asjong
door asjong Aug 19, 2018 om 22:03
Winkels & webshops

Geweigerde retourzending

Op de pagina`s van de site van koopjedeals, waarop de artikelen worden aangeprezen en waarop men de bestellingen kan invoeren staat wel vermeld; dat de artikelen binnen veertiendagen zonder portokosten mogen worden geretourneerd. Daar staat echter nergens bij dat Koopjedeal een retour beleid heeft over bepaalde artikelen welke niet teruggestuurd kunnen worden. Daar word je mee geconfronteerd wanneer je zo`n artikel wenst te retourneren. Dan wordt je verteld dat Koopjedeal een streng retour beleid heeft wat op de site is te vinden met vermelding van die goederen die niet geretourneerd kunnen worden. Deze pagina vind je pas na lang zoeken via aanvullende pagina`s Maar hier kom je pas achter wanneer je daar door een medewerker op wordt gewezen. Dan echter heb je de aankoop reeds gedaan en kan je niet terugsturen. Had bij de vermelding, dat men mag retourneren; niet ook duidelijk een verwijzing moeten staan aangaande hun retour beleid.;

Deze hieronderstaande balk staat steeds boven elk artikel dat men aanklikt, maar op die balk kan je niets aanklikken om eventueel naar hun retour beleid te gaan. De hele site geeft ook nergens een indicatie daartoe, dus niemand zoekt er naar en koopt. Daarna wanneer je wil terugsturen dan weten ze je er wel naar te verwijzen.

·          KORTINGEN TOT WEL 90%

·          GRATIS RETOURNEREN

·          14 DAGEN BEDENKTIJD

Voor de duidelijkheid plaats ik hieronder een antwoordmail van Koopjedeal aan mij, waarin ik bij bepaalde alinia`s een aantekening heb geplaatst:

Hartelijk dank voor uw mailbericht.

Er staat dat retouren altijd gratis is wat ook klopt een klant betaald nooit verzend kosten wanneer er iets retour moet komen. Echter betekend het niet dat alles retour mag komen. Wij hebben een retour beleid wat ook op de website vermeld staat en ook een lijst met alle artikelen die niet retour mogen komen. …………….Hiernaar heb ik heel erg ver moeten zoeken op uw site en staat nergens op die pagina waarop de producten worden aangeboden en waar de bestelling moet worden ingevoerd. Wel staat op die pagina met zoveel woorden vermeld dat men de goederen tot veertiendagen na ontvangst mag terugsturen (moet hierbij niet die restrictie staan welke verweist naar uw retourbeleid, dat heel ver weg van de aankoop pagina ergens is te vinden en waar men dan pas op gewezen wordt wanneer de aankoop is gedaan..
Vanuit een hygiënisch punt mogen wij uw artikelen niet retour nemen. U behoud garantie maar u kunt voor deze producten geen geld terug krijgen.

1879 7 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Aug 19, 2018 om 22:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Had je nog een vraag?

Ooh, ik heb die pagina (uitzonderingen) overigens binnen twee klikken gevonden.

tenormin
door tenormin Aug 19, 2018 om 22:40
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Haha @diumenge, dan kan er zowat niets geretourneerd worden, dus foutje besteller. ;-)

tenormin
door tenormin - Aug 19, 2018 om 22:12
16816 Antwoorden / 108 Vragen

U heeft, simpel gezegd een artikel besteld wat onder de categorie hygiëne staat. En zoiets kan nooit retour gezonden worden, bij welke website u dit ook besteld. Jammer dat u niet aangeeft wat u besteld heeft.

marita5
door marita5 - Aug 19, 2018 om 22:15
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Asjong ,

Deze pagina vind je pas na lang zoeken via aanvullende pagina`s maar hier kom je pas achter wanneer je daar door een medewerker op word gewezen

Het retourbeleid is meteen te vinden , benedenaan de site klikt u op retour policy , u komt uit bij de pagina retourneren , rechts benedenaan staat :

Producten die niet geretourneerd kunnen worden

Voor sommige producten accepteren wij geen retourzendingen. Hieronder vind je de hele lijst met uitzonderingen.

Lees meer .

tijger1
door tijger1 - Aug 19, 2018 om 22:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voortaan eerst de voorwaarden lezen.

zoekster1
door zoekster1 - Aug 20, 2018 om 00:38
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Leuk en aardig allemaal die antwoorden hier, maar helaas zonder kennis van wettelijke zaken.

Algemene voorwaarden moeten nl aan de wet voldoen en dat doen de AV van Koopjesdeal niet.
Producten zoals ondergoed, oordopjes enz. de zogenaamde hygiene producten MOET de verkoper verzegelen als hij ze wil uitzonderen van retourneren. De consument mag dan na verbreken van de verzegeling  het product niet meer terug sturen. Als u de verzegeling niet verbreekt heeft u gewoon nog recht r op retourneren. De verkoper MOET producten terugnemen die NIET zijn verzegeld maar wel hygiene producten zijn.

Zo staat het ook in de wet. Radar heeft er een artikel aan gewijd Lees klik HIER

Waaruit:
Producten die de webwinkel níet mag uitzonderen - en dus retour moet nemen:

  • Hygiënische producten zonder verzegeling
Zaken waarvan de webwinkel het retourneren door de klant mag weigeren:

  • Hygiënische producten of producten met gezondheidsrisico met verbroken verzegeling
Als ik u was zou ik hierover behalve een klacht bij Koopjesdeal ook een klacht bij consuwijzer indienen. Dit is het voorportaal van de ACM. De ACM heeft honderden webwinkels beboet die zich niet aan de wet overeenkomst op afstand houden.
Ga ook met uw klacht naar de klachtenkompas.nl van de consumentenbond.
Dus ga met uw klachten aan de slag, maar niet hier. De beantwoorders zijn goedwillende vrijwilligers, die even de AV doorkijken en dan zeggen: Nou het staat er dus het klopt. Consuwijzer heeft echt middelen om dit soort ondernemers aan te pakken en heeft ook kennis van zaken wat betreft de wettelijke bepalingen.

Ik zie ook dat deze ondernemer niet aangesloten is bij Thuiswinkel. Heel begrijpelijk want dan zouden ze met deze AV nooit zijn weggekomen.

Ik lees ook zoiets onzinnigs als vaatwastabletten die niet geretourneerd mogen worden. Het is geen hygiene product en ook geen snel bedervende waar. Onzin om dat niet te mogen retourneren. Het lijkt me sowieso een site waar je ver weg van moet blijven. Want de deal deugt niet en is daarom ook geen koopje.

marita5
door marita5 - Aug 20, 2018 om 08:47
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@zoekster1 ,

 1 ) Wij weten niet wat Ts heeft gekocht .
 2 ) Koopjesdeal is aangesloten bij webwinkelkeur .

https://www.webwinkelkeur.nl/leden/Koopjedeal_3514.html

zoekster1
door zoekster1 Aug 20, 2018 om 10:03
1583 Antwoorden / 3 Vragen

1) nee, maar jullie zien ook niet dat er wat mis is met de AV van deze Webshop en laten TS in de illusie dat hij nou eenmaal de AV had moeten lezen.
2) Aan dat keurmerk heb je niets. Het is niet aangesloten bij de officiele geschillencommissie, maar heeft een eigen geschillencommissie in het leven geroepen. Slager keur je eigen vlees. https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/keurmerken-webwinkels

marita5
door marita5 Aug 20, 2018 om 10:07
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Ik ben geen advocaat of jurist die met een wetboek op schoot zit . ;-)) U heeft een juridische achtergrond ik niet , kan er alleen maar van leren .

marita5
door marita5 Aug 20, 2018 om 10:26
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Klachtenregeling koopjedeal :

  1. Bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dien je, je te wenden tot Stichting WebwinkelKeur, deze zal gratis bemiddelen. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, dan heb je de mogelijkheid om je klacht te laten behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform.

zoekster1
door zoekster1 Aug 20, 2018 om 10:29
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Wat wil je hier mee zeggen?

marita5
door marita5 Aug 20, 2018 om 10:33
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Exact , goedwillende vrijwilligers .

zoekster1
door zoekster1 Aug 20, 2018 om 10:35
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Maar wat wil je met die klachtenregeling van koopjesdeal duidelijk maken?

marita5
door marita5 Aug 20, 2018 om 10:43
11495 Antwoorden / 15 Vragen

U heeft uw reactie bijgewerkt , naar wat wil je hiermee zeggen ? nu weet ik niet meer wat u daar geschreven had . Ts kan ook een klacht indienen bij  Europees ODR Platform , onafhankelijk geschiilenorgaan , of werken deze ook voor eigen parochie ?

zoekster1
door zoekster1 Aug 20, 2018 om 10:59
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik werkte mijn reactie bij omdat er ineens een klachtenregeling bij was gekomen in je reacties, dat was nogal verwarrend, want zo kloppen de reacties op elkaar niet meer. ODR is inderdaad nog een mogelijkheid. Al staat er op de site, Ondernemers zijn niet verplicht zijn om deel te nemen aan de procedure, dus het bedrijf kan weigeren om uw klacht via Onlinegeschillenbeslechting te aanvaarden. Ook als er op de website van de onderneming een link naar Onlinegeschillenbeslechting staat, betekent dit niet automatisch dat de onderneming aan de procedure wil meewerken.

Maar niet geschoten is altijd mis. Dus goed advies van je!

marita5
door marita5 Aug 20, 2018 om 11:06
11495 Antwoorden / 15 Vragen

He he , eindelijk toch iets goed gedaan ;-)) Maar als in de voorwaarden word verwezen naar Europees ODR platform en koopjedeal niet mee wil werken begrijp ik dat ook niet . Dat is dan ook schieten met een losse flodder .

zoekster1
door zoekster1 Aug 20, 2018 om 11:13
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Je doet het heel vaak goed hoor. Ik was afgelopen nacht wat geirriteerd omdat niemand TS op de foute AV had gewezen. Sorry daarvoor! De antwoorden zijn ook vaak WEL goed/adequaat.

marita5
door marita5 Aug 20, 2018 om 11:22
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Dacht ik al dat u geirriteerd was , normaal reageert u niet met een sneer naar forumleden . Aan de andere kant vind ik het niet erg als ik fout zit en er op gewezen word op een normale manier , van u kan ik het hebben , ik leer ervan . Hier dwaalt een forumlid rond die zelf geen bijdrage levert maar constant reacties geeft op een reactie van een ander forumlid , en dan m.n. op mij dan raak ik ook geirriteerd . ik kan er niks mee en leer er ook niks van .

ho
door hoevotter - Feb 26, 2019 om 19:04
1 Antwoorden / Vragen

Ik mag mijn oortjes niet retourneren maar het staat wel inj de advertentie.

  • Draadloze oordopjes om uren zonder snoeren te luisteren

  • Werkt eenvoudig met alle Bluetooth apparaten (smartphones, tablets, laptops, etc.)

  • Geschikt voor Apple en Android

  • Zeer goede geluidskwaliteit

  • Met compacte opbergbox die je ook gebruikt om de oordopjes op te laden

  • Ideaal om mee te sporten

  • Ergonomisch, lichtgewicht en functioneel ontwerp

  • Let op: afwijkende retourvoorwaarden

  • Verzendkosten: slechts €3,95 (vanaf €75 GRATIS verzending)

  • GRATIS retourneren (30 dagen bedenktijd)

ne
door neodutchio Feb 26, 2019 om 19:29
5129 Antwoorden / 12 Vragen

En wat staat er 2 regels boven? En u wilt ook graag tweedehands oordopjes in uw oren stoppen?

panter22
door panter22 Feb 26, 2019 om 19:47
6599 Antwoorden / Vragen

costnix
door costnix Feb 26, 2019 om 19:50
2874 Antwoorden / 1 Vragen

At staat er op de pagina “Retour policy”?

  1. Indien er sprake is van een uitzondering op de vrijwillige 30 dagen zichttermijn, dan staat het bij de productpagina vermeld.
  2. Er zijn een aantal producten die vanwege specifieke redenen niet geretourneerd mogen worden. Meer hierover vind je op de pagina met uitzonderingen.
Met een link naar de uitzonderingen:
https://www.koopjedeal.nl/uitzonderingen-retour
En wat staat daar? Oordopjes worden om hygiënische redenen niet teruggenomen.

costnix
door costnix Feb 26, 2019 om 19:51
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@panter22: U was me voor :-)