A
door A Cruijsen Jun 13, 2019 om 15:58
Winkels & webshops
Helft luxaflex twist scheuren binnen 4 jaar

Wij hebben in In September 2014 hebben wij voor ruim 4000 euro luxaflex twist gekocht voor 8 ramen. Van de 8 gordijnen zijn er 3 binnen 3 jaar gescheurd en 1 na 4 jaar. De helft is dus al kapot.

Luxaflex levert geen garantie op het doek na 2 jaar. De eerste drie hebben we in overleg met de verkopende partij vervangen onder de volgende voorwaarden:
- 70% korting op het nieuwe product
- Onderzoek waarom de gordijnen scheuren. Indien blijkt dat het een fabricagefout is, krijgen we het aankoopbedrag terug.

De eerste afsrpaak is nagekomen. We hebben de drie gescheurde gordijnen laten vervangen voor een bedrag van 800 euro.
De tweede afspraak is niet nagekomen. Er is geen onderzoek verricht naar de oorzaak van de scheuren.

Nu is het vierde gordijn ook gescheurd en krijgen we dezelfde aanbieding terwijl de afspraak naar onderzoek niet is nagekomen. Ik kan dus weer investeren zonder dat ik de garantie heb dat de rest van mijn gordijnen niet volgend jaar of dat jaar daarop scheurt.

Mag ik van raambekleding in deze prijsklasse verwachten dat deze minimaal een jaar of 8 mee gaat? En zo niet, dat er in ieder geval serieus wordt gekeken naar de oorzaak? Dat er een gordijn scheurt kan gebeuren, maar niet 4 van de 8.

8122 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 13, 2019 om 16:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb geen idee of dat spul duur of goedkoop is. Zal ook nog wel van de maten afhangen, denk ik zo.

Maar persoonlijk zou ik, als na drie jaar er al drie gescheurd zouden zijn, die echt niet door hetzelfde spul laten vervangen, wat voor korting ze ook geven.

En nu bent u bijna 5 jaar verder en er is er weer een gescheurd. Is dat één van die al vervangen waren of is dit weer een andere?

Oorzaak van het scheuren? Wellicht werden die kapotte het vaakst bediend,of hangen die constant vol in de zon. Daar heeft alles onder te lijden.

En hoe weet u of er geen onderzoek naar gedaan is?

A
door A Cruijsen - Jun 13, 2019 om 16:26
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het is helaas niet wenselijk om bij ons voor een ander product te vervangen. Het zijn allemaal ramen in dezelfe ruimte of naast elkaar. Het is lelijk om bij twee ramen naast elkaar twee verschillende raambekleding te hangen. Dan moet ik alles laten vervangen en ben ik nog duurder uit.

De vervangen producten zijn nog niet gescheurd. Gelukkig maar die hangen er net een half jaar.

Geen van alle producten hangt de hele dag in de zon. Daarnaast is mijn verwachting dat een product dat bedoeld is om het zonlicht tegen te houden wel tegen een beetje zon kan (in ieder geval langer dan 4 jaar). De raambekleding gaan gemiddeld 1x per dag omlaag en omhoog. Dat lijkt mij ook een normaal gebruik wat je van een product mag verwachten.

Na verschillende keren aandringen op verslag van de teruggestuurde kapotte raambekleding kregen wij een brief met de mededeling "in vervolg op uw verzoeken om aan te geven wat de bevindingen zijn geweest aangaande de vervangen producten, delen wij u mee dat deze geen aanleiding hebben gegeven om daar opvolging aan te geven''.

aurora1
door aurora1 - Jun 13, 2019 om 16:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom koopt u weer van hetzelfde als zoveel gordijnen alsmaar stuk gaan? Heeft de zaak gezegd dat er geen onderzoek gedaan is?
Heeft u op internet meer van dezelfde klachten gevonden?

tijger1
door tijger1 - Jun 13, 2019 om 17:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zult geen acht ramen aan een en dezelfde kant van de kamer hebben. Dus hang dat spul aan de ene kant en koop voor de andere kant iets heel anders.

U hoeft echt niet meer voor garantie te komen.

edrick3
door edrick3 - Jun 13, 2019 om 17:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

- 70% korting op het nieuwe product

drie gescheurde gordijnen laten vervangen voor een bedrag van 800 euro.

Nou kan ik niet zo goed rekenen, maar.... je schrijft:
ruim 4000 euro luxaflex twist gekocht voor 8 ramen.
Dat zou dan ca € 500 per luxaflex zijn, oftewel € 1500 voor 3 stuks.
70% korting betekent dus 30% betalen. 30% van € 1500 is bij mij € 450 en géén € 800.
Of zijn die dingen in die 3 jaren zoveel duurder geworden?

Vind het trouwens een prima vergoeding; dat betekent dat ze van 10 jaar levensduur uitgaan.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 13, 2019 om 17:38
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Het is echt aan u om in te gaan op het aanbod van 70% korting op een nieuw product en ook als ik reken zou dat per gordijn een bedrag ad. € 150,00 zijn (ca.) op basis van de info die u geeft. 70% korting is gelet op afschrijving helemaal geen gek bod!

fm
door fmrama - Jun 14, 2019 om 11:29
10 Antwoorden / 1 Vragen

Zo te zien op de foto zitten ze wel eens verfrommeld ergens tussen. Tja, daar kunnen ze niet tegen.

sc
door scipio - Jun 14, 2019 om 12:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ken het probleem met Luaflex. 6 jaar geleden plissé rolgordijnen gekocht. 4 ramen voor ruim € 1300,00. Je denkt wat goeds gekocht te hebben bij een Merk. Nou, na 6 jaar ging er al een kapot, werd vanwege coulance voor € 150,00 vervangen en een jaar later weer een, geen coulance meer. Beiden waren verweerd? Omdat ze op de zonzijde hingen. Het is toch zonwering? Nou, de kwaliteit is gewoon slecht. Mijn buren hebben ook zonwering van Kwantum en die hangen al 30 jaar. Als mijn huidige kapot gaan,dan nooit meer iets van Luxaflex. Voor minder dan de helft kan je betere kwaliteit kopen bij de Hema, is inmiddels mijn ervaring. Goedkoop is niet altijd duurkoop

Ferry Kiepe

gerbera
door gerbera - Jun 14, 2019 om 16:55
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Dat het juist aan een kant scheurt kan verschillende oorzaken hebben maar het grootste probleem ontstaat als de "bakken" niet waterpas hangen. In zo'n geval wordt de boel "scheef" opgetrokken waarbij een kant dan langs en in de bak gaat schuren en daar zwakke plekken ontstaan. Een tweede oorzaak is dat het te hard de bak wordt ingetrokken waardoor er spanning op de rol ontstaat met het risico op scheuren. Bij mij, ander merk en beduidend goedkoper, hangen ze al 7 jaar zonder ook maar een zwakke plek te zien, dus mogelijk toch kwaliteitsverschil.

ce
door ceco@home.l - Jun 14, 2019 om 18:52
1 Antwoorden / Vragen

Wij hetzelfde, Luxaflex 7 stuks in 5 jaar gescheurd. Gen cent korting gekregen.
Tegen ons werd gezegd dat ze te veel zon hebben gehad. WAAR ZIJN ZE ANDERS VOOR. Hebben overal nieuwe laten hangen van,,, 'n ander merk endat is 8 j geleden en zien er nog zo mooi uit als toen. Dus voor mij nooit meer van Luxaflex.

panter22
door panter22 - Jun 14, 2019 om 20:21
6599 Antwoorden / Vragen

Op de site van Luxaflex staat dat er 5 jaar garantie wordt gegeven. Wel beperkende voorwaarden na 2 jaar.
https://www.luxaflex.nl/klantenservice/veelgestelde-vragen/

latevogel
door latevogel - Jun 18, 2019 om 17:04
86 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad mag u van deze luxaflex in deze prijsklasse meer verwachten dan een gebruiksperiode van 3 jaren. Had u dit van tevoren geweten, had u dit dan aangeschaft? Antwoord is waarschijnlijk nee. Degene die aansprakelijk is voor u, is de winkelier. Mocht deze niet tot een overeenkomst met u wensen, dan kunt u het beste een rechtsburo inschakelen voor hulp en specialisme. Dit is een dure aankoop geweest en dient niet zo af te lopen. U heeft in deze meer rechten! Succes!

hw
door hwichers - Dec 21, 2019 om 13:21
4 Antwoorden / 3 Vragen

Ook bij ons scheurde het eerste gordijnen na 5 jaar,  net buiten de garantie. Een nieuwe gekocht (2 ramen naast elkaar) voor 300 Euro ( Kreeg 50 Euro korting)..
Na 2 jaar scheurde ook het andere gordijn. Via internet hetzelfde gordijn bijbesteld, maar niet bij Luxaflex. Kosten : 100 Euro. Eenderde van de prijs bij Luxaflex en nog 8 jaar garantie ook. Nooit geen Luxaflex meer. Extreem duur en en minimale garantie.