nicole03
door nicole03 Dec 16, 2018 om 17:30
Winkels & webshops

Groupon heeft de geldigheidstermijn aangepast, mag dat?

Eind oktober heb ik een groupon gekocht voor een schoonheidsbehandeling, op deze bon staat dat hij t/m april 2019 geldig is. Afgelopen week kreeg ik van de salon te horen dat deze bon alleen nog in december 2018 in te leveren is (alleen buiten de kerstvakantie).

(De geldigheidstermijn is volgens de salon aangepast vanwege de beëindiging van de samenwerking  met groupon, volgens groupon is de bon na december niet meer geldig omdat het bedrijf gaat sluiten).

Mag dit?!!

2317 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 16, 2018 om 17:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan uw geld maar terug vragen aan Groupon. Mensen moeten eens stoppen met het kopen van die bonnen. Schietallemaal niet op.

edrick3
door edrick3 - Dec 16, 2018 om 18:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Groupon heeft de geldigheidstermijn dus niet aangepast, maar het desbetreffende bedrijf heeft de samenwerking met Groupon opgezegd. Dat ze gaan sluiten kan Groupon natuurlijk niets aan doen.
Doe een beroep op coulance en vraag je geld terug.

diumenge
door diumenge - Dec 16, 2018 om 19:08
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Inderdaad, geld terugvragen bij Groupon. Overigens niet op basis van coulance maar op basis van het niet leveren van het hetgeen is overeengekomen.

Ge
door Genee - Dec 16, 2018 om 19:57
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Die salon zegt niets over sluiten, alleen dat de samenwerking is beëindigd, misschien eens navragen bij hun.
Groupon moet dit maar oplossen met de salon.
U kunt bij groupon uw geld terug vragen, u had de komende weken wel op vakantie kunnen zijn en had u niets gehad.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 16, 2018 om 20:29
16828 Antwoorden / 202 Vragen

Iets anders dan sommigen: u heeft een overeenkomst met de schoonheidssalon voor de behandeling op basis van uw Groupon. De salon is dan degene die nalatig is in het naleven van de overeenkomst en u8 dient dus hEn aan te spreken.
Het is de salon die de samenwerking met Grouypon heeft opgezegd en dat kan ook reden zijn om bij Groupon aan te dringen op actie omdat ook sprake is mogelijk het niet naleven van de overeenkomst tussen hen en de salon. Zie: http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html    schade bij niet naleven van een overeenkomst.

diumenge
door diumenge Dec 16, 2018 om 20:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

TS heeft een overeenkomst met Groupon, Groupon heeft een overeenkomst met de schoonheidssalon.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 16, 2018 om 20:49
16828 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, ook. Maar Ts heeft een afspraak met de salon om daar een behandeling te volgen met de Groupon voor de geldigheidsduur van de kaart! En dat wordt dus (ook) niet na gekomen. M..b.t. de rol van Groupon hierin is mogelijk aan de orde wat de afsporake/contractvoorwaarden zijn tussen die salon en Groupon. Daarbij gaf ik ook iets m.b.t. Groupon aan in de tweede zin.

Maar helaas maar waar, als het er echt op aan komt zal naleving vorderen een procede betekeken maar het begin is en blijft een brief m.b.t. niet naleven zowel aan de salo als aan Groupon te zenden, aangetekend.

marita5
door marita5 - Dec 17, 2018 om 08:42
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Nicole03 ,

Eind oktober heb ik een groupon gekocht voor een schoonheidsbehandeling

Is dit een Voucher wat u gekocht heeft ? zo ja lees dan hier de voorwaarden ( onder art 13 ) klik op de rode regel .

1.4 Onder 'Aanbod Onderneming' wordt verstaan de goederen en/of diensten die door de Onderneming aan de Voucher Houder zijn geleverd en/of beschikbaar zijn gesteld, zoals gespecificeerd op Groupons website en op de Voucher.

1.5 De Onderneming is een niet met Groupon verbonden derde, die het Aanbod Onderneming verkoopt, levert en/of beschikbaar stelt. Groupon verkoopt en levert het Aanbod Onderneming niet en stelt dit evenmin ter beschikking. Het enige dat zij doet, is de Voucher verkopen en beschikbaar stellen.

7.4 Groupon kan geen garantie geven voor de volledigheid, geschiktheid voor het beoogde doel, of rechtmatigheid van het Aanbod Onderneming of de Groupon Shop Goods. Groupon is niet aansprakelijk voor de kwaliteit, veiligheid, bruikbaarheid of enig ander aspect van het Aanbod Onderneming of de Groupon Shop Goods .

7.5 Groupon is niet aansprakelijk voor een schending van een verplichting op grond van deze Verkoopvoorwaarden indien zij wordt gehinderd of belemmerd in de nakoming van haar verplichtingen door een oorzaak waarover zij redelijkerwijs geen controle heeft .

https://www.groupon.nl/legal/termsofservice