Groupon heeft de geldigheidstermijn aangepast, mag dat?
Eind oktober heb ik een groupon gekocht voor een schoonheidsbehandeling, op deze bon staat dat hij t/m april 2019 geldig is. Afgelopen week kreeg ik van de salon te horen dat deze bon alleen nog in december 2018 in te leveren is (alleen buiten de kerstvakantie).
(De geldigheidstermijn is volgens de salon aangepast vanwege de beëindiging van de samenwerking met groupon, volgens groupon is de bon na december niet meer geldig omdat het bedrijf gaat sluiten).
Mag dit?!!
Groupon heeft de geldigheidstermijn dus niet aangepast, maar het desbetreffende bedrijf heeft de samenwerking met Groupon opgezegd. Dat ze gaan sluiten kan Groupon natuurlijk niets aan doen.
Doe een beroep op coulance en vraag je geld terug.
Inderdaad, geld terugvragen bij Groupon. Overigens niet op basis van coulance maar op basis van het niet leveren van het hetgeen is overeengekomen.
Die salon zegt niets over sluiten, alleen dat de samenwerking is beëindigd, misschien eens navragen bij hun.
Groupon moet dit maar oplossen met de salon.
U kunt bij groupon uw geld terug vragen, u had de komende weken wel op vakantie kunnen zijn en had u niets gehad.
Iets anders dan sommigen: u heeft een overeenkomst met de schoonheidssalon voor de behandeling op basis van uw Groupon. De salon is dan degene die nalatig is in het naleven van de overeenkomst en u8 dient dus hEn aan te spreken.
Het is de salon die de samenwerking met Grouypon heeft opgezegd en dat kan ook reden zijn om bij Groupon aan te dringen op actie omdat ook sprake is mogelijk het niet naleven van de overeenkomst tussen hen en de salon. Zie: http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html schade bij niet naleven van een overeenkomst.
TS heeft een overeenkomst met Groupon, Groupon heeft een overeenkomst met de schoonheidssalon.
Ja, ook. Maar Ts heeft een afspraak met de salon om daar een behandeling te volgen met de Groupon voor de geldigheidsduur van de kaart! En dat wordt dus (ook) niet na gekomen. M..b.t. de rol van Groupon hierin is mogelijk aan de orde wat de afsporake/contractvoorwaarden zijn tussen die salon en Groupon. Daarbij gaf ik ook iets m.b.t. Groupon aan in de tweede zin.
Maar helaas maar waar, als het er echt op aan komt zal naleving vorderen een procede betekeken maar het begin is en blijft een brief m.b.t. niet naleven zowel aan de salo als aan Groupon te zenden, aangetekend.
Hallo Nicole03 ,
Eind oktober heb ik een groupon gekocht voor een schoonheidsbehandeling
Is dit een Voucher wat u gekocht heeft ? zo ja lees dan hier de voorwaarden ( onder art 13 ) klik op de rode regel .
1.4 Onder 'Aanbod Onderneming' wordt verstaan de goederen en/of diensten die door de Onderneming aan de Voucher Houder zijn geleverd en/of beschikbaar zijn gesteld, zoals gespecificeerd op Groupons website en op de Voucher.
1.5 De Onderneming is een niet met Groupon verbonden derde, die het Aanbod Onderneming verkoopt, levert en/of beschikbaar stelt. Groupon verkoopt en levert het Aanbod Onderneming niet en stelt dit evenmin ter beschikking. Het enige dat zij doet, is de Voucher verkopen en beschikbaar stellen.
7.4 Groupon kan geen garantie geven voor de volledigheid, geschiktheid voor het beoogde doel, of rechtmatigheid van het Aanbod Onderneming of de Groupon Shop Goods. Groupon is niet aansprakelijk voor de kwaliteit, veiligheid, bruikbaarheid of enig ander aspect van het Aanbod Onderneming of de Groupon Shop Goods .7.5 Groupon is niet aansprakelijk voor een schending van een verplichting op grond van deze Verkoopvoorwaarden indien zij wordt gehinderd of belemmerd in de nakoming van haar verplichtingen door een oorzaak waarover zij redelijkerwijs geen controle heeft .
https://www.groupon.nl/legal/termsofservice
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer