Pe
door Peter Hulsenboom Jan 20, 2017 om 06:27
Winkels & webshops

Heeft een winkelmedwerker zonder verdachte handelingen van de klant het recht om

Heeft een winkelmedewerker in de winkel of bij afrekenen bij de kassa het recht om in je tas te kijken? In geval er geen verdachte handelingen zijn waargenomen bjj de klant. Deze discussie had ik bij de Aldi.

1493 8 Rapporteer

ph
door philip36 - Jan 20, 2017 om 08:48
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Ze hebben toch al zo weinig personeel dus iedereen in de gaten houden gaat niet.
En wat zijn verdachte handelingen, krijg je daar weer een discussie over.
Dus ja, als het bij de ingang duidelijk aangegeven staat mag in de tas gekeken worden zonder dat er iets verdachts gezien is.
Ga anders naar de AH, daar zie je sommige klanten de boodschappen in grote plastic tassen stoppen, als u over verdacht hebt, en deze bij de kassa leeg maken.
Wordt niet gecontroleerd of ze de tas wel helemaal leeg hebben gemaakt.

tijger1
door tijger1 - Jan 20, 2017 om 08:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Over een soortgelijk onderwerp is net een uitgebreide discussie geweest.

Lees die eens na, dan weet u er alles van.

Edit, link stond er al.

ne
door neodutchio - Jan 20, 2017 om 09:02
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Dit is 'normaal' bij de Aldi. Altijd bij de kassa je tas openmaken, lege boodschappenkrat optillen en zelfs als je bv een doos met pakken drinken hebt worden de pakken eruit gehaald. Om deze reden laat ik de Aldi ook links liggen.

ha
door halex - Jan 20, 2017 om 12:51
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Dat heet een steekproef.

jo
door jorisw - Jan 20, 2017 om 16:00
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ze zullen niet "zomaar" extra werk gaan doen, alleen maar om klanten te pesten. Tijd is geld, dus per klant willen ze zo min mogelijk tijd besteden. Overigens wel extreem sneu, als je gaat stelen bij de Aldi.... Hoewel, het is nog altijd geen stelen bij de Action of Primark. Dat is wel het toppunt van sneu.

tijger1
door tijger1 Jan 20, 2017 om 16:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus een pak koffie of zo stelen bij AH is minder sneu, dan als je dat bij de Aldi doet? Wonderlijke redenering.

aurora1
door aurora1 - Jan 20, 2017 om 18:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat zal ergens in de winkel staan. Bent u het er niet mee eens dan daar geen boodschappen doen.
Ik zie overigens het/uw "probleem" niet.

Ma
door Mat Matheij - Jan 20, 2017 om 22:27
986 Antwoorden / 3 Vragen

Of een klant al dan niet verdachte handelingen zou hebben uitgevoerd is oncontroleerbaar. Bij veel supermarkten is het te doen gebruikelijk dat u in een karretje of mandje uw boodschappen doet. Toch zijn er veel mensen alsook ouderen die zich hieraan niet (wensen) te houden.
Ondanks cameratoezicht is het vrijwel onmogelijk om zicht te houden op hetgeen mensen al bij zich dragen bij het binnenkomen van de winkel. In een voorkomend geval zal derhalve een controle onvermijdelijk zijn. Reeds gekochte spullen kunt u veelal ook aan een servicebalie neerzetten dan komen deze problemen niet voor.