Google play afschrijving zonder specificatie.
Al geruime tijd, ongeveer een jaar, word er maandelijks een bedrag van 3,25 euro afgeschreven via mijn paypal door "Google". Het is zelfs voorgekomen dat het meerdere malen per maand werd afgeschreven. Het totaal bedrag is inmiddels al een kleine 100 euro.
Ik heb geen abbonement voor iets in de Google Playstore en ik heb ook geen apps waar ik maandelijks voor dien te betalen. Al mijn devices gecontroleerd en in mijn google account alles nagelopen maar er staat niets in waar ik voor dien te betalen.
Tevens staat er geen specificatie bij de afschrijving dus ook daar is niet te zien waar ik voor zou moeten betalen.
Via Paypal vorder ik nu iedere keer het bedrag terug. Op het moment dat het bedrag weer teruggestort word is te lezen de verkoper verzocht word een specificatie aan te leveren binnen 7 dagen, dit gebeurt volgens mij nooit waardoor ik ook gewoon het bedrag terug krijg.
Toch blijft het bedrag iedere maand terug komen bij mijn afschrijvingen en volgens mij is het niet echt Google die deze afschrijving doet. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Via paypal heb ik nu de autorisatie voor Google afschrijvingen geanulleerd en hoop dat het daarmee stopt, nadeel is wel dat ik nu niks via de google play store kan aanschaffen, want dan autoriseer ik hen opnieuw.
Te weinig info om er kaas van te maken. Screenshotje zegt niks.
Google moet overigens volledige transparantie geven over deze afschrijvingen.
Overigens zit je nergens aan vast en kan je zo een nieuwe Google account aanmaken.(zie plaatje)
Doe het dan met een andere naam uit het gezin of een alias.
Aangezien je nergens voor wilt gaan betalen hoef je er ook geen bank of creditcard aan te hangen en kan je weer apps downloaden uit de appstore.
https://accounts.google.com/SignUp?service=googleplay&continue=https%3A%2F%2Fplay.google.com%2Fstore
Meneer of mevrouw TDMDUC,
Bedankt voor je reactie. De situatie is volgens mij vrij simpel, er word een bedrag via mijn paypal betaald zonder specificatie en ik heb Google niet geautoriseerd om dit te doen.
Zoals u in het screenshot kunt zien staat er niet bij waarvoor ik betaal behalve dat het aan Google Play Store is en het zegt mij dus ook niks.
Volgens de richtlijnen van Google staat er altijd bij vermeld waarvoor de betaling is zoals onderstaand vermeld;
Stap 1: Google Play-afschrijvingen identificeren
Alle Google Play-aankopen worden met de volgende namen op uw afschrift weergegeven:
- GOOGLE*Naam app-ontwikkelaar (voor Android-apps)
- GOOGLE*type content (bijvoorbeeld GOOGLE*Muziek)
Als de betreffende afschrijving niet overeenkomt met een van deze indelingen, is de afschrijving niet afkomstig van Google Play. Neem contact op met uw bank of kaartverstrekker voor meer informatie.
Stap 2: Navragen bij familie en vrienden
Als u een Google Play-afschrijving niet herkent, gaat u na bij uw familie of vrienden of:
- zij de aankoop hebben gedaan, of
- een kind een game heeft gespeeld waardoor er onbedoeld een bedrag is afgeschreven.
Als de afschrijving ongeautoriseerd en onbedoeld is, maar er geen sprake is van fraude, kunt u een teruggave aanvragen op de Google Play-website.
Tip: Kom erachter hoe u wachtwoordbeveiliging voor uw apparaat gebruikt om ongeautoriseerde afschrijvingen te voorkomen.
Er staat ook bij dat je contact op moet nemen met je bank als dit niet klopt. Dat is in dit geval Paypal en dat heb ik dan ook gedaan door de betalingen terug te vorderen en de autoristatie voor de betalingen stop te zetten. Verder kunnen zij er volgens mij ook niks aan doen.Ik heb niets in mijn Google account staan waarvoor betaald dient te worden en er zijn geen devices die gebruikt worden voor in app aankopen. Was dit wel het geval geweest dan had ook dat in de specificatie bij de betaling moeten staan. Tevens heb ik al meermaal mijn wachtwoord veranderd.
Wellicht dat dit de situatie wat verduidelijkt.
Ik heb niets in mijn Google account staan waarvoor betaald dient te worden en er zijn geen devices die gebruikt worden voor in app aankopen. Was dit wel het geval geweest dan had ook dat in de specificatie bij de betaling moeten staan. Tevens heb ik al meermaal mijn wachtwoord veranderd.
Kijk eens bij payinfo.nl, mogelijk heeft u ergens een abonnnement op?
Daar staat niets, bedankt voor de tip.
Hoe komen ze aan je rekeningnummer en andere gegevens en waarom storneer je die bedragen niet?
Geen idee hoe ze aan paypal gegevens komen, het is niet rechtstreeks van rekeningnummer. Ik heb de bedragen gestorneerd zoals in mijn eerdere bericht te lezen is. Ik heb ook al het geld teruggekregen maar toch komt de afschrijving iedere maand weer terug.
Dan is het zeker niet van de playstore, ik heb een aantal maanden geleden mijn paypal al ontkoppeld van mijn google account/playstore.
Als PayPal u niet kan/wil zeggen wie de afschrijvingen doet zou ik m'n account bij PayPal opheffen want blijkbaar wordt er onder valse naam misbruik van uw gegevens gemaakt. Hoe ingrijpend dat voor u is kan ik niet beoordelen en mogelijk hebben anderen hier betere ideeën. Succes!
Na het lezen van een post op de paypal cumminity omtrent een fake Google die afschrijvingen doen, meer mensen gedupeerd zijn en paypal er niets mee doet ga ik inderdaad mijn paypal opzeggen. Toch wacht ik daar nog even mee, ik wil eerst zelf eens contact opnemen met paypal.
Dat lijkt me een goed plan. Nogmaals: Succes!
Heb je misschien abonnement op een virusprogramma bv Norton of iets dergelijks ?
Ik heb geen betaalde beveiliging op mijn telefoon.
https://support.google.com/googleplay/#topic=3364260
Waarom kijk je niet even op je account ?
https://drive.google.com/file/d/1Do-s_deP1wZZBWuEo5-d_vyuvTyv3Vxs/view?usp=sharing
Reeds gedaan, staat niets in.
Maar heeft u toevallig ook een PayPal account ??? Een invoice id wordt op google in relatie gebracht met PayPal.
Daar gaat het juist om, er is geld afgeschreven van mijn paypal account zonder dat daar een specificatie bij staat van google. Het lijkt er dus op dat het hier niet google betreft maar een partij die in naam van Google ongeautoriseerd geld afschrijft.
Bericht op PayPal community
Zojuist een post gevonden in de Paypal Community omtrent een "fake Google account". Via bovenstaande link is ook te lezen dat Paypal er volgens de afzender niets mee doet.
Het lijkt er op dat Paypal toch niet zo veilig is als dat ze beweren.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Waarom blijft het internet via de tv kabel zo duur?
Al vanaf 2001 zijn wij abonnee van Casema en nu Ziggo, via de coax-kabel voor TV, Internet en telefonie.
Inmiddels betalen wij in Nederland ruim 2x zoveel voor het ontvangen van TV, etc. ,als andere burgers in de EU.
De reden hiervoor is dat er een monopoliepositie is gegund aan tv- kabelbeheerders. Dat zou moete worden beeindigd.
De ACM vindt, ten onrechte, dat aan derden gee
...
Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer