Joopandriesen1965
door Joopandriesen1965 Sep 20, 2021 om 12:48
Winkels & webshops

Heeft iemand ervaring met het huren van een flexplek?

Goedemiddag,

Ik ben sinds 2020, door persoonlijke omstandigheden, voor mijzelf begonnen. Ik werk nog steeds vanuit huis, maar na 1,5 jaar heb ik toch de behoefte om ergens iets te huren. Ik merk dat als je thuiswerkt er bijna geen verschil meer zit tussen vrij en aan het werk zijn. Eigenlijk komt het er op neer dat ik nu altijd het gevoel heb dat ik nog iets voor mij werk moet doen. Dus de verhouding tussen werk en privé is een beetje zoek.

Nu ben ik op het internet aan het zoeken en zie dat er veel flexplekken worden aangeboden.

Wat voor mij belangrijk is:

Het moet niet te duur zijn,
Ik wil niet te ver reizen (ik woon in amsterdam)
Ik heb een eigen plekje nodig
Er mogen ook wel andere ZZP-ers zitten

Heeft iemand ervaring met een felxplek huren? Zo ja alle tips zijn welkom.

4443 11 Rapporteer

sira
door sira - Sep 20, 2021 om 13:35
2291 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb geen ervaring met een flexplek, maar ik werk wel al vanaf 1999 vanuit huis. Dat bevalt mij prima, maar in bepaalde zaken moet je wel consequent zijn. In het begin had ik nog weleens dat je bijvoorbeeld 's avonds op 2e Pinksterdag door een klant wordt gebeld met een vraag die ook tot de volgende dag had kunnen wachten, of iemand belt om 22.00 uur die informatie over iets wil hebben. Ik nam dus na 21.00 uur de telefoon niet meer op. Wat dus al vrij laat was. Als ik een kantoor elders had gehad, was ik ook al lang naar huis.

Ook al heeft u een flexplek, zullen er toch omstandigheden zijn dat u thuis toch ook nog aan het werk gaat.
Heeft u geen zolder of een extra (slaap)kamer. U kunt best tussendoor koffie gaan halen en even kletsen, dat zou u ook op een flexplek doen.
Uiteraard kan ik niet beoordelen welk werk u doet, maar u kunt tegen het gezin wel zeggen dat u niet gestoord wil worden. En als er op een flexplek ook andere ZZP'ers zitten, denk ik dat u ook afgeleid zult worden. Tijdens telefoneren zijn er ook mensen die heel hard gaan praten, naar gelang de afstand van de persoon waarmee ze bellen.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 20, 2021 om 13:39
7156 Antwoorden / 3 Vragen
sira
door sira Sep 20, 2021 om 13:44
2291 Antwoorden / 24 Vragen

Handige link Sjoppy! Weliswaar niet voor mij, want ik ben lekker aan het afbouwen en ik had mijn thuisplekje niet willen ruilen voor een flexplek.

sjjoppy
door sjjoppy Sep 20, 2021 om 14:27
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Lijkt me wel leuk aan de weg met restaurant in de buurt maar thuis is ook niet verkeerd.

Topantwoord

redfloor
door redfloor - Sep 20, 2021 om 13:45
166 Antwoorden / 21 Vragen

Ik snap je helemaal. Ik zou ook mijn bedrijf vanaf mijn keukentafel kunnen draaien, maar vind het toch wel lekker om 'naar werk' te gaan en daarna weer thuis te komen. Ik huur dus al jaren een plek.

Als je een eigen plekje zoekt is een flexplek misschien niet de beste optie. Dat zijn vaak plekken die je voor een dag huurt waarna je alles weer meeneemt en de volgende er gebruik van kan maken. Maar vaak zijn er ook wel mogelijkheden om een bureau te huren in een verzamelkantoor. Volgens mij zoek je zoiets.

Probeer eerst eens te formuleren wat je precies zoekt. Wat voor kantoorgenoten zoek je? Wil je ook mensen kunnen ontvangen / vergaderen? Moet het representtief zijn? Welk budget heb je? Is iets tijdelijks een optie (vaak goedkoper)?

De beste plekken vind je via via, dus stel je vraag ook vooral aan bevriende zzp'ers etc. En dan vind je vast iets!

Joopandriesen1965
door Joopandriesen1965 - Sep 20, 2021 om 14:03
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reacties.

Mijn ruimte is behoorlijk beperkt. Dus helaas is het geen optie om elders in huis (rustig) te zitten ook al is het best wel rustig bij ons, maar toch blijf je op de één of andere manier in elkaars energie hangen. Je krijgt alles mee en hierdoor ben ik vervolgens weer afgeleid.

Inderdaad om mij te begrenzen zet ik mijn telefoon om 18:00 uur in ''maanstand'' hiermee kan ik niet meer telefonisch bereikt worden.. Mail daarentegen blijf ik ontvangen. Maar goed dat is gewoon strenger zijn voor mijzelf.

Ik heb al meerdere dingen bekeken en het blijkt toch dat er best wel veel verschillende opties zijn voor om een flexplek te huren, althans dat heb ik gelezen. Er zijn flexplekken in open ruimtes, maar ook eigen plekken alleen dan voor bijvoorbeeld een paar dagen in de week. Er lijken veel verschillende mogelijkheden te zijn. Ik denk dat ik anders eerst maar eens ga informeren om te kijken of het ook mogeljk is om bijvoorbeeld een weekje proef te draaien. Altans dat wordt ook als tip gegeven.

Blijkt he tniks te zijn, dan misschien toch maar een mini kantoortje huren, maar die zijn zo duuuur.....

Mijn zoektocht wordt vervolgd.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 20, 2021 om 14:31
16777 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, ik heb ervaring en ken ook ervaring van anderen. Ik ken ook een aantal zeer aantrekkjelijke werkplekken zij het helemaal niet bij u in de buurt en dat is jammer.

Mijn advies is daarom: kijk eerst op het i-net waar mogelijkheden zijn en ga dan zelf kijken. M.i. hebben niet te commerciële plekken voorkeur. Hoewel ik denk dat u dit al weet, kent u deze info?: https://www.yourlittleblackbook.me/nl/flex-werkplekken-amsterdam-centrum-oost-west-noord-zuid/  en deze m..b.t. gratis gezellige plekken (waarbij ik aanneem dat men dan wel graag ziet dat men enkele consumpties neemt.https://flexwerkplek.nl/steden/amsterdam/

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Sep 20, 2021 om 15:38
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Niet te duur & Amsterdam?

Dan roep ik:  Hier in Groningen, vooral de provincie is plek zat  en betaalbaar....

Maar als je naast een Dove ZZPer kom te zitten en je werd gebeld?

Headset pure noodzaak en niet prettig als je die  urenlang op moest.

Verder is reisuren en is daar parkeerplek voor je auto of fiets en hoe is OV daar naar toe?

En vaak met  meer jaren contracten want  korte zijn duurdere helaas.

Ook binnen Amsterdam verhuizen is mogelijk, vooral bij koopwoningen als je nu in Centrum zou zitten.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 20, 2021 om 16:21
16777 Antwoorden / 202 Vragen

@PHARM.... etc. Vraagsteller woont in Amsterdam en dat is dan toch wel wat ver lijkt mij. Niet alleen al aan reiskosten maar vooral ook reistijd! Die is op de snelste methode met NS iets meer dan 2uur van station tot station.
En binnen Amsterdam verhuizen is in Amsterdam zo ongeveer het lastigste qua mogelijkheden op dit moment en ik denk dat Ts daar ook niet op uit is.
Een dove ZZPér hoort het niet als er gebeld wordt maar ik neem aan dat dat als (m.i. minder geslaagde) grap is bedoeld. Niet gelezen dat vraagsteller ook aangeeft dat het niet te ver moet zijn?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Sep 24, 2021 om 10:06
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Een werkplek huren is veel zoekwerk en  dubbele locatie is dubbele kosten!

Een huis in Centrum  met Parkeervergunning ruilen voor ruime vrijstaande met  gratis plek en Kantoor aan huis?

Ik weet de prijs in het Centrum en  de buitenwijken en een hoekwoning met Garage en  zolder als Kantoor?

Maar als de Topic starter niet meld of hij Koop of Huur heeft en of deze wilde verhuizen?

Als je zowel je huidige als de nieuwe  flink overboden word en je leuk bedrag verschil hier aan over kunt houden?

Mijn nichtje heeft nu  meer huis voor maar ¼ van de prijs van  oude woning gekocht!

Na flink verbouwen  oude zooi nog altijd voor ½ geld wonen als het klaar is.

Van dure Centrum naar gratis buitenwijk  en  ze mag nu  ook 2e auto kopen!

Ook dat kan in Amsterdam prima.

rj
door rjw - Sep 20, 2021 om 19:04
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Bij ons in de stad zijn een aantal horecabedrijven die boven hun zaak werkplekken hebben gemaakt. Voor een paar euro per dag huur je daar een bureau incl. Koffie/thee/lunch. Je zit dan samen met anderen en wie weet wat daar weer voor leuke klussen uit komen. Ik denk dat dit wel in meer steden te vinden is.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 20, 2021 om 20:30
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Joop,

Ik raad u aan om uw vraag te stellen op het forum voor ondernemers :

https://www.higherlevel.nl/

gerbera
door gerbera - Sep 20, 2021 om 21:58
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Vaak kunt u terecht in openbare bibliotheken, https://flexwerkplek.nl/locatie/openbare-bibliotheek-amsterdam-oba/ bijvoorbeeld.

pe
door pebk - Sep 24, 2021 om 16:10
579 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, een flexplek in de buurt van Amstedam kan ik niet aan bieden. Wel wat ongevraagd advies.

Wat voor mij heeft geholpen is dat ik twee telefoons heb, een voor het werk en een voor prive. De ene voor overdag en de andere voor 's avonds. Er zijn heel weinig mensen die beide nummers hebben. De werktelefoon staat op compleet stil, buiten werkuren.

Een werkplek die niet voor andere dingen wordt gebruikt is ook een goed plan. Desnoods een tweede bureau in een andere kamer.

Andere tip om te proberen is omkleden aan het einde van de werkdag. Daarmee wordt de dag ook doorbroken. Dit klinkt raar, maar werkt bij mij prima.

Joopandriesen1965
door Joopandriesen1965 - Sep 25, 2021 om 10:01
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor alle antwoorden. Ik heb een veel beter idee gekregen met wat ik in ieder geval niet wil.

@PEBK: Bedankt voor je adviezen. Het zijn zeker goede tips.

Eigenlijk spreekt anitkraak of een kantoorruimte in een café mij best wel aan. Het enige is dat ik zeer regelmatig klanten ontvangen en vind ik het wel belangrijk dat de ruimte een beetje representatief is. Nu moet ik steeds afspreken in bijvoorbeeld van der Valk, omdat ik ze ook niet thuis ontvang. Dus ben wel op zoek naar iets representatievers. Ik verzorg de financiën voor mijn opdrachtgevers, voornamelijk MKB-ers.

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen. Ik heb gisteren via goedkope kantoorruimte een aanvraag ingediend bij een aantal verzamelkantoren. Ik heb de locaties die mij aanspreken geselecteerd en in een keer meerdere aanvragen ingediend, waaronder spaces en regus. Op de plaatjes ziet het er in ieder geval heel netjes uit en ik ga volgende week de locaties bekijken. Ik ga daar de fleplekken bekijken, een dedicated desk (heb je een eigen vaste plek) en een mini eigen kantoorruimte.

Ik ben benieuwd of het wat voor mij is, maar daar kom ik snel genoeg achter.... Ik wacht het even af, maar ik denk voldoende te zijn geholpen.

Bedankt iedereen.

Bedankt iedereen. Enneh mocht je hulp nodig hebben met je boekhouding? Ik kan je hopelijk binnenkort op een mooie locatie ontvangen..... ;)

gerbera
door gerbera Sep 25, 2021 om 21:56
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Bedankt voor de melding, veel suc6 in uw hopelijk snel eigen "kantoor"