Gansbichl07
door Gansbichl07 Jan 6, 2018 om 17:52
Winkels & webshops

Help niemand wil de nieuwe VVVcadeaubonnen in de vorm van een pasje accepteren!

Ik heb onlangs een VVV cadeaubon in de vorm van een pasje gekregen. De oude vertrouwde papierne cadeaubonnen worden niet meer verkocht. Ik ben in diverse winkels geweest zelfs in restaurants maar nergens word dit pasje geaccepteerd.  Zii beweren dat ze onvoldoende door de VVV zijn ingelicht over de komst van de pasjes, dus niemand heeft het kassa systeem kunnen aanpassen. Ik zelf had er ook nog nooit van gehoord of gelezen dat de bonnen werden vervangen door de pasjes opeens was het daar!! Ik ben naar de Bruna in Weert gegaan die deze VVV pasjes verkoopt. Ze halen de schouders op....... sorry mevrouw we krijgen veel klachten maar kunnen er verder ook niets aan doen. Ik wilde het pasje ruilen voor contant maar dat doen ze ook niet. Ze leggen het probleem gewoon bij de consument. Met andere woorden pech gehad kijk maar wat u er mee doet. Ik vind dit een zeer slechte zaak!! Van de VVV maar ook van de winkel die de pasjes verkopen! Ze weten het maar doen er verder niets mee.

17466 26 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 6, 2018 om 17:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen
Gr
door Grunn1 Jan 6, 2018 om 19:13
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dit is gewoon de site waarop staat dat de bonnen vervangen zijn door pasje maarja als de pasjes niet worden geaccepteerd dan heb je er niks aan.

aurora1
door aurora1 Jan 6, 2018 om 22:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zo, dat is even vlijmscherp opgemerkt....
Wat is uw reactie aan de klager?

tijger1
door tijger1 Jan 6, 2018 om 23:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ja, epcot, misschien kan de Ts daar een winkel vinden waar ze wel terecht kan?

Zo te zien bijvoorbeeld de Hema?

ma
door manwijf Jan 7, 2018 om 16:40
574 Antwoorden / 1 Vragen

@epcot
Precies!
@aurora1
Lees dan zeker over uw reactie aan de TS heen...
@tijger1
Ja en? Daar wilde de TS niets kopen. Dus niet relevant. Zo kun je elk probleem afdoen zonder het op te lossen.

tijger1
door tijger1 Jan 7, 2018 om 16:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@manwijf. Hallo zeg? Wie zegt dat de Ts niets bij de Hema wil kopen? Hij of zij heeft gevraagd bij Bruna om het geld terug en dat doen ze natuurlijk niet.

En hij of zij kan ook contact opnemen met VVV, staat ook in die link.

En wat is uw “oplossing” voor dit “wereldprobleem”? Afgezien van commentaar op de reacties? En uw leest zeker over de reactie van Aurora heen.

tenormin
door tenormin - Jan 6, 2018 om 17:59
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Schrijf uw klacht op de VVV site: misschien komt u bij hen verder dan Bruna. Succes.

diumenge
door diumenge - Jan 6, 2018 om 18:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Inderdaad een slechte zaak, heb ook zo'n pasje gekregen en er werd al gewaarschuwd dat ik 'm niet overal kon inleveren. De enige betrouwbare cadeaubon is nu ook al niet meer te vertrouwen, althans op dit moment.

costnix
door costnix Jan 6, 2018 om 22:48
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De cadeaubonnen van DNB zijn zeer betrouwbaar.

ju
door juliomariner - Jan 6, 2018 om 18:11
1312 Antwoorden / 2 Vragen

De gewone papieren bon werd ook in steeds minder geaccepteerd in winkels. Ik kan hem hier in de buurt alleen nog in de Jumbo inleveren. Laat ik net in dexe winkel nog niet dood gevonden worden

r.kemperman
door r.kemperman Jan 10, 2018 om 18:20
423 Antwoorden / 4 Vragen

Ik wil in geen een winkel dood gevonden worden.
Maar in een winkel is nog altijd beter dan in een seksclub of bij de dames van plezier

tijger1
door tijger1 - Jan 6, 2018 om 18:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mensen moeten stoppen met het kopen en/of geven van die bonnen.

edrick3
door edrick3 - Jan 6, 2018 om 18:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dit is niet 'klaag-maar-raak'.
Zet je klacht op klachtenkompas.nl
Maar dien eerst een klacht in bij de uitgever van die bonnen: https://www.vvvcadeaubonnen.nl/contact

Cookies
door Cookies - Jan 6, 2018 om 19:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Probeer het over een maandje nog eens. Ik kan me zo voorstellen dat winkels en restaurants in december wel wat anders aan hun hoofd hadden dan het aanpassen van het kassasysteem.

Die datum tegen het einde van het jaar is bepaald niet handig gekozen door de VVV. Goed over nagedacht,  NOT.

ol
door old fellow - Jan 6, 2018 om 20:03
90 Antwoorden / Vragen

Het aantal punten wat deze kaart accepteerd zal zeker niet staan te springen. De provisie/kosten schijnen nogal gestegen te zijn.

aurora1
door aurora1 - Jan 6, 2018 om 22:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Daar is hier al vaker over geklaagd, maar wij kunnen geen klachten behandelen en ook dat probleem niet oplossen.

vvvnl
door vvvnl - Jan 8, 2018 om 11:03
2 Antwoorden / 0 Vragen

De VVV Cadeaukaart is bij duizende winkels en ook bij vele webshops te besteden. Op onze site vind je een overzicht van waar je terecht kan met de VVV Cadeaukaart, zie https://www.vvvcadeaubonnen.nl/cadeaubon-besteden/cadeaukaart. Dit overzicht is niet gelijk aan het overzicht van waar je terecht kan met je VVV Cadeaubon. Al onze acceptanten hebben bericht ontvangen over de nieuwe kaart en een aanbod ontvangen om ook de VVV Cadeuakaart te accepteren, de winkel neemt echter zelf het besluit om dit te doen of niet.

diumenge
door diumenge Jan 8, 2018 om 12:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Geweldig...

jo
door joephekvandedam - Jan 8, 2018 om 12:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

De VVV-cadeaucard is inderdaad nieuw. Om het simpele feit dat het bedrag op de VVV-bonnen in èèn keer gebruikt moest worden en er vaak geen geld op terug gegeven werd. De nieuwe VVV-card kan in delen worden gebruikt en het rest bedrag van het tegoed blijft staan. Dat is een hele vooruitgang ten opzichte van de VVV-bonnen. Alleen niet alle bedrijven hebben hier al op ingespeeld. Maar een aantal al wel !!!!
Kijk beter waar je de card wel kunt gebruiken. Dan maak je het jezelf een stuk minder moeilijk.

Bo
door Bonte Specht - Jan 8, 2018 om 12:54
45 Antwoorden / Vragen

Geen problemen mee gehad, gewoon in een winkel, die op de website staat waar je deze pasjes kan gebruiken.
Misschien eerst oriënteren waar je dit kan verzilveren

ta
door tamara81 - Jan 8, 2018 om 13:12
11 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is raar, ik was laatst bij de ANWB winkel en daar werd de cadeaukaart gewoon geaccepteerd. Miss een idee om daar naar toe te gaan?

Gr
door Grunn1 Jan 8, 2018 om 13:45
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Moet je daar wel iets hebben gezien waar je wat aan hebt anders kan je die kaart net zo goed weggooien.

Bj
door BjS - Jan 8, 2018 om 13:38
13 Antwoorden / Vragen

Ik ging deze kaarten voor iemand bij de Primera kopen, en werd al gewaarschuwd: "Wij adviseren deze kaart niet meer te kopen, we krijgen erg veel klachten dat ze niet meer worden geaccepteerd!" Ik heb helaas geen antwoord op de bovenstaande vraag, alleen wel een waarschuwing: in tegenstelling tot de papieren bon heeft de kaart ook opeens een beperkte geldigheid!! Probeer iets uit te zoeken en waarschuw de gever (hoe ondankbaar dat ook overkomt) om in het vervolg géén VVV Cadeaukaart te kopen!

ka
door katelijntje - Jan 8, 2018 om 13:53
28 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb ook een vvv  pasje  gekregen als cadeau.

Bij de gamma ingeleverd zonder problemen.
Inderdaad een klacht indienen bij de vvv

ag
door agnesd - Jan 8, 2018 om 13:59
10 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb een pas gekregen als mantelzorgcompliment van € 75.00
Wilde bij de Blokker op ons plein iets kopen maar ging dus niet.
Ondanks dat de winkel net nieuw geopend is (was eerst een Marskramer) is het kassasisteem niet vernieuwd en dus kan ik daar niets kopen.
Vindt het een kwalijke zaak.
@gnes

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 8, 2018 om 19:47
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik niet, een winkel moet geld accepteren geen pasjes waar ze veel te veel provisie voor moeten betalen.

ol
door old fellow - Jan 8, 2018 om 14:40
90 Antwoorden / Vragen

Wat vergeet u eerder als u een enveloppe krijgt met inhoud, het kado kaartje of hetzelfde bedrag in eurobiljetten of munten? Waarom doen zoveel mensen zoveel moeite om voor anderen een kadokaart te kopen en  die kado te geven? Is het niet vele malen sneller om gewoon cash in een leuke enveloppe te geven of een geldboompje? En vergeet niet dat als u een kado kaart koopt die niet gebruikt wordt door diegene die u hem/haar gunt u degene achter de kadokaart een gulle gift doet?

pe
door pebk Jan 8, 2018 om 22:56
579 Antwoorden / 0 Vragen

Ook geld is geen garantie dat het uitgegeven wordt. Een week of wat geleden vond ik een enveloppe met daarin 20 gulden. Hadden mijn ouder ook gekregen toen ze in 1973 trouwden. Een briefje van 10 (Hugo de Groot, 1953) en twee van 5 (Vondel, 1966). Ook die guldens worden nergens meer aangenomen. Zelfs niet bij DNB.

ol
door old fellow Jan 9, 2018 om 10:25
90 Antwoorden / Vragen

Dan hebben die biljetten nog emotionele waarde, inlijsten en in de kamer hangen! Maar de DNB gaat vaak minstens 20 tot 30 jaar mee, dat kan je van de gemiddelde kadokaart bepaald niet zeggen.

tijger1
door tijger1 Jan 19, 2018 om 12:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@pebk

dat klopt niet. U kunt ze bij DNB inleveren.

tr
door troeltje - Jan 8, 2018 om 19:23
6 Antwoorden / 2 Vragen

Heb ook zo'n kaart gekregen a 20,- en heb bij Blokker webshop besteld. Is gewoon geaccepteerd. Misschien via een webshop proberen?

mo
door mof - Jan 8, 2018 om 19:58
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Bewaar het pasje goed. Of ze worden langzaam azn geaccepteerd danwel moet de vvv ze uiteindelijk terugnemen.

Be
door Betje18 - Jan 10, 2018 om 14:28
3 Antwoorden / Vragen

Beste iedereen,
mijn ervaring is totaal anders.
bij de eerste de beste webwinkel kon ik mijn plastic cadeau kaart zonder problemen gebruiken.
Superwinkel in dit geval.
ook bol.com en vele andere winkels doen mee.ANWB ,BLOKKER,HEMA,etc.
op internet vind je bladzijdes vol met winkels die het wel accepteren

gr
door grootje-br - Jan 19, 2018 om 12:24
1 Antwoorden / Vragen

Ik wilde wat mensen helpen met een linkje maar kennelijk wordt dat niet gewaardeerd. Wat een overdreven reacties zeg!

Cookies
door Cookies Jan 19, 2018 om 12:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zout even op met je spam!!

diumenge
door diumenge Jan 19, 2018 om 12:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En daar maak je maar even een account voor aan Bram? Je baas zal blij met je zijn!

Bo
door Bonte Specht - Jan 19, 2018 om 12:31
45 Antwoorden / Vragen

BCC accepteert ze wel

ol
door old fellow - Jan 19, 2018 om 12:36
90 Antwoorden / Vragen

De commissie (kosten voor winkelier) zijn van 6% naar 10%  gegaan. Dus als de winkel een bon van € 100 aanneemt, krijgt hij van de VVV € 90 vergoed voor die bon. Met de teruglopende winstmarges is het bepaald niet vreemd dat veel winkel de (nu) kaart niet meer aannemen. Ook is de verwerking veranderd, naar verluid, moeilijker.

marita5
door marita5 - Jan 19, 2018 om 12:58
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@GansBichl07 ,

Lees ook deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://nos.nl/artikel/2212627-ook-al-eens-aan-de-kassa-geweigerd-met-vvv-cadeaukaart.html