Ju
door JudithMos Apr 13, 2019 om 21:03
Winkels & webshops

Getekend maar niet bezorgd

Ik had via Detox Original een pakket besteld. Dit pakket zou bezorgd zijn en er staat ook een handtekening maar het pakket is niet bij mijj bezorgd en de handtekening is ook niet van mij en er was ook geen kaart dat het bij buren bezorgd zou zijn. Gemeld bij de leverancier. die zou het met DHL opnemen. Duurde maar en duurde maar en ik hoefde de rekening nog niet te betalen. Ik heb zelf de verkoper weer gecontact omdat ik niets hoorde en dan uiteindelijk zegt de verkoper dat DHL zegt dat het pakket bij mij bezorgd is en dat ik er voor getekend zou hebben. Dus stelt de verkoper dat ik bij DHL moet zijn en DHL zegt dat ze het geleverd hebben en dat ik bij de verkoper moet zijn. de verkoper zegt dan dit ik aangifte tegen DHL moet doen. Maar ondertussen is de factuur nu ook verhoogd met 2 x aanmaningskosten verhoogd omdat de factuur uitbesteed was aan Billink. Dus de rekening van 70 euro is ineens 100 euro geworden terwijl ik geen pakket heb ontvangen, ik was ook gewoon aan het werk op dat moment, en ik heb er ook niet voor getekend.

Bij wie moet ik nu zijn?

5253 12 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Apr 13, 2019 om 21:19
16829 Antwoorden / 108 Vragen

De verzender moet in dit geval bewijzen dat het pakket verzonden is, niet u moet het kunnen bewijzen. Omdat u geen pakket heeft ontvangen. Dus Detox in gebreke stellen: hen 14 dagen geven om dit af te wikkelen en te stoppen met dreigementen zoals aanmaningskosten. Een geluk bij een ongeluk is dat u dus (gelukkig) niet betaald heeft en dat ook absoluut niet hoeft te doen.

tijger1
door tijger1 - Apr 13, 2019 om 21:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De verkoper moet het uitzoeken met DHL. U bent geen partij.

Maar weet u wel dat die rommel helemaal niet werkt? Zou u het wel gekregen hebben, had u uw geld weggegooid.

ne
door neodutchio - Apr 13, 2019 om 21:51
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Een geluk bij een ongeluk. U weet wat er in de potjes zit wat u gaat slikken? En u denkt dat het zal helpen? Het enige dat zal afvallen is uw banksaldo. Als afvallen zo gemakkelijk zou zijn was er geen overgewicht meer geweest.

Verder sluit ik mij aan bij mijn voorganger, u hoeft niets te bewijzen.

endemion
door endemion Apr 16, 2019 om 18:07
237 Antwoorden / 3 Vragen

Er zijn best pilletjes die kunnen helpen bij afvallen maar daar hoef je echt geen 70€ voor neer te leggen. Ben zelf bv perongeluk dmv kelptabletten een paar kilo afgevallen. Of het gezond is is een andere zaak, als pilletjes helpen bij afvallen zal het zo zijn dat ze in je darmen zorgen dat iig een deel van wat je eet niet wordt opgenomen door je lichaam voor met name suiker is dat mooi maar als de opname van vitaminien ook geblokkeerd wordt is het een kwestie van tijd voordat je ziek wordt.

ne
door neodutchio Apr 16, 2019 om 18:51
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Als afvallen een bijwerking is van een voorgeschreven medicijn is er weinig aan de hand. Pillen gaan kopen die via vage bedrijfjes aangeboden worden en waar geen werkzame stoffen, danwel inhoud van te controleren is moet je natuurlijk nooit slikken.

aurora1
door aurora1 - Apr 14, 2019 om 00:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zie de andere reacties.
En als u wilt detoxen kunt u losse groene thee drinken. Niet die builtjes aan een touwtje. Losse groene thee is doorgaans voor een prikje te koop bij Islamitische slagers, Islamitische groenteboeren e.d. en soms op markten in grotere steden.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 14, 2019 om 08:32
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Toch maar weer terug naar de verkoper/verzender want alleen deze is de aangewezen persoon die voor de gang van zaken verantwoordelijk is.

ro
door ron503 - Apr 14, 2019 om 08:48
1229 Antwoorden / 0 Vragen

DHL heeft het pakket bezorgd maar niet aan de juiste persoon, de verkoper heeft een bezorgbewijs van DHL ontvangen en heeft daarmee aan de levering voldaan. Een summiere digitale handtekening op het ontvangstbewijs is bijna niet te herleiden dus is het voor u moeilijk om te bewijzen dat u het pakket niet in ontvangst heeft genomen. Als iemand met kwade bedoelingen het pakket in ontvangst heeft genomen dan is er sprake van diefstal en zou u aangifte bijj de politie kunnen doen maar die aangifte wordt op een plank gelegd om er zo goed als nooit meer af te komen. Om kostenverhogingen te voorkomen is het verstandig om de factuur alsnog te voldoen en daarna DHL verzoeken om nogmaals naar de levering te kijken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 14, 2019 om 10:40
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Als aangegeven is en blijft de verkoper verantwoordelijk voor het verzenden en ook de bezorging ervan. Daarvoor heeft de verkoper gebruiuk gemaakt van de dienstverlening van DHL. Heeft u het zogenaamde bezorgbewijs met handtekening en u weet zeker dat die niet van u is? Doe dan aangifte al zal die waarschijnlijk in een lade verdwijnen. MAAR, meld aan de verkoper dat u in deze strafrechtelijk aangifte zult doen.

M.b.t. de incasso: ook de door u genoemde Billink zal met volstrekt afdoende bewijs moeten komen dat het pakket bij u is afgeleverd en zal dat niet kunnen. Maak u zich dus in die zin geen zorgen maar als het onverhoopt toch een davaarding zou komen voor een zitting bij de kantonrechter, ga daar dan hoe dan ook wel heen om te voorkomen dat u bij verstek wordt veroordeeld. Als de verkoper resp. incasseerder geen afdoende bewijs zal hebben wordt die 'met de staart tussen de benen' de deur uit geveegd.

Nu doet zich wel het absolute gegeven voor dat ik ook met enige regelmaat voor iemand anders een apkket ophaal bij een ophaalpost van DHL en ik dan een ' krabbel'moet zetten op een gsm. Ik zeg bewust een krabbel omdat het mij nog nooit is gelukt om een goede handtekening te zetten. Ik dien dan wel een ID bewijs te tonen en wordt het nummer genoteerd zij het niet altijd.

Uit het bovenstaande kunt u wel de 'tip' afleiden om in het vervolg aan de verkoper aan te geven dat u uw bestelling bij een afhaalpunt zult ophalen. Dat voorkomt zaken zoals nu bij u aan de orde.

ro
door ron503 - Apr 14, 2019 om 11:11
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Het nadeel van bezorgen aan huis is dat er niet om een legitimatiebewijs wordt gevraagd maar aangenomen wordt dat de persoon die het pakket in ontvangst neemt de juiste persoon is. Wie het pakket in ontvangst heeft genomen maakt voor de bezorger niet uit want die heeft het pakket bezorgd en daarmee aan plicht voldaan. Een partij aansprakelijk stellen wordt moeilijk want u kunt niet bewijzen dat u het pakket niet heeft ontvangen terwijl de andere partij bewijs van bezorging heeft.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 14, 2019 om 11:41
16845 Antwoorden / 202 Vragen

@RON503, helaas onjuist. De bezorger dient na te gaan of de ontvanger ook degene is bij wie hij wordt geachgt te bezorgen. Wanprstatiue van de bezorger maar ook daarvoor is de verkoper dan verantwoordelijk. Zou u gelijk hebben, dan zou iedere slechtwillende bezorger wegkomen met de stelling ; ik heb het afgeleverd zie de handtekening en die kan dan van ier ander zijn.

Er is jurisprudentie maar helaas is procedrene redelijk kostbaar voor een eventueel slachtoffer in relatie trot de waarde van het alsdan 'verduisterde' pakket.

Hoe dan ook wel een argument, ook, om het zelf af te halen bij een afhaalpunt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 14, 2019 om 11:36
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Bij nader inzien zou u ook nog iets anders kunnen doen en wel de verkoper wijzen op het wettelijke feit dat deze geheel aansprakelijk is voor de schade die u leidt door het niet nakomen van de aankoop/leverovereenkomst. Doe dat dan schriftelijk, aangetekend met bericht van ontvangstbevestiging en claim in die brief ook de kosten ervan. De schade betreft bin uw geval in ieder geval het niet geleverd hebben gekregemen ook pm de kosten die u mogelijk moet maken m.b.t. de vordering/incasso. Het lijkt drastisch maar m.i. wel een stevige manier: zie http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html

marita5
door marita5 - Apr 14, 2019 om 13:52
11511 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo JudithMos ,

Lees deze informatie eens door ,  de verkoper blijft aansprakelijk , klik op de rode regels.

https://nl.hellolaw.com/juridisch-nieuws/verkoper-draait-op-voor-onkosten-foute-levering

Voorbeeldbrief ,

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/post/voorbeeldbrief-klacht-over-postbedrijf-aan-verzender

kl
door kleinealbert - Apr 15, 2019 om 13:15
16 Antwoorden / 2 Vragen

Absoluut niet betalen!!!. Die bezorger van DHL moet aangesproken worden,want als de handtekening niet de Uwe is, dan hebben ze dus een widlvreemd persoon laten tekenen. Zo.n bezorger moet ontslagen worden, dit kan absoluut niet.  En je moet  die lui van Billink heel duidelijk laten weten dat je niet gaat betalen en dat ze de onterechte vordering teruggeven aan hun opdrachtgever..Tevens het bedrijf waar je bestelling hebt gedaan laten weten dat je hoe dan ook niet gaat betalen. Er is immers niets geleverd...Laat zij maar eens bewijzen dat die handtekening die Uwe is...Dat kunnen ze niet, dus het enige was ze kunnen doen is de vordering intrekken. Laat je niet gek maken, ze hebben geen poot om op te staan!

ne
door neodutchio Apr 16, 2019 om 18:53
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Ook een bezorger kan een fout maken. Als deze bij een verkeerd adres heeft gestaan en de bewoner heeft blind getekend is dat natuurlijk geen reden voor ontslag.

mo
door mof - Apr 15, 2019 om 13:41
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft met de webshop een afspraak gemaakt dat het pakketje bij u zou worden geleverd. Hoe de webshop dit oplost is hun zaak, niet de uwe. Het pakketje is niet bij u afgeleverd dus het probleem dat u schetst ligt niet bij u maar is voor de webshop.
die heeft DHL de opdracht gegeven het pakket bij u af te leveren. Als daar iets misgaat heeft dat betrekking op de overeenkomst die de webshop met dhl heeft gesloten. Als u geen handtekening heeft gezet voor ontvangst kan dhl die ook niet overleggen en draait uiteindelijk dhl voor de kosten op.
de webshop moet u trouwens nog steeds het pakket leveren. U hoeft slechts aan te geven datu het gewenste pakket nog steeds niet heeft ontvangen, en als het te lang duurt de koopovereenkomst ontbinden wegens wanprestatie van de webshop.