zoom1
door zoom1 Oct 15, 2018 om 12:38
Winkels & webshops

Hoe kom ik van Edelcollecties af?

Beste mensen,

Mijn vader is al jaren klant bij Edelcollecties. In princiepe tot tevredenheid. Maar sinds hij enkele jaren geleden nauwelijks nog kan zien wil hij niks meer.
Maar Edelcollecties blijft hem ongevraagd post sturen met aanbiedingen.  Ik heb al tig keer met de klantenservice aan de telefoon gehangen en gevraagd mijn vader uit het systeem te halen. Dat wordt steeds belooft maar gebeurd niet. Sterker nog, sinds vorige week is hij 2x klant!.  Hier komt nog bij dat mijn vader sinds kort beginnend dementerend is, en laat nu vorige week Edelcollecties hem gebeld hebben en hem hebben overgehaald een complete muntcollectie t.w.v. €500,- (!) te bestellen. Uiteraard heb ik vandaag weer de klantenservice gebeld en ze zouden e.e.a. annuleren en corrigeren (2x klantnr).
Maar ik heb er geen vertrouwen in. Wat moet ik doen om van Edelcollecties af te komen? (lijkt gevalletje belbus)

24343 10 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 15, 2018 om 12:41
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Begin met het schriftelijk melden van uw klacht/bezwaar etc. bij het bedrijf. Aatekenen met ontvangstbevesting.
Aantekenen.

Maak uw bezwaar heel duidelijk en doe ook een beroep op het kunnen annuleren van de telefonische verkoop. De tweede zoals u meldt en ook dat degene die de tweede vekoop 'aansmeerde' had kunnen en zelfs moeten weten dat uw vader al lid was.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 15, 2018 om 12:44
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Probeert u het eens met een contactformulier, daar heeft u meer succes mee dan met een callcenter.
https://www.edelcollecties.nl/vragen/

marita5
door marita5 - Oct 15, 2018 om 12:51
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Zoom1 ,

Maar Edelcollecties blijft hem ongevraagd post sturen met aanbiedingen

Meld u aan bij Nationaal Postfilter .

https://www.postfilter.nl/

en laat nu vorige week Edelcollecties hem gebeld hebben

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/telemarketing/recht-van-verzet

U kunt hier een klacht melden ,

https://www.edelcollecties.nl/klacht/

zoom1
door zoom1 Oct 17, 2018 om 12:36
38 Antwoorden / 23 Vragen

Ik heb inmiddels een recht-van-verzet brief aangetekend gestuurd, en door de bank de incasso machtiging laten intrekken. Verder heb ik weer aan lijn gehangen bij Edelcollecties en ze hebben belooft alles in orde te maken. Ben benieuwd...

marita5
door marita5 Oct 17, 2018 om 14:00
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@zoom1 , goed gedaan , hopelijk helpt dit . betreft de ongevraagde post , meld u vader aan bij postfilter , dan mogen ze ook geen geadresseerde aanbiedingen meer sturen . Beter alles schriftelijk doen , bellen zet geen zoden aan de dijk .

panter22
door panter22 - Oct 15, 2018 om 13:06
6599 Antwoorden / Vragen

Vul het herroepingsformulier in voor die muntcollectie:
https://www.edelcollecties.nl/14-dagen-op-zicht/

th
door thieu - Oct 17, 2018 om 14:24
146 Antwoorden / 0 Vragen

Alle post retour sturen met vermelding " Adres onbekend" ;-)

gerbera
door gerbera Oct 17, 2018 om 16:20
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Als een adres onbekend is kan daar ook geen post komen;-))

sira
door sira Oct 19, 2018 om 16:28
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Geadresseerde onbekend òf geadresseerde niet meer woonachtig op dit adres

pino123
door pino123 - Oct 18, 2018 om 09:10
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Hier ook nog een mooie link:

https://www.bel-me-niet.nl/vragen/ik-sta-ingeschreven-het-bel-me-niet-register-en-word-toch-nog-gebeld-waar-kan-ik-een-klacht

Hierin staat wat te doen als ze toch doorgaan met bellen en aftroggelen van bestellingen ondanks dat je meerdere malen hebt aangegeven dit niet te willen.

ha
door harrybre - Oct 19, 2018 om 13:44
240 Antwoorden / Vragen

Ieder e-mail, dat u verstuurt, en OOIT zou moeten bewijzen, dat u dat verstuurd heeft: een Cc naar jezelf.
Met een aangetekende brief heeft u enkel een bewijs, dat een envelop verstuurd is, niet wat de tekst van de brief is, die er hopelijk ingezeten heeft.

Vervolgens een aanklacht wegens oplichting indienen ( cq daarmee dreigen helpt vaak al )

zoom1
door zoom1 - Nov 12, 2018 om 16:16
38 Antwoorden / 23 Vragen

Een update (12 nov 2018)
Ik heb een aangetekende brief "recht van verzet" naar Edelcollecties gestuurd, en de klantenservice heeft me vertelt dat in hun systeem nu bij mijn vader staat dat hij niet meer benaderd mag worden noch via telefoon noch schriftelijk.
Verder heb ik de doorlopende incasso bij de bank stopgezet, en inderdaad ze kunnen nu geen geld meer afschrijven van mijn vaders rekening.
En Edel Collecties heeft eerder onterechte afschrijvingen inmiddels weer teruggestord.
Lijkt dus zo goed als opgelost. Alleen als ik vraag om mijn vader helemaal uit hun systeem te verwijderen, dan zeggen dat dat niet mogelijk is. Vind ik wel vreemd... Maar zolang we geen last meer van ze hebben.... Iedereen bedankt voor het meedenken en de gedane suggesties.

Marc van der Linden
Hulsberg

marita5
door marita5 Nov 12, 2018 om 16:20
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@zoom1 , fijn om te horen dat het is opgelost , bedankt voor het terugmelden .