es
door essesteijn Sep 7, 2017 om 15:37
Winkels & webshops

Goedkoopste supermarkt

Volgens mij is Hoogvliet de goedkoopste. Waarom wordt deze niet in de vergelijking betrokken ? En er ziijn er genoeg. Alleen al in Leidschendam/Voorburg zijn er 4 ! Bovendien heeft Hoogvliet een zeer gunstig spaarsysteem !

2131 14 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Sep 7, 2017 om 15:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Vraag het de redactie, je zit nu op het forum. https://kassa.bnnvara.nl/pagina/contact

tenormin
door tenormin - Sep 7, 2017 om 15:41
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Aan wie "vraagt" u dat? Voor een uitzending o.i.d.? Scroll naar beneden en neem contact op met de redactie van KASSA.

Maar PLUS heeft het beste spaarsysteem. €4,00 voor een volle kaart en €6,00 terug. Niet gek, zouden banken moeten doen.

diumenge
door diumenge Sep 7, 2017 om 17:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als de PLUS duurder is dan heb je natuurlijk niets aan zo'n spaarsysteem. Niet dat ik dat weet of dat zo is, want ik kom nooit bij de plus. Daarnaast gaat het er ook om hoeveel boodschappen je moet doen voor een kaart van vier euro vol is.

tenormin
door tenormin Sep 7, 2017 om 17:24
16816 Antwoorden / 108 Vragen

PLUS zit in het AH sigment, maar hebben (natuurlijk) ook huismerken. Ik deed er inderdaad lang over voor een volle kaart, koop ook de 2 cent zegeltjes niet meer, maar op zich is er destijds, bij een onderzoek, uitgekomen dat zij het meeste "gaven".

ficus
door ficus Sep 7, 2017 om 17:37
147 Antwoorden / 2 Vragen

Poiesz heeft ook een zeer goed spaarsysteem.Per 2,50 euro krijgt men gratis een zegeltje en een volle spaarkaart (100 zegels) is 2,50 euro contant of 5.00 euro aan cadeaux waard. Het grote voordeel is dat Poiesz ook behoorlijk duur is en het sparen snel gaat.

diumenge
door diumenge Sep 7, 2017 om 17:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, maar je moet wel eerst voor 200 euro boodschappen doen en dan voor 4 euro zegels kopen (totaal 204 euro), en dan heb je 2 euro "winst"... Bij Hoogvliet moet je voor188 euro boodschappen en voor 18,80 punten kopen (totaal 206,80) en dan heb je 1,20 euro "winst". Dat is dus 80 cent verschil, als PLUS maar een half procent duurder is dan Hoogvliet dan is die 80 cent al weer verdampt.

tenormin
door tenormin Sep 7, 2017 om 17:38
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ik heb echt, wat niets zegt, nog nooit van Poiesz gehoord.

ne
door neodutchio - Sep 7, 2017 om 15:52
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Nettorama is nog goedkoper en zit ook op veel plaatsen. Ah, bij u niet? Bij mij zit de Hoogvliet niet.

Deze vraag is al diverse keren voorbij gekomen hier, er worden vergelijkingen gemaakt met landelijke ketens. Hoogvliet heeft geen landelijke dekking dus zal niet meegenomen worden in de test. Of denkt u dat een consument 150km gaat rijden om naar de goedkoopste supermarkt te gaan?

edrick3
door edrick3 - Sep 7, 2017 om 16:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Waarom wordt deze niet in de vergelijking betrokken ?

Welke vergelijking?

tenormin
door tenormin Sep 7, 2017 om 16:08
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Vergelijking van de landelijke ketens... ;-))

edrick3
door edrick3 Sep 7, 2017 om 16:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik bedoel: wat is de aanleiding tot deze vraag.

tenormin
door tenormin Sep 7, 2017 om 17:27
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Geen idee, misschien wil ze Hoogvliet promoten. We hebben hier inderdaad 4 van die Toko's, alleen: ik kom er zelden of nooit.

emcede
door emcede - Sep 7, 2017 om 16:18
959 Antwoorden / 4 Vragen

Simpel: Hoogvliet zit niet in het hele land. Er zijn vestigingen in Noord- en Zuid-Holland, Utrecht en een enkele in Brabant en Gelderland. Geen landelijke dekking. Deze vraag is al eerder gesteld: KLIK

kv
door kvjapio - Sep 7, 2017 om 16:20
281 Antwoorden / Vragen

Als u het al weet heeft vergelijken geen zin meer.

tijger1
door tijger1 - Sep 7, 2017 om 16:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat kan het u eigenlijk schelen of die zaak al dan niet in de vergelijking wordt opgenomen?

U gaat toch niet per se uw boodschappen doen bij een bedrijf wat op tv wordt aanbevolen als de goedkoopste? Want koopt u dan dat pakket wat zij testen? Ik nooit.

Heb jarenlang een aantal A merken gekocht bij Hoogvliet en dat deed ik daar omdat hij dichtbij was en met prettig personeel.

Lijkt me belangrijker dan een prijsverschilletje voor het een of ander.

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 7, 2017 om 16:40
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Voor mij zou Hoogvliet de duurste zijn moet zowat een tank verijden om er 1 te vinden.
En waar baseert u op dat ze de goedkoopste zijn, slechts op die paar artikelen die u koopt?

tijger1
door tijger1 Sep 7, 2017 om 16:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat zeggen ze over zichzelf.:-))

tenormin
door tenormin Sep 7, 2017 om 17:29
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Zeggen ze allemaal.

me
door mein33 - Sep 7, 2017 om 17:35
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Volgens mij is Hoogvliet de goedkoopste.

@Essesteijn,

Ik zou er niet willen wonen, al kreeg ik er een huis "gratis" aangeboden, maar dat terzijde. ;-))

Kunt u aantonen, d.m.v. een vergelijkend warenonderzoek, dat het door u zo geprezen supermarkt ketentje echt de goedkoopste van Nederland is of denkt u dat alleen maar aangezien u het prijspeil niet kunt vergelijken met een concurerende supermarkt.
Heeft u al eens berekend wat dat "gunstige" spaarsysteem u eigenlijk kost, aangezien de kosten daarvan zijn doorberekend in de prijzen, want "gratis" bestaat niet.

tijger1
door tijger1 Sep 7, 2017 om 17:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Onbekend maakt onbemind. Hoogvliet is wel zowat de groenste deelgemeente van Rotterdam.

ge
door george321 Sep 7, 2017 om 18:39
390 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil daar nog niet dood gevonden worden.

tijger1
door tijger1 Sep 7, 2017 om 18:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat vind ik ook over sommige delen van Nederland.:-))

Cookies
door Cookies Sep 7, 2017 om 18:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

In Essesteijn wil je ook niet dood gevonden worden. Eigenlijk wil ik nergens dood gevonden worden.

tenormin
door tenormin Sep 7, 2017 om 19:12
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Weet je toch niets meer van, mocht je ergens dood gevonden worden @carola. Essesteijn is maar een klein gedeelte van Voorburg; Hoogvliet vind ik echt niet lelijk hoor @george321

Cookies
door Cookies Sep 7, 2017 om 19:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik ken Voorburg, kom er regelmatig. Enige buurt die ik leuk vind, is het oude centrum.

tenormin
door tenormin Sep 8, 2017 om 12:21
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@carola, ja, Herenstraat is leuk buurtje. @gerbera, @essesteijn woont, zoals ze aangeeft in Leidschendam-Voorburg. We hebben , los van Hoogvliet - de super -, niet de deelgemeente, ;-)) 2 AH's, Jumbo, PLUS, Aldi, Digros/Dirk van de Broek, voldoende keuze dacht ik zo.

me
door mein33 Sep 8, 2017 om 15:07
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@tijger1,

"Bekend maakt onbemind" in dit geval.  ;-))

ge
door george321 - Sep 7, 2017 om 18:39
390 Antwoorden / 1 Vragen

Jan Linders zit bijvoorbeeld niet in "boven de rivieren". En Hoogvliet is niet landelijk. En dat beste spaar syteem? Ach je betaalt die extra spaarpremie dubbel en dwars terug bij de aankoopprijs van het artikel, of zoals ik soms wel zeg: je kan jezelf belazeren. Kijk gewoon aan het eind van de jaar nota met een mooi spaarsystreem en je boodschappen daar en vergelijk dat met aanbiedingen "shoppen", ook wel de krenten uit de pap halen. Dan win ik met het laatste.

costnix
door costnix - Sep 7, 2017 om 18:48
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik spaar de Geen zegeltjes :-)

me
door mein33 Sep 10, 2017 om 11:36
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@costnix,

En wat kunt u zoal krijgen voor die "Geen" zegeltjes ?  ;-))

costnix
door costnix Sep 10, 2017 om 12:15
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De geen producten :-P

aurora1
door aurora1 - Sep 7, 2017 om 19:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nederland is groter dan de Randstad (ook al denken velen van niet en krijg je vaak de indruk dat dat niet zo is....). Met andere woorden: alleen de supermarkten die in het hele land filialen hebben worden vergeleken.
En wat maakt het u uit welke supermarkten al dan niet ook mee vergeleken worden of vindt u dat in ieder geval Hoogvliet mee moet doen en waarom dan wel?
Ik zou overigens niet weten over welke vergelijking u het heeft (en ik hoef dat ook niet te weten).

Cookies
door Cookies Sep 7, 2017 om 19:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Oh, dacht dat er buiten de Randstad alleen moerasgebied lag.;-)) Weer wat geleerd.

tijger1
door tijger1 Sep 8, 2017 om 12:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Met Neanderthalers.:-))

Cookies
door Cookies Sep 8, 2017 om 14:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Oh, dat wist ik ook nog niet. Bedankt voor de geschiedenisles.;-)

aurora1
door aurora1 Sep 8, 2017 om 16:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

O? Ik dacht dat gebieden buiten de randstad goed te vinden waren en zijn  zolang de randstad voor zichzelf er iets te halen weet?

ro
door ron503 - Sep 8, 2017 om 14:09
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe goedkoop een supermarkt is betreft de vaste prijzen maar is dat wel relevant want om echt goedkoop boodschappen in te slaan dien je van alle supermarkten de aanbiedingen naast elkaar te leggen en op basis van die aanbiedingen een soort schema te maken en bij elke afzonderlijke supermarkt dat kopen wat in de aanbieding is. Uiteraard wel lopend of op de fiets gaan want met de auto al die supermarkten af kost brandstof en met wat pech een kapitaal aan parkeergeld.
Spaaracties voor pannen of toegangskaarten voor e.e.a. zijn voor de supermarktketens winstgevend want "gratis" is voor menig Nederlander een toverwoord en dat verhoogd uiteraard de omzet want dat voorkomt dat de klant zoals ik net al aanhaalde gaat supermarkt hoppen om goedkoop boodschappen te doen.
Bij de Dekamarkt loopt een Tefal pannen actie, bij elke 10 euro aan boodschappen krijg je een zegel en bij 15 zegels dus 150 euro besteden kun je tegen een "hoge korting" een pan aanschaffen die je niet eens echt nodig hebt maar aan de drukte in de supemarkt te zien zijn klanten druk aan het sparen.

tijger1
door tijger1 Sep 8, 2017 om 14:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Besteed mijn tijd liever nuttiger, dan ern schema voor de boodschappen.:-))

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Sep 10, 2017 om 10:27
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Iemand van VARA-KASSA die berekent dat een verhoging bij Hoogvliet voor een blikje tomatenpuree van 12 cent naar 18 cent een verhoging van 200% is, kan niet rekenen en kan beter zijn/haar schoolgeld terug halen!

Hardware ERror MAN.

ik
door ikzelf1942 Sep 10, 2017 om 11:50
81 Antwoorden / 15 Vragen

Hardware ERror MAN,
Alsu eerst het hele artikel leest en begrijpt, dan zou u niet zo reageren!!
 eerste prijs was inderdaad 6 cent, toen 12 cent en nu 18 cent
dus telkens 100% verhoging .

tijger1
door tijger1 Sep 10, 2017 om 12:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ikzelf. De tweede verhoging was natuurlijk "maar" 50 procent.

Afgezien daarvan zit daarvoor niet iemand van de Vara te rekenen. Die items worden aangeleverd door kijkers.

ik
door ikzelf1942 Sep 19, 2017 om 10:37
81 Antwoorden / 15 Vragen

Niet bezien vanaf die €6, - euro , dan is het wel weer 100 %

tijger1
door tijger1 Sep 19, 2017 om 11:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ikzelf1942

Zo'n blikje heeft ooit 9 cent in guldens gekost. Daar gaat u dan toch ook niet de prijsverhoging van berekenen?

En voordat het € 6,-- kost, duurt nog wel even.:-))