Je
door Jennefer Mar 27, 2020 om 07:17
Winkels & webshops

Hoe kan ik mijn geld of product krijgen van een webshop?

Ik heb in augustus een kinderwagen met bijbehorende verzorgingstas besteld voor een totaalbedrag van €1409. De kinderwagen heb ik gelukkig ontvangen maar de tas van €129 niet. Tot januari heb ik via de telefoon contact gehad en er zijn me veel beloftes gedaan. Nu krijg ik deze webshop niet meer te pakken en er wordt ook niet op mijn mail gereageerd. Op internet kom ik soortgelijke berichten tegen. Ik woon in Overijssel en het bedrijfspand staat in Terneuzen, dus ik kan er helaas niet heen om persoonlijk verhaal/geld/product te halen. Weet iemand wat ik kan doen? Is aangifte een optie?

3213 9 Rapporteer

Topantwoord

be
door beloe - Mar 27, 2020 om 07:24
26 Antwoorden / 4 Vragen

Aangifte is altijd beter als niks doen.Aangetekende brief versturen is ook goed i.v.m. bewijslast,ook als deze brief geweigerd wordt.

ne
door neodutchio Mar 27, 2020 om 10:33
5129 Antwoorden / 12 Vragen

En waarvan moet er dan aangifte gedaan worden? Ik lees nergens een strafbaar feit.

Topantwoord

panter22
door panter22 - Mar 27, 2020 om 08:51
6599 Antwoorden / Vragen

Het kon wel eens niet goed gaan met dit bedrijf. Babyhuis Casita? Klik maar eens op een produkt. Ik zie geen winkelmandje. Je kunt niets bestellen.

Je
door Jennefer - Mar 27, 2020 om 09:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt beloe. Heb wel alle mails en belmomenten bewaard en opgeslagen als "bewijslast".

Inderdaad panter22. Ik ben ook bang dat ze failliet zijn/gaan en daarom niets meer van zich laten horen. Via trustpilot zie ik reviews van mensen die in hetzelfde schuitje zitten.
Als ze failliet zijn kan ik toch helemaal fluiten naar m'n geld/product? :(

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 27, 2020 om 12:53
16774 Antwoorden / 202 Vragen

U kunt bij het faillissementsregister https://insolventies.rechtspraak.nl/#!/zoeken/index nagaan of er sprake is van een faillissement en zo niet, lees dan deze info:
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu

koekeloer
door koekeloer - Mar 27, 2020 om 13:16
562 Antwoorden / 18 Vragen

"Ik woon in Overijssel en het bedrijfspand staat in Terneuzen, dus ik kan er helaas niet heen ".. En waarom kan dat dan niet? U bedoelt, U wilt het niet.

Je
door Jennefer Mar 27, 2020 om 13:30
1 Antwoorden / 1 Vragen

Fijn dat u de vraag nog even stelt koekeloer, jammer dat u het antwoord niet afwacht en zelf een invulling geeft.
Maar om toch even mijn antwoord op uw vraag te geven:
Ik zou heel graag willen, maar ben herstellende van een keizersnede en dan mag je 6-8 weken niet autorijden. Als ik in de buurt van het (bedrijfs)pand had gewoond en er fysiek toe in staat zou zijn, was ik er al lang lopend langs geweest.

Anderen die wel serieus reageren, bedankt voor het meedenken ;)

aurora1
door aurora1 Mar 27, 2020 om 16:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nou, was het niet tóch een legitieme vraag van @koekeloer?

Kan de vader of iemand anders dan niet gaan?

Wat gaat u doen als die kinderwagen niet deugt, te snel stuk gaat o.i.d?

U gaat toch niet over hoe mensen volgens u moeten reageren? https://www.politie.nl/themas/aangifte-doen.html

aurora1
door aurora1 Mar 27, 2020 om 16:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen
Je
door Jennefer Mar 27, 2020 om 18:30
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben van mening dat als je hier iets plaatst, je de meest voor de hand liggende opties al hebt geprobeerd, waaronder indien mogelijk langsgaan of een (naaste) familielid laten gaan. Helaas is dit op mij niet van toepassing.
Uiteraard mag iedereen hier op reageren zoals hij/zij wil, maar ik vind dan wel dat het een toevoeging moet zijn zoals u dat doet met een link aurora1...

aurora1
door aurora1 Mar 27, 2020 om 18:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, ja.....

Topantwoord

mo
door mof - Mar 27, 2020 om 19:08
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Aangifte niet, dan moet u criminele intenties kunnen bewijzen. Als de webshop is aangesloten bij thuiswinkel oid kunt u de geschillencommissie webshops inschakelen.
U betaalt dan een paar tientjes, maar die krijgt u ter4ug als u in het gelijk wordt gesteld. Dan moet u slechts aantonen wat u besteld heeft en dat u de ta sniet heeft ontvangen.
Als dit niet kan, zult u naar de civiele rechter ws kantonrechter moeten om uw gelijk te halen. Dat kost u ws  griffie kosten en nog meer als u de zaak verliest. In dat geval zou ik eieren voor mijn geld kiezen, de schade accepteren, een slechte, onderbouwde, referentie plaatsen en nooit meer bij deze shop kopen.

Ij
door Ijsboerke - Mar 27, 2020 om 19:53
5 Antwoorden / Vragen

Je mag blij zijn dat je tenminste de kinderwagen hebt ontvangen.