Me
door Mevr. Plet Sep 21, 2020 om 11:38
Winkels & webshops

Heeft iemand ervaring met het doen van aangifte tegen DHL Parcell?

Via het internet heb ik op 10 augustus 2020 een product besteld. Het product is afgegeven op een DHL Parcell punt en van de verzender het ik een track and trace code ontvangen. Toen het product 10 dagen later niet geleverd was en de track and tracecode nog steeds hetzelfde aangaf, ben ik gaan bellen met DHL. Kosten: 1 euro
Het pakket was kwijt, maar om het in onderzoek te kunnen plaatsen was contact met de verzender een vereiste. Daar hebben ze een overeenkomst mee gesloten. Op mijn verzoek heeft de verzender telefonisch contact opgenomen met DHL Parcell. Kosten: 1 euro. Het pakket werd na onderzoek gevonden. Het werd teruggevonden op de plek waar de verzender het had afgegeven. Voor het eerste in drie weken veranderde de boodschap op mijn track and trace... ik, zou het pakket niet hebben opgehaald. Dus is het teruggezonden naar de ontvanger. Op 2 september heb  ik weer gebeld met DHL: kosten 1 euro. De medewerker gaf aan dat het pakket binnen twee weken bezorgd zou worden op het adres van de verzender. Na exact twee weken heb ik contact opgenomen met de verzender. Het pakket was niet bij de verzender aangekomen. Ik heb weer gebeld met DHL Parcell. Het pakket was op 4 september voor het laatst gescand in het sorteercentrum. Uitgaande van die datum, dan waren de twee weken nog niet voorbij. Dus kreeg ik de boodschap om die twee dagen af te wachten. Na twee dagen heb ik weer contact opgenomen met de verzender. Het was nog steeds niet bezorgd. Dus heb ik weer DHL Parcell gebeld. Kosten: 1 euro Het pakket is voor het laatst gescand in het sorteercentrum, dus zal het daar waarschijnlijk nog liggen, was het antwoord van de medewerker. Weer kwijt dus... ze moeten weer een onderzoek starten om te kunnen achterhalen waar het pakket gebleven is, maar dan moet de verzender ze weer even bellen. De verzender is het zat en heeft gedaan wat die moest doen. Het pakket opsturen en de track and tracecode naar mij sturen.  Inmiddels heeft de verzender ook al 3 keer telefonisch contact gehad met DHL Parcell. Kosten 3  euro. Vanaf dit weekend reageert de verzender helemaal niet meer op mij. De belofte om nogmaals contact op te nemen met DHL en mij een terugkoppeling te geven is de verzender niet nagekomen. DHL scheept me af.... ik wil aangifte doen tegen DHL. Heeft iemand dat wel eens gedaan? Of heeft iemand een tip hoe ik dit nu het beste kan aanpakken?

5568 12 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Sep 21, 2020 om 12:02
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Ik vrees dat als u al aangifte zou kunnen doen en deze op papier gezet zou worden, beslist geen urgentie zou hebben bij het hermandad. Nutteloze energie in mijn visie.

getty
door getty - Sep 21, 2020 om 12:03
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Aangifte doen hiertegen kan niet en is volkomen nutteloos. Officiële klacht bij het bedrijf zelf indienen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 21, 2020 om 12:10
2038 Antwoorden / Vragen

Aangifte? Van wat? De verzender is de klant van DHL en kan een klacht indienen en ze eventueel in gebreke stellen. Jij hebt een overeenkomst met de verzender en hebt niets met DHL.

Donuts
door Donuts - Sep 21, 2020 om 12:15
1203 Antwoorden / 2 Vragen

U bent helemaal geen klant van DHL, dus als aangifte (waarvan eigenlijk?) al mogelijk zou zijn, moet de verzender dit doen.

marita5
door marita5 - Sep 21, 2020 om 12:55
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mevr. Plet ,

Wie is de verzender ? Deze is verantwoordelijk dat u het pakket krijgt .

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/je-brief-of-pakket-is-kwijtgeraakt-in-de-post-wat-nu/

Als ontvanger kunt u een brief sturen , zie voorbeeldbrief .

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/voorbeeldbrieven/item/poststuk-kwijtgeraakt-klaag-als-ontvanger/

sw
door swat1500 - Sep 21, 2020 om 13:15
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie nog nergens een strafbaar feit dus aangifte doen heeft geen zin.
Zoals terecht opgemerkt door andere posters. DHL heeft geen contract met u maar de verzender. De verzender moet er dus voor zorgen dat het pakket bij u terecht komt.
Als verzender niets meer wil doen kunt u de overeenkomst met hem vernietigen en dient hij een eventuele betaling te retourneren aan u.

ne
door neodutchio - Sep 21, 2020 om 14:47
5147 Antwoorden / 12 Vragen

Als u gekocht hebt bij een ondernemer, dan maakt hij er zich makkelijk van af. Bij een consument zou het wat lastiger kunnen zijn, maar de wet staat aan uw kant. U moet de afzender in gebreke stellen. Mocht deze daarna nergens op reageren kunt u een incassobureau inschakelen. Met DHL hebt u niets te maken.

1paul
door 1paul - Sep 21, 2020 om 15:32
3128 Antwoorden / 0 Vragen

tja, u belt de verkeerde, u moet degeen bellen die het pakket verstuurt heeft, deze is en blijft verantwoordelijk tot u het pakket ontvangen heeft....

stuur de verzender een herrinering, stel hem in de gelegenheid om u alsnog het produkt te leveren en als deze dat niet kan dat u dan uw geld terug wilt, geef hem hiervoor een termijn van 15 dagen, zet dit ook zo in de brief, aangetekend, die u verstuurt, zet er ook in dat u als de verzender zijn deel van de overeenkomst niet nakomt of uw geld niet terugstort dat u een deurwaarder inschakelt om uw geld terug te krijgen....

mi
door miennaamishaaz - Sep 21, 2020 om 15:36
725 Antwoorden / 1 Vragen

even een paar vragen.

1 waar heeft u het gekocht?
2 als u belt weet u toch dat er kosten aan verbonden zijn?
u kon toch ook via de Chat functie contact opnemen
3 Heeft DHL geen optie om de verzend-datum/tijd GRATIS aan te passen?
4 waarom zouden er voor u kosten moeten zijn als DHL de verzender/de verzender DHL benaderd?
5 Als het Pakket zegd het is op Plaats X, {Afhaal locatie} waarom haalt u het dan daar niet op.

justmeagain
door justmeagain - Sep 22, 2020 om 00:09
623 Antwoorden / 8 Vragen

Toch zonde dat de ondernemer 3 euro extra aan kosten heeft gehad.
Maar vooral verbazend dat ts dat weet.
Mijn baas heeft een ander telefoonnummer als consumenten, hij belt rechtstreeks met logistieke bedrijven.
Kosten 0 euro!

rj
door rjw - Sep 22, 2020 om 20:04
3253 Antwoorden / 5 Vragen

Het leest erg moeilijk, volgende keer misschien gewoon bulletsgewijs de feiten opsommen. Maar goed, ik zie niets illegaals. Slechts een vervelende samenloop van omstandigheden. Maar waar gewerkt wordt vallen spaanders.

me
door mein33 - Sep 22, 2020 om 21:14
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Bestelling niet ontvangen, dan moet de verzender u het product nogmaals toesturen.
U heeft met DHL niets van doen maar wel met de verzender, want die heeft een bezorgovereenkomst gesloten met DHL.
Neem dus contact op met de verzender van het product !!!!!