JE
door JEF2021 Jul 26, 2021 om 12:27
Winkels & webshops

Heeft iemand ervaring met Fashion-roermond.com, dit gaat via Pinterest

Ik zag onlangs op  Pinterest een site die zich fashion-roermond.com noemt. Ik heb hier schoenen besteld en deze betaald.
ik heb echter nooit iets van hen gehoord.
Ik heb geprobeerd contact te maken maar ook dit lukte niet.
iemand ervaring met deze ‘firma’?

groeten
Gerda

9100 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 26, 2021 om 12:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat adres is niet te bereiken.

Maar u zult nu wel overspoeld worden met spam, nu u uw mailadres als gebruikersnaam hebt gekozen.

tenormin
door tenormin Jul 26, 2021 om 12:37
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Valt wel mee hoor, men let niet zo snel op mail adres namen. ;-) En ze gebruiken dit al sinds 2017.

tijger1
door tijger1 Jul 26, 2021 om 13:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U begrijpt blijkbaar niet dat er programmaatjes zijn die overal de mailadressen tussenuit pikken en die gebruiken om spam te versturen.

Maar ja, het is te moeilijk om het onmogelijk te maken een mailadres te gebruiken als gebruikersnaam.

Donuts
door Donuts Jul 26, 2021 om 13:26
1203 Antwoorden / 2 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage]

tijger1
door tijger1 Jul 26, 2021 om 13:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage]

Donuts
door Donuts Jul 26, 2021 om 13:39
1203 Antwoorden / 2 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage. Slaat natuurlijk nergens op wat je nu zegt, Sprietje]

tijger1
door tijger1 Jul 26, 2021 om 13:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage]

Donuts
door Donuts - Jul 26, 2021 om 12:39
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Nee, hoor geen ervaring mee. Schoenen komen niet, je geld komt ook niet retour. Voortaan maar bij betrouwbare shops bestellen.

gerbera
door gerbera - Jul 26, 2021 om 13:03
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ik vraag mij iedere keer met verbazing af hoe mensen op dergelijke site's terecht komen. Betreffende site is niet op normale wijze te openen en blijkt de verkoper afwezig te zijn gelet op de melding "Coming Soon" Ben dus bang dat die met uw centen op vakantie is tenzij de goedbedoelde rommel uit China komt, dan is het ff wachten en maar hopen dat u niet teveel invoerrechten moet betalen en......wat belangrijker is of ze passen, maar dat betwijfel ik gelet op de klein voetjes van de gemiddelde Chinees. Het is pijnlijk maar als het een advertentie op "feestboek" was is de kans dat u uw geld kwijt bent zeer groot.

L.s, verander uw gebruikersnaam, dit forum is wereldwijd te lezen en dan is gebruik van een e-mailadres niet zo handig.

rj
door rjw - Jul 26, 2021 om 13:55
3254 Antwoorden / 5 Vragen

Wel slim om Roermond te gebruiken in de domeinnaam. Mensen zullen dit direct associëren met het outlet centrum in Roermond en trekken dan meteen de creditcard want het zal wel goedkoop zijn. Zolang mensen niet nadenken hou je dit soort websites.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 26, 2021 om 15:05
16826 Antwoorden / 202 Vragen

Gelet op al gegeven reacties is mijn advies m.b.t. uw gebruiksnaam: pas deze zo snel als mogelijk aan in 'mijn profiel'. (Ook al benutte u dit al eerder)
Als al gezegd loopt u nu groot risico op veel spam hetgeen niet uw bedoeling zal zal zijn. Deze site is wereldwijd toegankelijk en ook voor degenen die er kwaad mee willen. En indien dat niet lukt, benader dan kassa-online@bnnvara.nl met de vraag om instructie hoe dat te doen.

(En voor diegenen die al reageerden m.b.t. de gebruiksnaam met e-mailadres: het aanpassen is eenvoudig zelf te doen en ik vraag mij in rede af of de redactie dat wel kan resp. mag en waarom dat dan niet wordt genoemd in de reactie - vooral door diegegen die weten dat ook ik mijn gebruiksnaam al een keer heb aangepast).

Ingaande op de casus, hoewel dit deels hetzelfde is als hetgeen @MARITA5 al in haar antwoord gaf toch dit:

Ik kan hier niets anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Zo u tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, doe dan aangifte bij de politie (u komt dan wel op een stapel denk ik), doe melding bij de ACM
www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/)  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.

Zie verder o.a.
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshopOnline winkelen: wat zijn de regels? | Consumentenbond https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: Online winkelen: wat zijn de regels? | Consumentenbond en ( https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline

en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.

va
door vanlotjegetikt - Jul 26, 2021 om 17:07
809 Antwoorden / Vragen

Bij Pinterest  wordt er naar FB doorverwezen via een link. Alleen altijd eerst de site doorlezen voordat je wat gaat kopen.
De tenaamstelling doet bij mij in ieder geval alle alarmbellen afgaan maw een Dropshipper.

va
door vanlotjegetikt - Jul 26, 2021 om 17:10
809 Antwoorden / Vragen

O ja haal je mailadres weg tenzij  je zo graag spam en andere junkmail in je mailbox wil krijgen

panter22
door panter22 - Jul 26, 2021 om 18:20
6599 Antwoorden / Vragen

Volgende keer als je een leuke advertentie ziet, niet snel bestellen maar even op Aliexpress kijken.
Daar vind je meestal dezelfde schoenen een stuk goedkoper.
De dropshipper bestelt bij Aliexexpress voor jou. Dat kun je zelf ook wel.
Of hij int het geld en doet niets.
https://best.aliexpress.com/?lan=en&aff_fcid=04b11afa5d1e416f816d09d51451b76b-1627316394927-01047-LbtiygTQ&aff_fsk=LbtiygTQ&af=5bc719b52b947&aff_platform=promotion&sk=LbtiygTQ&aff_trace_key=04b11afa5d1e416f816d09d51451b76b-1627316394927-01047-LbtiygTQ&dp=5bc719b52b947&terminal_id=4817f9f7d2fc45eda02b469d03a1c31f

LiesK1977
door LiesK1977 - Jul 30, 2021 om 06:49
1 Antwoorden / Vragen

Schoenen zijn deze week wel binnengekomen bij mij.

Voetbed is supercomfortabel, echter materiaal is, incl hak, van zacht fake leer en zal snel beschadigen. Duurde inderdaad enkele weken maar ze zijn te groot (advies was groter bestellen), er zit geen retourbon of überhaupt een bon in.

Het e-mailadres werkt niet, shop bestaat niet meer....

panter22
door panter22 Jul 30, 2021 om 08:04
6599 Antwoorden / Vragen

Jammer dat ze niet passen. Misschien kun je ze op Marktplaats verkopen.

Ri
door RiaWS - Jul 4, 2022 om 17:16
1 Antwoorden / Vragen

Hallo Gerda,

ik heb er een jurk besteld en betaald.
nu blijkt dat de bestelde jurk uit China komt.
ik ben benieuwd of ik deze ooit krijg.

groet Ria

sira
door sira Jul 4, 2022 om 21:17
2322 Antwoorden / 24 Vragen

Die jurk zal vast wel komen, maar het duurt effe.

Ik weet niet wat u voor de jurk heeft betaald, maar diezelfde jurk kost bij AliExpress een kwart van wat u er nu voor heeft betaald. Volgende keer zelf rechtstreeks bij AliExpress kopen.