Hans anders toch niet zo’n fijne winkel
Op 4 februari is mijn vrouw naar een filiaal gegaan op advies van de oogarts om een bril aan te schaffen, Na overleg met de adviseur is er besloten om een multifocale bril te nemen.
eenmaal thuis gekomen is er twijfel ontstaan en heeft zij het filiaal gebeld om de bril te annuleren (moet volgens de webshop binnen 2 uur) helaas werdt er steeds (verschillende keren geprobeerd) niet opgenomen en ook het hoofdkantoor gebeld die zouden een melding doen naar de winkel met de vraag ons te bellen want we moesten het zelf daar melden.
pas op zaterdag werden we gebeld en kregen toen de melding u bent te laat, het kan wel maar dan kost het u 25% van het totaal bedrag.
uitgelegd dat wij verschillende keren gebeld hebben en voicemail kregen, dus dat dit onmacht was hun antwoord opzeggen moet binnen twee uur dat was verlopen en dit niet meer mogelijk.
het is belachelijk dat wij de bril nu wel moeten nemen terwijl zij niet berijkbaar zijn, voor ons nooit meer Hans Anders
Tip voor de volgende keer: eerst denken, dan doen. Scheelt een hoop gedoe (en dat geldt eigenlijk voor heel veel problemen die hier gemeld worden).
Hallo Motorman ,
moet volgens de webshop binnen 2 uur
Dit lees ik nergens .
Op de site staat in de voorwaarden ,
Artikel 8 Annulering
Indien de Consument de overeenkomst wil annuleren dan is dit mogelijk tot het moment van de (af)levering van het Goed of de Dienst. Na het afsluiten van de overeenkomst is de Consument bij een annulering gehouden Hans Anders 25% van overeengekomen prijs te betalen.
Lees hier de volledige voorwaarden ,
https://www.hansanders.nl/algemene-voorwaarden/
Goed gevonden, schrale troost voor TS. Maar geen reden meer om boos te zijn dus, of zelfs te zeggen 'nooit meer Hans Anders'. Al was er binnen een seconde geannuleerd dan nog waren de kosten dus verschuldigd geweest.
Normaal kun je bij geen winkel annuleren. Of die winkel bereikbaar is of niet. Dat je eventueel binnen twee uur kon annuleren is geen verplichting. Het wettelijke recht op annuleren geldt alleen als je op afstand koopt, internet, telefonisch, post etc. Ook andere opticiens, supermarkten, kledingwinkels etc. hanteren dezelfde voorwaarden.
Dank voor de mededeling. Tja, dan voortaan maar niet overhaaste besluiten nemen? U had ook gewoon even terug kunnen gaan. Misschien is uw vrouw straks wel enorm blij met haar bril en is alle drukte voor niets geweest. Tenslotte is het twijfel (hoezo?) over een nog niet gedragen bril. Maar normaalgesproken kunnen dergelijke bestellingen in geen enkele winkel geannuleerd worden. U bezorgt deze winkelketen een slechte naam terwijl uzelf de oorzaak bent.
Ikzelf ben al vele jaren, al vanaf de jaren 80 schat ik, uiterst tevreden over Hans Anders. En dat betreft meerdere filialen in meerdere steden. En ook nog ingewikkelde glazen, en daartussen zelfs multifocale. Tja... Zo heeft iedereen zijn verhaaltjes.....
Alle toch wel fijne winkels...
Ook ik kom er al vele jaren in verschillende winkels en heb nog nooit problemen gehad.
Ook hier grote tevredenheid,
wel raar dat er om de zoveel tijd andere mensen werken,
rouleren ze?
Een bril met multifocale glazen laat je niet zomaar aanmeten en nog minder het annuleren ervan. Het aanmeten is ook niet even gebeurd.
Terecht dat er een prijskaartje zit aan het annuleren van MAATWERK. Kan verder melden dat afwijkingen bij het slijpen=maatwerk kosteloos worden gecorrigeerd naar een nieuw stel glazen en dan heb ik het niet over glazen van 100 euro de stuk, maar het driedubble ervan.
Dus niet deze opticien keten in een verkeerd daglicht stellen maar de volgende keer goed met uzelf of partner overleggen als u weer iets van maatwerk besteld.
Hans anders toch niet zo’n fijne winkel
Dat vindt u maar ik vraag mij af waar die twijfels in zo'n korte tijd, tenzij u uren van de winkel af woont, vandaan komen.U zal toch voldoende uitleg gehad hebben over de bril. Hier had beter kunnen staan; "Toch niet zo'n fijne klant voor Hans Anders" want u kraakt een bedrijf af omdat u blijkbaar een ondoordachte aankoop heeft gedaan.
Verder is het heel normaal dat iets wat speciaal voor u gemaakt moet worden, en dat zijn de glazen, annuleringskosten berekend worden.
En wat is nu de reden om een multifocale bril te cancelen? Zowel ik heb die al jaren en ik was er in 5 minuten aangewend, mijn partner was ook aan de beurt voor multifocaal en zij was er in een kwartiertje aan gewend en wil niks anders meer. Wellicht (wilde) verhalen gehoord? Graag uw reactie.
Inderdaad zoals anderen schrijven, het refractioneren (sterkte bepalen) en aftekenen op het plastic in de bril zodat de bril goed op PD (=pupil distantie) en plaatsing hoogte leesdeel is milimeter werk. Dus annuleren à raison 25% is wel degelijk logisch. Of werkt u voor niks? En nee, ik werkl niet bij Hans Anders voor het geval dat u dat zou denken.
Maar u heeft wel verstand van brillen☺
@Gerbera, iemand die geen verstand heeft van brillen kan ook wat proberen en luisteren naar ervarings deskundigen.
@kassagebruiker, er staat geen vraagteken achter mijn opmerking, deze was gewoon positief bedoeld vandaar die smiley;-))
Is je vrouw bang dat ze aan een multifocale bril niet kan wennen?
Een aparte leesbril is erg onhandig als je bv de prijskaartjes in de supermarkt wilt lezen.
Binnen 2 maanden mag je de bril ruilen als hij niet bevalt. Kijk op:
https://www.hansanders.nl/service/garanties/
Een van de kenmerken van een fysieke winkel is, is dat ze een voordeur hebben waar klanten in en uit lopen. Een klant die persoonlijk geholpen wordt in de winkel wordt niet genegeerd omdat de telefoon gaat. Hoe zou u het immers vinden als de verkoper ineens weg zou lopen?
Wat winkels dan weer niet hebben is een dame achter de balie die enkel de telefoon opneemt. Dat er dus niet opgenomen wordt wil dus zeggen dat ze met klanten aan het werk zijn.
Fysieke winkels loop je zo binnen, internetwinkels kan je bellen en/of mailen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Coulance regeling
Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'. Tijdens de laatste uitzending van dit jaar Kwam weer het onderwerp Veelvoorkomende problemen met de distributieriem Als een burger de dupe word door een bedrijf Waar bi ... Lees meer
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Netvervuiling Siemens
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond. De warmtepompdroge ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer