Helft luxaflex twist scheuren binnen 4 jaar
Wij hebben in In September 2014 hebben wij voor ruim 4000 euro luxaflex twist gekocht voor 8 ramen. Van de 8 gordijnen zijn er 3 binnen 3 jaar gescheurd en 1 na 4 jaar. De helft is dus al kapot.
Luxaflex levert geen garantie op het doek na 2 jaar. De eerste drie hebben we in overleg met de verkopende partij vervangen onder de volgende voorwaarden:
- 70% korting op het nieuwe product
- Onderzoek waarom de gordijnen scheuren. Indien blijkt dat het een fabricagefout is, krijgen we het aankoopbedrag terug.
De eerste afsrpaak is nagekomen. We hebben de drie gescheurde gordijnen laten vervangen voor een bedrag van 800 euro.
De tweede afspraak is niet nagekomen. Er is geen onderzoek verricht naar de oorzaak van de scheuren.
Nu is het vierde gordijn ook gescheurd en krijgen we dezelfde aanbieding terwijl de afspraak naar onderzoek niet is nagekomen. Ik kan dus weer investeren zonder dat ik de garantie heb dat de rest van mijn gordijnen niet volgend jaar of dat jaar daarop scheurt.
Mag ik van raambekleding in deze prijsklasse verwachten dat deze minimaal een jaar of 8 mee gaat? En zo niet, dat er in ieder geval serieus wordt gekeken naar de oorzaak? Dat er een gordijn scheurt kan gebeuren, maar niet 4 van de 8.
Ik heb geen idee of dat spul duur of goedkoop is. Zal ook nog wel van de maten afhangen, denk ik zo.
Maar persoonlijk zou ik, als na drie jaar er al drie gescheurd zouden zijn, die echt niet door hetzelfde spul laten vervangen, wat voor korting ze ook geven.
En nu bent u bijna 5 jaar verder en er is er weer een gescheurd. Is dat één van die al vervangen waren of is dit weer een andere?
Oorzaak van het scheuren? Wellicht werden die kapotte het vaakst bediend,of hangen die constant vol in de zon. Daar heeft alles onder te lijden.
En hoe weet u of er geen onderzoek naar gedaan is?
Het is helaas niet wenselijk om bij ons voor een ander product te vervangen. Het zijn allemaal ramen in dezelfe ruimte of naast elkaar. Het is lelijk om bij twee ramen naast elkaar twee verschillende raambekleding te hangen. Dan moet ik alles laten vervangen en ben ik nog duurder uit.
De vervangen producten zijn nog niet gescheurd. Gelukkig maar die hangen er net een half jaar.
Geen van alle producten hangt de hele dag in de zon. Daarnaast is mijn verwachting dat een product dat bedoeld is om het zonlicht tegen te houden wel tegen een beetje zon kan (in ieder geval langer dan 4 jaar). De raambekleding gaan gemiddeld 1x per dag omlaag en omhoog. Dat lijkt mij ook een normaal gebruik wat je van een product mag verwachten.
Na verschillende keren aandringen op verslag van de teruggestuurde kapotte raambekleding kregen wij een brief met de mededeling "in vervolg op uw verzoeken om aan te geven wat de bevindingen zijn geweest aangaande de vervangen producten, delen wij u mee dat deze geen aanleiding hebben gegeven om daar opvolging aan te geven''.
Waarom koopt u weer van hetzelfde als zoveel gordijnen alsmaar stuk gaan? Heeft de zaak gezegd dat er geen onderzoek gedaan is?
Heeft u op internet meer van dezelfde klachten gevonden?
U zult geen acht ramen aan een en dezelfde kant van de kamer hebben. Dus hang dat spul aan de ene kant en koop voor de andere kant iets heel anders.
U hoeft echt niet meer voor garantie te komen.
- 70% korting op het nieuwe product
drie gescheurde gordijnen laten vervangen voor een bedrag van 800 euro.
Nou kan ik niet zo goed rekenen, maar.... je schrijft:
ruim 4000 euro luxaflex twist gekocht voor 8 ramen.
Dat zou dan ca € 500 per luxaflex zijn, oftewel € 1500 voor 3 stuks.
70% korting betekent dus 30% betalen. 30% van € 1500 is bij mij € 450 en géén € 800.
Of zijn die dingen in die 3 jaren zoveel duurder geworden?
Vind het trouwens een prima vergoeding; dat betekent dat ze van 10 jaar levensduur uitgaan.
Het is echt aan u om in te gaan op het aanbod van 70% korting op een nieuw product en ook als ik reken zou dat per gordijn een bedrag ad. € 150,00 zijn (ca.) op basis van de info die u geeft. 70% korting is gelet op afschrijving helemaal geen gek bod!
Zo te zien op de foto zitten ze wel eens verfrommeld ergens tussen. Tja, daar kunnen ze niet tegen.
Ik ken het probleem met Luaflex. 6 jaar geleden plissé rolgordijnen gekocht. 4 ramen voor ruim € 1300,00. Je denkt wat goeds gekocht te hebben bij een Merk. Nou, na 6 jaar ging er al een kapot, werd vanwege coulance voor € 150,00 vervangen en een jaar later weer een, geen coulance meer. Beiden waren verweerd? Omdat ze op de zonzijde hingen. Het is toch zonwering? Nou, de kwaliteit is gewoon slecht. Mijn buren hebben ook zonwering van Kwantum en die hangen al 30 jaar. Als mijn huidige kapot gaan,dan nooit meer iets van Luxaflex. Voor minder dan de helft kan je betere kwaliteit kopen bij de Hema, is inmiddels mijn ervaring. Goedkoop is niet altijd duurkoop
Ferry Kiepe
Dat het juist aan een kant scheurt kan verschillende oorzaken hebben maar het grootste probleem ontstaat als de "bakken" niet waterpas hangen. In zo'n geval wordt de boel "scheef" opgetrokken waarbij een kant dan langs en in de bak gaat schuren en daar zwakke plekken ontstaan. Een tweede oorzaak is dat het te hard de bak wordt ingetrokken waardoor er spanning op de rol ontstaat met het risico op scheuren. Bij mij, ander merk en beduidend goedkoper, hangen ze al 7 jaar zonder ook maar een zwakke plek te zien, dus mogelijk toch kwaliteitsverschil.
Wij hetzelfde, Luxaflex 7 stuks in 5 jaar gescheurd. Gen cent korting gekregen.
Tegen ons werd gezegd dat ze te veel zon hebben gehad. WAAR ZIJN ZE ANDERS VOOR. Hebben overal nieuwe laten hangen van,,, 'n ander merk endat is 8 j geleden en zien er nog zo mooi uit als toen. Dus voor mij nooit meer van Luxaflex.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Opzeggen lidmaatschap FVD
Beste lezers,
Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer