gwnJS
door gwnJS May 10, 2022 om 08:48
Winkels & webshops

Hoe zorg ik ervoor dat ik cosmetica producten ongeopend koop?

Op alle cosmetica producten is een houdbaarheids datum. Op de achterkant staat meestal (weet niet of dat altijd is) een plaatje van een potje met open dekseltje en daarbij altijd hoelang iets goed is, bijvoorbeeld 6M (dan is het 6 maanden na openen houdbaar)

Nu heb ik al verschillende keren mee gemaakt, dat een mascara uit de winkel irriteert op mijn ogen. Normaal gebeurt dit pas als ik die langer gebruik als dat de mascara open mag zijn als dat er op de achterkant staat. Ook met crèmes die minder goed werken de ene keer dan de andere keer of dat cosmetische producten echt stinken terwijl ze normaal wel lekker ruiken. Hierdoor heb ik het idee dat sommige producten al in de winkel geopend zijn door bijvoorbeeld klanten omdat ze wilden ruiken o.i.d. Ik weet dan niet hoelang het product na openen in de winkel staat.

Hoe zorg ik ervoor dat ik geen oude cosmetica producten koop?

2190 7 Rapporteer

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - May 10, 2022 om 08:57
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Als een cosmetisch product door een voorgaande klant is geopend is dat duidelijk te zien.
Er zijn ook zaken die een leeg doosje of kaartje in het schap zetten om bij de kassa het product te verkopen.
Dit om ongeoorloofd openen te voorkomen.
Goed opletten dus.

sira
door sira - May 10, 2022 om 08:58
2287 Antwoorden / 24 Vragen

Door iets te kopen dat met een plakbandje gesealed is.

Ik heb het probleem dat u heeft, zelf nog nooit meegemaakt.

Thecla58
door Thecla58 - May 10, 2022 om 09:01
841 Antwoorden / 3 Vragen

Door de verpakking te controleren of het zegel niet gebroken is en.. door een exemplaar achteraan te pakken. Dat laatste is eigenlijk niet echt kies.

Een allergische reactie wordt, is mijn ervaring, langzaam opgebouwd.

Oh ja, als er op een doosje geen zegel zit dan zit er waarschijnlijk een afdekplaatje op het potje zelf.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 10, 2022 om 09:42
16768 Antwoorden / 202 Vragen

Als al gezegd uitsluitend gesealde producten kopen of bij twijfel laten nagaan aan de kassa. Blijkt het dan toch geopend te zijn geweest, niet acceoteren.

panter22
door panter22 - May 10, 2022 om 09:47
6599 Antwoorden / Vragen

Door online te kopen bij een grote drogisterijketen zoals Etos en Kruidvat.
Of bij een grote cosmeticawinkel waar je alles uit kunt proberen voordat je een nieuwe verpakking koopt.
Of bij de online drogisten.
Daar heb je de meeste kans dat de verpakking niet geopend is.

lo
door lovewinnie - May 10, 2022 om 09:48
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Koop daarom alleen producten die verzegeld zijn . Garantie anders dat ze nooit zijn geopend is er niet

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 10, 2022 om 11:48
2008 Antwoorden / Vragen

Koop bij een online shop, dan heeft er geen klant aan kunnen zitten of koop verzegelde producten.