Polman56
door Polman56 Mar 31, 2021 om 11:46
Winkels & webshops

Hoe Price Attack dwingen om het betaalde te leveren?

Via de site van Price Attack heb ik een portemonnee besteld en betaald. Price Attack mailde me meteen om te danken voor de bestelling en de betaling. Maar daarna heb ik de portemonnee nooit ontvangen. Toen ik Price Attack daar mails over stuurde kreeg ik daar nooit reactie op. En toen ik ze daarover probeerde te bellen kreeg ik iedere keer van een antwoordapparaat het bericht dat ze er even niet zijn. Door te googlen ontdekte ik dat er helaas veel meer mensen een dergelijke ervaring met Price Attack hebben. Dus bevalt dit verdienmodel Price Attack blijkbaar uitstekend.
Maar hoe kunnen deze oplichtpraktijken van Price Attack gestopt worden?

2534 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 31, 2021 om 11:54
16906 Antwoorden / 202 Vragen
1

Ik kan hier als vrijwillige vraagbeantwoorder helaas niets anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er al is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Zo u tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, doe dan aangifte bij de politie (u komt dan wel op een stapel denk ik), doe melding bij de ACM 
www.consuwijzer.nl  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling is hierbij van groot belang. 

Zie verder o.a. 
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshophttps://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen en https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

Bestellen in China: let op de valkuilen | PlusOnline

 

en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.

U kunt ook nog en melding doen bij www.klachtenkompas.nl van de Consumentenbond

Aanvullend nog deze: er is een mogelijkheid om een en ander af te dwingen midels een 'wanprstartei'procedure en dus in gebreke stellen maar alleen een aangetekende brief daar voor kost u al € 13,50. (https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/) . 

Donuts
door Donuts - Mar 31, 2021 om 11:59
1203 Antwoorden / 2 Vragen
2

Hoe de praktijken van onbetrouwbare dropshippers gestopt kunnen worden? Simpel, dat stopt als het niet meer rendabel is. Oftewel, als kopers eens gaan opletten en vooraf checken waar zij iets gaan kopen.

mi
door miennaamishaaz - Mar 31, 2021 om 12:00
725 Antwoorden / 1 Vragen
0

Price attack is een Dropshitter. U kunt vrij weinig doen behalve eisen dat ze u terug moten betalen


Wat u kan doen is contact opnemen met:
Avatros opgelicht heeft nu ook een segment/programma waarbij ze gedupeerde proberen te helpen

https://opgelicht.avrotros.nl/uitzending/gemist/item/opgelicht-hulp-online-ellie-lust-biedt-hulp-op-het-gebied-van-online-oplichting/


Mischien ook contact opnemen met BOOS
https://www.bnnvara.nl/tags/boos

Daarnaast kunt u een melding maken bij het ACM
https://www.acm.nl/en 

heel mischien kunnen zij iets voor u betekenen.

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 31, 2021 om 12:02
7276 Antwoorden / 3 Vragen
0

Misschien kunt u nog eens contact opnemen via   dit   formulier
veel gestelde vragen:  https://www.priceattack.nl/veelgestelde_vragen

sira
door sira - Mar 31, 2021 om 12:03
2449 Antwoorden / 24 Vragen
2

Ik heb toevallig zojuist bij een mede-gedupeerde van u (weliswaar bij een andere foute dropshipper) het volgende geplaatst:

Met steeds meer verbazing lees ik iedere keer de nieuwe klaagtopics van consumenten die bij foute en veel te dure dropshippers hebben besteld en dit zijn consumenten in alle leeftijdscategorieën.

Al 2 jaar (als het niet meer is) wordt hiervoor gewaarschuwd in de media, consumentenprogramma's, forums zoals Kassa en Radar, etc. etc., maar blijkbaar zijn al deze kopers met hele andere dingen bezig, waaronder Facebook, waardoor ze niet meer weten wat er rondom hun gebeurt.

U bent er toch wel van op de hoogte dat er een pandemie heerst

Overigens ben ik van 1955 dus leeftijd kan geen excuus zijn.
Helaas heb ik geen oplossing voor u. U bent een ervaring rijker, dus volgende keer goed uitkijken waar u bestelt.

va
door vanlotjegetikt Mar 31, 2021 om 13:28
809 Antwoorden / Vragen

Tja vooral de verwijzing naar Feestboek is kenmerkend voor de vele foute/verkeerde aankopen.

mo
door mof - Apr 2, 2021 om 11:51
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Fraude helpdeskoid ...

ma
door marleenvanh - Apr 2, 2021 om 14:08
455 Antwoorden / 1 Vragen
0

U bent belazerd dus vergeet het maar dat u of een portemonnee of uw geld (terug) krijgt. De enige manier om dit soort praktijken te stoppen is wanneer mensen EERST info inwinnen over een onbekende verkoopsite en DAN pas (of niet natuurlijk) daar iets bestellen, dan wel dat men alleen bij bekende winkels/websites bestelt. Maar ja dat is pas 467 maal eerder gezegd...........

rj
door rjw - Apr 2, 2021 om 14:37
3321 Antwoorden / 5 Vragen
0

Even een wijze les: ga altijd met een grote boog om bedrijven heen met namen als Price Attack, Prijsstunter, huppeldepupgigant, etc. Als bedrijven substantieel goedkoper zijn dan anderen (of doen alsof ze dat zijn) dan zit er een luchtje aan. Personeel en huisvesting is overal even duur, dus kunnen lagere prijzen alleen komen door een veel slechtere service (tot geen service aan toe).

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ellavanzundert2home.nl
ellavanzundert2home.nl - Jul 22, 2024 om 22:14
Elektronica & tv

Mag ZIGGO zonder overleg de abonnementsprijs wijzigen

Nadat ik een adres wijziging had door gegeven aan ZIGGO was bij de volgende factuur ook een abonnements wijziging doorgevoerd zonder dat we dit besproken hadden. Het bedrag werd verhoogd van € 54,05 naar € 77,00 per maand. Na telefonisch contact met de klantenservice werd gezegd dat dit niet meer gewijzigd kan worden en dat dit het nieuwe maand bedrag is. Het vorige bedrag paste niet meer bij ... Lees meer

Ja
Janusvm - Jul 21, 2024 om 12:55
Computers & telefonie

Uefa voetbal

Als ik het goed begrijp worden de wedstrijden van Nederlandse clubs niet meer op open kanalen uitgezonden alleen maar bij ziggo en ziggo go. 
Hoe moet het nu bij mensen, ouderen die geen smartphone of smart tv hebben?
Die kunnen dus geen voetbal meer kijken.
Hoe dit op te lossen? Lees meer

ni
nikkip - Jul 22, 2024 om 15:05
Geldzaken & recht

Eigenaar huurflat laat schakelaar vervangen zonder mijn toestemming, nota voor mij?

Het touwtje van mijn trekschakelaar in de badkamer was uit de trekschakelaar,.
Bij info bij de huismeester zou de verhuurder
deze vervangen.
Na mailverkeer en een foto te hebben gestuurd
van de trekschakelaar zonder kapje en zonder
touwtje, zou dit gerepareerd worden.
Er kwam idd een monteur die alles vervangen heeft. Maar helaas kwam er ook een rekening naar mij van ... Lees meer