Wu
door Wulm Sep 19, 2022 om 21:08
Winkels & webshops

Hoe kan ik een product met een defect terugsturen naar de Action?

ik heb op 24 augustus van dit jaar bij de webshop van de Action een elektrische step voor mijn dochter besteld. Zij heeft al haar verjaardagsgeld bij elkaar geraapt en wilde graag zo'n ding. De bestelling en levering ging allemaal prima. Mijn dochter heeft veel plezier van de step gehad. Wel een hele week. Toen ging hij kapot buiten onze schuld om. Hij laadde niet meer op. Defect dus. En er zit nog garantie op. Ik wilde de Action graag bellen om dit te bespreken. Dat kan dus niet bij hen. Alles moet via een contactformulier. Deze dus ingevuld. Hier krijg je een automatische reactie op. Ook werd er vermeld dat als je met hun automatische antwoord niet geholpen bent zij contact met je opnemen. Ik heb aangegeven dat ik dit graag wilde. Dit contact komt er niet. Ik heb inmiddels meerdere malen een mail gestuurd maar ze nemen geen contact op. Ik weet niet meer wat ik moet doen en wil graag met deze mensen in contact komen om dat ding terug te sturen. Weet iemand hier een oplossing voor?

2157 7 Rapporteer

marita5
door marita5 - Sep 19, 2022 om 21:16
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Wulm ,

Heb je nog vragen of opmerkingen? Neem bij voorkeur contact op via ons contactformulier of via onderstaande contactgegevens.

Action Nederland BV

Perenmarkt 15, 1681PG Zwaagdijk-Oost

Telefoonnummer: 0228 56 56 56 (maandag t/m vrijdag van 09:00 – 18:00, zaterdag van 09:00 – 17:00)

Online contactformulier: https://www.action.com/nl-nl/klantenservice/contact/

Email: klantenservice@action.nl

sira
door sira - Sep 19, 2022 om 21:16
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Misschien met step en aankoopfactuur langs een winkel gaan?

marita5
door marita5 Sep 19, 2022 om 21:18
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@sira ,

Kan ik mijn online aankoop in een van de winkels retourneren of ruilen?

Het is niet mogelijk om je online aankoop in de winkel te retourneren of ruilen

sira
door sira Sep 19, 2022 om 21:34
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Maar ja, wat moet je dan als ze niet reageren?

Dan blijven er nog 2 mogelijkheden: 1) naar Zwaagdijk rijden of 2) de step door een vervoersbedrijf in Zwaagdijk laten brengen

Het is te hopen dat de step goedgekeurd is, anders mag de dochter er niet mee op de openbare weg.

marita5
door marita5 Sep 19, 2022 om 21:36
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Het hoofdkantoor bellen . Het is te hopen dat de step goedgekeurd is, anders mag de dochter er niet mee op de openbare weg , hoop ik ook , maar dat is een andere vraag ;-))

sira
door sira Sep 19, 2022 om 21:43
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Bellen lukte hem/haar toch ook niet?

mahadma
door mahadma - Sep 19, 2022 om 21:35
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Houdt aub wel in de gaten dat de meeste stepjes NIET op de openbare weg mogen rijden. Het is een motorvoertuig waarvoor je een verzekering(plaatje) + verzekering moet hebben + een rijbewijs. Ik ga er even voorzichtig van uit dat uw dochter te jong is voor een rijbewijs, excuses als ik fout zit. Op "eigen terrein" mag zij er wel op rijden.

Neem contact op met het eerder genoemde telefoonnummer en vraag hoe u garantie kunt krijgen, mits dat niet door eigen schuld ontstaan is.

tenormin
door tenormin Sep 19, 2022 om 22:25
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Er mag zoveel niet @mahadma. Hier barst het van de elektrische stepjes, (bijna jaloers); niemand die nog is aangehouden. Trouwens, veelal jongeren. Nooit een verzekeringsplaatje gezien op die steps. Er is trouwens een nogal bekende Nederlandse familie die, na bekend te zijn geworden (2019) die de steppen promoveren (poen, poen, poen poen) en ze gaan overal erop naar toe. Voor jouw informatie, op you tube te zien (voor de stepjes moet je inmiddels goed zoeken): familie Rutten. Ze lijken mij werkelijk boven de wet te staan.

sw
door swat1500 Sep 19, 2022 om 23:10
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Maar als je dan door zo'n step coureur ondersteboven wordt gereden zijn ze niet verzekerd en wordt het een aardige klus om je schade te verhalen.

panter22
door panter22 Sep 20, 2022 om 13:21
6599 Antwoorden / Vragen

Het staat in de advertentie dat je met de step niet op de openbare weg mag rijden.

rj
door rjw Sep 20, 2022 om 18:31
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Niet relevant voor de vraag van TS.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 20, 2022 om 10:14
16774 Antwoorden / 202 Vragen

In ieder geval geldt hier de wetgeving en ik geef u zo enkele aanwijzingen. Als al gezegd en hetgeen van uiterst belang is: uw dochter mag er niet mee op de openbare weg rijdenen zo zij dat doet en schade zou veroorzaken zij (en mogelijk u op basis van leeftijd) volledig aansprakelijk is en dat indien er dan ook nog een persoonlijk letsel zou zijn dat behoorlijk 'in de papieren kan lopen'. Ziue daarvoor dit: https://www.juridischbureauletselschade.nl/wie-vergoedt-schade-veroorzaakt-door-een-elektrische-step/ en ook dit: Als voetganger heeft u wettelijk gezien meer rechten dan de bestuurder van de elektrische step. U heeft dan recht op minimaal 50% schadevergoeding als u wordt aangereden door een elektrische step. Ook als u zelf schuldig was aan het ongeval.

BoerinnetjeVanBuutn
door BoerinnetjeVanBuutn - Sep 20, 2022 om 15:56
1 Antwoorden / Vragen

https://shop.action.com/nl-nl/klantenservice#retourneren

mahadma
door mahadma - Sep 20, 2022 om 20:56
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Even terzijde, ik zei tegen mijn partner dat dàt nu zo', stepje was, bij de ingang winkelcentrum, dus moet of over de stoep of over de weg gereden zijn. De opvoeder maakte een opmerking nadat ik tegen mijn partner dat die dingen dus niet verzekerd/rijbewijs enz waren. Het commentaar van de moeder/opvoeder was: "Het is maar een kind". Ik reageerde alleen met de woorden: Als uw kleine kind wordt aangerden door een stepje met "het is maar een kind" bestuurder zou kunnen zijn, zou u dan ook zo reageren?. Men denkt niet niet na wat voor ellende die stepjes kunnen veroorzaken.

Na googelen gevonden: Vanaf één januari tot twaalf september van dit jaar (2022) zijn er ook 224 ongelukken met elektrische steps geregistreerd, waarvan 45 zware ongevallen en er zijn vijf doden gevallen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 20, 2022 om 22:34
2010 Antwoorden / Vragen

Ik kan me er bij inbel/praatradio ook altijd zo mateloos aan ergeren dat mensen over iets beginnen wat helemaal niet de vraag was. De vraag was hoe TS haar recht op garantie effectuurt en niet of scooters wel op de (openbare)weg mogen. Anderszijds is dat dan blijkbaar wat je krijgt als je "het volk" raadpleegt, gratis advies.