Hebben meerdere mensen ervaring met afwijkende garantievoorwaarden van Coolblue?
Afwijkende garantievoorwaarden bij COOLBLUE. In maart 2018 wilde ik bij Cameranu de Nikon 70-300mm lens kopen om mee te nemen op vakantie. Deze hadden ze op dat moment niet op voorraad. Dus verder op internet gekeken wie deze lens op korte termijn wel kon leveren. Ik kwam uit bij Coolblue. De lens besteld en de volgende dag thuis. Geleverd door Camerashop.nl via Coolblue. Prima service. Totdat een paar dagen geleden de lens defect ging. Niet beter wetend dat nagenoeg iedere leverancier van deze lenzen 5 jaar garantie geeft op deze lens. Wat bleek bij navraag bij Coolblue. Zij geven maar 2 jaar garantie. De wettelijke garantie dus. De andere 3 jaar garantie moest ik zelf maar met Nikon regelen. Wat blijkt, de leverancier van Coolblue, Camerashop.nl, geeft wel 5 jaar garantie op deze lens. Ik had deze lens dus beter bij Camerashop.nl kunnen bestellen. Via Coolblue ben je dus 3 jaar garantie kwijt. Het zou Coolblue sieren dat zij dezelfde garantietermijn zouden hanteren als hun leverancier. Dus ook 5 jaar. Dus kijk goed uit bij het bestellen bij Coolblue of je dezelfde garantie hebt als bij cameranu.nl, Konijnenberg, Kameraexpress of Camerashop.nl en hun collega’s, want zij geven wel 5 jaar garantie.
Als ik naar camerashop.nl ga, dan kom ik bij coolblue.nl/cameras uit, dus hoe zie je hen als een leverancier van Coolblue of een bedrijf waar je apart kan bestellen?
Maar je kan de fabrieksgarantie toch alsnog bij Nikon claimen?
Er zit een verschil tussen fabrieksgarantie en wettelijke garantie. Een verkoper is niet verplicht om fabrieksgarantie te geven. Sowieso gaat die fabrieksgarantie via de fabrikant, dus niet via de verkoper.
Het eerste deel is juist, het laatste niet. Garantie (fabrieks of wettelijk) gaat via de verkoper. U heeft immers geen contract met de fabrikant. Bovendien maakt de twee jaar niet uit, tenzij het een budget lens is. De wettelijke garantie is niet beperkt tot twee jaar. Helaas geldt weer, recht hebben is 1, het recht krijgen is 2.
Zie opmerking "Let op: bij problemen met een product moet de verkoper voor een oplossing zorgen en niet de fabrikant." bij het kopje Fabrieksgarantie en Verkopersgarantie.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product
Wettelijke garantie gaat inderdaad via de verkoper. Heel veel fabrikanten sturen een formulier mee waarmee ze een langere garantie aanbieden. En die garantie gaat echt niet via de verkoper.
Hallo Herman Koek ,
Wat bleek bij navraag bij Coolblue. Zij geven maar 2 jaar garantie
Bij bestellen staat 2 jaar garantie .
https://www.coolblue.nl/cameralenzen/cameralenzen-voor-nikon-cameras/70-300-mm-lenzen
Cameranu.nl en Kameraexpress , geven inderdaad 5 jaar garantie , maar dit is mosterd na de maaltijd .
Meld u zich bij Nikon .
Misschien toch wel goed zoals u het nu gedaan hebt want het kan nadeliger:
https://nl.trustpilot.com/review/www.cameranu.nl
Ik weet het niet hoor. Maar ik zie enorme zeikklachten daar en daarop steeds keurige nette reacties van Cameranu.nl, waarin ze ook fouten toegeven.
Zie het in ieder geval als een tip. Even rondkijken op internet kan zo maar 3 jaar extra garantie opleveren.
Man stelt zich niet op de hoogte van voorwaarden en is daar nu verbolgen over welke emotie hij nu kwijt moet aan de wereld.
Als je bij Coolblue de lens koopt en wordt geleverd door Camerashop, dan heb je toch bij Camerashop gekocht?
Wat staat er op de aankoopbon.
Heb je al contact opgenomen met Camerashop?
Camerashop is gewoon Coolblue. Coolblue is lang geleden begonnen met verschillende webshops voor de diverse categorieen (in de tijd dat Coolblue nog geen begrip was). In die tijd zochten webwinkels namen als Camershop, tvwinkel, etc. Als je naar camerashop.nl gaat kom je gewoon bij Coolblue uit.
Ik snap ook niet wat TS bedoelt met bij Coolblue gekocht en door Camerashop geleverd. Als ik naar de cameraafdeling op coolblue.nl ga, zie ik nergens Camerashop.nl (zoals je bijvoorbeeld bij Bol.com of Amazon ziet, als die met resellers werken).
Ik heb in het Handelsregister gekeken, wat een handelsnamen heeft Cooblue.
Inderdaad als je op camerashop klikt kom je bij Coolblue terecht.
Ts heeft, schrijft hij ook, bij Coolblue gekocht, Met 2 jaar garantie. Meerdere webshops geven op die lens 3 jaar extra garantie. Maar Coolblue niet.
Je hebt wel de wettelijke garantie. Maar die lens is bijna 3 jaar oud en kost nu €249.
Het is een van de goedkoopste lenzen. Heeft het zin om voor dit bedrag de lens laten beoordelen door een deskundige en de strijd aan te gaan met Coolblue?
Ik neem aan dat je zwart op wit hebt dat camerashop.nl (wat ook gewoon coolblue is) 5 jaar garantie geeft en levert.
Voior de wettrelijke garantie dient u zich te melden bij de verkoper: Zoals u het aangeeft is Camerashop.nl de verkoper. Het lijkt mij uitermate zinvol om dit te melden bij en zie de info die ik daarna ook geef https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product en voor de letterlijke wetgeving:
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en eventueel ook.
Misschien dat u iets met deze antwoorden kunt https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=196246
Zou best kunnen dat hij iets met zijn eigen topic daar kan.
Om te proberen om een gratis nieuwe lens te krijgen van Coolblue, kan ts zich beter aanmelden bij Mr. Visser wordt u al geholpen. Op een forum lukt dat niet.
@Diumenge
Dat bedoel ik ;-)
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Bol.com wil geld afschrijven voor een abonnement dat ik niet heb
Bol.com zegt dat ik een abonnement heb genoemen maar dat heb ik niet,ik bestel zelden iets on-line, zij voegen dat zelf toe denk ik. Nu steeds verhoging etc maar zij zitten fout. Komt dit vaker voor?? Dreigen nu met incasso. Lees meer
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer