frans bosch
door frans bosch Apr 23, 2023 om 11:53
Winkels & webshops

Heb een pakje maar kan niet retouren staat geen adres de op wat moet ik doen ik

heb een bestelling gedaan bij E-commerce-retailer wil terug sturen maar kan geen adres vinden waar het toe moet heb gelukkige niet betaald
en ga zeker niet doen wt moet ik met de pakje kan nergens inleveren hu moet ik verder zouden jullie ons helpen  aub

3932 13 Rapporteer
frans bosch
door frans bosch - Apr 23, 2023 om 11:55
1 Antwoorden / 2 Vragen

hu kan ik deze pakje terug sturen nergens een adres geen contact en ik zit met een pakje dat ik wil van af kan iemand ons helpen

Thecla58
door Thecla58 - Apr 23, 2023 om 12:07
854 Antwoorden / 3 Vragen

Is het een pakje dat je op AE besteld hebt?? If so, dan kun je een dispute openen, maar tja... waarschijnlijk krijg je te horen dat je het mag houden of op eigen kosten terug sturen.
Heb je achteraf betalen van Klarna, geef dan ook even aan Klarna door dat je het pakket retour wilt sturen dan krijg je het geld van Klarna terug getort.

sira
door sira - Apr 23, 2023 om 12:08
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Dan vermoed ik dat u heeft besteld bij een dropshopper (zolderkamerhobyist) of bij een Chinese webshop die onder een Nederlandse naam werkt.

Is het soms een adverteerder die u op Facebook heeft gevonden?

getty
door getty - Apr 23, 2023 om 12:09
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Via welke site heeft u het besteld?

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 23, 2023 om 12:11
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Dat zal niet meevallen als het een dropshipper blijkt te zijn.

Hier kunt u wat antwoorden lezen uit een vroeger topic.

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/ik-heb-kleding-besteld-bij-e-commerce-retailer-kan-geen-retouradres-vinden

mahadma
door mahadma - Apr 23, 2023 om 12:25
11537 Antwoorden / 51 Vragen

U weet vast wel te vinden waar u dat pakje besteld heeft. Zoek die advertentie (feestboek?) En ga in email contact  als dat nog wel te vinden is. Soms krijg je 30 tot 50% retour.

Be
door Ben22 Apr 24, 2023 om 12:00
57 Antwoorden / 6 Vragen

Retour? TS schrijft dat hij niet betaald heeft, hij vraagt ook niet om een "retourbetaling" , hij wil gewoon van dat pakje af.

ne
door neodutchio - Apr 23, 2023 om 12:44
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Laat mij raden, gekocht bij een website zonder KVK, zonder adres gegevens en zonder juiste algemene voorwaarden. Wijze les, eerst kijken waar u wilt kopen en dan heel snel ergens anders heen surfen.

Be
door Ben22 - Apr 24, 2023 om 10:16
57 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Frans Bosch,

Kunt U vertellen bij wie U de bestelling geplaatst heeft, misschien kunnen we u dan verder helpen.

Beste reageerders, TS schrijft dat hij nog niet betaald heeft, maar hoeveel dropshippers of Chinese webshops die leveren zonder betaling kent U?

mahadma
door mahadma Apr 24, 2023 om 10:24
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Wel eens van Klarna gehoord?

Be
door Ben22 Apr 24, 2023 om 11:57
57 Antwoorden / 6 Vragen

Zeker,hoeveel dropshippers en Ali"s werken met klarna? noem er eens een paar.

Ik geloof niet dat uw reactie van enig nut voor de vraagsteller is. Einde discussie. Fijne dag

John1313
door John1313 Apr 24, 2023 om 16:37
34 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Ben22,

Misschien los van het onderwerp maar het volgende valt mij op aan uw reactie;
U schrijft u met een hoofdletter, in schrijftaal is het gebruik van hoofdletters vaak synoniem voor roepen/schreeuwen.

https://woordenlijst.org/leidraad/16/7

Be
door Ben22 Apr 24, 2023 om 18:35
57 Antwoorden / 6 Vragen

Pfft.

sira
door sira Apr 24, 2023 om 22:50
2326 Antwoorden / 24 Vragen

@Ben22
De vraagsteller heeft niet gekeken waar hij heeft besteld, ondanks dat het voor hem een onbekende webshop was, hier wordt al vele jaren voor gewaarschuwd. Hij heeft dus besteld bij een dropshipper en teveel betaald, want die goederen komen bijna allemaal uit China (AliExpress).
De vraagsteller heeft een betalingsovereenkomst gesloten met Klarna. Klarna zal inmiddels de verkoper al betaald hebben. Klarna gaat niet zonder meer zeggen "laat de betaling maar zitten". De vraagsteller moet dus in contact zien te komen met de verkoper, telefonisch of middels een formulier.
Naar alle waarschijnlijkheid moet het pakket naar China geretourneerd worden en die kosten zijn hoger dan de bestelling en waarschijnlijk ook wat hij betaald heeft. Als hij toch persé wil retourneren, zal hij zelf moeten zorgen dat hij achter het retouradres komt.

Hij kan beter zijn verlies nemen, Klarna betalen en het hele geval als een leerschool zien.

Ozymandias
door Ozymandias Apr 25, 2023 om 15:17
166 Antwoorden / Vragen

@JOHN1313

Nee, dat is gewoon de ouderwetse schrijfwijze en heeft echt helemaal niets met schreeuwen te maken tenzij alle tekst in hoofdletters is geschreven. Je stelt je aan.

Thijs12
door Thijs12 - Apr 24, 2023 om 10:28
532 Antwoorden / Vragen

Ook dropshippers gebruiken inmiddels Klarna.
En Klarna weet hoe ze het geld met de nodige kosten ophalen. Een enkeling weet eronder uit te komen.

Be
door Ben22 Apr 24, 2023 om 13:27
57 Antwoorden / 6 Vragen

Even terug naar het door TS genoemde probleem, het gaat niet om dropshippers, het gaat niet om Ali, het gaat niet om Klarna, het gaat niet om geld terug. TS vraagt hulp omdat hij geen adres kan vinden om een pakje terug te sturen, wat hij overigend volgens opgave niet heeft betaald.

sira
door sira Apr 24, 2023 om 22:48
2326 Antwoorden / 24 Vragen

@Ben22
De vraagsteller heeft niet gekeken waar hij heeft besteld, ondanks dat het voor hem een onbekende webshop was, hier wordt al vele jaren voor gewaarschuwd. Hij heeft dus besteld bij een dropshipper en teveel betaald, want die goederen komen bijna allemaal uit China (AliExpress).
De vraagsteller heeft een betalingsovereenkomst gesloten met Klarna. Klarna zal inmiddels de verkoper al betaald hebben. Klarna gaat niet zonder meer zeggen "laat de betaling maar zitten". De vraagsteller moet dus in contact zien te komen met de verkoper, telefonisch of middels een formulier.
Naar alle waarschijnlijkheid moet het pakket naar China geretourneerd worden en die kosten zijn hoger dan de bestelling en waarschijnlijk ook wat hij betaald heeft. Als hij toch persé wil retourneren, zal hij zelf moeten zorgen dat hij achter het retouradres komt.

Hij kan beter zijn verlies nemen, Klarna betalen en het hele geval als een leerschool zien.

ju
door juliomariner - Apr 24, 2023 om 15:40
1321 Antwoorden / 2 Vragen
mo
door mof - Apr 24, 2023 om 15:44
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Bellen of emailen om retouradres. Levert bewijs voor u op dst u op tojd wilde retournrren

1paul
door 1paul - Apr 24, 2023 om 16:41
3135 Antwoorden / 0 Vragen
ju
door juliomariner Apr 24, 2023 om 18:58
1321 Antwoorden / 2 Vragen

wat is deze link anders dan de link die ik hierboven heb gegeven?
Ik vraag het voor een vriend

1paul
door 1paul Apr 25, 2023 om 08:48
3135 Antwoorden / 0 Vragen

als jij de link al had gegeven prima maar ik kijk vrijwel nooit naar de al gegeven antwoorden om niet beinvloed te worden hierdoor.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 25, 2023 om 00:51
2042 Antwoorden / Vragen

Dan gaat u er nu achterkomen wat de dienst van Klarna nou feitelijk voorstelt. Goede kans dat u met een dropshipper in zee bent gegaan en als u niet kunt retourneren houdt die zich niet aan de wet. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat Klarna niets voor je gaat doen, je moet gewoon betalen je hebt de spullen immers ontvangen, maar wie weet schelden die de rekening wel kwijt als een leverancier zich niet aan de wet houdt.