mo
door motorman Feb 10, 2020 om 13:02
Winkels & webshops

Hans anders toch niet zo’n fijne winkel

Op 4 februari is mijn vrouw naar een filiaal gegaan op advies van de oogarts om een bril aan te schaffen, Na overleg met de adviseur is er besloten om een multifocale bril te nemen.
eenmaal thuis gekomen is er twijfel ontstaan en heeft zij het filiaal gebeld om de bril te annuleren (moet volgens de webshop binnen 2 uur) helaas werdt er steeds (verschillende keren geprobeerd) niet opgenomen en ook het hoofdkantoor gebeld die zouden een melding doen naar de winkel met de vraag ons te bellen want we moesten het zelf daar melden.
pas op zaterdag werden we gebeld en kregen toen de melding u bent te laat, het kan wel maar dan kost het u 25% van het totaal bedrag.
uitgelegd dat wij verschillende keren gebeld hebben en voicemail kregen, dus dat dit onmacht was hun antwoord opzeggen moet binnen twee uur dat was verlopen en dit niet meer mogelijk.
het is belachelijk dat wij de bril nu wel moeten nemen terwijl zij niet berijkbaar zijn, voor ons nooit meer Hans Anders

3783 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 10, 2020 om 13:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waar is die twijfel dan door ontstaan?

jo
door jorisw - Feb 10, 2020 om 13:09
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Tip voor de volgende keer: eerst denken, dan doen. Scheelt een hoop gedoe (en dat geldt eigenlijk voor heel veel problemen die hier gemeld worden).

marita5
door marita5 - Feb 10, 2020 om 13:13
11511 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Motorman ,

 moet volgens de webshop binnen 2 uur

Dit lees ik nergens .

Op de site staat in de voorwaarden ,

Artikel 8  Annulering

Indien de Consument de overeenkomst wil annuleren dan is dit mogelijk tot het moment van de (af)levering van het Goed of de Dienst. Na het afsluiten van de overeenkomst is de Consument bij een annulering gehouden Hans Anders 25% van overeengekomen prijs te betalen.

Lees hier de volledige voorwaarden ,

https://www.hansanders.nl/algemene-voorwaarden/

Tr
door Trostomaat Feb 12, 2020 om 02:09
239 Antwoorden / Vragen

Goed gevonden, schrale troost voor TS. Maar geen reden meer om boos te zijn dus, of zelfs te zeggen 'nooit meer Hans Anders'. Al was er binnen een seconde geannuleerd dan nog waren de kosten dus verschuldigd geweest.

Th
door Thijs124 - Feb 10, 2020 om 13:25
289 Antwoorden / Vragen

Normaal kun je bij geen winkel annuleren. Of die winkel bereikbaar is of niet. Dat je eventueel binnen twee uur kon annuleren is geen verplichting. Het wettelijke recht op annuleren geldt alleen als je op afstand koopt, internet, telefonisch, post etc. Ook andere opticiens, supermarkten, kledingwinkels etc. hanteren dezelfde voorwaarden.

aurora1
door aurora1 - Feb 10, 2020 om 13:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor de mededeling. Tja, dan voortaan maar niet overhaaste besluiten nemen? U had ook gewoon even terug kunnen gaan. Misschien is uw vrouw straks wel enorm blij met haar bril en is alle drukte voor niets geweest. Tenslotte is het twijfel (hoezo?) over een nog niet gedragen bril. Maar normaalgesproken kunnen dergelijke bestellingen in geen enkele winkel geannuleerd worden. U bezorgt deze winkelketen een slechte naam terwijl uzelf de oorzaak bent.

Ikzelf ben al vele jaren, al vanaf de jaren 80 schat ik, uiterst tevreden over Hans Anders. En dat betreft meerdere filialen in meerdere steden. En ook nog ingewikkelde glazen, en daartussen zelfs multifocale. Tja... Zo heeft iedereen zijn verhaaltjes.....
Alle toch wel fijne winkels...

Th
door Theawaalen Feb 10, 2020 om 18:52
113 Antwoorden / 5 Vragen

Ook ik kom er al vele jaren in verschillende winkels en heb nog nooit problemen gehad.

ma
door marnix1 Feb 11, 2020 om 11:26
256 Antwoorden / 22 Vragen

Ook hier grote tevredenheid,
wel raar dat er om de zoveel tijd andere mensen werken,
rouleren ze?

va
door vanlotjegetikt - Feb 10, 2020 om 14:02
809 Antwoorden / Vragen

Een bril met multifocale glazen laat je niet zomaar aanmeten en nog minder het annuleren ervan. Het aanmeten is ook niet even gebeurd.
Terecht dat er een prijskaartje zit aan het annuleren van MAATWERK. Kan verder melden dat afwijkingen bij het slijpen=maatwerk kosteloos worden gecorrigeerd naar een nieuw stel glazen en dan heb ik het niet over glazen van 100 euro de stuk, maar het driedubble ervan.
Dus niet deze opticien keten in een verkeerd daglicht stellen maar de volgende keer goed met uzelf of partner overleggen als u weer iets van maatwerk besteld.

gerbera
door gerbera - Feb 10, 2020 om 14:09
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Hans anders toch niet zo’n fijne winkel

Dat vindt u maar ik vraag mij af waar die twijfels in zo'n korte tijd, tenzij u uren van de winkel af woont, vandaan komen.
U zal toch voldoende uitleg gehad hebben over de bril. Hier had beter kunnen staan; "Toch niet zo'n fijne klant voor Hans Anders" want u kraakt een bedrijf af omdat u blijkbaar een ondoordachte aankoop heeft gedaan.
Verder is het heel normaal dat iets wat speciaal voor u gemaakt moet worden, en dat zijn de glazen, annuleringskosten berekend worden.

Ka
door Kassagebruiker - Feb 10, 2020 om 14:28
683 Antwoorden / 5 Vragen

En wat is nu de reden om een multifocale bril te cancelen? Zowel ik heb die al jaren en ik was er in 5 minuten aangewend, mijn partner was ook aan de beurt voor multifocaal en zij was er in een kwartiertje aan gewend en wil niks anders meer. Wellicht (wilde) verhalen gehoord? Graag uw reactie.

Inderdaad zoals anderen schrijven, het refractioneren (sterkte bepalen) en aftekenen op het plastic in de bril zodat de bril goed op PD (=pupil distantie) en plaatsing hoogte leesdeel is milimeter werk. Dus annuleren à raison 25% is wel degelijk logisch. Of werkt u voor niks? En nee, ik werkl niet bij Hans Anders voor het geval dat u dat zou denken.

gerbera
door gerbera Feb 10, 2020 om 16:44
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Maar u heeft wel verstand van brillen☺

Ka
door Kassagebruiker Feb 10, 2020 om 17:40
683 Antwoorden / 5 Vragen

@Gerbera, iemand die geen verstand heeft van brillen kan ook wat proberen en luisteren naar ervarings deskundigen.

gerbera
door gerbera Feb 11, 2020 om 09:30
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@kassagebruiker, er staat geen vraagteken achter mijn opmerking, deze was gewoon positief bedoeld vandaar die smiley;-))

panter22
door panter22 - Feb 10, 2020 om 14:29
6599 Antwoorden / Vragen

Is je vrouw bang dat ze aan een multifocale bril niet kan wennen?
Een aparte leesbril is erg onhandig als je bv de prijskaartjes in de supermarkt wilt lezen.
Binnen 2 maanden mag je de bril ruilen als hij niet bevalt. Kijk op:
https://www.hansanders.nl/service/garanties/

ne
door neodutchio - Feb 10, 2020 om 17:38
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Een van de kenmerken van een fysieke winkel is, is dat ze een voordeur hebben waar klanten in en uit lopen. Een klant die persoonlijk geholpen wordt in de winkel wordt niet genegeerd omdat de telefoon gaat. Hoe zou u het immers vinden als de verkoper ineens weg zou lopen?
Wat winkels dan weer niet hebben is een dame achter de balie die enkel de telefoon opneemt. Dat er dus niet opgenomen wordt wil dus zeggen dat ze met klanten aan het werk zijn.

Fysieke winkels loop je zo binnen, internetwinkels kan je bellen en/of mailen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 10, 2020 om 17:43
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Ten eerste heeft u volgens mij niet in een webshop gekocht maar in een gewone 'stenen' winkel en dan geldt wettelijk niet meer en minder dan koop = koop.

Gelet op het gegeven dat u wel snel melding maakte en een dergelijke bril toch ook eerst moet worden gemaakt (de glazen op basis van het recept) zou m.i. toch hier sprake kunnen zijn van het toepassen van coulance. Ik neem daarbij aan dan men bij Hans Anders, als zijn ze anders, toch graag teverden klanten hebben. De melding van opzeggen binnen twee uur is in andere woorden als al gezegd 'kolder' en u kreeg al een verwijzing naar de voorwaarden dat men bij annuleren 25% kan aanrekenen volgens hun voorwaarden.

Mijn advies is derhalve: Stel een min of meer stevige brief op met daar in uw melding dat u vrij snel na de koop beslissing al wenste te annuleren en meld ook de problemen die u ondervond en vooral ook de opmerking m.b.t. binnen twee uren. Verzend die brief aangetekend. Ik ben benieuwd hoe men daar dan op zal reageren. Noem uiteraard ook de vestiging.

Ka
door Kassagebruiker Feb 10, 2020 om 18:06
683 Antwoorden / 5 Vragen

Zonde van de aangetekende kosten, zeker die "stevige brief". Dit kost gewoon 25%, TENZIJ mevrouw een zeer goede reden heeft die hout snijdt, en die reden zie ik tot op heden niet en wordt ook niet gegeven. Ik verwacht "cold feet" voor het onbekende varifocus wat feitelijk geen risico is vanwege eerder genoemde garantie. Vaak worden de glazen al besteld als de bril afgerond in de computer staat.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 10, 2020 om 18:23
16845 Antwoorden / 202 Vragen

@KASSAGEBRUIKER, u mag best uw eigen mening hebben maar kijk dan toch eesrt nog even naar voorwaarden waar @MARITA5 en ook @EDRICK3 naar verwees. Volgens voorwaarden kan geannuleerd worden met 'afkoop'van 25%'.
En als u een gedachte heeft over 'koude voeten'van Ts, maak dat dan duidelijk aan Ts en niet onder mijn reactie.

ne
door neodutchio Feb 10, 2020 om 18:44
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Heremietkreeft, of TS nu binnen 5 minuten of 5 uur zou annuleren, de winkel heeft het werk er al aan gehad. Opmeten, adviseren en alles regelen. Waarom mag daar geen vergoeding tegenover staan?

edrick3
door edrick3 - Feb 10, 2020 om 17:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

heeft zij het filiaal gebeld om de bril te annuleren (moet volgens de webshop binnen 2 uur)
webshop? Het gaat toch over een gewone winkel dacht ik.
Koop = koop.
Annuleren kan, maar dan tegen 25% kosten zoals in de Algemene Voorwaarden - waar je dus bij je aankoop akkoord mee bent gegaan - vermeld staat.
Er is dus niets 'belachelijks' aan.

panter22
door panter22 - Feb 10, 2020 om 18:43
6599 Antwoorden / Vragen

Misschien kun je schrijven wat je vrouw zo dwars zit aan die bestelde bril. Het is vervelend dat ze later spijt heeft gekregen. Mogelijk kan iemand de onzekerheid wat wegnemen,
Of vond ze de glazen  te duur?
Er is echt wel verschil in brilleglazen. Om een voorbeeld te noemen die van de Eylove kun je doorheen kijken, maar dan houdt het wel op. Echt scherp zie je er niet mee,

Ka
door Kassagebruiker Feb 10, 2020 om 19:23
683 Antwoorden / 5 Vragen

@Panter22, Er is een verschil tussen "merk" glazen en "eigen merk" glazen. Echter, een klein verschil van kwaliteit maar een groot verschil van prijs. Maar je opmerking dat je met Eye LOve glazen niet echt scherp ziet wil ik ten zeerste bestrijden, kom maar eens met een bewijs, (wat hout snijdt) wij hebben beiden al jaren een normaal en scherp zicht met eyelove glazen.

aurora1
door aurora1 Feb 10, 2020 om 19:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Die bril was alleen nog maar besteld. Dus nog niet gedragen etc.

Magnum007
door Magnum007 Feb 10, 2020 om 23:27
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Kassagebruiker,

Ik ben al 30 jaar klant bij Hans Anders.
Zij verkopen kwaliteitsbrillen en geven goede service.

Bij 1 van mijn Eyelovebrillen vallen geregeld de glazen eruit en de glazen krassen erg door het schoonmaken.

Maar eerlijk is eerlijk: de bril kostte bij de opening van Eyelove in 2010 maar 25 euro.....

tijger1
door tijger1 Feb 11, 2020 om 00:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ben één keer voor een bril naar HA gegaan,was jammer genoeg een deceptie. Zag alle rechthoeken als parallellogrammen. Na mijn klacht en wijziging van de bril, stonden de parallellogrammen op hun kop. Maar dat was volgens HA een kwestie van wennen. Dus niet, houd die bril maar.

Maar dat wil niet zeggen dat elk filiaal van HA slecht is. Dus ik zou die bril gewoon uitproberen.

panter22
door panter22 Feb 11, 2020 om 08:45
6599 Antwoorden / Vragen

@kassagebruiker, je schrijft het zelf, Er is een verschil tussen "merk" glazen en "eigen merk" glazen.
Ik heb een bril van de opticien en een reservebrilvan eyelove. Daar zit een duidelijk verschil in. De merkglazen zijn veel helderder  en scherp zicht op alle afstanden.Dat heb je niet met eyelove glazen.
Natuurlijk kan ik  dat niet bewijzen, dat weet je zelf ook wel.
Je kunt het vergelijken met de goedkoopste Samsung tv. Daar kun je alles op zien, maar een Qled 8 K ziet toch even beter.

Ka
door Kassagebruiker Feb 11, 2020 om 13:19
683 Antwoorden / 5 Vragen

Magnum007, ik lees:
Bij 1 van mijn Eyelovebrillen vallen geregeld de glazen eruit en de glazen krassen erg door het schoonmaken.

Ik begrijp hieruit: Je hebt meerdere Eyelovebrillen, als de glkazen er uit vallen kan je gewoon terug naar de winkel en wordt zoiets opgelost, dat glazen krassen door het schoonmaken sluit ik niet uit dat je dat schoonmaken verkeerd doet of met verkeerde middelen.

Anders gezegd, je kreet is feitelijk nergens op gebaseerd.

Magnum007
door Magnum007 Feb 14, 2020 om 03:37
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Kassagebruiker,

De brillen van Eyelove zijn al te oud om terug te brengen.

Schoonmaken van mijn brilglazen doe ik al 30 jaar met water en papier.

diumenge
door diumenge - Feb 11, 2020 om 07:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Motorman toch niet zo'n fijne klant...

Waar op de website staat dat je binnen twee uur kan annuleren?

va
door vanlotjegetikt Feb 11, 2020 om 11:30
809 Antwoorden / Vragen

Ik denk kosteloos annuleren alleen geldt voor producten die je via de webshop hebt besteld. In een stenen winkel gelden andere voorwaarden bij annuleren.