Ma
door Maarteb Jan 24, 2019 om 12:30
Winkels & webshops

HELP! Ik wil geen VARA-gids meer ontvangen!

Goedendag,

vorige maand heb ik gebruikt gemaakt van de Kobo-deal bij de VARA-gids zodat ik voor €89,95 een jaarabonnement afsloot en daardoor 40 euro minder betaalde voor de ereader dan elders in de winkel. Het ging me alleen om de ereader en heb geen interesse in de gids. Toen ik zojuist telefonisch mijn abonnement alvast opzegde weigerde mevrouw van BNNVARA’s klantenservice om de gids vanaf nu NIET meer toe te sturen. “Dit is niet mogelijk omdat u voor een jaar het abonnement bent aangegaan.” Ik gaf aan dat ik ook keurig heb betaald daarvoor maar dat er voor mij geen gids gedrukt, bestempeld en verstuurd hoeft te worden omdat ik het ZONDE vind om nog 51 weken * 100 pagina’s = 5100 full-color gedrukte gidspagina’s te verspillen. Toch bleek dit niet te realiseren en “zullen we tot het einde van uw abonnement de gids blijven opsturen.” Aldus mevrouw.

Ik werd boos en gefrustreerd maar dit mocht ook niet baten. Ik kreeg zelfs nog het verwijt dat ik ‘alleen’ om de Kobo dit abonnement was aangegaan, maar ja, ik maak gewoon de simpele rekensom en zie dat ik veel goedkoper uit ben. Mijn menselijkheid gaat er dan van uit dat iets simpels als het stoppen met opsturen van de gids wel te doen is. Maar blijkbaar ontbreekt deze menselijkheid BNNVARA de komende 51 weken en promoot mevrouw van de klantenservice liever verspilling en milieuvervuiling dan mijn naam uit de postadministratie van BNNVARA te halen. Erg bizar voor een overheidsgesubsidieerde organisatie!

Wie weet een oplossing om alsnog die 5100 onbedoelde en ongebruikte pagina’s niet te ontvangen / te laten drukken? Ik hoor het graag en hoop van harte op een beetje menselijke logica en gevoel voor duurzaamheid!

Groet,
Maarten

6403 20 Rapporteer

Ka
door Kassagebruiker - Jan 24, 2019 om 12:33
683 Antwoorden / 5 Vragen

Waarom niet delen als u hem niet wil hebben/lezen? Geef die gids aan de buren, familie of vrienden, heeft t'ie toch nog nut.

tenormin
door tenormin Jan 24, 2019 om 12:40
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ik kan hem niet geven maar van mij +10.

tenormin
door tenormin - Jan 24, 2019 om 12:35
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Zou de naam maar verwijderen van een medewerkster van BNNVARA.

Cookies
door Cookies - Jan 24, 2019 om 12:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je bent er zelf mee akkoord gegaan en ook de nodige vinkjes gezet.

DE NIEUWSTE KOBO E-READER VOOR SLECHTS €99,95 + 1 JAAR DE VARAGIDS!

 De e-reader wordt binnen één week geleverd met twee jaar winkelgarantie via BCC

Het abonnement is na de actieperiode maandelijks opzegbaar

https://abonneren.varagids.nl/e-reader-kobo-clara-hd?utm_source=Google&utm_medium=Ads&utm_campaign=E-reader&gclid=EAIaIQobChMI6cms3auG4AIVwbTtCh09Bg9-EAAYASAAEgKZavD_BwE

tijger1
door tijger1 - Jan 24, 2019 om 12:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geef een adreswijziging door van iemand die hem wel graag wil ontvangen.

En niet zo vandie grote woorden gebruikenals bizar en menselijke logica.

Koop voortaan gewoon wat u wilt hebben zonder extraatjes.

ge
door gewicht - Jan 24, 2019 om 12:58
170 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals cookies al schrijft het staat duidelijk vermeld. Misschien de brievenbus dichtspijkeren een optie ? Krijgt u helemaal geen onnodig en verspild papier meer.
Alleen nog deurwaarders.

ro
door ron503 - Jan 24, 2019 om 13:28
1229 Antwoorden / 0 Vragen

U dacht slim te zijn maar dat is helaas niet zo want de korting op de E-reader is in combinatie met een Varagids abonnement voor de duur van één jaar. De E-reader heeft u vooraf betaald maar de abonnementskosten staan los van dat bedrag en bedragen op jaarbasis zo'n 66 euro die nog niet betaald zijn. U denkt waarschijnlijk dat als u een E-reader met korting koopt er een gratis abonnement op de Varagids bij zit en dat is verkeerd om denken want als u een abonnement op de Varagids neemt krijgt u korting op de aanschaf van de E-reader.

ho
door holy53 Jan 24, 2019 om 13:57
68 Antwoorden / 1 Vragen

Productomschrijving: Abonnement VARAgids. Het eerste jaar voor €99,95, inclusief lidmaatschap BNNVARA Uw gegevens: xxxxxx xxxxxxxx xxxxx Ingangsdatum: 9-2-2019 Uw abonnement en lidmaatschap: Zijn geldig tot wederopzegging Betaalwijze: iDeal U krijgt van ons cadeau: KOBO Clara HD E-reader, inclusief twee jaar garantie via BCC. Na automatische verlenging: Gaat u de dan geldende contributie betalen

gerbera
door gerbera Jan 24, 2019 om 14:00
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Zoals ik het lees is het abo. incl de e-reader € 99,95 voor 1 jaar.

gerbera
door gerbera - Jan 24, 2019 om 13:54
7348 Antwoorden / 14 Vragen

U heeft betaald voor de e-reader en het abonnement op de gids, hetgeen betekend dat u in de administratie staat voor het wekelijks ontvangen van de gids. Maar blijkbaar gaat u er van uit dat door uw aanmelding er een extra gids van de pers rolt en dat is dus niet zo. Het stopzetten van de gids naar uw adres zal administratief wel wat problemen geven omdat dit gekoppeld is aan uw lidmaatschap. En dat lidmaatschap bent u voor minimaal 1 jaar aangegaan en kan dus niet ingetrokken worden.

Wie weet een oplossing om alsnog die 5100 onbedoelde en ongebruikte pagina’s niet te ontvangen / te laten drukken?
Zoals al geschreven doe hem kado aan iemand.
En als u het zo hoog heeft met verspilling en milieuvervuiling had u dit moeten laten meewegen bij het aangaan van uw lidmaatschap, want in feite bent u nu zelf de veroorzaker van dit probleem.

emcede
door emcede - Jan 24, 2019 om 14:54
959 Antwoorden / 4 Vragen

Sjongejonge, je kunt ook een probleem maken van niets!

Je gaat ZELF een jaarabonnement aan. Dan weet je van te voren dat je 52x het blad in de bus krijgt. Wil je dat niet, dan moet je dit abonnement niet afsluiten. Maar dan achteraf de verzender van je abonnement - waar je dus zelf om gevraagd hebt - zo te kijk te zetten getuigt van bar weinig inzicht in de wereld van vandaag.

Dat bleek trouwens ook al uit de eerste alinea, waarin je aangeeft een abonnement van € 89,95 af te suiten en daardoor € 40,00 minder betaalde voor een e-reader. Het ding is dus uiteindelijk € 49,95 duurder geworden dan in de winkel...

gerbera
door gerbera Jan 24, 2019 om 15:00
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Kost bij "Bolletje" € 119,- dus de TS heeft hem wel goedkoper.

tijger1
door tijger1 Jan 24, 2019 om 15:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar zit nu wel “opgescheept” met 52 gidsen.:-))

ja
door jackyh - Jan 24, 2019 om 15:21
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb een paar jaar geleden ook een aanbieding, speciale prijs, genomen op de VARA gids. Na een paar weken was het mij wel duidelijk dat ik daar niets aan had want de zenders die ik bekijk stonden er niet in. Digitaal. Ik heb toen verzocht de gids niet meer op te sturen en meteen opgezegd. Dit is zonder meer geaccepteerd.

costnix
door costnix Jan 24, 2019 om 16:47
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is een andere zaak het product voldoet niet aan uw verwachtingen.
Bij de TS zijn de producten, TV-gids en e-reader, dik in orde.

Cookies
door Cookies - Jan 24, 2019 om 15:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik vind het trouwens een walgelijke actie van BNNVara enkel en alleen om zieltjes te winnen. Lekker groen bezig. Bah.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 24, 2019 om 16:21
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@COOKIES, Als u deze actie al walgelijk vindt, dan 'lust ik er nog wel een paar'.

Cookies
door Cookies Jan 24, 2019 om 16:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@heremietkreeft: ik ook ( die z.g. GL TK gasten die geen van alleen in een elektrische auto rijden bijv.) Vlg mij trouwens koppelverkoop en heb dat ook voorgelegd aan het CvdM.

diumenge
door diumenge Jan 24, 2019 om 18:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Inderdaad, zo te zien legt BNN VARA er geld bij om maar leden binnen te halen. Wat een fijne besteding van onze belastingcenten. Mogelijk is het koppelverkoop, maar dat is niet verboden in dit geval.

jo
door jorisw Jan 24, 2019 om 19:52
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@diumege: dit is gelukkig niet van onze "belastingcenten" (in tegenstelling tot de AOW uitkeringen van veel forummers...). Dit wordt gewoon betaald door de vereniging.

diumenge
door diumenge Jan 24, 2019 om 20:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@jorisw, goed verdienmodel... wat zou de reden zijn dat ze misschien wel geld toe leggen om die leden binnen te halen? Wat probeer je overigens duidelijk te maken met je AOW opmerking?

gerbera
door gerbera Jan 24, 2019 om 21:59
7348 Antwoorden / 14 Vragen

in tegenstelling tot de AOW uitkeringen van veel forummers...)
@jorisw, wist u dat de aow'ers een groot deel daarvan zelf betaald hebben. En de meeste zich ook 40 jaar scheel betaald hebben aan de belasting waarvan ze nu een klein beetje terugkrijgen. De regering ooit een flinke graai in de pensioenpotten gedaan heeft waardoor de pensioengerechtigde aow,er al jaren geen cent meer bij het pensioen heeft gekregen.

tijger1
door tijger1 Jan 24, 2019 om 22:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De AOW wordt gefinancierd door een omslagstelsel, maar de premies die door jonger dan de AOW gerechtigden worden betaald, zijn niet voldoende, dus er wordt bijgepast uit de belastinginkomsten.

AOW is alle jaren nog verhoogd en is niet gelijk aan pensioen.

aurora1
door aurora1 Jan 24, 2019 om 22:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@jorisw, u kunt beter dergelijke domme opmerkingen over de AOW achterwege laten als u geen flauw benul ervan heeft.
En wat heeft die rare opmerking met voetballen te maken?

panter22
door panter22 - Jan 24, 2019 om 16:10
6599 Antwoorden / Vragen

Het kadootje is voor nieuwe leden van de Vara,
Je wilt helemaal niet lid worden. Je maakt misbruik van de aktie en hebt ook nog de brutaliteit om boos en gefrustreerd te worden op de mevrouw van de klantenservice.
Niet de Vara, maar jij bent degene die 5100 pagina's verspilt en het milieu daarmee vervuilt.

Cookies
door Cookies Jan 24, 2019 om 16:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

TS maakt natuurlijk geen misbruik van de actie, wel gebruik. En dat is toch precies wat die club wil???

panter22
door panter22 Jan 24, 2019 om 17:28
6599 Antwoorden / Vragen

Ik denk het niet.

Cookies
door Cookies Jan 24, 2019 om 18:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik weet zeker van wel, want in piepkleine lettertjes staat onderaan dat je dan meteen lid bent van BNNVara en ledenaantal is belangrijk want ergens in maart staat het weer op de politieke agenda.

panter22
door panter22 Jan 24, 2019 om 18:34
6599 Antwoorden / Vragen

Het is toch de bedoeling om lid te worden, niet om met korting een e-reader te verkopen,

Cookies
door Cookies Jan 24, 2019 om 18:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Panter22, en de bedoeling van het 'weg geven' van een kadootje is om leden binnen te halen. Dat is zo belangrijk voor omroepen dat ze het zelfs geen probleem vinden dat het ze meer kost dan dat het oplevert.

me
door mein33 - Jan 24, 2019 om 16:14
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Brievenbus verwijderen en uw probleem is spoorslags opgelost. Deze oplossing is veel eenvoudiger uit te voeren dan het toezenden van de gids te stoppen.
Tevens voorkomt u dat uw brievenbus nog langer kan worden gevuld met al het andere (overbodige) aan u gedoneerde papierwerk.
Een enorme milieubesparende aktie, die de aktie van de Vara-gids ruimschoots overtreft.

TIP: Geef een adres wijziging door met als nieuw adres het postbusnr. van de verzender van de Vara-gids, ook heel doeltreffend. :-))

Cookies
door Cookies Jan 24, 2019 om 16:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Een nee-nee sticker helpt prima tegen al die papieren reclamezooi. Daarvoor hoef je echt je brievenbus niet te verwijderen of dicht te spijkeren.

costnix
door costnix Jan 24, 2019 om 16:52
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Maar die BNNVARA gids is een tijdschrift, die wordt sowieso bezorgd. Dat de verzorger doen, anders doet hij/zij niet zijn werk. De truc met het postbus de verzender zal zeker niet werken. Deze zal het meteen doorhebben,

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 24, 2019 om 16:33
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Een afwijkende reactie van vele andere.
Ts. maakt op een slimme wijze gebruik van een actie. M.i. is daar helemaal niets op tegen.
De actie houdt in dat er minimaal één jaar lidmaatschapskosten moeten worden betaald en Ts. heeft dat gedaan.
Ts. geeft vervolgens aan dat zij geen belang heeft bij het ontvangen van de omroepgids en geeft daar ook bij aan als reden kosten/papier/milieu besparing.
M.i. ook helemaal niets mis mee.

Nu is kennelijk de logica van het niet kunnen voldoen aan de vraag van Ts het geautomatiseerde systeem.

Ik hoop dat de redactie aandacht geeft aan deze vraag en nog eens kijkt of het inderdaad niet mogelijk is om de toezending te staken.
Daarbij geldt dan uiteraard wel dat het duidelijk moet zijn dat er niet later wordt geklaagd dat er wel betaald is maar geen gids mee wordt ontvangen.

Cookies
door Cookies Jan 24, 2019 om 16:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

...... M.i. is daar helemaal niets op tegen..... Sterker nog: dat is precies wat BNNVara met deze actie wil bereiken.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 24, 2019 om 16:45
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, dat doen alle omroepen maar ook vooral loterijen. Black Friday en Blue Monday acties en ga zo maar door.

Cookies
door Cookies Jan 24, 2019 om 17:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

OT: van mij mogen al die omroepen morgen nog worden opgeheven. Een volledig overbodige, superdure tussenschakel. Allemaal poppetjes die zichzelf erg belangrijk en verschrikkelijk onmisbaar achten. Scheelt ook weer een irritant logo op mijn t.v.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 24, 2019 om 17:26
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@COOKIES wat is dan de reden dat u zich bezig houdt met deze site van een van de door u verfoeide (volgens u overbodige) omroepen?

Cookies
door Cookies Jan 24, 2019 om 17:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hoewel ik natuurlijk helemaal geen tekst en uitleg hoef te geven op je vraag, Kassa zal/kan er ook zijn zonder omroep. Overigens ben ik bepaald niet de enige die omroepen / verzuiling niet meer van deze tijd vindt.

br
door brains2 Jan 24, 2019 om 19:52
9 Antwoorden / Vragen

Ik ben het volledig met HMkreeft eens. Wat is er op tegen om eens gebruik te maken op deze manier van zo'n actie? En dat in deze moderne tijd lidmaatschap c.q. abonnement en verzending niet ontkoppelt zouden kunnen worden is natuurlijk ridicuul. De 'juffrouw aan de telefoon' wist dat niet maar had het moeten navragen i.p.v. hautain te bepalen voor de klant/abonnee dat het niet mogelijk is. Het antwoord van Maarten van Heest geeft duidelijk het ongelijk van de 'juffrouw aan de telefoon' aan. En daar mag je best een beetje verbolgen over zijn.  Klantenservicemedewerker is toch ook een beetje een professie zo blijkt maar weer.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 24, 2019 om 20:42
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Ter info: ik heb de kassa redactie gevraagd nadere aandacht te schenken aan deze vraag.

tijger1
door tijger1 Jan 24, 2019 om 22:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerrit

Compleet belachelijk daar aandacht op Kassa aan te geven. Of door de redactie.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 25, 2019 om 10:33
16774 Antwoorden / 202 Vragen

re edit

ma
door maarten heest - Jan 24, 2019 om 18:46
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hao naamgenoot, volgens dit bericht op de site van de VARA Gids kun je de bezorging tijdelijk stopzetten, of op een ander adres laten bezorgen.
Via uw account bij BNNVARA lunt u het zelf allemaal digitaal regelen. Ze willen het wel twee weken van tevoren weten.
Hoeft u geen telefonisch contact meer te hebben met de lezersservice. Succes ermee.

br
door brains2 - Jan 24, 2019 om 19:53
9 Antwoorden / Vragen

Ik ben het volledig met HMkreeft eens. Wat is er op tegen om eens gebruik te maken op deze manier van zo'n actie? En dat in deze moderne tijd lidmaatschap c.q. abonnement en verzending niet ontkoppelt zouden kunnen worden is natuurlijk ridicuul. De 'juffrouw aan de telefoon' wist dat niet maar had het moeten navragen i.p.v. hautain te bepalen voor de klant/abonnee dat het niet mogelijk is. Het antwoord van Maarten van Heest geeft duidelijk het ongelijk van de 'juffrouw aan de telefoon' aan. En daar mag je best een beetje verbolgen over zijn.  Klantenservicemedewerker is toch ook een beetje een professie zo blijkt maar weer.

holstein
door holstein - Jan 24, 2019 om 20:07
922 Antwoorden / 16 Vragen

Wat een onzin, je krijgt die gids een jaar land en daarmee klaar, wat maak je een probleem van niets

jack333
door jack333 - Jan 24, 2019 om 22:12
45 Antwoorden / 9 Vragen

Geef ze aan iemand die een houtkachel heeft

Grunnen.
door Grunnen. - Jan 24, 2019 om 22:15
509 Antwoorden / Vragen

Weggeven of in de papiercontainer goeien zeurkous.