I.
door I.J.Vraagt Sep 18, 2017 om 18:51
Winkels & webshops

Ideas comfort.nl

Mijn vraag is ik heb 6-7-2017 een bestelling gedaan bij ideas comfort maar omdat het mij te klein was teruggestuurd na ideas
de eerste keer bellen naarhun dat moet via een  0900 - 0320 ( anders kun je niet met ze in contact komen  en revieuws kun je niet plaatsen ) werd mij vertelt dat het pakje 10-7 bij hun aangekomen was en mijn geld, dat ik vooraf moest betalen teruggestort was wat niet waar was

na op 7-8 weer telefonisch contact gezocht te hebben werd mij vertelt dat het bedrijf in een overname zat en de bankrekening van het andere bedrijf niet op orde was ,wat mij wel heel vreemd in de oren klonk .

nu 18-9-2017 heb ik mijn geld nog niet terug , het gaat  om €16.98 het is geen groot bedrag maar reken alle kosten van die vele telefoontjes en ook nog het zelf betalen van het paketje om het terug te sturen a € 6.98
mijn klacht heb ik ook bij klachtenkompas neergelegd en over dit bedrijf zijn meerdere klachten op die site

Het gaat mij om het principe zomaar iemands geld achterhouden is toch diefstal
wie heeft voor mij raad om mijn eigen geld terug te krijgen

11159 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 18, 2017 om 19:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom kijkt u niet eerst op internet naar zo'n bedrijf? Dan had u gezien dat het al jaren barst van de klachten en dat die niet opgelost worden.

I.
door I.J.Vraagt Oct 20, 2017 om 14:55
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor u reactie ik heb na vele mails mijn geld terug

hierbij geld dus ook DE AANHOUDER WINT en ik laat mij niet bestelen door dat bedrijf

marita5
door marita5 - Sep 18, 2017 om 19:37
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ij Vraagt ,

In de voorwaarden staat een ander tel.nr :

Klantenservice in Nederland wordt verzorgd door DOMOTI SAS met als statutaire zetel op 16 avenue Industrielle, 59520 Marquette Lez Lille, Frankrijk.

Het adres voor retourzendingen is :

B2C Europe Netherlands
IDEAL Praktijk
Zuiderzeelaan 80
1382 JW Weesp
The Netherlands .

U kunt eventuele klachten met betrekking tot uw bestelling per e-mail sturen aan: klantenservice@ideal-praktijk.nl of via telefoonnummer dat is 0900-0321 De lijn is op maandag t/m vrijdag geopend van 08:30-20:00 en op zaterdag van 09.00-17.00

Stuur een brief / of mail , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kopen-op-afstand/voorbeeldbrief-webwinkel-betaalt-geld-niet-terug

 Lijkt mij dat dit bedrijf uit Frankrijk levert in Nederland , neem eens contact op met ECC .

https://www.eccnederland.nl/nl

I.
door I.J.Vraagt Sep 18, 2017 om 21:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

bedankt voor dit duidelijke antwoord ik ga er mee aan de slag

marita5
door marita5 Sep 18, 2017 om 22:08
11505 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .

I.
door I.J.Vraagt Oct 20, 2017 om 14:52
1 Antwoorden / 1 Vragen

Maritas nogmaals bedankt na vele mails heb ik nu 20-10-2017 mijn geld weer terug

marita5
door marita5 Oct 20, 2017 om 14:56
11505 Antwoorden / 15 Vragen

@Ijvraagt , fijn om te horen dat het is opgelost , bedankt voor het terugmelden .

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 18, 2017 om 20:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Mag ik u raad geven.
Neem uw verlies en ga u bezig houden met positieve zaken.
Dit is trekken aan een dood paard.
Het gaat gelukkig om een klein bedrag, leergeld welteverstaan.

I.
door I.J.Vraagt Oct 20, 2017 om 14:53
1 Antwoorden / 1 Vragen

even voor u ik heb mijn geld teruggekregen ,op 20-10-2017 waarom zou ik hun mijn geld laten houden
DE AANHOUDER WINT
ik sta wettelijk in mijn recht

Gerry1969
door Gerry1969 Oct 20, 2017 om 15:18
3449 Antwoorden / 25 Vragen

En hoeveel uren en ergernis heeft het u gekost?

hutch
door hutch - Sep 19, 2017 om 09:54
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dit 'bedrijfje' hanteert belkosten van € 0,35 per minuut. Dit is sinds 1 juli 2017 verboden!
Er mogen alleen de gebruikelijke 'verkeerskosten' in rekening brengen. Zie de ACM.

   En dat is echt geen € 0,35 per minuut.....

Dit 'bedrijfje' gaat dus gewoon door met dit dure telefoonnummer. Het is dus per definitie om die reden alleen al een onbetrouwbaar 'bedrijfje'.
Gezien de zeer vele klachten over dit clubje is het dus een malafide organisatie waar men absoluut geen zaken mee dient te doen.

De website heet: ideal-praktijk.nl, maar kan beter wan-praktijk.nl heten.... (en is nog beschikbaar )

I.
door I.J.Vraagt - Oct 20, 2017 om 14:57
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dit probleem is na vele mails van mijn kant opgelost

Bestel nooit weer wat bij hun

El
door Elfindigo Nov 15, 2017 om 13:56
1 Antwoorden / Vragen

Hoi, ja wat een vreselijk bedrijf zeg.Ik zal ook nooit meer iets bestellen daar.
Lees mijn story maar .
Ze reageren niet op de annulering.Versturen het toch.
Zal morgen aangeboden worden met Post nl.Ik ga het weigeren
en zéker niet betalen.
Wordt vervolgd :)

El
door Elfindigo - Nov 15, 2017 om 13:48
1 Antwoorden / Vragen

Hallo, ik heb ook net mogen ervaren wat een slechte service dit bedrijf Idael&Praktijk heeft.Zeg maar géén service.

Ik heb daarstraks naast natuurlijk mails aan het bedrijf zelf ,een klacht op klantenkompas  gezet (consumentenbond)
Ik ben echt wel een geroutineerde internetkoper hoor.Maar eh... dit bedrijf is belachelijk.Dat verwacht je niet zo.
Hier mijn story ....
""""

Ik deed een bestelling 9 november. Na een paar uur annuleerde ik deze weer.Ik deed dit via de mail ( bellen via een 09 nummer kost maar liefst 0,35 cent per minuut !Je bent zo 4-5 euro kwijt of meer Wat een service ). Ik kreeg geen reactie op de annulering.Op 13 november nog 3 emails gestuurd met annulering en gezegd dat ik de zending niet ga aan nemen indien deze toch verstuurd wordt ( ik voelde al nattigheid).Geen reactie. Heden een bericht dat de bestelling verstuurd is. Meteen maar weer een email verstuurd met kopieën van de eerdere mails.Maar aangezien de zending nu onderweg is en ik best kwaad ben,heb ik toch maar gebeld.Duurt alleen al 4 minuten vóór je iemand aan de lijn krijgt. Ik heb het verhaal verteld. De medewerkster kon geen emails zien .Kon ook geen annulering zien.Ze noteerde mijn klacht/verhaal.Ik zei ook dat ik het pakket niet aan ga nemen.Dat ik niet in gebreke ben. IDEAL PRAKTIJK is wel in gebreke.Ik vroeg om een bevestiging hiervan via de een mail.Dat kon niet. Na dit gesprek heb ik nog een email gestuurd met een klacht . IK heb ook niet betaald.Nee ik heb de bestelling meteen dezelfde dag geannuleerd ( product was toch niet wat ik zocht ). Het zal mij benieuwen hoe dit verder gaat. Ik heb nog NOOIT zoiets meegemaakt.Ik ben een echte internetkoper. Altijd goede ervaringen. De klantenservice van Ideal%Praktijk is ronduit slecht.In gebreke.Reageren niet.

Gewenste oplossing:
Ik wil dat het bedrijf contact met mij op neemt , dus REAGEERT en bevestigt zwart op wit (email is oke) dat ik geannuleerd heb.Dat ik juist heb gehandeld. Dat zij in gebreke zijn.Excuses erbij mag ook wel.
Klacht in één zin:
Bedrijf reageert totaal niet op emails betreffende annulering bestelling,stuurt toch op.""""""

Zal  mij benieuwen  ???

tijger1
door tijger1 Nov 15, 2017 om 13:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ervaren internet koper? Voortaan eerst controleren.