen

Welke folies mogen wél geretourneerd worden?
- Kitsch Kitchen plakfolie van 45x200cm
- Lola plakfolie van 45x300cm
- Standaard rollen raamfolie en plakfolie van 45x1500cm
- Standaard rollen raamfolie en plakfolie van 46x2000cm
- Standaard rollen raamfolie en plakfolie van 90x1500cm
- Rollen Aslan folie van 50 meter
https://www.plakfoliewebshop.nl/retourneren-en-ruilen

R
amen zemen met water en een scheut brandspiritus, wil misschien ook wel
Je zou ook een klusjesman kunnen vragen of hij de folie op het raam kan plakken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 14, 2019 om 15:28
16778 Antwoorden / 202 Vragen

Als u ook met d hiervoor al aangegeven middelen uw raam niet voldoende schoon krijgt, raadpleeg dan een erkende glazenwasser die u mogelijk kan helpen bij het wel goed aanbrengen van de folie (of glasbedrijf/klusjesman). Bij terugzenden binnen 14 dagen had u m.i. wel recht gehad op geld terug m.b.t. de niet benutte rollen en op basis van wetgeving

zie https://www.plakfoliewebshop.nl/garantie-en-klachten   en voor de wetgeving: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/kopen-op-afstand-wat-is-belangrijk-om-te-weten