pe
door petra.nak Dec 17, 2018 om 09:58
Winkels & webshops

Gift en more

Goededag,

Ik ben voor een oud collega cadeaubonnen aan het innen. Nu blijkt met een Gifts & More card je vanaf 27 maanden per kwartaal 1,75 moet betalen. Van de 25 euro die erop staat staat nu nog maar 7,50 euro. De kaart is in april 2012 aan hem gegeven. Kan dit zomaar ik vind dit echt verschrikkelijk. Ouderen mensen weten echt niet wat e met dit soort kaarten moeten doen. Er staat ook nergens op vermeld hoe lang de kaart geldig is en wat de voorwaarden zijn.

2545 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 17, 2018 om 10:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan had die collega die kaart zes jaar geleden moeten gebruiken.

Ook jongeren weten niet wat ze moeten doen.

Mensen moeten stoppen met het geven van cadeaukaarten of bonnen. Geef gewoon geld, geen gezeur.

costnix
door costnix Dec 17, 2018 om 19:42
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Zelfs de DNB cadeaubonnen in guldens zijn nog steeds bij hun in te wisselen voor nieuwe Euro exemplaren:
https://www.dnb.nl/betalingsverkeer/guldens-oude-valuta/overzicht-om-te-wisselen-biljetten/dnb344377.jsp

tijger1
door tijger1 Dec 17, 2018 om 20:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Inderdaad, alleen klein beetje meer moeite voor doen.

Thijs12
door Thijs12 - Dec 17, 2018 om 10:14
522 Antwoorden / Vragen

Die cadeau bonnen zijn om te gebruiken om iets te kopen. Ze zijn niet bedoeld als geldbelegging. Dan kun je beter naar een bank gaan. Al staat de rente ook laag. De beste bonnen zijn cash geld.

marita5
door marita5 - Dec 17, 2018 om 10:33
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Petra.Nak ,

Kan dit zomaar ik vind dit echt verschrikkelijk.

Is nog erger voor de gulle gever , als de cadeaubon 6 jaar in de la blijft liggen . Over verschrikkelijk gesproken .

Veelgestelde Vragen .

Hoe lang is mijn YourGift Card geldig?

Vanaf activatie datum is de YourGift Card 27 maanden onbeperkt te besteden. Daarna zal per kwartaal € 1,05 van de kaartwaarde worden afgewaardeerd.

 10.       Het (aanvang)saldo op een Giftcard bedraagt maximaal €150,00 (zegge: honderdvijftig euro). Het saldo en aanvullende informatie m.b.t. aankoopdatum, looptijd en kosten van de Giftcard is te raadplegen via de saldochecker op www.yourgift.nl en strekt behoudens tegenbewijs door middel van de originele kassabon van het uitgiftepunt tot bewijs daarvan. Iedere aanspraak op correctie van het (aanvang)saldo vervalt na een maand na aankoopdatum. Als aankoopdatum geldt de datum op de originele kassabon.

Lees hier de voorwaarden , klik op de rode regels .

https://www.yourgift.nl/algemene-gebruikersvoorwaarden-gifts-more/

Lees ook deze informatie eens door .

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/voor-de-koop/cadeaubon-tegoedbon

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 17, 2018 om 10:34
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Uit de algemene voorwaarden waar uw collega waarschijnlijk van in kennis gesteld is:

Een Giftcard is onbeperkt als betaalmiddel te gebruiken vanaf het moment van activeren. De Giftcard wordt geactiveerd op het moment van aankoop. Na 2 jaar (24 maanden) gerekend vanaf het moment van activeren wordt er per maand een vergoeding ingehouden van € 0,35  voor het in stand houden van het YourGift account en het beschikbaar houden en garanderen van uw kaartsaldo. Deze vergoeding zal achteraf per kwartaal van het saldo op de Giftcard worden afgewaardeerd, voor het eerst dus na 2 jaar en 3 maanden (27 maanden).
https://www.yourgift.nl/algemene-voorwaarden/

gerbera
door gerbera - Dec 17, 2018 om 10:34
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Er staat ook nergens op vermeld hoe lang de kaart geldig is en wat de voorwaarden zijn.
vreemd dat ik ze wel kan vinden, maar ja als je die kaart na 6 jaar nog niet hebt ingewisseld blijft er niet veel meer over.
Ouderen mensen weten echt niet wat e met dit soort kaarten moeten doen.
Ach ja die ouderen toch, zijn zeker allemaal "domme"mensen.

Intersolve berekent een vergoeding voor het beheren van je tegoed van € 0,35 per maand vanaf 2 jaar na aankoopdatum. Deze beheervergoeding wordt per kwartaal achteraf ingehouden op het tegoed op de Gifts&More cadeaukaart.

Zie nu dat gelijk met mij er meerdere zijn die de voorwaarden wel gevonden hebben en ook gelezen hebben

emcede
door emcede - Dec 17, 2018 om 10:54
959 Antwoorden / 4 Vragen

Verschrikkelijk ja! Gaat om het wereldbedrag van € 25,00 dat al ruim 6 jaar in de la ligt. Beetje relativeren maakt het leven een stuk minder zwaar...

edrick3
door edrick3 - Dec 17, 2018 om 11:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kan dit zomaar
Ja. Dat is niet 'zomaar', maar staat vermeld in de Voorwaarden.
ik vind dit echt verschrikkelijk.
Niet zo overdrijven .....
Ouderen mensen weten echt niet wat e met dit soort kaarten moeten doen.
Besteden. Je doet wel wat denigrerend over 'ouderen'.

Gr
door Grunn1 - Dec 17, 2018 om 11:05
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het verschrikkelijke is dat je met een ontvangen kado blijkbaar niks doet en dan na 6 jaar gaat lopen zeuren dat het verschrikkelijk is dat ze minder of niks meer waard zijn. Wat erg voor de gever.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 17, 2018 om 11:16
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Dan toch nu maar heel snel die €7,50 besteden anders is de 'schade' nog groter en dat is pas echt verschrikkelijk en het kan ook nog, gelet op de voorwaarden.

me
door mein33 - Dec 17, 2018 om 11:29
5658 Antwoorden / 28 Vragen

 Ouderen mensen weten echt niet wat e met dit soort kaarten moeten doen.

Ik ben niet meer zo "pieperdepiep", maar weet heel erg goed wat ik met dergelijke bonnen moet doen als ik de pech heb er één te mogen ontvangen.

1/ zo snel als mogelijk (zinvol) besteden.
2/ zo snel als mogelijk doorschuiven bij de eerst volgende gelegenheid die zich voordoet.

Het is alleen maar 'verschrikkelijk' en ondankbaar als iemand van een dergelijk gulle gift geen gebruik maakt.
De inflatie en/of administratiekosten weten het ruime saldo in sneltreinvaart te verinteresten.   ;-))

panter22
door panter22 - Dec 17, 2018 om 12:18
6599 Antwoorden / Vragen

Voor € 7,50 inclusief verzendkosten kun je niets meer kopen bij Gifts & more.
Wil je oud collega er geen extra geld in steken, zet de bon op marktplaats, gratis af te halen.

aurora1
door aurora1 - Dec 17, 2018 om 15:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan had die collega de cadeaubonnen niet al die jaren moeten laten liggen uit gemakzucht en desinteresse. Zonde voor de gever ervan. Wat dit met oudere mensen te maken heeft is me een raadsel. Denkt u dat die achterlijk of zo zijn?
Maar gauw die resterende centen voor hem verzilveren zou ik denken.
Zonde van uw tijd om dat alles hier te vertellen.

Ka
door Kassagebruiker - Dec 17, 2018 om 16:43
683 Antwoorden / 5 Vragen

De "waarde" van de kaart is nu m.i. MIN € 4,75.
Dus bedank de gulle gever, hij/zij heeft € 25 kado gegeven aan de kado verkoper.

tijger1
door tijger1 Dec 17, 2018 om 19:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, dat heeft uw collega gedaan.

Hajon
door Hajon - Dec 17, 2018 om 19:45
9 Antwoorden / Vragen

Ik verbaas me over de vele "eigen schuld, dikke bult" reacties. Het is gewoon heel onlogisch dat een cadeaukaart steeds minder waard wordt. Het smoesje van de kaartuitgever dat dit nodig zou zijn om de kaart administratief in stand houden is erg doorzichtig. Het staat gewoon in de database van een server en daar hoeft verder niets mee te gebeuren, zelfs al staat het daar jaren. Dat kost hen geen cent. Het is gewoon een keihard en oneerlijk verdienmodel.