Sp
door Speedy Roberto Jul 6, 2022 om 12:21
Winkels & webshops

Heeft iemand ervaring met Dodax.nl?

Op 17 mei 2022 een bestelling geplaatst van 4 CD's heb er 1 van binnen gekregen, wel vooruitbetaald, maar krijg geen reaktie op berichten over de toestand van de bestelling...........

6384 13 Rapporteer

marita5
door marita5 - Jul 6, 2022 om 12:40
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Speedy Roberto ,

Heeft iemand ervaring met Dodax.nl

De voorwaarden :

Algemeen en Toepassingsgebied

(1) Dodax AG, p/a VISTA CONSULT AG, Postplatz 1, 6301 Zug, Zwitserland ("Dodax") verkoopt via de online e-shop website www.dodax.nl (de "website") producten (de "producten") aan personen die via de website een bestelling geplaatst hebben voor de aankoop van producten ("klant"; Dodax en de klant afzonderlijk "partij", gezamenlijk de "partijen" te noemen

Op deze Algemene Voorwaarden is uitsluitend het Zwitserse recht van toepassing, met uitsluiting van de overeenkomst van de Verenigde Naties inzake verdragen met betrekking tot de internationale aankoop van goederen van 11 april 1980 (CISG).

Aanbieder en partner bij de overeenkomst voor het aanbod op deze website is:

Dodax AG
Oberneuhofstrasse 10
6340 Baar
Zwitserland

Retouradres :

Ons retour adres is:

DODAX
Theodor-Kaufmann-Str. 33
77933 Lahr
Germany

Klachten in overvloed , klik op de rode regels

https://nl.trustpilot.com/review/dodax.nl

https://www.klacht.nl/dodax-nl/

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/dodax.nl/details?companyId=f6c01b37-4bc0-49ad-bdb9-5b7f981a1624

https://tweakers.net/shopreview/9907/dodax/shopreviews/

ne
door neodutchio - Jul 6, 2022 om 12:54
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Wat een enge winkel. Films voor het hele gezin met als eerste aanbod: und morgen seit ihr tot. Gelukkig verkopen ze er ook verlichtingsstoffen. Geen idee wat het is, maar ik heb het zeker nodig.

Wat is er toch mis dat consumenten niet bij normale winkels kunnen kopen.

Als je door een winkelstraat loopt en je ook word getrokken door een nieuwe winkel, stap je dan daar zo naar binnen? Online is het echt niet anders. Als je vooraf al ziet dat meer dan de helft van de reviews negatief zijn met als hoofdmoot dat bestellingen niet aankomen, waarom daar dan wel bestellen?

Gelukkig word de consument (over)beschermd en kunt u de ECC inschakelen. Een hoop extra werk en kosten die te voorkomen 2aren geweest.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 6, 2022 om 16:32
16838 Antwoorden / 202 Vragen

@EODUTCHIO helaas kan de ECC waarschijnlijk ier niets doen, de verkoper geeft aan volgens Zwitsers recht te werken !. Zwitserland is officieel geen lid van de EU en kan dus ook niet meewerken aan Europese beslissingen, maar door de bilaterale verdragen deels nauw verbonden met de EU-wetgeving. De bilaterale verdragen II werden in 2004 afgesloten.

Of men toch de Europese consumentenwetgeving volgt kan men uiteraard wel aangeven bij de ECC.

va
door vanlotjegetikt - Jul 6, 2022 om 13:15
809 Antwoorden / Vragen

Dodax. Niets mis mee. Rgelmatig wat besteld. Levering kan soms even duren.

justmeagain
door justmeagain Jul 7, 2022 om 00:22
623 Antwoorden / 8 Vragen

Hier dezelfde ervaring. Op 1 dag 2 verschillende albums besteld. Eentje na een week in huis , tweede pas na 16 dagen.

va
door vanlotjegetikt Jul 8, 2022 om 13:37
809 Antwoorden / Vragen

Ja en ze zijn een van de weinigen die gewoon "oude" cd's leveren voor een normale prijs.
Heb vorige maand wat besteld, ben benieuwd. Weet dat er wat geschreven is omtrent een faillissement.
Als dat zo is het zij zo.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 6, 2022 om 16:36
16838 Antwoorden / 202 Vragen

De verwijzing n.a.v. de reactie van @NEODUTCHIO:

- Het Europees Consumenten Centrum (ECC, indien het een conflict met een Europees bedrijf betreft). Tel. 030 - 232 6440 (normaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 09:00 - 17:00), zie voor meer informatie https://www.eccnederland.nl/. Probleem kan zijn dat Zwitserland  is officieel geen lid is van de EU en kan dus ook niet meewerken aan Europese beslissingen, maar door de bilaterale verdragen deels nauw verbonden met de EU-wetgeving. De bilaterale verdragen II werden in 2004 afgesloten maar mogelijk wel de consumentenregels volgt. Ik zie wel een .nl extensie dus mogelijk is er ook een Nederlands adres.

En zie verder m.b.t de Europese en Nederlandse regels /waarschuwingen:
www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/)  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.

En zie verder voor nog meer info o.a.:

Bedenktijd: wanneer niet, wanneer wel? | ACM.nl

 https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop;   https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-

K_
door K_N_A_R_F - Jul 8, 2022 om 20:47
1 Antwoorden / Vragen

Hallo,

Heel herkenbaar hoor. Blijkt een malafide organisatie te zijn...Uiteraard merkte ik dat pas nadat ik besteld, betaald en niets ontvangen had....

Succes.
Grt.Frank

rj
door rjw Jul 12, 2022 om 16:40
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Toch gek dat er dan een paar mensen reageren die er goede ervaringen mee hebben. Als is het feit dat ze een NL website hebben maar buiten de EU zijn gaan zitten niet direct een aanbeveling.

wi
door wim koelewijn - Jul 12, 2022 om 16:23
68 Antwoorden / Vragen

Jaren goede ervaring met dodax..bleek een bestelling van een cd/dvd achterwege..niet vreemd met de slechte postbezorging,werd er altijd nageleverd..echter de laatste maanden 2x besteld..geen levering,geen afhandeling..in tegenstelling tot anderen; dezelfde dag antwoord en gelijk retourstorting..laatse proef daarna; vbestelling weer niet afgehandeld..zelfe ritueel,gelijk reactie,gelijk geld terug..ben niet echt een slachtoffer, maar bestel er niet meer,denk dat snel het doek valt.Al die klachten..iets voor inmenging,lees;bemoeienis-onderzoek van kassa?

Cl
door Claudia S - Aug 22, 2022 om 22:01
1 Antwoorden / Vragen

Wel vaker besteld bij dodax. Nooit problemen gehad tot eind juni 2022. Bestelling door dodax geannuleerd,  en geen geld terug. Dit is de eerste keer dat er dit gebeurd. Diverse keren gemaild met klantenservice,  geen reactie. Ook telefonisch niet bereikbaar.

Keesworker
door Keesworker - Aug 30, 2022 om 13:52
1 Antwoorden / Vragen

 Ik heb op 20-04-2022 de LP Fear Inoculum van de band Tool besteld en betaald voor 149,99 euro Deze zou ongeveer anderhalve week later geleverd worden maar dit gebeurde niet. Op 4 mei heb ik per email om duidelijkheid gevraagd en kreeg ik dezelfde dag als antwoord dat er werd gewacht op de leverancier, ik kon de bestelling ook annuleren. Op 11 mei opnieuw contact gezocht per email omdat de LP overal direct verkrijgbaar was en nu bij Dodax op de site stond vermeld met de mededeling "niet op voorraad" terwijl ik hem had besteld toen hij blijkbaar nog wel op voorraad was. Op 12 mei kreeg ik een vergelijkbare reactie als de eerste keer. Op 19-05-2022 heb ik uiteindelijk besloten om de bestelling te annuleren en mijn aanbetaling terug te vragen. Dezelfde dag kreeg ik hier een bevestiging van en de mededeling dat het geld binnen enkele werkdagen op mijn rekening zou staan. Op 31-05-2022 nog niets ontvangen en weer een email gestuurd met verzoek mij direct terug te betalen. Op 01-06-2022 als reactie gekregen dat er problemen waren met de terugbetaling maar dat er gewerkt werd aan een oplossing. Op 7 en 10 juni dezelfde email gestuurd met het verzoek de 149,99 beschikbaar te stellen voor de aanschaf van andere producten maar in tegenstelling tot alle vorige emails krijg ik nu geen reactie meer en heb ik het aankoopbedrag ook nog niet ontvangen.

va
door vanlotjegetikt - Aug 30, 2022 om 14:00
809 Antwoorden / Vragen

Dodax is helaas ter ziele. Website is ook niet meer werkend. Ben bang dat u naar uw geld kan fluiten.

marita5
door marita5 - Aug 30, 2022 om 15:05
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@Speedy Roberto en anderen ,

In deze link lees ik dat Dodax.nl failliet is .

https://www.zentralplus.ch/detailhandel/nun-also-doch-baarer-onlinehaendler-dodax-ist-konkurs-2416731/

Google Vertaling ,

Wat betekent faillissement voor klanten van Dodax?

Dus wat moet je doen als je nog een openstaande order bij Dodax hebt staan? De Stichting Consumentenbescherming geeft informatie. Het hangt dus af van uw betaalmethode. Paypal biedt bijvoorbeeld kopersbescherming, waarmee Paypal het geld terugstort als je bestelde product niet aankomt.

Als u met creditcard heeft betaald, dient u contact op te nemen met uw creditcardmaatschappij. Visa biedt bijvoorbeeld een restitutieformulier voor het geval u uw bestelde goederen niet heeft ontvangen. Wel dient u enkele documenten bij de hand te hebben, zoals de besteldocumenten en het bewijs van contact met de winkelier. Let op: dit geldt alleen tot 30 dagen na boeking.

Ta
door Tara678 - Sep 19, 2022 om 19:01
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb meerder keren een bestelling gedaan en dat ging altijd goed en was erg blij met de bestelingen. Tot mijn laatste bestelling 15 juni 2022. Ik heb 2 cd's besteld die nooit binnen zijn gekomen. Ik heb ze 3 keer gebeld, maar er werd bijna gelijk opgehangen door hun. Ook heb ik 2 mailtjes gestuurd, maar dan krijg ik een mail terug waarin staat dat het email adres, die op de website staat, (klantenservice@dodax.nl) niet klopt.