Herroepingsrecht 3x vertraagde online bestelling.
Ik heb begin maart vier stoelen gekocht. 2 grijzen en 2 gelen. De gele stoelen zijn direct geleverd, de grijzen bleken toch niet op voorraad en zouden in mei geleverd worden. Toen ik in mei vroeg wanneer ze wel zouden komen werd half juni gezegt. Zojuist heb ik gebeld of ze echt half juni komen en heb ik te horen gekregen dat het nog 4 tot 5 weken ging duren. Ik wil niet langer wachten omdat ze nu 3 keer de lever termijn hebben aangepast. Het annuleren van de grijze stoelen is geen probleem. Ze willen alleen de 2 gele stoelen niet terugnemen. Behalve dat ik het erg onredelijk vind, heb ik wettelijk gezien recht op iets?
Hallo Roy93 ,
Ze willen alleen de 2 gele stoelen niet terugnemen.
Waarom zouden ze de gele stoelen mee terug moeten nemen ? deze zijn toch goed .
De grijze stoelen kunt u annuleren , waar u dan wettelijk gezien recht op hebt is uw geld terug , niet meer en niet minder .
U heeft in maart 2020 besteld 2 gele en 2 grijze stoelen. De gele stoelen zijn ook in maart 2020 geleverd.
U heeft deze gele stoelen dus nu 4 maanden in gebruik. Ergo die zijn bepaald niet nieuw meer, als die stoelen tuinstoelen zijn en dus ook altijd buiten gestaan zouden hebben is er natuurlijk geen discussie.
Als u de volledige bestelling in maart 2020 volledig betaald heeft is terugbetaling van de 2 grijze een terecht gegeven. De gele gebruikte natuurlijk niet meer.
Bedankt voor jullie reactie @maritas en Kassagebruiker.
Ik snap natuurlijk dat ze gebruikt zijn, ik ben dan ook niet de moeilijkste en zou de webwinkel echt wel tegemoed komen voor het gebruik.
Het ziet er natuurlijk niet uit om 2 verschillende soorten stoelen bij 1 tafel te hebben. Ik kan helaas dezelfde stoelen niet zo snel ergens anders vinden en ga de 2 gele stoelen dan ook verkopen als ik nergens recht op heb. De webwinkel heeft naar mijn idee niet aan de leververplichting voldaan, ze hebben maar de helft van mijn stoelen geleverd.
Rustig wachten op de grijze dan maar
Getty + 10
Tussen de waardevermindering en het verder gaan dan uitproberen moet een causaal verband bestaan. Het weggooien van de verpakking heeft geen invloed op de waardevermindering. Ik vermoed dat de waardevermindering op 0 uit komt.
Topantwoord
Ja, ook voor de gele stoelen geldt gewoon nog het herroepingsrecht.
Zoals verwoord op ictrecht.nl:
"De termijn waarbinnen de consument kan ontbinden gaat in:
...
- Op de dag dat de consument of een door hem aangewezen derde (die niet de vervoerder is) het laatste product heeft ontvangen uit een bestelling waarin meerdere producten zijn besteld. Stel je bestelt meerdere artikelen, met een verschillende levertermijn, dan gaat de herroepingstermijn pas in als de consument het laatste product uit de bestelling heeft gekregen. Het kan dan dus zijn dat sommige producten heel lang bij de klant liggen (ook langer dan de 14 dagen!), omdat er een product nog niet geleverd is"
De herroepingstermijn eindigt dus pas 14 dagen nadat het laatste product uit de bestelling ontvangen is.
Voor degene die zegt dat de stoelen 'gebruikt' zijn: dat blijkt niet uit de vraag. Zelfs al zou er meer met de geleverde stoelen gebeurd zijn, dan strikt noodzakelijk om te beoordelen of je ze wil houden, dan tast dat het herroepingsrecht niet aan.
(de vraag lees ik zo dat alle stoelen in dezelfde bestelling gekocht zijn; dat lijkt me de correcte lezing).
@trostomaat , Voor degene die zegt dat de stoelen 'gebruikt' zijn: dat blijkt niet uit de vraag. , maar wel uit de reactie van Ts : Ik snap natuurlijk dat ze gebruikt zijn, ik ben dan ook niet de moeilijkste en zou de webwinkel echt wel tegemoed komen voor het gebruik.
Die reactie heb ik inmiddels ook gezien. De conclusie werd, ten onrechte, echter al voor het verschijnen van die reactie getrokken. Door 'kassagebruiker'.
Het herroepingsrecht is daarmee echter niet tenietgegaan.
Topantwoord
Volgens de ACM kunt u nog steeds gebruik maken van uw herroepingsrecht indien de stoelen bij Diezelfde order horen
https://www.acm.nl/nl/bedenktijd
Bedankt voor jullie reactie Trostomaat en MIENNAAMISHAAZ,
Het heeft mij erg geholpen! Ze hebben echter nu teruggemaild dat het in de originele verplakking moet zitten. Die heb ik na 4 maanden natuurlijk niet meer. Eens kijken of ze hier uit gaan komen.
By the way; het stond ook in hun eigen voorwaarden, blijkbaar wist hun klantenservice medewerker dit ook niet. OOPS!
Dankjewel !
Corona..wij als bedrijf wachten ook al weken op producten.
Komt misschien wel uit Hongkong.
Geduld.
U hebt bij een online aankoop inderdaad recht op herroeping tot 14 dagen na ontvangst van het laatste artikel. Echter, tijdens het herroepingsrecht mag u het product testen, maar niet in gebruik nemen. Doet u dat wel, dan bent u aansprakelijk voor de waardevermindering. U geeft al aan dat u de verpakking niet meer heeft en de stoelen zijn al enkele maanden in gebruik. Geen idee wat ze gekost hebben, maar dat het geld gaat kosten is al duidelijk.
Even voor de beeldvorming, over wel bedrag praten we hier? Bij een fors bedrag zou er wellicht nog de helft uit te halen zijn, anders zou marktplaats over blijven.
@Neodutchio, dit staat inderdaad ook in hun voorwaarden. Dat is helemaal prima, ik heb ze aangeboden om de waarde vermindering te betalen. Daar reageerden ze op met het voorstel om langs te komen in het magazijn in Barneveld. Ik woon zelf in Enschede.
Het zijn twee goedkope stoelen. Het mailverkeer is inmiddels hilarisch. Ik ben er inmiddels al van overtuigd dat ik het geld niet meer ga terugkrijgen. Jammer van de 100 euro. Opzoek naar andere stoelen, wel jammer, want ze waren wel mooi en zaten prima voor dat geld. Wie weet kan ik ze nog voor 2 tientjes op marktplaats kwijt. ;)
Als die stoelen mooi zijn en prima zitten waarom heb je dan niet nog een paar weken geduld. Wat een drukte allemaal of ben je er al op uitgekeken?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer